Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Σοκαριστικό τροχαίο στη Μεσσηνία: Έγκλημα με ιστορία ότι οι αναγκαίες υποδομές μπαίνουν στο ζύγι κόστους – οφέλους

Το σοκαριστικό τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε χτες το μεσημέρι στο 47ο χλμ. της Ε.Ο. Κυπαρισσίας – Πύργου στην Ελαιά Μεσσηνίας με αποτέλεσμα 4 νεκρούς, ανάμεσα τους 2 παιδιά, φέρνει ακόμα μια φορά με τραγικό τρόπο στο προσκήνιο το πώς κρίσιμες υποδομές για την ασφάλεια του λαού εξελίσσονται σε «γεφύρια της Άρτας» αφού διαχρονικά τα πάντα εντάσσονται στην πολιτική του κόστους – οφέλους με τη σφραγίδα της ΕΕ.

Το ΚΚΕ και συγκεκριμένα οι βουλευτές του Νίκος Καραθανασόπουλος και Νίκος Παπαναστάσης το 2020 είχαν καταθέσει ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ζητώντας να ολοκληρωθεί άμεσα ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου – Τσακώνα και να διασφαλιστεί η διέλευση χωρίς διόδια!

Ήδη από τότε, ο δρόμος που έγινε το τραγικό δυστύχημα ήταν ουσιαστικά μια διαχρονική «καρμανιόλα» αφού τη δεκαετία 2010 – 2020 είχαν συμβεί 106 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα με πάνω από 130 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους!

Ανάμεσα σε άλλα, η ερώτηση του ΚΚΕ ανέφερε: «Σε σύγχρονο γεφύρι της Άρτας έχει καταντήσει η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου – Τσακώνα, με ευθύνη των τελευταίων κυβερνήσεων. Η απαράδεκτη εγκληματική πολιτική του κόστους – οφέλους, με την οποία σχεδιάζει τα έργα η ΕΕ και οι κυβερνήσεις, η σημερινή της ΝΔ και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, είναι η βασική αιτία ανύπαρκτων ή υποτυπωδών υποδομών που αφορούν τις ανάγκες του λαού μας, ανάγκες που θυσιάζονται στην προκρούστεια κλίνη του “μεταφορικού έργου”.

Η Πατρών – Πύργου – Τσακώνα ήταν κομμάτι της παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό, η οποία, το 2013 με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, “κόπηκε”, ενώ είχαν ήδη κατασκευαστεί έργα αξίας 100 εκατ. ευρώ. Η μετέπειτα πορεία του έργου είναι γνωστή, ανακοινώθηκε διαγωνισμός από την κυβέρνηση ΝΔ/ΠΑΣΟΚ το 2014, ο οποίος ακυρώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Μετά είχαμε την τμηματική δημοπράτηση του έργου από την τότε κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. (…)

Το ΚΚΕ εξαρχής εξέφρασε την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης του συγκεκριμένου οδικού άξονα όπως και όλων των υποδομών που έχουν φτιαχτεί με λεφτά του ελληνικού λαού και αποτελούν λαϊκή περιουσία. (…)

Ο λαός έχει ανάγκη από υποδομές που θα κατασκευάζονται με κεντρικό σχεδιασμό, με μοναδικό γνώμονα την ικανοποίηση των αναγκών του. Μόνη, πραγματικά φιλολαϊκή λύση είναι να καταργηθούν όλα τα διόδια, να μην ξαναπληρώσει ο λαός για δημόσια έργα για τα οποία έχει φορολογηθεί».

Από τότε… μελέτες εκπονούνται, προσπάθειες γίνονται και… όλα τα συναφή αναπαράγονταν συνεχώς, όμως, όπως τραγικά επιβεβαιώνεται, ουσιαστικά, τίποτα δεν έχει αλλάξει.

Αποκαλυπτικό δημοσίευμα για τις εγκληματικές ευθύνες της ΕΕ και τα «επιλέξιμα» έργα της

Για του λόγου το αληθές, και ειδικά για τις εγκληματικές οδηγίες της ΕΕ, αξίζει να σημειωθεί ότι δημοσίευμα στην τοπική ιστοσελίδα «Θάρρος news» της Μεσσηνίας που επικαλούνταν δημοσίευμα του «ypodomes.gr» στις 26 Απρίλη 2024 (!) ανέφερε τα εξής: «Εδώ έχουμε μια πραγματικότητα που πρέπει να αντιμετωπιστεί ρεαλιστικά για να μπορέσει να υπάρξει υλοποίηση και σε αυτό το τμήμα. Είναι η πολύ χαμηλή κίνηση οχημάτων καθημερινά, που πρακτικά κάνει αδύνατη τη χρηματοδότησή του από κάποιο ευρωπαϊκό εργαλείο όπως το ΕΣΠΑ. Στο ΕΣΠΑ πλέον υπάρχουν πολύ αυστηροί κανόνες αναφορικά με τη χρηματοδότηση οδικών έργων που συνδέεται με τη βιωσιμότητά τους, δηλαδή από το πόσο πολυσύχναστοι είναι. Η αναβάθμιση του τμήματος αυτού από την άλλη είναι μια σημαντική ανάγκη, όχι μόνο για να βελτιωθούν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, αλλά και για να συμπληρωθεί ο περίφημος οδικός δακτύλιος στην Πελοπόννησο. Είναι ο άξονας που αποτελείται από τα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα-Τρίπολη και καταλήγει εκ νέου στην Κόρινθο».

Δυστυχώς και η χτεσινή τραγωδία επιβεβαιώνει το σύνθημα «Ή τα κέρδη τους ή ζωές μας»!

Πηγή: 902.gr