Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Έκθεση αφιερωμένη στον σκηνογράφο — ενδυματολόγο Δαμιανό Ζαρίφη

Πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­καν τα εγκαί­νια της έκθε­σης με έργα του σκη­νο­γρά­φου και ενδυ­μα­το­λό­γου Δαμια­νού Ζαρί­φη, με αφορ­μή τη συμπλή­ρω­ση 10 χρό­νων από το θάνα­τό του. Εκτός από τις ζωγρα­φι­κές μακέ­τες και τα σχέ­δια από το προ­σω­πι­κό αρχείο του καλ­λι­τέ­χνη, εκτί­θε­νται και 55 κοστού­μια ιστο­ρι­κών παρα­στά­σε­ων. Τα κοστού­μια παρα­χω­ρή­θη­καν από τα βεστιά­ρια του Μεγά­ρου Μου­σι­κής Αθη­νών, της Εθνι­κής Λυρι­κής Σκη­νής, του Εθνι­κού Θεά­τρου και του Θεά­τρου Τέχνης Καρό­λου Κουν. Η έκθε­ση φιλο­ξε­νεί­ται στον Πολυ­χώ­ρο Ω2 του Ωδεί­ου Αθη­νών (Ρηγίλ­λης και Βασι­λέ­ως Γεωρ­γί­ου Β’ 17–19) και θα διαρ­κέ­σει έως τις 20 Γενάρη.

Τα παρα­πά­νω είναι και η αφε­τη­ρία της έκθε­σης που έχει τίτλο «Ο παλ­μός του σχε­δί­ου», η οποία στο­χεύ­ει, μέσα από τη σχε­δια­στι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα του καλ­λι­τέ­χνη, να ανα­δεί­ξει ορι­σμέ­νες αισθη­τι­κές στα­θε­ρές, οι οποί­ες διέ­τρε­χαν τη σκη­νο­γρα­φι­κή και ενδυ­μα­το­λο­γι­κή δου­λειά του, πέρα από τις ανα­γκαί­ες υφο­λο­γι­κές αλλα­γές και τις ειδι­κές απαι­τή­σεις ή ιδιαι­τε­ρό­τη­τες κάθε θεά­μα­τος. Ακό­μα, προ­βο­λές, οπτι­κο­α­κου­στι­κό, φωτο­γρα­φι­κό υλι­κό και άλλα ντο­κου­μέ­ντα από το θέα­τρο και τον κινη­μα­το­γρά­φο θα εμπλου­τί­ζουν την έκθεση.

Ποιος ήταν ο Δαμια­νός Ζαρίφης:

Ο Δαμια­νός Ζαρί­φης (1946–2007) ήταν ένας από τους σημα­ντι­κό­τε­ρους σκη­νο­γρά­φους της γενιάς του και σημά­δε­ψε το ελλη­νι­κό θεα­τρι­κό τοπίο τις τελευ­ταί­ες δεκα­ε­τί­ες του 20ού αιώ­να. Παράλ­λη­λα με τη δημιουρ­γία του στο θέα­τρο, έντο­νη ήταν η παρου­σία του και στον κινη­μα­το­γρά­φο, όπου συνερ­γά­στη­κε σκη­νο­γρα­φι­κά και ενδυ­μα­το­λο­γι­κά σε δεκά­δες ται­νί­ες, για ορι­σμέ­νες από τις οποί­ες δια­κρί­θη­κε και βρα­βεύ­τη­κε στο Φεστι­βάλ Θεσσαλονίκης.

Ξεκί­νη­σε τη θεα­τρι­κή δου­λειά του στο Θέα­τρο Τέχνης το 1974, κάνο­ντας τα σκη­νι­κά και κοστού­μια για το έργο του Μπρεχτ «Ο Τρό­μος και η Αθλιό­τη­τα του Γ´ Ράιχ» σε σκη­νο­θε­σία Καρό­λου Κουν. Εκεί συνερ­γά­στη­κε σε περισ­σό­τε­ρα από 20 θεά­μα­τα, κυρί­ως έργα της νεο­ελ­λη­νι­κής δρα­μα­τουρ­γί­ας, και δού­λε­ψε κυρί­ως πλάι στον σκη­νο­θέ­τη Γιώρ­γο Λαζά­νη. Με το Μέγα­ρο Μου­σι­κής Αθη­νών συνερ­γά­στη­κε συστη­μα­τι­κά μετά το 1992.

Μέρες και ώρες λει­τουρ­γί­ας: Δευ­τέ­ρα — Παρα­σκευή 17.00–21.00 και Σάβ­βα­το 12.00–16.00.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο