Υπήρξε ένα από τα πιο σημαντικά στην ιστορία των αυτοκινήτων. Το Citroën 2CV (deux chevaux = «δύο ίπποι», γνωστό ως Ντεσεβό), ήταν το μικρότερο οικονομικό που κατασκευαζόταν από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën για 42 χρόνια (1948–1990). Κατά τη διάρκεια της παραγωγής 3.872.583 αυτοκίνητα κύλισαν από τη γραμμή παραγωγής +1.246.306 2CV Fourgonnette (επαγγελματικό 2CV βαν / φορτηγάκι), καθώς και αρκετά συγγενικά οχήματα, με βάση το σασί και τα μηχανικά μέρη του, κυρίως το Citroën Ami (1.840.396 κομμάτια), το Dyane (1.444.583) το Acadiane το Méhari κά., συνολικά κοντά στα 9.000.000 οχήματα. Και ποτέ δεν έπαψε να αποτελεί έναν κρυφό πόθο των σχεδιαστών για να επιστρέψει στον 21ο αιώνα.
Το 2CV του 1948, πολύ απλό στην κατασκευή του αλλά με έξυπνες τεχνικές ιδέες, κατάφερε να αποτελέσει ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία που χαρακτήρισαν την ευρωπαϊκή πραγματικότητα επί 10ετίες.
Η επίδρασή του ήταν τόσο μεγάλη, που ακόμα και σήμερα και παρά την σταθερή θέση της Citroen για την μη αναβίωσή του, υπάρχουν ανεξάρτητοι σχεδιαστές που επιμένουν να παρουσιάζουν τις δικές τους ιδέες για ένα νέο 2CV.
Στις φωτογραφίες βλέπουμε την προσπάθεια ενός ακόμα, το Jean Louis Bui, ο οποίος παρουσίασε μία πολύ ενδιαφέρουσα σχεδιαστική μελέτη, με την ονομασία La 2 Deuche Concept.
Tα σχέδια παρουσιάζουν ένα ενδιαφέρον μείγμα από δύο αυτοκίνητα της Citroen. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό διθέσιο όχημα, στα πρότυπα του Ami, το οποίο δεν χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης. Η εμφάνιση όμως του αμαξώματος παραπέμπει άμεσα στο κλασικό 2CV, κάτι που προσπαθεί να μιμηθεί και στο όνομά του.
Η Citroen δεν είναι από τις εταιρίες που υποκύπτει εύκολα στη σχεδιαστική νοσταλγία, όμως είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει μεγάλο κοινό σε όλη την Ευρώπη που θα ήθελαν να ξαναδούν ένα αυτοκίνητο που να κρατά κάτι από την γαλλική σχεδιαστική αύρα του 2CV με σύγχρονα όμως τεχνικά μέσα και ψηφιακές παροχές.
Πάντως, αν η Citroen δεν έχει βλέψεις για κάτι τέτοιο, η συγκεκριμένη πρόταση δίνει μια καλή ιδέα σε διάφορους μικρούς κατασκευαστές να χρησιμοποιήσουν ως βάση το Ami και πάνω σε αυτό να “χτίσουν” ένα αμάξωμα που να θυμίζει το 2CV.
Βέβαια, το γκρουπ Stellantis δεν θα άφηνε εύκολα να γίνει κάτι τέτοιο στο όνομα της Citroen, όμως είναι ξεκάθαρο ότι η νοσταλγία του 2CV είναι ακόμα μία κυρίαρχη τάση σε όλη την Ευρώπη.
Και κάποια στιγμή θα πρέπει να δει με μεγαλύτερο ενδιαφέρον και προσοχή την ανάγκη των καταναλωτών να έχουν οδηγούν κάτι με το οποίο θα ταυτίζονται και θα νιώθουν διαφορετικά.
σ.σ. Η Stellantis N.V. είναι μια πολυεθνική αυτοκινήτων με βάση μια συγχώνευση 50–50 μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και του γαλλικού ομίλου PSA με έδρα της το Άμστερνταμ. Η κύρια δραστηριότητά της είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η κατασκευή και η πώληση της Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Την εποχή της συγχώνευσης, η Stellantis είχε περίπου 300.000 υπαλλήλους, παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες με εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες. Όσον αφορά τις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων το 2021, η Stellantis ήταν η πέμπτη μεγαλύτερη στον κόσμο πίσω από την Toyota, τη Volkswagen, τη Hyundai και τη General Motors.