Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

«Οι ομοφυλόφιλοι είναι απόβλητοι» – Την Δευτέρα θα συνεχιστεί η δίκη του φασίστα Αμβρόσιου

Διακόπηκε για το πρωί της προσεχούς Δευτέρας, η εκδίκαση στο τριμελές πλημμελειοδικείο Αιγίου, της έφεσης που έχει κατατεθεί κατά της αθωωτικής απόφασης του μονομελούς πλημμελειοδικείου Αιγίου για τον μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, Αμβρόσιο.

Ο μητροπολίτης κατηγορείται για «δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους», και για «κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος», μετά την ανάρτηση που είχε κάνει στο προσωπικό του ιστολόγιο, με την οποία είχε καταφερθεί κατά των ομοφυλοφίλων.

Η σημερινή ακροαματική διαδικασία ξεκίνησε περίπου στις 10:30 το πρωί και διήρκεσε για περισσότερες από οκτώ ώρες. Αρχικά κατατέθηκαν ενστάσεις από την πλευρά της υπεράσπισης, τις οποίες όμως απέρριψε το δικαστήριο και στην συνέχεια άρχισαν να καταθέτουν κατά σειρά οι μάρτυρες πολιτικής αγωγής και υπεράσπισης.

Ο φασίστας μητροπολίτης σε σύντομη παρέμβασή του εξέφρασε την αγανάκτησή του για τις ερωτήσεις που τέθηκαν στους μάρτυρες υπεράσπισης, οι οποίες ήταν σε λάθος βάση, όπως είπε.

«Οι ομοφυλόφιλοι είναι απόβλητοι. Εννοώ όλοι, όχι συγκεκριμένα πρόσωπα, ο Γιάννης, ο Χρήστος…», είπε ο μητροπολίτης στην παρέμβασή του, παραδεχόμενος φυσικά ότι το κείμενό του στρεφόταν εναντίον των ομοφυλόφιλων κι όχι μόνο των πολιτικών, όπως έλεγε η πρωτόδικη απόφαση του μονομελούς Πλημμελειοδικείου.

«Αν ο Μητροπολίτης το είχε πει αυτό από την αρχή, θα είχαμε γλιτώσει τόσες ώρες δίκης», σημείωσε η υπεράσπιση.

Το δικαστήριο ρώτησε επανειλημμένως τον μητροπολίτη Ηλείας Γερμανό και τον μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλούπολεως Ιερεμία πώς είναι δυνατόν να ισχυρίζονται ότι το επίδικο κείμενο καταδικάζει μόνο την ομοφυλοφιλία και δεν στρέφεται εναντίον των ομοφυλόφιλων.

Είναι αμφίβολο αν δόθηκε κάποια ξεκάθαρη απάντηση από τους δύο μητροπολίτες. Ο πρώτος μάλιστα σημείωσε ότι ο ομοφυλόφιλος είναι μιαρός και ο δεύτερος αναφέρθηκε σε αποσπάσματα της Αγίας Γραφής, που χαρακτηρίζουν τους αμαρτωλούς γαϊδούρια, σκυλιά και γεννήματα εχίδνων.

«Όταν τους βλέπουμε να βάζουν το εικόνισμα του Αγίου Νικολάου στα γεννητικά τους όργανα, να επαίρονται ότι η ομοφυλοφιλία είναι πιο γλυκιά απ’ το φυσιολογικό και να ζητούν ίσα δικαιώματα δεν μπορεί να μην φωνάζει κανείς. Έπρεπε να είμαι και εγώ στο εδώλιο. Έχω πει χειρότερα», είπε ο μητροπολίτης Γόρτυνος.

Νωρίτερα, ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, μάρτυρας υπεράσπισης του κατηγορουμένου, περιέγραψε την ομοφυλοφιλία ως ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας από την παραφθρά των σωματικών οργάνων που δημιουργεί ασθένειες.

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε πολλαπλασιασμό περιστατικών καρκίνου απ΄την παραφθορά της χρήσης της στοματκής κοιλότητας, είπε όμως ότι ο κατηγορούμενος καταδικάζει την αμαρτία όχι τους αμαρτωλούς.

Είπε συγκεκριμένα ότι αν κάποιος πιστός διαβάσει το κείμενο του Αμβρόσιου και δει στο δρόμο ένα ομόφυλο ζευγάρι να κρατιέται χέρι-χέρι η αντίδρασή του θα είναι να προσευχηθεί γι’ αυτούς. Δεν διευκρίνισε, όμως, γιατί το επίδικο κείμενο δεν περιέχει καμιά αναφορά σε προσευχή ούτε πώς η προσευχή συνδυάζεται με την προτροπή «φτύστε τους».

Παραδέχθηκε ότι ο χαρακτηρισμός «ελαττωματίες» αναφέρεται σε αυτούς για τους οποίους θέσπισαν οι πολιτικοί το σύμφωνο συμβίωσης, δηλαδή τους ομοφυλόφιλους.

Πρόσθεσε, τέλος, ότι η ομοφυλοφιλία έγινε έννομο αγαθό μετά το ’80, με τον διεθνισμό του Τζορτζ Σόρος.

Προηγήθηκαν οι αναλυτικές καταθέσεις των μαρτύρων της πολιτικής αγωγής καθηγητών Νίκου Αλιβιζάτου και Χριστόφορου Αργυρόπουλου.

Στις πρώτες απόπειρες της υπεράσπισης να μετατρέψει και πάλι τη δίκη σε δίκη των ομοφυλόφιλων, με ερωτήσεις όπως «κουνιέστε στον δρόμο;» ή «αυτό που απορρέει από την ιδιότητα της ομοφυλοφιλίας είναι προσβολή;» ή «πώς πολλαπλασιάζονται οι ομοφυλόφιλοι αφού δεν γεννάνε;», αντέδρασε έντονα η Πολιτική Αγωγή ζητώντας από το δικαστήριο να προστατεύσει την τιμή των μαρτύρων, όπως αρμόζει σε ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Αμέσως μετά, το δικαστήριο διέκοψε κι η ακροαματική διαδικασία θα συνεχιστεί την προσεχή Δευτέρα, με την απολογία του κατηγορούμενου μητροπολίτη, την πρότασης της εισαγγελέως της έδρας και τις αγορεύσεις των συνηγόρων πολιτικής αγωγής και υπεράσπισης.

Σε δηλώσεις που έκανε μετά το τέλος της σημερινής διαδικασίας ο συνήγορος υπεράσπισης του κ. Αμβρόσιου, Γιώργος Μπέσκος, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η άποψή μας είναι ότι το κείμενο του Αμβροσίου, όπως έχει διατυπωθεί, δεν εμπίπτει στην αντικειμενική υπόσταση του κατηγορητηρίου που αφορά τον αντιρατσιστικό νόμο και την κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος, καθώς δεν υπάρχει προτροπή για εχθροπραξία και τέτοιες ενέργειες που απαιτεί ο νόμος, αλλά γίνεται αναφορά σε κάποιες περιφρονητικές εκφράσεις σε πολιτικούς».

Από την πλευρά τους, οι συνήγοροι πολιτικής αγωγής ενημέρωσαν πως δεν θέλουν να κάνουν κάποιο σχόλιο ή δήλωση, όσο διαρκεί εκδίκαση της υπόθεσης.

Καθ΄ όλη την διάρκεια της δίκης, μέσα και έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου, βρίσκονταν ιερείς και πολίτες, που όπως ανέφεραν, ήθελαν να συμπαρασταθούν στο Αμβρόσιο.

Επίσης, στο δικαστήριο βρίσκονταν για να παρακολουθήσουν την δίκη και μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Η Αστυνομία είχε λάβει αυξημένα μέτρα ασφαλείας, μέσα και έξω από το δικαστικό μέγαρο Αιγίου.