Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Viral “Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης”

Φυσικά δεν αναφερόμαστε στον μεγάλο Σκιαθίτη διηγηματογράφο μας αλλά στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, όπου όχι μόνο τα αεροπλάνα περνούν πολύ κοντά από τον κόσμο αλλά ακριβώς σε επαφή –στα 30μ, με τον αεροδιάδρομο υπάρχει παραλία λουόμενων με αραγμένα και μικρά σκάφη, που τραβούν το διάολό τους.

Υπάρχουν –όπως πάντα και αρκετές σημάνσεις για τα μάτια του κόσμου

Αεροσκάφη -θηρία, Airbus ελάχιστα μέτρα πάνω από το έδαφος, με αποτέλεσμα παρευρισκόμενοι -που βρίσκουν ευκαιρία να γίνουν και σκηνοθέτες και οπερατέρ της κακιάς ώρας με τα κινητά τους, να ακροβολίζονται και να εξαφανίζονται πατείς με πατώ σε -όπου φύγει φύγει. Το Airbus A321neo της ουγγρικής«Wizz Air», μία από τις εταιρείες χαμηλού κόστους, ήταν τόσο κοντά στο έδαφος και τον κόσμο που μόνο στη θέα του δεν γίνεται να μην τρομάξεις.

(συνειρμικά –σαν σήμερα το 2012)

Τις συνέπειες που έχει στην ασφάλεια της λαϊκής οικογένειας η αγωνία του μεγάλου κεφαλαίου να εξασφαλίσει low cost -«χαμηλό κόστος» (προς όφελος της κερδοφορίας και της «ανταγωνιστικότητάς» του) αποτυπώνει δημοσίευμα σε ελληνική εφημερίδα που αφορά σε καταγγελίες της γερμανικής ένωσης χειριστών πολιτικής αεροπορίας Cockpit για «σκληρές πιέσεις» που ασκεί η εταιρεία «Ryanair» «στο θέμα της οικονομίας καυσίμων, καταρτίζοντας “πίνακες απόδοσης” των κυβερνητών βάσει της κατανάλωσης καυσίμων που επιτυγχάνουν»! Αντιγράφουμε: «Οπως τονίζει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Γιεργκ Χάντβερκγ, εκπρόσωπος της Cockpit, η ποσότητα καυσίμων με την οποία τροφοδοτείται το κάθε αεροσκάφος ορίζεται εν μέρει από τους κανονισμούς του κατασκευαστή.

Όμως, πέραν της νόμιμης ελάχιστης, ο κυβερνήτης είναι εκείνος που αποφασίζει πόσα αποθέματα οφείλει να διαθέτει το αεροσκάφος για “περισσότερη ασφάλεια” – ιδίως όταν εξυπηρετεί πτήσεις προς πολυάσχολα αεροδρόμια, όπου είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνει κύκλους έως ότου του δοθεί άδεια προσγείωσης. Ο Χάντβεργκ τόνισε πως, εκτός της Ryanair, τα καύσιμα αποτελούν έναν “σοβαρό παράγοντα κόστους ιδίως για τις εταιρείες χαμηλού κόστους” και πως σε γενικές γραμμές “πολλές εταιρείες” δίνουν οδηγίες στους κυβερνήτες για τρόπους χαμηλής κατανάλωσης»… να τα μετατρέπουν αν μπορούν σε ανεμοπλάνα!

Θυμίζουμε την αεροπορική τραγωδία που στις 24 Μάρτη 2015 κόστισε τη ζωή 150 ανθρώπων από τη συντριβή του αεροσκάφους της «Germanwings» («Τζέρμανγουινγκς» – θυγατρική αεροπορική εταιρεία «χαμηλού κόστους» της γερμανικής «Λουφτχάνσα») στις Γαλλικές Άλπεις. Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, με τις σχέσεις εργασίας που επιβάλλουν, δημιουργούν σοβαρά ερωτήματα για την ίδια την ασφάλεια των πτήσεων

Μπροστά σ’ αυτά τα ατυχήματα που έχουν συμβεί στο αεροδρόμιο της Σκιάθου είναι –προς το παρόν παρωνυχίδες. Πριν μερικές εβδομάδες μία τουρίστρια δελεάστηκε να βιντεοσκοπήσει την απογείωση  ενός  αεροσκάφους της Transavia, με αποτέλεσμα να βρεθεί στη θάλασσα!

Νωρίτερα στις αρχές Ιουλίου μια Βρετανίδα 61 (!!) ετών, έπεσε στο έδαφος από το πεζούλι που είχε σκαρφαλώσει με αποτέλεσμα να υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις….