Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το Facebook λογόκρινε Πικάσο!

Πληθαίνουν τα κρούσματα λογοκρισίας έργων Τέχνης από το facebook με την πρόφαση του γυμνού. Τώρα, το κατά πόσον το γυμνό στα έργα του Πικάσο ή του Ελ Γκρέκο είναι γυμνό που προσβάλλει τα χρηστά ήθη, αυτό μόνον οι υπεύθυνοι για τον αλγόριθμο-επιτηρητή της κόσμιας συμπεριφοράς μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωρίζουν.

Δεν πέρασε πολύ καιρός από το Πάσχα του 2018 όταν το facebook λογόκρινε ανάρτησή μας με τον πίνακα «Ανάσταση» του Ελ Γκρέκο, αντίστοιχα κρούσματα στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε και με έργα άλλων δημιουργών. Το τωρινό κρούσμα έρχεται από τον Καναδά.

Σοκ για το Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ. Το Facebook λογόκρινε διαφήμιση για μεγάλη και σπουδαία έκθεση του μουσείου επειδή σε αυτήν υπήρχαν πίνακες του Πάμπλο Πικάσο με γυμνό!

Το Montreal Museum of Fine Arts φιλοξενεί την έκθεση «Από την Αφρική στις Αμερικές Πρόσωπο με Πρόσωπο Πικάσο, Παρελθόν και Παρόν». Στη διαφήμιση που ετοίμασε για τα social media, περιέλαβε τον πίνακα «Femmes à la toilette» (Γυναίκες που κάνουν την τουαλέτα τους) που ο Πάμπλο Πικάσο ολοκλήρωσε στις Κάννες, στις 4 Ιανουαρίου του 1956.

Το κείμενο που συνόδευε τη διαφήμιση είχε ως εξής: «… ανακαλύψτε μια σπουδαία έκθεση που δίνει μια καινούργια προοπτική για τον Πικάσο, τις εμπνεύσεις του και την επιρροή του. Μέσα από περισσότερα από 300 έργα, εξερευνήστε τη στενή σχέση που ενώνει τον Ισπανό μαιτρ με τις τέχνες της Αφρικής, της Ωκεανίας και των δύο Αμερικών, από το παρελθόν έως σήμερα».

Επιπλέον, αναγνωρίζοντας τον πίνακα του Πικάσο από τις διαφημίσεις του Montreal Museum of Fine Arts, ο αλγόριθμος του Facebook δεν επέτρεψε να περάσει ούτε μια άλλη προσπάθεια του μουσείου να διαφημίσει την έκθεση του, στην οποία χρησιμοποίησαν φωτογραφία όχι του πίνακα, αλλά φωτογραφία του πίνακα τοποθετημένου στο βάθος μιας από τις αίθουσες του μουσείου!

«Είναι γελοίο. Είναι Πικάσο. Ξέρετε, για μας, ήταν αστείο, σχεδόν απίστευτο» είπε στο CBC Montreal, ο εκπρόσωπος του Montreal Museum of Fine Arts, Πασκάλ Σασέ.