Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Στο πιάτο των ομίλων ο αιγιαλός, ο πυθμένας, οι λίμνες και τα ποτάμια – Καταψηφίζει το ΚΚΕ

Στα σαγόνια των επιχειρηματικών ομίλων προσφέρει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον αιγιαλό, αλλά και τον πυθμένα της θάλασσας, τις λίμνες τα ποτάμια κλπ μέσω του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών, με την αρμόδια υφυπουργό Κατερίνα Παπανάτσιου να δηλώνει ευθαρσώς ότι «η εν λόγω νομοθετική παρέμβαση αποτυπώνει το πνεύμα και τη φιλοσοφία αυτής της κυβέρνησης, της κυβέρνησης της Αριστεράς, για τα κοινόχρηστα περιβαλλοντικά αγαθά» … συμπληρώνοντας πως «η Βουλή ψήφισε χθες μία σημαντικότατη νομοθετική παρέμβαση στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τον αιγιαλό – είμαστε περήφανες/οι για αυτήν την παρέμβαση», … «κατοχυρώνεται πλέον ο αιγιαλός ως κορυφαίο περιβαλλοντικό αγαθό και ως κοινόχρηστο πράγμα, ανοιχτό και ελεύθερο στη χρήση όλων των πολιτών» και το αμίμητο -μεταξύ άλλων «για πρώτη φορά, ανάμεσα σε συνεχόμενες επιχειρήσεις στην παραλία, θα υπάρχει υποχρεωτικά μία ελεύθερη ζώνη 4 μέτρων!» –μεγάλη η χάρη της! τέσσερα ολόκληρα μέτρα!

Το περίφημο «χειμέριο κύμα»

Αιγιαλός (λέει ο νόμος), είναι «η ζώνη της ξηράς που βρέχεται από την θάλασσα, όταν το χειμέριο κύμα αποκτά το μέγιστο εύρος του». Η γραμμή που οριοθετεί τον αιγιαλό ορίζεται ως η γραμμή που προσεγγίζει όσο το δυνατόν ακριβέστερα την φυσική γραμμή που διαχωρίζει την ξηρά από την θάλασσα. Παραλία είναι η ζώνη ξηράς που εκτείνεται σε απόσταση 50 μέτρων από την γραμμή αιγιαλού. Είναι η ζώνη που -θεωρητικά δεν κτίζεται, δεν πουλιέται, δεν … δεν δεν κλπ.
Είναι προφανές πως αυτοί οι ορισμοί, από μόνοι τους είναι «λάστιχο» -πέρα από το ότι διαχρονικά, μεταπολεμικά και στη συνέχεια με 10άδες νόμους και «ερμηνευτικές» διατάξεις, νομιμοποιείται η δόμηση σε επαφή με το κύμα και η παραλία -πάλαι ποτέ ανοιχτή στη λαϊκή οικογένεια, όλο και μικραίνει μέχρι μηδενισμού της. Και μάλιστα, όταν μέσω του «κτηματολόγιου» (ΣΣ |> της «Κτηματολόγιο ΑΕ» να μην το ξεχνάμε) επαναχαράσσεται με επίσημη βούλα (2016) όλη η ακτογραμμή (αύξηση ~+50% !!) βγάζοντας από τη «ζώνη κατεδάφισης» (που σχεδόν ποτέ δεν εφαρμόστηκε -βλ. Αττική, Κρήτη, Χαλκιδική κλπ κλπ) ολόκληρες «πόλεις», βίλες, ξενοδοχεία, εστιατόρια πισίνες χτισμένα όλα πάνω στο κύμα και νομιμοποιώντας έτσι τους απανταχού φράχτες, ενάντια στην ελεύτερη πρόσβαση

Ακτογραμή / αιγιαλός κτηματολόγιο

Η (αρχική) μετατόπιση 1-2 είναι κατά ΜΟ ~25μ, που στο μικρό αυτό τμήμα της εικόνας αντιστοιχεί σε επιφάνεια 35 στρεμμάτων ενώ η τελική (3) |> πράσινη γραμμή δεν αφήνει τίποτε όρθιο, προσθέτοντας μια λωρίδα που σε κάποια σημεία είναι πάνω από 100μ. «Φυσικά» πρόκειται για «τυπική» περιοχή «εκτός σχεδίου» με τους γνωστούς «περιορισμούς» στη δόμηση, που -όπως πεντακάθαρα φαίνεται, “σφύζει” οικιστικά συγκροτήματα, με την απαραίτητη ιδιωτική (ο δρόμος κόβεται ψηλά), παραλία «αποκλειστικής χρήσης» και πρόσβαση μόνο από θαλάσσης με σκάφος -που βέβαια δεν είναι ψαρόβαρκα

Ο νόμος προβλέπει πως στις περιπτώσεις αυτές, όπου υπάρχει ήδη αιγιαλός, θα πρέπει να ισχύσει ο παλιός αντί για τον νέο, αλλά θέτει και προϋπόθεση να προλάβουν (να προλάβαιναν…) μέσα σε έξι μήνες οι Κτηματικές Υπηρεσίες του Δημοσίου (που σύμφωνα και με τις εκθέσεις των Οικονομικών Επιθεωρητών τελούν υπό διάλυση) να κάνουν αυτοψίες και να διαγράψουν τη γραμμή της «Κτηματολόγιο ΑΕ.» Αν όμως δεν προλάβουν και παρέλθει η προθεσμία, είτε λόγω αντικειμενικής έλλειψης χρόνου και προσωπικού, είτε με παρέμβαση κάποιων… άμεσα ενδιαφερόμενων (και φυσικά πάντα με το αζημίωτο), τότε αυτομάτως ισχύει ως οριστική η γραμμή της ΑΕ., μετατρέποντας σε βορά για ιδιώτες μεγάλες εκτάσεις παραλίας. Αλλά και σε περιπτώσεις όπου θα διασωθεί η παλαιά χάραξη του αιγιαλού, ο νόμος αφήνει περιθώρια συνδιαλλαγής μεταξύ ιδιωτών και κρατικών υπηρεσιών για τη χάραξη γραμμής στα σημεία όπου θα ενώνεται ο παλαιός με τον νέο αιγιαλό… το δικό μου δικό μου και το δικό σου δικό μου!

ΚΚΕ

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Σάκης Βαρδαλής, υπογράμμισε πως όταν πρόκειται για ζητήματα που αφορούν την διευκόλυνση της καπιταλιστικής ανάπτυξης και των επενδυτών, οι συγκλίσεις όλων των άλλων κομμάτων «βγάζουν μάτι».

Συνοπτικά οι επίμαχες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, όπως αυτές κωδικοποιήθηκαν από τον Σάκη Βαρδαλή, προβλέπουν ότι ο πυθμένας και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού, που μαζί με τον αιγιαλό, την παραλία, την όχθη και την παρόχθια ζώνη, που ανήκαν στην ιδιοκτησία του κράτους, προσδιορίζονται πλέον ως «κοινόχρηστα στοιχεία». Ξεκαθαρίζεται ότι δεν θίγονται τα δικαιώματα που απέκτησαν οι όμιλοι στον «παλαιό αιγιαλό». Δίνεται η δυνατότητα απευθείας παραχώρησης αιγιαλού, παραλίας κλπ στους ΟΤΑ και στις δημοτικές τους επιχειρήσεις, και μέσω αυτών στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα με την παραχώρηση στους επιχειρηματικούς ομίλους της χρήσης αιγιαλού, παραλίας και των άλλων «κοινόχρηστων πραγμάτων» για την κατασκευή έργων. Επιτρέπονται πλήθος επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που κατονομάζονται συγκεκριμένα, όπως υποδομές για την εκτέλεση «συγκοινωνιών κάθε μορφής», εγκαταστάσεις σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και κάθε συνοδό έργο για την παραγωγή και διανομή του ηλεκτρικού ρεύματος. Γίνεται ειδική αναφορά στην παραχώρηση χρήσης αιγιαλού, παραλίας, βραχονησίδων και οτιδήποτε άλλο «εξυπηρετεί τη διείσδυση των ΑΠΕ».

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης την ίδρυση Ασιατικής Τράπεζας Υποδομών και Επενδύσεων και την «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών. Ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε πως το παράδειγμα της «Cosco» και όλες οι άλλες «επενδύσεις» δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα από τέτοιου είδους έργα, ενώ δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι από την όξυνση των ανταγωνισμών. Αναφορικά με την «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών, υπογράμμισε πως συνιστά πρόκληση και κοροϊδία μπροστά στο πλήθος προνομίων, φοροαπαλλαγών και κρατικών επιδοτήσεων απολαμβάνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Το ΚΚΕ καταψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο.

Στη δευτερολογία του επεσήμανε τις «τεράστιες συγκλήσεις» μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ και έγιναν ορατές και στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής. Όπως είπε, η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ συμφωνούν με την ασιατική τράπεζα και ψηφίζουν υπέρ της εθελοντικής συνεισφοράς των εφοπλιστών και εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για το γεγονός οτι γίνονται βήματα σύγκλισης σε μια πολιτική που δεν είναι υπέρ του λαού, αλλά του κεφαλαίου.

Από κοινού ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ψήφισαν υπέρ της παραχώρησης αιγιαλών στους ομίλους

Τη στρατηγική σύμπλευση τους στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων φανέρωσαν για μια ακόμα φορά ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΚΙΝΑΛ που από κοινού ψήφισαν «Ναι» στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που παραχωρεί αιγιαλούς, λίμνες και ποταμούς στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο καταγγέλλοντας την πολιτική που ο πυθμένας και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού, που μαζί με τον αιγιαλό, την παραλία, την όχθη και την παρόχθια ζώνη που από ιδιοκτησία του κράτους, προσδιορίζονται πλέον ως «κοινόχρηστα στοιχεία». Επιπλέον ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ επισήμανε την ταύτιση θέσεων και πολιτικών ως προς το θέμα μεταξύ τους κυβερνώντος κόμματος, της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του ΚΙΝΑΛ που είχε γίνει ορατή από τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Κατά του νομοσχεδίου ψήφισε η Χρυσή Αυγή και «παρών» η Ένωση Κεντρώων.

Αναλυτικά: Πρόκειται για το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τον τίτλο «Ι. Κύρωση της Συμφωνίας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων, ΙΙ. Εναρμόνιση του Κώδικα Φ.Π.Α. με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/1065, ΙΙΙ. Ενσωμάτωση των σημείων 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 2 και των άρθρων 4, 6, 7 και 8 της Οδηγίας 1164/2016, IV. Τροποποίηση του ν. 2971/2001 και άλλες διατάξεις», το οποίο συζητήθηκε στις 9-Απρ επί της αρχής στην αρμόδια Επιτροπή και ακολούθησαν δύο συνεδριάσεις, με τους εξωκοινοβουλευτικούς φορείς και μετά -η δεύτερη επί των άρθρων.

Συνοπτικά το νομοσχέδιο προβλέπει νομιμοποίηση αυθαίρετων τουριστικών και άλλων επιχειρηματικών εγκαταστάσεων σε αιγιαλούς, παραλίες, όχθες ποταμών κ.α., απευθείας παραχωρήσεις χρήσεων αιγιαλών, παραλιών, παρόχθιων ζωνών, υδάτινων στοιχείων, πυθμένων και υπεδάφους, του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού κ.ο.κ. Κυρώνει τη συμφωνία για την ίδρυση Ασιατικής Τράπεζας Υποδομών Επενδύσεων, που αποτελεί ένα από τα «χρηματοδοτικά εργαλεία» που προετοιμάζει η κυβέρνηση προς τους επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ σειρά παίρνει η λεγόμενη «Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα» για την προσέλκυση «στρατηγικών» επενδύσεων, που ήδη έχει κατατεθεί ως νομοσχέδιο στη Βουλή.

Κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή, τα υπόλοιπα αστικά κόμματα διαμαρτυρήθηκαν που ο ΣΥΡΙΖΑ τους «παίρνει τη δουλειά». Ενδεικτικά, ο εισηγητής της ΝΔ επιδόθηκε σε βελτιωτικές προτάσεις για το νομοσχέδιο, ενώ υπενθύμισε ποια ήταν η στάση του ΣΥΡΙΖΑ όταν η ΝΔ ως κυβέρνηση προσπαθούσε να περάσει τέτοια μέτρα, μιλώντας για «ασυνέπεια» του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ είπε για τη κυβέρνηση: «Αυτοί που μας κατηγόρησαν ότι εμείς, μέσω πελατειακών σχέσεων και άλλων συναλλαγών με τα συμφέροντα, καλύψαμε τους παράνομους στη Μάνδρα και στο Μάτι, κάνουν ακριβώς αυτό που κατηγορούσαν εμάς». Η φασιστική Χρυσή Αυγή προσπέρασε την ουσία του νομοσχεδίου, αναμασώντας τις γνωστές αντικομμουνιστικές ασυναρτησίες.

Επεκτείνει τις καταστροφικές για το περιβάλλον δραστηριότητες του κεφαλαίου

  • Προσθέτει στο θεσμικό πλαίσιο την «παραχώρηση του υδάτινου στοιχείου, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό». Επιτρέπει δηλαδή την παραχώρηση των υδάτινων στοιχείων για χρήση στο κεφάλαιο και άλλους φορείς, απαλείφοντας προηγούμενη διάταξη, που όριζε ότι η προστασία του οικοσυστήματος είναι ευθύνη του κράτους.
  • Ορίζει ότι δεν θίγονται τα δικαιώματα που απέκτησε το κεφάλαιο στον παλαιό αιγιαλό, δηλαδή στις εκτάσεις που δημιουργήθηκαν με επιχωματώσεις της θάλασσας, κυρίως μέσω συμβάσεων παραχώρησης, όπως είναι για παράδειγμα οι εγκαταστάσεις στο φαληρικό θαλάσσιο μέτωπο.
  • Επιτρέπει την αθρόα «τακτοποίηση» δημόσιων και ιδιωτικών αυθαίρετων παρεμβάσεων στην παράκτια ζώνη και τις νομιμοποιεί με μια απλή Υπουργική Απόφαση. Ανοίγει νέο δρόμο για παραχωρήσεις ακτών και οχθών ποταμών, για έρευνα εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου.
  • Δίνει τη δυνατότητα απευθείας παραχώρησης αιγιαλού, παραλίας, ακόμα και περιοχών Natura, στους ΟΤΑ πρώτου βαθμού και στις δημοτικές επιχειρήσεις, για απλή χρήση. Οι ΟΤΑ πρώτου βαθμού, με τη σειρά τους, μπορούν να πουλήσουν τη χρήση του παραχωρηθέντος αιγιαλού, παραλίας κ.λπ., σε μεγαλοεπενδυτές για εκμετάλλευση.
  • Προβλέπει παραχώρηση σε επιχειρηματικούς ομίλους της χρήσης αιγιαλού, παραλίας και άλλων κοινόχρηστων πραγμάτων για την κατασκευή έργων, ενώ επιτρέπει πλήθος επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που κατονομάζονται και συγκεκριμένα.

Όσον αφορά την «Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων», ο Σ. Βαρδαλής σημείωσε ότι είναι ενταγμένη στα σχέδια της Κίνας για τον «σύγχρονο δρόμο του μεταξιού» και ανέφερε ότι η ελληνική κυβέρνηση θα συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο με την προσδοκία να μπορεί να χρηματοδοτήσει τους στόχους της εγχώριας αστικής τάξης σε ό,τι αφορά επενδύσεις κυρίως στην κατασκευή ενεργειακών αγωγών, λιμενικών και αεροπορικών εγκαταστάσεων, τηλεπικοινωνιών και μεταφορικών δικτύων. «Μιλάμε για μπίζνες τρισεκατομμυρίων δολαρίων», τόνισε. «Οι κόντρες που αναμένονται είναι σκληρές, ακριβώς γιατί τα κέρδη που διακυβεύονται είναι τεράστια. Κόντρες δηλαδή και ανταγωνισμοί που είναι επικίνδυνοι για τους λαούς όλης της περιοχής».

Θυμίζουμε πως η ιστορία με τους αιγιαλούς είναι πολύ παλιά ήδη (2006) πέρασε νόμος με τον οποίο καταπατημένα και παραλίες δόθηκαν βορά στους ιδιώτες προς “καλύτερη «αξιοποίηση»” (από τους μεγαλοεπιχειρηματίες) και πιο πριν ο Νόμος 2971/2001 : Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις. Ο «προαιρετικός» χαρακτήρας της παραλίας ισχύει από το έτος 1940 (πρώτος νόμος για αιγιαλό 2344/1940), διότι η παραλία είναι ζώνη ξηράς που προστίθεται στον αιγιαλό, όταν κρίνεται απαραίτητο για την επικοινωνία της ξηράς με τη θάλασσα, δηλαδή παραλία δεν δημιουργούνταν αυτόματα και σε κάθε ακτή.

Τέλος, χωρίς να έχουμε αυταπάτες για το ρόλο που παίζει η ηγεσία του ΤΕΕ  αναφέρουμε σαν τελευταίο τη δήλωση Στασινού για τον αιγιαλό: «η κυβέρνηση μας γυρίζει 30 χρόνια πίσω, οφείλει να αποσύρει τις διατάξεις»

Καθώς το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών και η Βουλή των Ελλήνων δεν έκριναν σκόπιμο να καλέσουν τον επίσημο τεχνικό σύμβουλο της Πολιτείας στην ακρόαση φορέων για το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις διατάξεις για τον αιγιαλό – και ούτε συζήτησαν ουδέποτε με το ΤΕΕ τις διατάξεις αυτές -, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός έκανε την ακόλουθη δήλωση, προκειμένου η κοινή γνώμη να έχει πληρέστερη ενημέρωση:

  • «Με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου για τον αιγιαλό γυρίζουμε 30 χρόνια πίσω. Η κυβέρνηση αποφάσισε να δημιουργήσει ένα σύστημα με φακέλους και χαρτιά, επιτροπές, συμβούλια και όλα τα βήματα σε διαδικασίες έγχαρτες, χωρίς διαφάνεια, χωρίς στατιστικά στοιχεία, χωρίς γεωγραφικό εντοπισμό και εντέλει χωρίς λογοδοσία και έλεγχο. Το νομοσχέδιο δεν έχει καμία σύνδεση και καμία αναφορά στην ηλεκτρονική διαδικασία καταγραφής και ελέγχου που προβλέπεται για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις αυθαιρέτων. Μέχρι σήμερα έχει αποδειχτεί ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα καταγραφής των αυθαιρέτων μπορούν να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα αυθαίρετης δόμησης.
  • Αυτό που δεν έχει καταλάβει το Υπουργείο Οικονομικών είναι ότι η δήλωση αυθαιρέτων καταγράφει, με ακρίβεια, με γεωγραφικό εντοπισμό σε ψηφιακό χάρτη, και τεχνική αρτιότητα, με σχέδια και δήλωση μηχανικού, επακριβώς την αυθαιρεσία και υπολογίζει την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Και προβλέπει τα πρόστιμα να κατευθύνονται στο Πράσινο Ταμείο, για τη μείωση της περιβαλλοντικής βλάβης. Αυτά προβλέπουν όλοι οι νόμοι αυθαιρέτων. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που ο νόμος 4178/2013 κρίθηκε συνταγματικός, ο μόνος μετά τον νόμο του αείμνηστου Αντώνη Τρίτση.
  • Και επιπλέον δύναται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας να γίνεται εύκολα, γρήγορα, και με ακρίβεια, ο έλεγχος των αυθαιρέτων που δηλώθηκαν, όπως έχει ανακοινώσει ο αρμόδιος Υπουργός Γιώργος Σταθάκης, ο δειγματοληπτικός έλεγχος του 5% των δηλώσεων αυθαιρέτων των νόμων 4178/2013 και 4495/2017 από ελεγκτές δόμησης και το ηλεκτρονικό σύστημα καταγγελιών για την αυθαίρετη δόμηση θα είναι σύντομα διαθέσιμος στη δημόσια διοίκηση.
  • Τίποτε από αυτά δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο για τον αιγιαλό. Θυμίζω τις δηλώσεις του Γιώργου Σταθάκη: «Από αρχές του 2019 οτιδήποτε αφορά ένα αυθαίρετο κτίσμα ή μια αυθαίρετη παράβαση, από την αρχική πράξη διαπίστωσης μέχρι όλη τη διαδικασία που ακολουθεί η πορεία ενός αυθαίρετου κτίσματος θα αποτυπώνεται ηλεκτρονικά και θα ακολουθεί την οδό διαφάνειας» . Και ότι «από αρχές του 2019 ακριβώς η ίδια ηλεκτρονική διαδικασία καταγραφής και ελέγχου θα ακολουθείται και στην αυθαίρετη δόμηση. Όλα θα είναι ηλεκτρονικά και διάφανα και ο καθένας θα ξέρει ποιος έχει κάνει τη δουλειά του και ποιος όχι».
  • Θέλω να είμαι σαφής: Αν δεν προβλεφθεί η σύνδεση των διαδικασιών που προβλέπονται στο νόμο με την ηλεκτρονική υποβολή και διαδικασία του Ν.4495/2017, τότε, για το πιο ευαίσθητο κομμάτι από περιβαλλοντικής απόψεως της αυθαίρετης δόμησης δεν θα έχουμε ποτέ εικόνα και έλεγχο των διαδικασιών. Εφιστούμε την προσοχή τόσο στις περιπτώσεις εξαιρέσεων, ειδικών ρυθμίσεων και αναστολών κυρώσεων όσο και στα θέματα χάραξης και ορισμού αιγιαλού και παραλίας, που προβληματίζουν για το εάν και κατά πόσο εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, το οποίο οφείλει να προασπίζει η κυβέρνηση και αποτελεί βασικό στοιχείο της συνταγματικότητας ενός νόμου. Και θυμίζουμε και μια κοροϊδία της κυβέρνησης απέναντι στον τεχνικό κόσμο και στη Βουλή των Ελλήνων: όταν έφερε σχετικές διατάξεις πριν λίγους μήνες στη Βουλή, και αναγκάστηκε να τις αποσύρει λόγω των αντιδράσεων, υποσχέθηκε ότι στην αρμόδια Επιτροπή που εγκρίνει τα έργα που γίνονται στον αιγιαλό θα συμμετείχε και εκπρόσωπος του ΤΕΕ, όπως μέχρι σήμερα.
  • Η κυβέρνηση «ξέχασε» και πάλι τη δέσμευσή της. Θα κρίνουν λοιπόν αν τα έργα είναι κατάλληλα, οι εξαρτώμενοι από τους Υπουργούς υπηρεσιακοί, χωρίς καμία ανεξάρτητη τεχνική γνώμη για τη ασφάλεια, την αναγκαιότητα και την κρισιμότητα των έργων στον αιγιαλό. Ούτε φυσικά προβλέπουν συμμετοχή εκπροσώπου του ΤΕΕ στην αρμόδια για την χάραξη του αιγιαλού δευτεροβάθμια, υποβαθμισμένη, επιτροπή που συγκροτούν. Το ότι όλα τα ανωτέρω τα σχεδιάζουν και τα υλοποιούν μηχανικοί είναι αδιάφορο για τους μανδαρίνους του Υπουργείου Οικονομικών. Έτσι όπως μόνο του, χωρίς συζήτηση με τον τεχνικό κόσμο, δημιούργησε αυτό το νομοσχέδιο το Υπουργείο Οικονομικών το μόνο που θα πετύχει είναι να βλάψει το περιβάλλον, την οικονομία, την κοινωνία και την πατρίδα. Οφείλει να το αποσύρει.

Επιμέλεια  Ομάδα ¡H.lV.S!

Επικοινωνία – [ FaceBook |>1<|-|>2<| ] – Blog