Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Παράκαμψη της Αθήνα: νέος αυτοκινητόδρομος στα χαρτιά με παιχνίδια καπιταλιστικών ομίλων

Πάνε πάνω από 10 χρόνια, που η τότε κυβέρνηση υποσχέθηκε να λύσει “το Νο1 πρόβλημα της Αττικής με δημιουργία μεγάλου οδικού bypass που θα αποσυμφορούσε τον Κηφισό“.

Και να! Πριν λίγες μέρες, έσκασε μύτη ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, που πραγματοποιείται “υπό την αιγίδα” Τράπεζας της Ελλάδος και Τεχνικού Επιμελητηρίου με τίτλο: «Redefining the Future Horizons: σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο».

Ο κ. Ταχίος λοιπόν εξήγγειλε για πολλοστή φορά παρεμβάσεις που έχουν ως στόχο να μετριάσουν την ταλαιπωρία των οδηγών, κάνοντας αναφορά -μεταξύ άλλων- στη δημιουργία του αυτοκινητοδρόμου Οινόφυτα-Ελευσίνα, που έχει κατατεθεί ως πρόταση (άρα “λαγός” ο κ. Ταχίος) από μεγάλη τεχνική εταιρεία μέσω των Πρότυπων Προτάσεων.

Σημειώνεται _μια και προφανώς δεν είναι γνωστό ότι οι “Πρότυπες Προτάσεις” αποτελούν εργαλείο για την υλοποίηση νέων έργων, κατά το οποίο ιδιώτες υποβάλουν προς την πολιτεία “ολοκληρωμένες και κοστολογημένες προτάσεις”. Αν αυτές οι προτάσεις γίνουν δεκτές, προκηρύσσεται διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου _κατά κανόνα στον προτείνοντα –οπότε Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει .

Η πρόταση, για την αξιολόγησή της, κατατίθεται στην Επιτροπή Αξιολόγησης Πρότυπων Προτάσεων, η οποία ωστόσο, μέσω νομοσχεδίου πιθανά να αλλάξει.

Ο αυτοκινητόδρομος Οινόφυτα-Ελευσίνα

Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο μήκους 40 χλμ. _τα σχέδιο υπήρχε προ αμνημονεύτων, παράλληλα με την “Σταυρού Ελευσίνας” (μετέπειτα Αττική Οδό) που θα ξεκινάει από την Εθνική (ΠΑΘΕ περιοχή Οινοφύτων) και θα καταλήγει κάπου στην Ελευσίνα (σε κόμβο με την Αττική Οδό).

Ο εν λόγω οδικός άξονας θα επιτρέψει στους οδηγούς ΙΧ και βαρέων φορτηγών να παρακάμπτουν το ήδη βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής, και θα εξυπηρετεί την άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά και όπως ανέφερε, μάλιστα, ο κ. Ταχιάος, “στόχος του υπουργείου είναι ο αυτοκινητόδρομος να συνοδεύεται και από σιδηροδρομική σύνδεση με το Θριάσιο».

Γνωστός και ως η “Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής”, ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, ξαναβρέθηκε  ante portas το 2013, όταν το υπουργείο Υποδομών προκήρυξε διαγωνισμό και μετά από αρκετές παραστάσεις, ακυρώθηκε λόγω των προβλέψεων για αποζημιώσεις στις συμβάσεις παραχώρησης, εφόσον αποδεικνυόταν από τους παραχωρησιούχους των γειτνιαζόντων αυτοκινητοδρόμων ότι υπέστησαν απώλεια εσόδων εξαιτίας της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου σε αυτούς!!

Το Τσιπρέικο έκανε την πάπια (παραχωρησιούχοι είναι αυτοί …), το 2019 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έβγαλε από το συρτάρι και το ξαναέβαλε, χωρίς να σημειώνεται κάποια ουσιώδης εξέλιξη. Το έργο επανήλθε στο προσκήνιο τον Μάιο του 2023 από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο των έργων που θα δώσουν τέλος στο κυκλοφοριακό χάος στην πρωτεύουσα και ένα+ χρόνο μετά, οι “Πρότυπες Προτάσεις”, φαίνεται πως θα φροντίσουν για ένα ακόμη χαράτσι της λαϊκής οικογένειας δείτε λεπτομέρειες

Ακολουθήστε το Ατέχνως σε
Google News, Facebook και Twitter