Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου

ΠΡΟΒΟΛΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ «ΣΚΟΠΕΥΤΗΡΙΟ»: Κινη­μα­το­γρα­φι­κό αφιέ­ρω­μα στην Οκτω­βρια­νή Επανάσταση

 «Ο κύριος Ουέστ στην χώρα των μπολ­σε­βί­κων» του Λεβ Κου­λε­σόφ (ΕΣΣΔ, 1924)

Αίθου­σα εκδη­λώ­σε­ων στο Δημαρ­χείο Και­σα­ρια­νής (Βρυού­λων 125 και Κλα­ζο­με­νών), στις 19.00. Η είσο­δος είναι ελεύ­θε­ρη για το κοινό.

Πρό­κει­ται για μια ται­νία-καμπή στην ιστο­ρία του κινη­μα­το­γρά­φου, όπου ο Κου­λε­σόφ, μαζί με την ομά­δα του, την οποία απο­τε­λούν μετέ­πει­τα «ιερά τέρα­τα» του σινε­μά όπως ο Β. Που­ντόβ­κιν και ο Μ. Ρομ, εφαρ­μό­ζει στην πρά­ξη τις ρηξι­κέ­λευ­θες τομές του στο μοντάζ και τη λήψη, ενώ ανε­βά­ζει σε δυσθε­ώ­ρη­τα ύψη τους μέχρι τότε σχε­δόν ερα­σι­τε­χνι­κούς όρους της σοβιε­τι­κής κινη­μα­το­γρα­φι­κής παρα­γω­γής, δημιουρ­γώ­ντας την πρώ­τη, υψη­λών επαγ­γελ­μα­τι­κών προ­δια­γρα­φών, σοβιε­τι­κή ταινία.

«Ο κύριος Ουέστ» είναι μια κωμω­δία με έντο­νο σατι­ρι­κό υπό­βα­θρο, με επί­κε­ντρο τη χιου­μο­ρι­στι­κή απο­δό­μη­ση της υστε­ρι­κής αντι­σο­βιε­τι­κής προ­πα­γάν­δας που κυριαρ­χού­σε κυρί­ως στον Τύπο των ΗΠΑ την επο­χή του μεσο­πο­λέ­μου. Ήρω­ας είναι ο Αμε­ρι­κα­νός γερου­σια­στής, κύριος Ουέστ, ο οποί­ος πηγαί­νει στην ΕΣΣΔ για επαγ­γελ­μα­τι­κούς λόγους, έχο­ντας το μυα­λό του γεμά­το με την αρθρο­γρα­φία του Τύπου της χώρας του, η οποία παρου­σιά­ζει τη χώρα των Σοβιέτ ως ένα μέρος «αγρί­ων» που είναι ντυ­μέ­νοι με δέρ­μα­τα και έχουν μαχαί­ρια στα δόντια…

ΘΕΑΤΡΟ

«Ο σχοινοβάτης» του Ζαν Ζενέ

O σχοι­νο­βά­της πάνω στο σχοι­νί πρέ­πει να βιώ­σει την από­λυ­τη μονα­ξιά. Να απε­λευ­θε­ρω­θεί από το εγώ του και να προ­σφέ­ρει στου πει­να­σμέ­νους θεα­τές του τσίρ­κου μια βίαιη ομορ­φιά και ίσως έναν βίαιο θάνα­το. Να μπο­ρέ­σει να ανα­με­τρη­θεί με το από­λυ­το. Θα χορεύ­ει στο σχοι­νί σαν ένας άλλος όσο φωτί­ζουν οι προ­βο­λείς του τσίρ­κου. Μια παρα­βο­λή για τον κόσμο. Ο «Σχοι­νο­βά­της» βασί­ζε­ται στην πραγ­μα­τι­κή ιστο­ρία της σχέ­σης του Ζαν Ζενέ με τον 20χρονο ακρο­βά­τη Αμπ­ντά­λα Μπε­ντά­γκα, στον οποίο αφο­σιώ­θη­κε ψυχή τε και σώμα­τι, πλη­ρώ­νο­ντας τους καλύ­τε­ρους εκπαι­δευ­τές και ανα­λαμ­βά­νο­ντας ο ίδιος τη σκη­νο­θε­σία του σόου του επά­νω στο τεντω­μέ­νο σκοι­νί. Η ιστο­ρία τους όμως δεν είχε αίσιο τέλος. Έπει­τα από έναν σοβα­ρό τραυ­μα­τι­σμό του Μπε­ντά­γκα σε μια περιο­δεία, ο Ζενέ τον παρα­τά­ει. Εκεί­νος αυτο­κτο­νεί και ο Ζενέ πέφτει σε βαριά κατά­θλι­ψη. Θα απο­πει­ρα­θεί να αυτο­κτο­νή­σει το 1967. Σκη­νο­θε­σία, μετά­φρα­ση, δια­σκευή: Ζωή Μαντά.

Επι­μέ­λεια από τη γαλ­λι­κή γλώσ­σα: Michele Valley. Επι­μέ­λεια κίνη­σης: Βάλια Παπα­χρή­στου. Σχε­δια­σμός φωτι­σμών: Αλέ­ξαν­δρος Αλε­ξάν­δρου. Ερμηνεύουν:

Βάλια Παπα­χρή­στου, Λευ­τέ­ρης Παπα­κώ­στας. A Small Argo Full of Art: Ελευ­σι­νί­ων 15, Μετα­ξουρ­γείο, 210–5201684.

  • Οι «Τρεις ψηλές γυναί­κες» του Εντουαρντ Αλμπι ανε­βαί­νουν στη σκη­νή του θεά­τρου Οδού Κεφαλ­λη­νί­ας Α΄ σκη­νή σε σκη­νο­θε­σία Αρη Τρου­πά­κη με τις Μπέ­τυ Αρβα­νί­τη, Μαρία Κεχα­γιό­γλου και Νεφέ­λη Κου­ρή στις 8 μ.μ. Κεφαλ­λη­νί­ας 16

ΜΟΥΣΙΚΗ

Γεωρ­γία Ντα­γά­κη στο Kremlino

Η Γεωρ­γία Ντα­γά­κη παίρ­νει τα τρα­γού­δια και τη λύρα της και κατε­βαί­νει στον Πει­ραιά. Το πρώ­το μέρος του προ­γράμ­μα­τος θα φέρει απο­κλει­στι­κά το προ­σω­πι­κό μου­σι­κό στίγ­μα της καθώς θα περι­λαμ­βά­νει τρα­γού­δια τής προ­σω­πι­κής της δισκο­γρα­φί­ας, ενώ δεν θα λεί­πει και το σήμα-κατα­τε­θέν της, η λύρα. Το δεύ­τε­ρο μέρος περι­λαμ­βά­νει τρα­γού­δια δημιουρ­γών όπως οι Ξαρ­χά­κος, Χατζι­δά­κις, Μικρού­τσι­κος, Τζα­βέ­λας, Κρα­ου­νά­κης, Νικο­λα­κο­πού­λου, Αφρο­δί­τη Μάνου, Σαβ­βό­που­λος και Δουρ­δου­μπά­κης. Μαζί της στη σκη­νή θα είναι ο Παντε­λής Κυρα­μαρ­γιός, παρου­σιά­ζο­ντας δικά του κομ­μά­τια, αλλά και δια­σκευ­ές λαϊ­κών και παρα­δο­σια­κών τρα­γου­διών. Kremlino, Πει­ραιάς, τηλ. 210 41 000 10.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Το «Μέλ­λον» του Χρή­στου Κεχαγιόγλου

Η Γκα­λε­ρί Ζου­μπου­λά­κη εγκαι­νιά­ζει την ατο­μι­κή έκθε­ση του Χρή­στου Κεχα­γιό­γλου με τίτλο «Μέλ­λον». Αυτή απο­τε­λεί­ται από την τελευ­ταία ενό­τη­τα ζωγρα­φι­κών έργων του καλ­λι­τέ­χνη, η οποία είναι πιο αφαι­ρε­τι­κή από την προη­γού­με­νη, με το στοι­χείο του νερού να κυριαρ­χεί και την ονει­ρι­κή διά­στα­ση να ενι­σχύ­ε­ται. Στις 8 μ.μ. Πλ. Κολω­να­κί­ου 20

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο