Ανατριχιαστικές είναι οι πληροφορίες για την κατάσταση της γέφυρας που κατέρρευσε στη Γένοβα, παρασέρνοντας στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους. Το πιο εξοργιστικό είναι ότι υπήρχαν προειδοποιήσεις για την επικινδυνότητα της παλιάς και υποσυντήρητης κατασκευής, ακόμα και εισηγήσεις για κατεδάφιση και αντικατάστασή της, αλλά καμιά μέριμνα δεν υπήρξε από το κράτος, πόσο μάλλον από τη διαχειρίστρια εταιρεία, η οποία εκμεταλλεύεται συνολικά πάνω από 3.000 χιλιόμετρα δρόμων στην Ιταλία, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Ο νόμος του «κόστους — οφέλους» για το κεφάλαιο είναι αμείλικτος και εφαρμόζεται απαρέγκλιτα σε όλο τον καπιταλιστικό κόσμο, σε βάρος των αναγκών, ακόμα και της ίδιας της ζωής του λαού. Οσο για τις «αντιδράσεις» της ιταλικής κυβέρνησης, είναι πραγματικά να εξοργίζεται κανείς. Από τη μια απειλεί τη διαχειρίστρια εταιρεία με πρόστιμα και νέες ρήτρες στα συμβόλαια διαχείρισης, θέλοντας να βγάλει λάδι την αντιλαϊκή πολιτική που η ίδια υπηρετεί, πιθανόν να διευκολύνει και το ξαναμοίρασμα της «πίτας» ανάμεσα στα μεγαθήρια που εκμεταλλεύονται τις υποδομές στη χώρα. Κι από την άλλη, πετάει το μπαλάκι στην ΕΕ, πιέζοντας για εξαιρέσεις από τους αυστηρούς δημοσιονομικούς κανόνες, δήθεν για να μπορεί να επισκευάζει και να συντηρεί υποδομές. Το βασικό όμως είναι οι προτεραιότητες και ο σχεδιασμός του αστικού κράτους, που υπηρετεί τα κέρδη του κεφαλαίου, σε βάρος των λαϊκών αναγκών. Και είναι βέβαιο ότι η «δημοσιονομική χαλάρωση», για την οποία ωρύεται η ιταλική κυβέρνηση, τον πρώτο που θα ωφελήσει είναι το κεφάλαιο, που θα δει την τσέπη του να γεμίζει με νέες φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις και κρατική χρηματοδότηση. Για να μπορεί με νέα ορμή να εγκληματεί σε βάρος του λαού και των αναγκών του…
πηγή: Ριζοσπάστης