Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …την Κυριακή 2 Οκτωβρίου

ΜΟΥΣΙΚΗ

“ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΧΝΑΕΙ ΧΑΝΕΤΑΙ”
Ο Σωκρά­της Μάλα­μας στον Ασύρ­μα­το στα πλαί­σια των Φθι­νο­πω­ρι­νών Γιορ­τών στην πόλη 2016 που διορ­γα­νώ­νει ο Δήμος Αγί­ου Δημη­τρί­ου. Αντί εισι­τη­ρί­ου προ­σφο­ρές για: Για το Μητρο­πο­λι­τι­κό Κοι­νω­νι­κό Ιατρείο Ελλη­νι­κού:- Φάρ­μα­κα, Βρε­φι­κά γάλα­τα, Βρε­φι­κές πάνες και για το για το Κοι­νω­νι­κό Παντο­πω­λείο του Δήμου Αγ. Δημη­τρί­ου: τρό­φι­μα μακράς διάρ­κειας. Ασύρ­μα­τος (Πάρ­κο Ελ. Βενι­ζέ­λου) Δάφ­νη — ‘Αγιος Δημή­τριος Ωρα: 21:00

ΕΠΙΣΚΕΨΗ — ΞΕΝΑΓΗΣΗ

Το περιο­δι­κό «Θέμα­τα Παι­δεί­ας» διορ­γα­νώ­νει επί­σκε­ψη στον Αρχαιο­λο­γι­κό χώρο του Λυκεί­ου του Αρι­στο­τέ­λη (στην οδό Ρηγίλ­λης) στις 11 π.μ. Θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί ξενά­γη­ση από την αρχαιο­λό­γο Ευτυ­χία Λυγκού­ρη — Τόλια, που διεύ­θυ­νε την ανα­σκα­φή στο χώρο νότια από τη Λέσχη Αξιω­μα­τι­κών Ενό­πλων Δυνά­με­ων (Σαρό­γλειο Μέγα­ρο). Στην ξενά­γη­ση καλεί τα μέλη του και ο Σύλ­λο­γος Φοι­τη­τών Ιστο­ρι­κού — Αρχαιο­λο­γι­κού Αθήνας.

ΘΕΑΤΡΟ

Για δεύ­τε­ρη χρο­νιά στην πόλη φθά­νει ο Θεατροποιός
Ο θεα­τρο­ποιός Μπρου­σκόν φτά­νει με τον περι­πλα­νώ­με­νο θία­σό του, δηλα­δή το γιο, την κόρη και τη γυναί­κα του, στο παν­δο­χείο μιας λιλι­πού­τειας κοι­νό­τη­τας, προ­κει­μέ­νου να παί­ξουν για ένα μόνο βρά­δυ το μονα­δι­κό έργο του Μπρου­σκόν, τον “Τρο­χό της Ιστο­ρί­ας”. Σκη­νο­θε­τη­μέ­νο από τον Ακύλ­λα Καρα­ζή­ση το έργο αυτό του Τόμας Μπέρν­χαρντ με τους Νίκο Χατζό­που­λο, Νική­τα Ανα­στό­που­λο, Δήμη­τρα Βλα­γκο­πού­λου, ‘Αρη Μπα­λή, Κλε­ο­πά­τρα Τολό­γκου επί σκη­νής. Θέα­τρο Πόρ­τα: Μεσο­γεί­ων 59, Αμπε­λό­κη­ποι — Γκύ­ζη Τηλέ­φω­νο: 210 7780 518 Ωρα: 21.15 Εισ.: από 8 έως 10 ευρώ

Με αφε­τη­ρία του κεί­με­νο, στο Θέα­τρο Τέχνης
Το “Ανα­λό­γιο 2016”, πιστό στο ραντε­βού του με το ελλη­νι­κό κοι­νό, 16 χρό­νια μετά από την πρώ­τη διορ­γά­νω­σή του (2005), μετρά περισ­σό­τε­ρες από 100 παρα­στά­σεις και μεγά­λο αριθ­μό παράλ­λη­λων εκδη­λώ­σε­ων και διε­θνών συμ­με­το­χών. Έχο­ντας δια­νύ­σει μια μακρά και λαμπρή πορεία, επα­νέρ­χε­ται και φέτος στη σκη­νή του Θεά­τρου Τέχνης με ένα πρό­γραμ­μα που συνε­νώ­νει το “παλιό” με το “νέο” και δίνει έμφα­ση στη συνέ­χεια. Αφε­τη­ρία του, το κεί­με­νο ως πρώ­τη ύλη του θεά­τρου * το κεί­με­νο που γρά­φε­ται εξ αρχής για θεα­τρι­κό έργο, αλλά και το κεί­με­νο που προ­ϋ­πήρ­χε σε άλλη λογο­τε­χνι­κή μορ­φή και μετα­πλά­θε­ται και χρη­σι­μο­ποιεί­ται ως δρα­μα­τουρ­γι­κό υλι­κό. Το πρό­γραμ­μα για σήμερα:

18.30 Αργυ­ρώ Βώβου Κλει­στό άσπρο Σκη­νο­θε­σία: Μενέ­λα­ος Καραντζάς

20:00 Φωτει­νή Τσα­λί­κο­γλου 8 ώρες και 35 λεπτά σε σκη­νο­θε­σία Μάνου Καρα­τζο­γιάν­νη (8 ώρες και 35 λεπτά. Τόσο διαρ­κεί το αερο­πο­ρι­κό ταξί­δι από τη Νέα Υόρ­κη στην Αθή­να, στο οποίο ο Τζό­να­θαν, αφη­γεί­ται την τραυ­μα­τι­κή ιστο­ρία της οικο­γέ­νειάς του: μία οικο­γέ­νεια Ελλή­νων που μετα­να­στεύ­ει στην Αμε­ρι­κή. Ο Τζό­να­θαν ανα­συν­θέ­τει την ιστο­ρία του εαυ­τού του, του έρω­τά του για τη χαμέ­νη αδελ­φή του, τη δια­τα­ραγ­μέ­νη σχέ­ση με τη μητέ­ρα του, του τόπου και της πατρί­δας του. Μέσα στο αερο­πλά­νο επι­στρέ­φει ο χαμέ­νος χρό­νος, το παρα­ποι­η­μέ­νο παρελ­θόν, το άγριο παρόν. Ένα ιδιαί­τε­ρα ατμο­σφαι­ρι­κό και αλλη­γο­ρι­κό μυθι­στό­ρη­μα, μια λυτρω­τι­κή συνε­δρία του Τζό­να­θαν που κρα­τά 8 ώρες και 35 λεπτά, ακρι­βώς, χωρίς ψυχαναλυτή).Θέατρο Τέχνης — Σκη­νή Φρυ­νί­χου, Φρυ­νί­χου 14, Πλά­κα, τηλ. 210 32 22 464 Εισ.: 5 ευρώ

Για δεύ­τε­ρη χρο­νιά ο Αγριος Σπό­ρος στο Επί Κολωνώ
Με την αυτο­σχέ­δια καντί­να που έστη­σε ο Σταύ­ρος σε μια από­με­ρη παρα­λία προ­σπα­θεί να φέρ­νει βόλ­τα τα χρέη που τον έχουν ζώσει, που­λώ­ντας σου­βλά­κια τα καλο­καί­ρια στους λιγο­στούς του­ρί­στες. Όμως, η μυστη­ριώ­δης εξα­φά­νι­ση ενός νεα­ρού Γερ­μα­νού θα φέρει φέτος τα πάνω κάτω. Ο Τάκης Σπυ­ρι­δά­κης στο ρόλο του Σταύ­ρου, έχο­ντας μαζί του στη σκη­νή τον Ηλία Βαλά­ση και την Ντά­νη Γιαν­να­κο­πού­λου. Θέα­τρο Επί Κολω­νώ Ναυ­πλί­ου 12 & Λένορ­μαν, Κολω­νός — Σταθ­μός Λαρί­σης Τηλέ­φω­νο: 210 5138067 Ωρα: 21.00 Εισ.: 12 ευρώ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Έκθε­ση του παι­δι­κού τμή­μα­τος του εικα­στι­κού εργα­στη­ρί­ου του Πολι­τι­στι­κού Οργα­νι­σμού Δήμου Πατρέ­ων, στον χώρο του παλαιού Δημο­τι­κού Νοσο­κο­μεί­ου της Πάτρας
Στην έκθε­ση συμ­με­τέ­χουν 320 παι­διά, μαθη­τές των Τμη­μά­των Ζωγρα­φι­κής, Κερα­μι­κής και Θεά­τρου Σκιών του Εικα­στι­κού Τμή­μα­τος και παρου­σιά­ζουν περισ­σό­τε­ρες από 600 δημιουρ­γί­ες. Στα τμή­μα­τα του εικα­στι­κού εργα­στη­ρί­ου φοι­τούν συνο­λι­κά 400 άτο­μα εκ των οποί­ων οι 100 είναι ενή­λι­κες, ενώ για τις ανά­γκες των παι­δι­κών τμη­μά­των λει­τουρ­γούν 13 τμή­μα­τα μει­κτών υλών (ζωγρα­φι­κή — κερα­μι­κή). Η έκθε­ση θα διαρ­κέ­σει μέχρι το Σάβ­βα­το 8 Οκτώ­βρη και θα λει­τουρ­γεί καθη­με­ρι­νά από τις 10.00 το πρωί έως τις 8.00 το βρά­δυ (εκτός Τρί­της) και τα Σάβ­βα­τα από τις 10,00 το πρωί έως τις 2.00 μετά το μεσημέρι.

Έκθε­ση — φόρος τιμής στο έργο του Γιώρ­γου Λάπ­πα στο Μου­σείο Μπενάκη
Συνε­χί­ζε­ται η έκθε­ση «Happy Birthday» που εγκαι­νιά­στη­κε πριν λίγες ημέ­ρες στο Μου­σείο Μπε­νά­κη και θα διαρ­κέ­σει ως τις 20/11/2016. Το Ίδρυ­μα ΔΕΣΤΕ, σε συνερ­γα­σία με το Μου­σείο Μπε­νά­κη, παρου­σιά­ζει μία έκθε­ση ˗ φόρο τιμής στο έργο του Έλλη­να καλ­λι­τέ­χνη Γιώρ­γου Λάπ­πα (1950–2016). Πρό­κει­ται για μια επι­λο­γή από πρό­σφα­τα και εν πολ­λοίς άγνω­στα έργα του καλ­λι­τέ­χνη, η οποία επι­χει­ρεί να ανα­δεί­ξει πτυ­χές των ανα­ζη­τή­σε­ών του και να συσχε­τί­σει το εύρος των πολι­τι­σμι­κών ανα­φο­ρών του με το ιστο­ρι­κό περι­βάλ­λον του Μου­σεί­ου. O τίτλος της έκθε­σης αντλεί από μια σει­ρά γλυ­πτών του με την επι­γρα­φή «Happy Birthday». Στο Κεντρι­κό Κτή­ριο (Κου­μπά­ρη 1 & Βασ. Σοφί­ας). Τηλ.: 210 3671000. Εισιτ.: 5–7 ευρώ.

Έκθε­ση Μόρα­λη — Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο. 

ΣΚΙΤΣΟ

Έκθε­ση σκί­τσων για το προ­σφυ­γι­κό στο Πνευ­μα­τι­κό Κέντρο Μάνος Λοΐζος
“Το Μετέ­ω­ρο Βήμα” είναι ο τίτλος της έκθε­σης σκί­τσων για το προ­σφυ­γι­κό που διορ­γα­νώ­νει ο Δήμος Νίκαιας- Αγ. Ι. Ρέντη σε συνερ­γα­σία με τη Λέσχη Ελλή­νων Γελοιο­γρά­φων, την Περι­φέ­ρεια Νοτί­ου Αιγαί­ου και το Μορ­φω­τι­κό Ίδρυ­μα της ΕΣΗΕΑ. Η έκθε­ση θα διαρ­κέ­σει από τις 26 Σεπτεμ­βρί­ου έως τις 2 Οκτω­βρί­ου και είναι αφιε­ρω­μέ­νη στη μνή­μη του Κοκ­κι­νιώ­τη καλ­λι­τέ­χνη- σκι­τσο­γρά­φου Γιάν­νη Καλαϊ­τζή. Στον Πολι­τι­στι­κό Πολυ­χώ­ρο “Μάνος Λοϊ­ζος” (Θηβών 245). Τηλ.: 210 4830330. Ώρα: 19.30. Είσο­δος ελεύθερη.

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

«[Out]topias» στο Μου­σείο Μπε­νά­κη της οδού Πειραιώς
Περισ­σό­τε­ρα από 60 βίντεο, βίντεο-εγκα­τα­στά­σεις, δια­δρα­στι­κές εγκα­τα­στά­σεις, ηχη­τι­κοί περί­πα­τοι και μακέ­τες από ατο­μι­κά και ομα­δι­κά project περι­λαμ­βά­νει η έκθε­ση «[Out]topias» στο Μου­σείο Μπε­νά­κη της οδού Πει­ραιώς, που μελε­τά την performance στον υπαί­θριο και δημό­σιο χώρο. Τα περισ­σό­τε­ρα έργα έχουν υλο­ποι­η­θεί στην Ελλά­δα τα τελευ­ταία χρό­νια και σύμ­φω­να με τον επι­με­λη­τή της έκθε­σης, Θάνο Βόβο­λη «προ­σφέ­ρουν ένα νέο παρα­στα­τι­κό παρά­δειγ­μα, μια νέα αντί­λη­ψη της χωρι­κό­τη­τας. Επι­χει­ρούν μια νέα προ­σέγ­γι­ση του υπαί­θριου, δημό­σιου χώρου, έχο­ντας ως επί­κε­ντρο την αντί­λη­ψη ότι κάθε χώρος είναι δυνη­τι­κά παρα­στα­σια­κός». Από 22 Σεπτεμ­βρί­ου έως 20 Νοεμ­βρί­ου 2016. Πει­ραιώς 138 & Ανδρο­νί­κου, τηλ. 210 3453111 — Ωρά­ριο λει­τουρ­γί­ας: Πέμ­πτη, Κυρια­κή: 10.00–18.00, Παρα­σκευή, Σάβ­βα­το: 10.00–22.00, Δευ­τέ­ρα, Τρί­τη, Τετάρ­τη: κλει­στά — Τιμή εισι­τη­ρί­ου έκθε­σης: € 7 I Τιμή μειω­μέ­νου εισι­τη­ρί­ου: €3,5

A World Not Ours: Γιάν­νης Μπε­χρά­κης, Tanja Boukal, Róza El-Hassan, Ninar Esber, Mahdi Fleifel, Μαρί­να Γιώ­τη, Sallie Latch κ.ά.
Ο τίτλος προ­έρ­χε­ται από την ομώ­νυ­μη βρα­βευ­μέ­νη ται­νία του Mahdi Fleifel (2012), η οποία με τη σει­ρά της δανεί­ζε­ται τον τίτλο της από ένα βιβλίο του Παλαι­στί­νιου συγ­γρα­φέα Ghassan Kanafani (1936?72). Η έκθε­ση οργα­νώ­νε­ται σε μια περιο­χή που βρέ­θη­κε στο επί­κε­ντρο της προ­σφυ­γι­κής κρί­σης που ξεκί­νη­σε το 2015, κυρί­ως ως απο­τέ­λε­σμα του πολέ­μου στη Συρία  και εστιά­ζει στο θέμα της προ­σφυ­γι­κής κρί­σης και της ανα­γκα­στι­κής μετα­νά­στευ­σης, συγκε­ντρώ­νο­ντας μια ομά­δα εικα­στι­κών, φωτο­γρά­φων, κινη­μα­το­γρα­φι­στών και ακτι­βι­στών που παρου­σιά­ζουν τις σχε­τι­κές αντι­δρά­σεις, τις σκέ­ψεις και τις μαρ­τυ­ρί­ες τους. Μέσα από τις ποι­κί­λες τους πρα­κτι­κές —εγκα­τα­στά­σεις, performance, φωτο­γρα­φία, φιλμ, φωτο­ρε­πορ­τάζ— οι συμ­με­τέ­χο­ντες πηγαί­νουν πέρα από τη μονό­πλευ­ρη και στε­ρε­ό­τυ­πη παρου­σί­α­ση των ΜΜΕ και επι­ση­μαί­νουν τις περί­πλο­κες ρίζες ενός από τα πιο επεί­γο­ντα ζητή­μα­τα της επο­χής μας. Έως τις 15 Οκτω­βρί­ου, στο Art Space Pythagorion της Σάμου

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

ΧΟΡΟΣ

Νηπια­γω­γείο στο Μπαγκλαντές
Το νέο έργο της ομά­δας χορού Αμάλ­γα­μα ερευ­νά και εμπνέ­ε­ται από τη θεμα­τι­κή του “Ενή­λι­κας-Παι­δί” του ενή­λι­κα που εμφα­νί­ζει ανή­λι­κες συμπε­ρι­φο­ρές και υπο­κι­νεί­ται από ψυχι­κούς μηχα­νι­σμούς που απα­ντώ­νται στα πρώ­τα χρό­νια της ζωής, εκεί­να της νηπια­κής ηλι­κί­ας. Το Υπε­ρε­γώ του ανή­λι­κου ενή­λι­κα, δεν είναι παρά η άλλη εκδο­χή του παι­δι­κού ναρ­κισ­σι­σμού. Εμπνευ­σμέ­νο εν μέρη από τη ρητο­ρι­κή της Alice Miller στο έργο “Οι φυλα­κές της παι­δι­κής μας ηλι­κί­ας”, από το “Η κουλ­τού­ρα του ναρ­κισ­σι­σμού” του Κρί­στο­φερ Λας, το “Νάρ­κισ­σος ή ο ερα­στής του εαυ­τού του” του Ζαν Ζακ Ρουσ­σώ, αλλά και από άλλες ψυχα­να­λυ­τι­κές και κοι­νω­νι­κο­πο­λι­τι­κές προ­σεγ­γί­σεις. Το έργο περιέ­χει σκη­νές διά­δρα­σης με το κοι­νό. Χώρος Μπα­γκλα­ντές Χαλ­κο­κον­δύ­λη 35, Πλ. Ομο­νοί­ας — Μετα­ξουρ­γείο Ωρα: 21.15 Είσο­δος ελεύθερη

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο