Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Εύα Μελά: Μερικές σκέψεις της τελευταίας στιγμής — Για τα εικαστικά

Αγα­πη­τοί συνάδελφοι

Την Κυρια­κή θα βρε­θού­με μπρο­στά στις κάλπες .

Σας καλώ να θυμι­θού­με πώς στά­θη­καν τα κόμα­τα που στη­ρί­ζουν την κυρί­αρ­χη πολι­τι­κή απέ­να­ντι στα προ­βλή­μα­τα του κλά­δου μας, των Εικαστικών:

Για τα βιβλιά­ρια υγεί­ας: Η ΝΔ κατ’ επα­νά­λη­ψη επι­χεί­ρη­σε να μας τα κόψει (πράγ­μα στο οποίο ο κλά­δος μας αντι­στά­θη­κε) και τελι­κά μας τα έκο­ψε η κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το 2016,  κατα­τάσ­σο­ντας τους καλ­λι­τέ­χνες γενι­κά στους ανα­σφά­λι­στους πολί­τες. Για όσους δεν είναι άπο­ροι απο­δε­δειγ­μέ­να, η συμ­με­το­χή στα φάρ­μα­κα από 0% πήγε πλέ­ον στο 25%.

Για τις  συντά­ξεις των καλ­λι­τε­χνών και λογοτεχνών:

  • Το 2002 το ΠΑΣΟΚ (σημε­ρι­νό ΚΙΝΑΛ) σχε­δόν τις κατάρ­γη­σε βάζο­ντας όρους και προ­ϋ­πο­θέ­σεις απα­ρά­δε­κτες (να είναι κάποιος άπο­ρος, και ταυ­τό­χρο­να επώ­νυ­μος και ασφα­λι­σμέ­νος!!!) με απο­τέ­λε­σμα να μην μπο­ρεί κανείς να πάρει τη σύνταξη..
  • Το 2007 και το  2013 η ΝΔ μεί­ω­σε τον αριθ­μό, και το ύψος της σύντα­ξης και αναί­ρε­σε τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις που είχε θέσει το ΠΑΣΟΚ. Έτσι ο αριθ­μός των συντά­ξε­ων πλέ­ον είναι ελά­χι­στος και ο κλά­δος μας έμει­νε ακάλυπτος..
  • Από το 2016, η κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προ­χώ­ρη­σε σε σημα­ντι­κή  περι­κο­πή (ανα­δρο­μι­κά μάλι­στα από το 2013) του ύψους των συντά­ξε­ων, εφαρ­μό­ζο­ντας νόμο προη­γού­με­νης κυβέρ­νη­σης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ (Σαμα­ρά ‑Βενι­ζέ­λου), ενώ όλα αυτά τα χρό­νια εφαρ­μό­ζει το νόμο της Νέας Δημο­κρα­τί­ας και μάλι­στα με μεγά­λες χρο­νι­κές καθυ­στε­ρή­σεις στις δια­δι­κα­σί­ες, χωρίς να έχει προ­χω­ρή­σει στην τρο­πο­ποί­η­σή του όπως διεκ­δι­κεί το ΕΕΤΕ, ώστε να αυξη­θεί ο αριθ­μός των δικαιού­χων και το ύψος της σύντα­ξης… ΣΗΜΕΡΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΜΕ ΤΑ ΟΡΙΑ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ (4387/16) ΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑ ‑ΑΝΕΛ, ΕΧΕΙ ΕΠΙΔΕΙΝΩΘΕΙ. ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΥΨΟΣ ΕΝΩ ΟΙ  ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ.

Για μια λύση του  ασφα­λι­στι­κού των καλλιτεχνών:

Οι καλ­λι­τέ­χνες είναι ανα­σφά­λι­στοι  χωρίς συντα­ξιο­δο­τι­κά δικαιώ­μα­τα, παρό­λο που εδώ και πολ­λά χρό­νια κατα­θέ­του­με συνε­χώς (το ΕΕΤΕ) πρό­τα­ση καθο­λι­κής λύσης του ασφα­λι­στι­κού και συντα­ξιο­δο­τι­κού σε βάση συλ­λο­γι­κή και ανα­λο­γι­κή των εσό­δων μας, που προ­βλέ­πει και τους «πόρους» της καθο­λι­κής λύσης του Ασφα­λι­στι­κού-συντα­ξιο­δο­τι­κού. Ούτε η ΝΔ, ούτε το ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ), ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ θέλη­σαν να συζη­τή­σουν  ποτέ αυτό το θέμα …

 Για τη δημιουρ­γία και τοπο­θέ­τη­ση έργων εικα­στι­κών στο Δημό­σιο χώρο:

  • Από το 1997 ούτε το ΠΑΣΟΚ –σημε­ρι­νό ΚΙΝΑΛ- , ούτε η Νέα Δημο­κρα­τία, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ, εφάρ­μο­σαν ποτέ το νόμο που προ­βλέ­πει ότι το 1% της δαπά­νης των δημο­σί­ων  κτι­ρί­ων να δια­τί­θε­ται για τη δημιουρ­γία έργων εικα­στι­κών σε αυτά.. Αντί­θε­τα η  Κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το καλο­καί­ρι του 2018 αρνή­θη­κε τρο­πο­λο­γία του ΚΚΕ που προ­έ­βλε­πε να μην παίρ­νει άδεια το δημό­σιο κτί­ριο που δεν θα είχε την ανα­γκαία πρό­βλε­ψη του 1% για έργα τέχνης στα τεύ­χη δημοπράτησης…
  • Σήμε­ρα βάλ­λο­νται με τον ν. 4412/16 οι καλ­λι­τε­χνι­κοί δια­γω­νι­σμοί. Η  κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ άνοι­ξε το δρό­μο τα δημό­σια έργα να δίνο­νται με απ’ ευθεί­ας ανά­θε­ση, χωρίς δια­γω­νι­σμούς, και μάλι­στα άνοι­ξε το δρό­μο ώστε να τα ανα­λαμ­βά­νουν επι­χει­ρη­μα­τί­ες. Εκτο­πί­ζει έτσι τους καλ­λι­τέ­χνες που βάσει του νόμου του ΕΕΤΕ (1218/81) μόνο φυσι­κά πρό­σω­πα, εικα­στι­κοί καλ­λι­τέ­χνες (μέλη του ΕΕΤΕ) έχουν το δικαί­ω­μα να ανα­λαμ­βά­νουν και να εκτε­λούν έργα για λογα­ρια­σμό α) Κρα­τι­κών Υπη­ρε­σιών, β) Οργα­νι­σμών Τοπι­κής Αυτο­διοί­κη­σης, των Ενώ­σε­ων και Ιδρυ­μά­των της, γ) Κοι­νω­φε­λών Ιδρυ­μά­των και Νομι­κών Προ­σώ­πων Δημο­σί­ου Δικαί­ου, δ) Ερα­νι­κών Επι­τρο­πών, ε) Οργα­νι­σμών Κοι­νής Ωφε­λεί­ας, στ) Ιερών Ναών, ζ) Νεκρο­τα­φεί­ων». Η νέα κατά­στα­ση που έχει δημιουρ­γή­σει ο νόμος 4412/16  είναι ολέ­θρια για το δημό­σιο χώρο αλλά και εργα­σια­κά για τους καλ­λι­τέ­χνες. Από τις αρχές του 2017 το ΕΕΤΕ κατέ­θε­σε διορ­θω­τι­κό νόμο αλλά η Κυβέρ­νη­ση δεν έχει αντα­πο­κρι­θεί στο αίτημα..

Για τις Αγιο­γρα­φή­σεις Ναών 

  • Καμία από τις προη­γού­με­νες Κυβερ­νή­σεις ( ΠΑΣΟΚ, ΝΔ ) αλλά ούτε και η σημε­ρι­νή ΣΥΡΙΖΑ, δεν επε­νέ­βη στην απα­ρά­δε­κτη από­φα­ση της Ιεράς Συνό­δου να μην εφαρ­μό­ζει το νόμο του ΕΕΤΕ και να ανα­θέ­τει τις αγιο­γρα­φή­σεις και σε εργολάβους.

 Για την καλ­λι­τε­χνι­κή Παιδεία: 

  • Από το 1997 στα­δια­κά εκδιώ­κε­ται η καλ­λι­τε­χνι­κή παι­δεία από την εκπαί­δευ­ση και ενι­σχύ­ε­ται η ιδιω­τι­κο­ποί­η­σή της από όλες τις  Κυβερ­νή­σεις ως σήμε­ρα (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ).
  • Καμία  ως τώρα Κυβέρ­νη­ση δεν δέχθη­κε το μάθη­μα να θεω­ρη­θεί το μάθη­μα των εικα­στι­κών «εργα­στη­ρια­κό».
  • Ο θεσμός των «ανα­πλη­ρω­τών» χωρίς δικαιώ­μα­τα,  είναι καθε­στώς στην εκπαίδευση.
  • Μάλι­στα η σημε­ρι­νή Κυβέρ­νη­ση προ­χώ­ρη­σε στην από­φα­ση του Υπ. Παι­δεί­ας το 2016, με την οποία τα καλ­λι­τε­χνι­κά μαθή­μα­τα  μπο­ρούν να τα καλύ­πτουν σε ώρες  δάσκα­λοι  και άλλες ειδι­κό­τη­τες,  μειώ­νο­ντας έτσι τους διο­ρι­σμούς, με θύμα­τα βέβαια τα παιδιά..
  • Με το προ­σο­ντο­λό­γιο για τους διο­ρι­σμούς στην εκπαί­δευ­ση που ψήφι­σε το 2019 η σημε­ρι­νή Κυβέρ­νη­ση, πλήτ­το­νται συνά­δελ­φοι που εργά­ζο­νται πολ­λά χρό­νια ως ανα­πλη­ρω­τές , οι οποί­οι θα μεί­νουν εκτός εργασίας…

Για την απάν­θρω­πη φορολογία: 

Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟΤΕΡΑ   ΚΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ, ΠΛΗΤΤΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, «ΤΙΜΩΡΩΝΤΑΣ»   ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. Η πολι­τι­κή της ΕΕ και η πολι­τι­κή της κατά­τα­ξης της τέχνης στον τομέα των εμπο­ρευ­μά­των, η εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση της Τέχνης, επι­τί­θε­ται άμε­σα στην ελευ­θε­ρία της καλ­λι­τε­χνι­κής δημιουρ­γί­ας και την απο­κό­βει από τον απο­δέ­κτη της, την κοι­νω­νία, τα λαϊ­κά στρώ­μα­τα. Το κρά­τος θέλει επι­δει­κτι­κά να αγνο­εί ότι οι εικα­στι­κοί καλ­λι­τέ­χνες δεν είναι επι­τη­δευ­μα­τί­ες και ότι η Τέχνη δεν είναι «εμπό­ρευ­μα». ΄Αν συνυ­πο­λο­γί­σου­με δε ότι τη μερί­δα του λέο­ντος  στη δια­κί­νη­ση της τέχνης έχουν οι έμπο­ροι και οι κάθε είδους μεσά­ζο­ντες, με ποσο­στά που φθά­νουν και το 70%, είναι φανε­ρό ότι ο καλ­λι­τέ­χνης δεν μπο­ρεί πλέ­ον ούτε στοι­χειω­δώς να βγά­λει τα έξο­δα του εργα­στη­ρί­ου του και την επι­βί­ω­σή του.. Ακό­μα χει­ρό­τε­ρα βέβαια αν προ­σθέ­σου­με  και  τα  «χαρά­τσια», τις αυξή­σεις  στη θέρ­μαν­ση, στο ρεύ­μα, τις πρώ­τες ύλες κλπ και την εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση βασι­κών ανα­γκών της ζωής.… Το εισό­δη­μα του καλ­λι­τέ­χνη έγι­νε τα τελευ­ταία χρό­νια σημα­ντι­κά πενιχρότερο.

 ΤΙ ΕΚΑΝΕ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΥΠΠΟΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ

  • Ψήφι­σε το νόμο για την Πνευ­μα­τι­κή Ιδιο­κτη­σία (2017) που αφαι­ρεί δικαιώ­μα­τα από τους δημιουρ­γούς και τα εκχω­ρεί σε επι­χει­ρή­σεις που εκμε­ταλ­λεύ­ο­νται έργα και καλλιτέχνες. 
  • Ψήφι­σε το νόμο για το MOMUS, το 2018 
  • Έφε­ρε το 2019 σχέ­διο νόμου για την Περι­φε­ρεια­κή Πολι­τι­σμι­κή πολι­τι­κή του ΥΠΠΟΑ, κα μέσα εκεί για το ACROPOL και το νέο οργα­νι­σμό για το βιβλίο...

ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΟΡΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΕ ΟΛΑ:

  • Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ …
  • Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥΣ
  • Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ
  • Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΚΑΘΟΡΙΣΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ», Η ΙΔΙΩΤΩΝ, ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.

Επι­ση­μαί­νου­με ότι το ΥΠΠΟΑ δεν έχει ασχο­λη­θεί  «ως καθ’ ύλην αρμό­διο Υπουρ­γείο», όπως ωφεί­λει,  με τους όρους ζωής και δου­λειάς των καλλιτεχνών. 

Η Πολι­τι­κή που έχουν εφαρ­μό­σει όλα τα χρό­νια οι Κυβερ­νή­σεις απορ­ρέ­ει από την εξυ­πη­ρέ­τη­ση των κεντρι­κών, των στρα­τη­γι­κών στό­χων της Ευρω­παϊ­κής ΄Ενω­σης.

Η Ευρω­παϊ­κή ΄Ενω­ση στα πλαί­σια της στρα­τη­γι­κής της, στη­ρί­ζει την «επι­χει­ρη­μα­τι­κό­τη­τα», με απώ­τε­ρους στό­χους βέβαια: α) την κερ­δο­φο­ρία του  μεγά­λου κεφα­λαί­ου που «επεν­δύ­ει» στην Τέχνη, καθο­ρί­ζο­ντας εν τέλει όχι μόνο τη δια­κί­νη­σή της αλλά και το ίδιο το περιε­χό­με­νό της β) την εκμε­τάλ­λευ­ση της τέχνης και των δημιουρ­γών της για ιδε­ο­λο­γι­κή και πολι­τι­κή χει­ρα­γώ­γη­ση των λαϊ­κών στρω­μά­των με σκο­πό να εξα­σφα­λι­στεί η «κοι­νω­νι­κή συνο­χή» δηλα­δή η  αδια­μαρ­τύ­ρη­τη υπο­τα­γή τους στα συμ­φέ­ρο­ντα του κεφα­λαί­ου. 

  • Κρά­τος, Περι­φέ­ρειες, Δήμοι, αξιο­ποιού­νται για να ενι­σχύ­σουν τους παρα­πά­νω στό­χους της αστι­κής τάξης (την κερ­δο­φο­ρία των ιδιω­τι­κών επι­χει­ρή­σε­ων) δια μέσου και των εικα­στι­κών τεχνών.
  • Όλες οι κυβερ­νή­σεις ως σήμε­ρα, αντι­με­τω­πί­ζουν τους καλ­λι­τέ­χνες στη­ρί­ζο­ντας την εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση της τέχνης μέσω χρη­μα­το­δό­τη­σης Ιδρυ­μά­των Πολι­τι­σμού και δεκά­δων ΜΚΟ.
  • Βρι­σκό­μα­στε μπρο­στά σε μια συντο­νι­σμέ­νη επί­θε­ση, η οποία φτά­νει στα όρια της κατάρ­γη­σης της επαγ­γελ­μα­τι­κής και καλ­λι­τε­χνι­κής υπό­στα­σης, των δημιουρ­γών σε όλα τα είδη της τέχνης….

 Πίσω από τις δια­κη­ρύ­ξεις της Ευρώ­παϊ­κής ΄Ενω­σης  περί «κοι­νω­νι­κών δικαιω­μά­των», προ­βάλ­λει η αμεί­λι­κτη πραγ­μα­τι­κό­τη­τα των 16,6 εκα­τομ­μυ­ρί­ων ανέρ­γων, των εκα­τομ­μυ­ρί­ων της μερι­κής απα­σχό­λη­σης, των 113 εκα­τομ­μυ­ρί­ων που ζουν στο όριο ή κάτω από το όριο της φτώ­χειας, των αγρο­τών και των βιο­τε­χνών που κατα­χρε­ώ­νο­νται και εκτο­πί­ζο­νται από την παρα­γω­γή τους… Προ­βά­λει η ανο­χή απέ­να­ντι στη φασι­στι­κή ιδε­ο­λο­γία , η ενί­σχυ­σή της, και η προ­σπά­θεια των μεγά­λων οικο­νο­μι­κών ομί­λων και των υπη­ρε­τών τους να αλλιώ­σουν την ιστορία ..

Η Ευρω­παϊ­κή ΄Ενω­ση ως ιμπε­ρια­λι­στι­κή ένω­ση, στη­ρί­ζει τη στρα­τη­γι­κή του ΝΑΤΟ. Παράλ­λη­λα, παίρ­νει μέτρα για τη δική της αυτο­τε­λή στρα­τιω­τι­κή δρά­ση.  Επι­κα­λεί­ται την «ανα­πτυ­ξια­κή βοή­θεια» και την ψευ­δε­πί­γρα­φη «εξα­γω­γή δημο­κρα­τί­ας και των αξιών της ΕΕ», με την αξιο­ποί­η­ση διά­φο­ρων ΜΚΟ, για επεμ­βά­σεις σε τρί­τες χώρες.

Και σε αυτή την κατεύ­θυν­ση η Κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ είναι ο καλύ­τε­ρος εταί­ρος της, όσο και του ΝΑΤΟ, αφού η Ελλά­δα είναι η δεύ­τε­ρη χώρα στον κόσμο που είναι «εντά­ξει» απέ­να­ντι στις υπο­χρε­ώ­σεις της στον επι­θε­τι­κό αυτό ιμπε­ρια­λι­στι­κό μηχα­νι­σμό που ευθύ­νε­ται για τόσα εγκλή­μα­τα κατά των λαών..

Αγα­πη­τοί συνάδελφοι

Ο κλά­δος μας χρό­νια τώρα , με όλες τις Κυβερ­νή­σεις που έχουν περά­σει αγω­νί­ζε­ται για τα αυτονόητα:

Γαι λύση του ασφα­λι­στι­κού και συντα­ξιο­δο­τι­κού, για αύξη­ση του αριθ­μού και του ύψους των συντά­ξε­ων, για τη δημιουρ­γία και τοπο­θέ­τη­ση έργων εικα­στι­κών τεχνών σε δημό­σιους χώρους και κτί­ρια (για την εφαρ­μο­γή του νόμου του 1% ), για να γίνο­νται καλ­λι­τε­χνι­κοί δια­γω­νι­σμοί και ανοι­χτές προ­σκλή­σεις ενδια­φέ­ρο­ντος με συμ­με­το­χή στις κρι­τι­κές επι­τρο­πές καλ­λι­τε­χνών και αιρε­τών εκπρο­σώ­πων του ΕΕΤΕ, για καλ­λι­τε­χνι­κή παι­δεία σε   όλες τις τάξεις ενός 12χρονου  δημό­σιου και δωρε­άν σχο­λεί­ου, για μάθη­μα εικα­στι­κών εργα­στη­ρια­κό δίω­ρο, για διο­ρι­σμούς μόνι­μων εκπαι­δευ­τι­κών, για να δια­χω­ρι­στεί η φορο­λο­γία του καλ­λι­τέ­χνη από αυτή του εμπό­ρου  και να μειω­θεί.    Για στή­ρι­ξη των πνευ­μα­τι­κών δκαιω­μά­των των καλλιτεχνών..

 Σε αυτό τον αγώ­να συνα­ντη­θή­κα­με πολ­λές φορές όταν όλες οι προη­γού­με­νες Κυβερ­νή­σεις (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) μας πολε­μού­σαν και άλλοι όπως τα  άλλα μικρό­τε­ρα κόμ­μα­τα ,  ήταν από­ντες ή απέναντι…

 Αυτό  που τίθε­ται σήμε­ρα μπρο­στά μας είναι:

Θα συνε­χί­σου­με στον αδιέ­ξο­δο δρό­μο που μας έφε­ρε έως εδώ? 

Ή θα αντλή­σου­με συμπε­ρά­σμα­τα από την ίδια μας τη ζωή?

 Οι εκλο­γές της Κυρια­κής ας απο­τε­λέ­σουν βήμα να εκφρα­στεί η φωνή των καλ­λι­τε­χνών, η φωνή των δημιουργών…

Σε όλες τις κάλ­πες να στη­ρί­ξου­με το ΚΚΕ και τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ…

 

Εύα Μελά

Ζωγρά­φος–  Χαράκτρια 

Πρό­ε­δρος του ΕΕΤΕ

Υπο­ψή­φια με τη Λαϊ­κή Συπεί­ρω­ση στην Περι­φέ­ρεια Αττικής

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο