Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Νέες πρακτικές από Facebook και Instagram

Επιτροπή δεν σχολιάζει επιχειρηματικές αποφάσεις ιδιωτικών εταιρειών». Με αυτόν τον τρόπο η Κομισιόν «νίπτει τας χείρας της» για τα 10 ευρώ που ζητούν Facebook και Instagram για να μη σου στέλνουν προσωποποιημένες διαφημίσεις.

«Οποιαδήποτε εταιρεία θέλει να παρέχει υπηρεσίες στην ευρωπαϊκή εσωτερική αγορά είναι ελεύθερη και ευπρόσδεκτη να το πράξει, εφόσον σέβεται τις ευρωπαϊκές αξίες και κανόνες – όπως η προστασία των προσωπικών δεδομένων, η διασφάλιση δίκαιων και ανοικτών αγορών και το υψηλό επίπεδο της προστασίας των καταναλωτών. Αυτές οι αξίες ενέπνευσαν τους κανονισμούς μας, όπως ο GDPR», απάντησε εκπρόσωπος της Επιτροπής σε ερώτηση της «Εφ.Συν.». «Παρ’ όλο που δεν υπάρχει κανένας κανόνας στην Ευρώπη που να απαγορεύει στις εταιρείες να εκμεταλλεύονται τις υπηρεσίες τους μέσω διαφήμισης, αυτό πρέπει να γίνεται σε πλήρη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανόνες για την εξατομικευμένη διαφήμιση και την παρακολούθηση των χρηστών», επιφυλάχθηκε η Κομισιόν με… μισό στόμα. Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή!

Πηγή: efsyn.gr

Υπενθυμίζουμε ότι από την περασμένη Τετάρτη 8 Νοεμβρίου, όποιος ενήλικος στην Ευρώπη θέλει να έχει πρόσβαση στους λογαριασμούς του, πρέπει προηγουμένως να συναινέσει ρητά στη χρήση των προσωπικών δεδομένων του για την προβολή προσωποποιημένων διαφημίσεων, εάν δεν θέλει να πληρώνει τουλάχιστον 120 ευρώ ετησίως ή έως 252 ευρώ για τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook και Instagram).

Ο νέος εκβιασμός της Meta – (μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram, WhatsApp και Threads)- να «προσφέρει» συνδρομές σε χρήστες από την Ευρώπη για να μην υπόκεινται σε επεξεργασία τα προσωπικά δεδομένα τους (τα οποία ούτως ή άλλως… συλλέγει) ή εναλλακτικά η ρητή συναίνεσή τους σε προσωποποιημένες διαφημίσεις ώστε να έχουν «δωρεάν» πρόσβαση, είναι μέρος της νομικής διαμάχης που ξεκίνησε η πολυεθνική μετά την κατάθεση έφεσης για το πρόστιμο και ερμηνεύεται ως μια προσπάθεια να παρακάμψει τους ευρωπαϊκούς περιορισμούς.

Για να παραχωρήσει πρόσβαση χωρίς προσωποποιημένες διαφημίσεις, η Meta ζητάει 9,99 ευρώ κάθε μήνα εάν η συνδρομή γίνει μέσω υπολογιστή ή 12,99 ευρώ εάν γίνει μέσω εφαρμογής Android ή iOS (προμήθειες playstore και applestore) και επιπλέον 6 ή 8 ευρώ κάθε μήνα από την 1η Μαρτίου 2024, για κάθε πρόσθετο λογαριασμό στο ίδιο κέντρο διαχείρισης λογαριασμών Meta.

Η ζητούμενη συνδρομή είναι πολλαπλάσια από όσα κερδίζει το Facebook ανά χρήστη στην Ευρώπη (περίπου 5,5 ευρώ ανά μήνα, το τέταρτο τρίμηνο 2022, σύμφωνα με την edri.org) και αυτό είναι ακόμη ένα νομικό ζήτημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει σύντομα η αμερικανική πολυεθνική που χρηματοδοτήθηκε με 116 δισ. δολάρια το 2022 από την παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των χρηστών.

 

 

Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι: «Ωδή στην Επανάσταση»

Μοιραστείτε το: