Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η Ελληνίδα Έντιθ Πιάφ, η Χαρούλα Αλεξίου είπε αντίο στο τραγούδι…

Μια μεγάλη ερμηνεύτρια η Ελληνίδα Έντιθ Πιάφ, η Χαρούλα Αλεξίου, εγκαταλείπει το τραγούδι, όπως ανακοίνωσε σε πρόσφατη συνέντευξή της, λόγω προβλημάτων που αντιμετωπίζει με τη φωνή της.  Δεν καταδέχεται να το κάνει αφού δεν μπορεί να το κάνει καλά…

Μια φωνή που μας άγγιξε και μας ταξίδεψε στον έρωτα, στον πόνο, στη λύπη, στο χωρισμό, αλλά και στη χαρά της ζωής και της καθημερινότητας. Μας χάρισε όμορφα τραγούδια και μας άγγιξε.

Για περισσότερο από πέντε δεκαετίες η αγαπημένη τραγουδίστρια ερμήνευσε τραγούδια που αποτέλεσαν «διαμάντια» της ελληνικής δισκογραφίας: «Όλα σε θυμίζουν», «Το γράμμα», «Ο φαντάρος», «Η αγάπη είναι ζάλη», «Ξημερώνει», «Μια ζωή μέσα στους δρόμους», «Οδός Αριστοτέλους», «Ελένη», «Το τανγκό της Νεφέλης», «Τέλι, τέλι, τέλι», «Θεός αν είναι», «Πανσέληνος», «Μία είναι η ουσία», «Οι φίλοι μου χαράματα», «Απόψε θέλω να πιω», «Όλες του κόσμου οι Κυριακές», «Να ζήσω ή να πεθάνω», «Πήρε φωτιά το Κορδελιό» και άλλα.

Η Χαρούλα Αλεξίου κέρδισε την εκτίμηση όλων των μουσικόφιλων, αλλά και των συναδέλφων της, όπως και μεγάλων ονομάτων της μουσικής. Ο Στέλιος Καζαντζίδης σε συνέντευξή του το 1993 είχε χαρακτηρίσει τη φωνή της Αλεξίου ως μεγάλη φωνή, ό,τι καλύτερο έχει βγάλει αυτός ο τόπος. Ο Μάνος Χατζηδάκις δήλωσε για εκείνη “Η Αλεξίου είναι πολύ μεγάλη καλλιτέχνις και οπωσδήποτε είχε τη θέση της σ’ αυτό το χώρο. Μου θυμίζει την Μπάρμπαρα Στρέιζαντ, δεν είναι ντόπια υπόθεση”, ενώ μια άλλη μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού, η Ελένη Βιτάλη δήλωσε “Είναι μεγάλη καλλιτέχνις , δώρο θεού”. Ο Θάνος Μικρούτσικος είχε δηλώσει “έγινε η συνισταμένη της συνείδησης του νεοέλληνα”.

Η ανακοίνωση της αποχώρησης

Η δημοφιλής τραγουδίστρια μίλησε στη ραδιοφωνική εκπομπή της ΕΡΤ «Κατάλληλη Ώρα» την Τετάρτη 3 Ιούνιου για τη ζωή της και την πορεία της στο τραγούδι. Ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του νέου της δίσκου με τίτλο «Τα τραγούδια της ξενιτιάς», η Χάρις Αλεξίου μίλησε στο Δεύτερο Πρόγραμμα για την ξενιτιά στην οικογένειά της.

Επίσης, αναφέρθηκε στην πρώτη κιθάρα που της χάρισε επιστρέφοντας από μπάρκο ο αδελφός της. Στην συνέντευξή της μεταξύ μίλησε και για τα μαθήματα που πήρε δίπλα στον Καλδάρα και τα τσακίσματα που απολάμβανε ο Νικολόπουλος με τη φωνή της.

Όπως είπε έχει πάρει την απόφαση να αφήσει το τραγούδι εφόσον πλέον δε μπορεί να το κάνει καλά. «Έχω απομακρυνθεί από το τραγούδι τελείως. Δεν μπορώ να τραγουδήσω, όπως τραγουδούσα παλιά. Και δεν καταδέχομαι να συνεχίσω και να το κάνω αυτό, αν δε μπορώ να το κάνω καλά. Θα με ακούσετε σε λίγο καιρό σε ένα τραγούδι με τη Γιασμίν, ένα ντουέτο που κάναμε μαζί που έχω γράψει τους στίχους στα ελληνικά εγώ και εκείνη τη μουσική και τους στίχους στα ισπανικά. Το ηχογράφησα πέρσι το καλοκαίρι. Είναι μια μπαλάντα που μπορούσα να πω, αλλά δε με ακούει η φωνή μου πια και είπα πως είναι καλύτερα να σταματήσω. Δεν είναι σωστό.»

«Το Χειρόγραφο ήταν το τελευταίο μουσικό που έκανα. Υπήρχε ήδη το πρόβλημα. Όταν με κάλεσε ο Μικρούτσικος να τραγουδήσω στους Βράχους του είπα “δεν τραγουδάω Θάνο μου αλλά θα είμαι εκεί για σένα”. Πήρα λίγο θάρρος και μετά συνεργάστηκα με τον Ξαρχάκο στον Ζαμπέτα. Εκεί πήρα την οριστική απόφαση. Είπα “δε σου αξίζει να συνεχίσεις”. Δεν ήταν κάτι απλό, βεβαίως και το πένθησα. Μπορεί και εγώ να σαμποτάρισα τη φωνή μου. Όταν κατάλαβα πως δεν αποδίδω πια όπως παλιά, να την έσκαψα λίγο παραπάνω.»

«Μην είσαι τώρα νούμερο που βγαίνει και προσπαθεί να φτάσει τη νότα. Αφού δε μπορεί πια η φωνή σου να το βγάλει αυτό. Σεβάσου αυτό που έχεις κάνει μέχρι τώρα. Δε γράφω πια τραγούδια. Αν γράψω ξανά, θα περάσει κάποιος χρόνος. Όταν γράφω εγώ τραγούδι, μου βγαίνει αυτόματα να το τραγουδήσω. Οπότε τι να γράψω τώρα;» τόνισε η Χάρις Αλεξίου.