Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Γιάννενα: Το Πανεπιστήμιο αποφάσισε να επιβάλει δίδακτρα στα μεταπτυχιακά – Σε συναγερμό καλούν ΚΚΕ και ΚΝΕ

«Να σημά­νει συνα­γερ­μός! Ούτε σκέ­ψη για δίδα­κτρα στα μετα­πτυ­χια­κά στο Πανε­πι­στή­μιο Ιωαν­νί­νων!», τονί­ζουν οι ΚΟ Ιωαν­νί­νων του ΚΚΕ και η ΤΟ ΑΕΙ Ιωαν­νί­νων της ΚΝΕ, με αφορ­μή την από­φα­ση για την επι­βο­λή διδά­κτρων στους μετα­πτυ­χια­κούς φοιτητές.

Ανα­λυ­τι­κά η ανακοίνωση:

«Η από­φα­ση του Συμ­βου­λί­ου Διοί­κη­σης και στη συνέ­χεια της Συγκλή­του του Πανε­πι­στη­μί­ου Ιωαν­νί­νων, κατα­κα­λό­και­ρο, για δίδα­κτρα στα μετα­πτυ­χια­κά, που έρχε­ται να αναι­ρέ­σει την πάγια θέση του πανε­πι­στη­μί­ου, που απα­γό­ρευε σε όλα τα Τμή­μα­τα την επι­βο­λή διδά­κτρων, βρί­σκει απέ­να­ντι όλους τους φοι­τη­τές, τους διδά­σκο­ντες που σέβο­νται τον ρόλο τους και τους εργα­ζό­με­νους του Πανεπιστημίου.

Παίρ­νουν τέτοιες απο­φά­σεις εν μέσω καλο­και­ριού για­τί υπο­λο­γί­ζουν ότι δεν θα υπάρ­χουν αντι­δρά­σεις, αφού η πλειο­ψη­φία των φοι­τη­τών λεί­πει. Λογα­ριά­ζουν όμως λάθος. Ήδη πήραν την πρώ­τη αγω­νι­στι­κή απά­ντη­ση από εργα­ζό­με­νους και φοι­τη­τές. Θα υπάρ­ξει και συνέ­χεια! Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ θα δώσουν όλες τους τις δυνά­μεις, για να ενη­με­ρω­θούν οι φοι­τη­τές, για να οργα­νώ­σουν μαζί με το γιαν­νιώ­τι­κο λαό τον αγώ­να τους, κόντρα σε οποια­δή­πο­τε σκέ­ψη για εφαρ­μο­γή της συγκε­κρι­μέ­νης απόφασης.

Οι παρα­πά­νω απο­φά­σεις έρχο­νται να εναρ­μο­νι­στούν πλή­ρως με την κατεύ­θυν­ση των κυβερ­νή­σε­ων για δίδα­κτρα στα μετα­πτυ­χια­κά, και την ίδρυ­ση ιδιω­τι­κών πανε­πι­στη­μί­ων. Είναι συνέ­χεια ενός στρα­τη­γι­κού σχε­δί­ου για τα Πανε­πι­στή­μια, που τα θέλει ”οικο­νο­μι­κά αυτό­νο­μα” — αυτο­χρη­μα­το­δο­τού­με­να, δηλα­δή εκτός κρα­τι­κού προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού, σε μία διαρ­κή ανα­ζή­τη­ση οικο­νο­μι­κών πόρων, αφε­νός από επι­χει­ρή­σεις- μονο­πώ­λια, ελλη­νι­κά και ξένα, αφε­τέ­ρου από το υστέ­ρη­μα των οικο­γε­νειών που τα παι­διά τους σπου­δά­ζουν. Σχέ­διο που δεν μπο­ρεί να αφή­σει ανε­πη­ρέ­α­στα τα προ­γράμ­μα­τα σπου­δών, το περιε­χό­με­νο των μετα­πτυ­χια­κών, διδα­κτο­ρι­κών και προ­πτυ­χια­κού κύκλου, αφού όποιος χρη­μα­το­δο­τεί θα ζητά και τα αντί­στοι­χα ”ανταλ­λάγ­μα­τα”. Θα λει­τουρ­γεί και σαν ”κόφτης”, αφού θα απο­κλεί­ο­νται φοι­τη­τές που δεν μπο­ρούν να αντα­πε­ξέλ­θουν στο κόστος σπουδών.

Το επι­χεί­ρη­μα που χρη­σι­μο­ποι­ή­θη­κε ότι το Πανε­πι­στή­μιο Ιωαν­νί­νων είναι ”ένα από τα ελά­χι­στα πανε­πι­στή­μια που δια­θέ­τει όλα τα μετα­πτυ­χια­κά προ­γράμ­μα­τα δωρε­άν” και άρα πρέ­πει να ”εκσυγ­χρο­νι­στεί´, ακο­λου­θώ­ντας το παρά­δειγ­μα και άλλων ιδρυ­μά­των, έρχε­ται σε πλή­ρη αντί­φα­ση με τις δυνα­τό­τη­τες της επι­στή­μης, της έρευ­νας, των δυνα­το­τή­των της κοινωνίας.

Δεν είναι ούτε νέο, ούτε και­νο­τό­μο τα πανε­πι­στή­μια, τα μετα­πτυ­χια­κά και τα διδα­κτο­ρι­κά να απευ­θύ­νο­νται σε λιγό­τε­ρους φοι­τη­τές, σε αυτούς που αντέ­χει η τσέ­πη των οικο­γε­νειών τους. Δεν είναι και­νο­τό­μο να αφαι­ρού­νται μαθή­μα­τα από τον Προ­πτυ­χια­κό κύκλο σπου­δών και να περ­νούν με το απα­ραί­τη­το αντί­τι­μο σε Μετα­πτυ­χια­κά. Ούτε είναι και­νο­τό­μο το περιε­χό­με­νο της έρευ­νας να συν­δέ­ε­ται με το κέρ­δος επι­χει­ρη­μα­τι­κών ομί­λων, ενά­ντια στα συμ­φέ­ρο­ντα του κοι­νω­νι­κού συνό­λου, κόντρα στην ικα­νο­ποί­η­ση των σύγ­χρο­νων και διευ­ρυ­νό­με­νων λαϊ­κών αναγκών.

Νέο και και­νο­τό­μο είναι η ανά­πτυ­ξη των επι­στη­μών και των τεχνο­λο­γι­κών εφαρ­μο­γών τους, η ανά­πτυ­ξη της παρα­γω­γι­κής ικα­νό­τη­τας του ανθρώ­που να ανε­βά­ζει τον πήχη της γενι­κής μόρ­φω­σης, αλλά και της τεχνι­κής και επι­στη­μο­νι­κής εκπαί­δευ­σης και όχι να είναι για τους πολ­λούς η υπο­βαθ­μι­σμέ­νη εκπαί­δευ­ση και για τους λίγους η αναβαθμισμένη.

Σύγ­χρο­νο και ανα­γκαίο είναι η γνώ­ση να παρέ­χε­ται εντε­λώς δωρε­άν και απο­κλει­στι­κά μέσω του κρα­τι­κού προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού να σχε­διά­ζε­ται και να καλύ­πτο­νται όλες οι ανά­γκες για εκπαι­δευ­τι­κό προ­σω­πι­κό, διοι­κη­τι­κό προ­σω­πι­κό, εργα­τι­κό δυνα­μι­κό άλλων ειδι­κο­τή­των, ώστε να εξα­σφα­λί­ζο­νται μόρ­φω­ση- εκπαί­δευ­ση, υπο­δο­μές, ασφα­λή και καθα­ρά κτί­ρια, ενερ­γεια­κά ανα­βαθ­μι­σμέ­να. Να εξα­σφα­λί­ζο­νται δωρε­άν στέ­γα­ση, σίτι­ση, μετα­φο­ρά των φοι­τη­τών, μετα­πτυ­χια­κών και διδα­κτο­ρι­κών, εξα­λεί­φο­ντας τους ταξι­κούς φραγμούς.

Προ­ο­δευ­τι­κό είναι ίδια η έρευ­να και τα απο­τέ­λε­σμα της να εντάσ­σο­νται σε έναν Κεντρι­κό Σχε­δια­σμό για την συνε­χή ικα­νο­ποί­η­ση όλο και περισ­σό­τε­ρων λαϊ­κών ανα­γκών, την πρό­βλε­ψη και τον σχε­δια­σμό, την πρό­λη­ψη προς όφε­λος της λαϊ­κής ευη­με­ρί­ας, της ανα­βάθ­μι­σης της ποιό­τη­τας ζωής του λαού.

Απαι­τού­με:

  • Κανέ­να Τμή­μα να μην επι­βά­λει δίδα­κτρα σε Μετα­πτυ­χια­κούς Κύκλους Σπουδών.
  • Να καταρ­γη­θεί ο νόμος- πλαί­σιο και όλοι οι αντεκ­παι­δευ­τι­κοί νόμοι των προη­γού­με­νων κυβερ­νή­σε­ων, όπως ο νόμος Γαβρό­γλου επί ΣΥΡΙΖΑ που επέ­κτει­νε τα δίδα­κτρα σε πάνω από 280 μετα­πτυ­χια­κά προγράμματα.
  • Αύξη­ση της κρα­τι­κής χρη­μα­το­δό­τη­σης του πανε­πι­στή­μιου Ιωαν­νί­νων, για να καλυ­φθούν όλες οι ανά­γκες λει­τουρ­γί­ας του».

902.gr

 

Ναζίμ Χικ­μέτ Ποι­ή­μα­τα εκλο­γή από το έργο του

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο