Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μικρή οθόνη: Only Murders in the Building _Δολοφονίες στο κτίριο

Τρεις άγνωστοι – που ζουν στην ίδια πολυκατοικία στη Νέα Υόρκη και μοιράζονται μια εμμονή με το αληθινό έγκλημα – ξαφνικά βρίσκονται μπλεγμένοι σε έναν φόνο.
Το «Only Murders in the Building», η βραβευμένη σειρά του Hulu (στην Ελλάδα προβάλλεται από την πλατφόρμα του Disney+), ανανεώθηκε για τέταρτη σεζόν. Η ιστορία ακολουθεί τους Τσαρλς Χέιντεν – Σάβατζ (Στιβ Μάρτιν), Ολιβερ Πούτναμ (Μάρτιν Σορτ) και Μέιμπελ Μόρα (Σελίνα Γκόμεζ), τρεις γείτονες σε ένα κτίριο της Νέας Υόρκης που ονομάζεται Αρκόνια. Στον πρώτο κύκλο επεισοδίων, οι τρεις τους ηχογραφούν ένα podcast αληθινού εγκλήματος για τη δολοφονία ενός κατοίκου της πολυκατοικίας τους. Στη δεύτερη σεζόν, εξερεύνησαν τον φόνο του προέδρου στο συμβούλιο της πολυκατοικίας ενώ στην τρίτη αναζητούν τον δολοφόνο ενός δημοφιλούς ηθοποιού που πεθαίνει στην πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης του Όλιβερ στο Μπρόντγουεϊ. Στον τρίτο κύκλο συμμετέχει και η Μέριλ Στριπ στον ρόλο της Λορέτα Ντάρκιν.
Εκτός από πρωταγωνιστές, ο Μάρτιν είναι συνδημιουργός του επιτυχημένου τηλεοπτικού πρότζεκτ όπως και παραγωγός μαζί με τους Σορτ, Γκόμεζ, Νταν Φόγκελμαν και Τζες Ρόσενθαλ. Το «Only Murders in the Building» πρόκειται για την πρωτότυπη κωμική σειρά της πλατφόρμας Hulu με την μεγαλύτερη τηλεθέαση. Μάλιστα, το πρώτο επεισόδιο του τρίτου κύκλου σημείωσε τα υψηλότερα νούμερα από κάθε άλλη σειρά που προβλήθηκε στο Hulu μέσα στο 2023. Σύμφωνα με την εβδομαδιαία κατάταξη streaming περιεχομένου από την εταιρεία μέτρησης δεδομένων της Nielsen, η σειρά έφτασε στην ένατη θέση με τις περισσότερες προβολές κατά τις μέρες πριν και μετά την πρεμιέρα της τρίτης σεζόν και στην τρίτη θέση με τις καλύτερες πρωτότυπες σειρές σε πλατφόρμα.

Όσον αφορά τα θέματα που παρουσιάζονται στον τρίτο κύκλο, ο Χόφμαν δήλωσε πρόσφατα στο περιοδικό Variety: «Όλα τα άγχη, η πίεση και τα αστεία είναι εκεί ως παράδειγμα για να κατανοήσουμε τι συμβαίνει όταν θέλουμε κάτι τόσο πολύ. Είναι σαν να λέμε: “Αυτό είναι κάτι το οποίο προτίθεμαι να κάνω. Όμως πόσο μακριά μπορώ να φτάσω;”. Αυτή είναι και το βασικό ερώτημα στην πλοκή της τρίτης σεζόν».

\\ granma

Η σειρά στοχεύει να διαλύσει ένα από τα πιο μοναδικά φαινόμενα μαζικής επικοινωνίας στην εποχή μας: το podcast. Για τους κυνηγούς πούλιες, κοστούμια, αξεσουάρ, το κόκκινο χαλί και, πάνω απ’ όλα, η πιθανότητα να σημειώσουν ρεκόρ βραβείων στις Χρυσές Σφαίρες του 2024 ήταν πολύ πιο σημαντικά από το καλλιτεχνικό επίτευγμα της Μέριλ Στριπ στο καστ της τρίτης σεζόν του Murder in the Building, μια αμερικανική σίριαλ κωμωδία που μετέδωσε η Multivisión στα τέλη του περασμένου έτους, από πάνω προς τα κάτω, στην απογευματινή υποδοχή. κάτι σαν μια ανάσα φρέσκου αέρα εν μέσω σκοτεινών, δραματικά δυσκίνητων παραγωγών.

Βλέποντας το καστ, κάποιος θα πίστευε ότι το κλειδί της δημοτικότητας ήταν εξασφαλισμένο εκ των προτέρων. Δεν είναι όμως έτσι. Μπορείτε να συγκεντρώσετε μια σειρά από διασημότητες και δεν λύνει τίποτα εκτός από το να προσελκύει την προσοχή των δημοσιογράφων ψυχαγωγίας. Στη σειρά που συζητάμε, εκτός από την Streep, ανάμεσα στους δημιουργούς ήταν και ο βετεράνος κωμικός Steve Martin, έργο που μοιράστηκε με τον John Hoffmann, ενώ το καστ συνόδευε ο Martin Short, ένας εύπλαστος και δεξιοτέχνης από την καναδική μουσική σκηνή και στις Ηνωμένες Πολιτείες, και η Selena Gómez, γεννημένη στο Τέξας, με λαμπρή καριέρα ως νεανική σταρ του εργοστασίου της Disney. Στους δεύτερους ρόλους υπήρχε κάτι για να διαλέξετε, από τον Sting που έπαιζε τον εαυτό του μέχρι έναν ενθουσιώδη Paul Rudd στο ρόλο του κύριου θύματος της τρίτης σεζόν, μέσω της αποδεδειγμένης Tina Fey, σε έναν χαρακτήρα που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό το βάθος του Murders στο Κτίριο.

Η σειρά, εκτός από το μαύρο χιούμορ, στοχεύει να διαλύσει ένα από τα πιο μοναδικά φαινόμενα μαζικής επικοινωνίας στην εποχή μας: το podcast. Δεν πρόκειται για δαιμονοποίηση και αποκλεισμό αυτού του τύπου βασικά ραδιοφωνικής παραγωγής που γεννήθηκε ως ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους ανανέωσης και ανοίγματος του συντονιστή όσων δεν έχουν χρόνο να καθίσουν μπροστά στην τηλεόραση ή μπροστά στο ραδιόφωνικό δέκτη, στην εποχή του streaming και προτιμούν να καταναλώνουν περιεχόμενο που μεταδίδεται σε ψηφιακά κανάλια στον ελεύθερο χρόνο τους στον τόπο και τον χρόνο που ταιριάζει στον ακροατή. Το πρόβλημα είναι η χρήση και η κατάχρηση του podcast ως λίθος σκανδάλου και πρόσφορου εδάφους για την ικανοποίηση της νοσηρότητας. Δύο παλιοί ηθοποιοί μακριά από τις στιγμές της δόξας τους και μια νεαρή κοπέλα παρασυρμένη από τις νέες πύλες επικοινωνίας ετοιμάζονται να δημιουργήσουν ένα podcast στην εικόνα και την ομοιότητα των πολλών που αφθονούν στις Ηνωμένες Πολιτείες για πραγματικά εγκλήματα. Η Mabel παίρνει στοιχεία από τη Cinda Canning (Tina Fey), μια αληθινή υποκάστερ του εγκλήματος που έχει τελειώσει τα καύσιμα έμπνευσης. Ο άλλος βασικός πρωταγωνιστής είναι το κτίριο Arconia, μια πολύ χαρακτηριστική νεοϋορκέζικη κατασκευή που γεννά την ψυχολογία και τις συνήθειες των κατοίκων αυτής της περιοχής της πόλης.

Τα υπόλοιπα, η ίδια η πλοκή, έχει σημασία πολύ λιγότερο. Τρελές συγκρούσεις, ανατροπές, απροσδόκητες καταστάσεις, τίποτα δεν μπορεί να ληφθεί πολύ στα σοβαρά: μια δολοφόνος που παίζει φαγκότο, συνηθισμένοι ύποπτοι που εξαφανίζονται από νύχτα σε μέρα, ζωντανοί γκροτέσκοι, κουτσομπολιό γριές, απεριόριστες υπερβολές. Και σε όλα αυτά, η Στριπ, με τα 74 χρόνια στην πλάτη της, ανακαλύπτοντας τον εαυτό της με χειρονομίες και αυτοσυγκράτηση. Σαν να μην έφτανε αυτό, τραγουδάει όπως τις καλύτερες μέρες του Μπρόντγουεϊ. Το κόκκινο χαλί είναι σπατάλη. Η τέχνη μετράει πολύ περισσότερο. Το δύσκολο θα είναι να διατηρήσεις τη δημιουργική πνοή σε μια τέταρτη σεζόν.