Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το “Hind’s Hall” του Macklemore”: Ένα τραγούδι, ενός καλλιτέχνη, από μια χώρα που σημαίνει πολλά _VIDEO

Το τρα­γού­δι «Hind’s Hall», του Αμε­ρι­κα­νού ράπερ Macklemore πήρε το όνο­μά του από το κτί­ριο Hamilton Hall του Πανε­πι­στη­μί­ου Κολού­μπια, το οποίο μετο­νό­μα­σαν έτσι κατά τη διάρ­κεια των κινη­το­ποι­ή­σε­ων τους οι αγω­νι­ζό­με­νοι φοι­τη­τές του Κολού­μπια ως φόρο τιμής στην Hind Rajab, ένα εξά­χρο­νο κορι­τσά­κι που σκο­τώ­θη­κε στη Γάζα.

Αυτό το τρα­γού­δι, ένα πραγ­μα­τι­κά εξαι­ρε­τι­κό δείγ­μα αλλη­λεγ­γύ­ης προς τον Παλαι­στι­νια­κό λαό και τους μεγά­λους αγώ­νες των φοι­τη­τών στα πανε­πι­στή­μια των ΗΠΑ, έχει τη δική του ξεχω­ρι­στή σημασία.

Για­τί είναι ένα αιχ­μη­ρό κατη­γο­ρώ στην «δημο­κρα­τι­κή» κυβέρ­νη­ση Μπάι­ντεν από έναν κατα­ξιω­μέ­νο καλ­λι­τέ­χνη παγκό­σμιας φήμης και αυτό είναι κάτι που δεν συνη­θί­ζε­ται σε καμία από τις δύο μεριές του Ατλαντικού.

Για­τί παίρ­νει ξεκά­θα­ρη θέση και λέει την αλή­θεια χωρίς περι­στρο­φές, κάτι όχι τόσο σύνη­θες ακό­μα και για τις πιο «προ­ο­δευ­τι­κές» φωνές, ειδι­κά στις ΗΠΑ.

Για­τί, απο­δει­κνύ­ει ότι σε κρί­σι­μες στιγ­μές, η παρέμ­βα­ση του λαϊ­κού παρά­γο­ντα μπο­ρεί να γίνει στοι­χείο έμπνευ­σης για τον καλ­λι­τε­χνι­κό κόσμο. Μπο­ρεί να έχει ως απο­τέ­λε­σμα μια σύγ­χρο­νη τέχνη, που μπο­ρεί να ταρα­κου­νή­σει, να καυ­τη­ριά­σει και να έχει το δικό της μερί­διο συμ­βο­λής στη μάχη για να κερ­δί­σει το δίκιο. Να στα­θεί στο πλευ­ρό των λαών που παλεύ­ουν και στέ­κο­νται στη σωστή πλευ­ρά της Ιστο­ρί­ας: Με την Παλαι­στί­νη ως τη Λευτεριά.

Ορι­σμέ­νοι χαρα­κτη­ρι­στι­κοί στί­χοι του τρα­γου­διού είναι:

Κάνο­ντας ανα­φο­ρά στους λόγους που κινη­το­ποιούν χιλιά­δες φοι­τη­τές και στα αιτή­μα­τα τους ανα­φέ­ρει: «Τι απει­λεί η απο­ε­πέν­δυ­ση και η επι­θυ­μία της ειρή­νης; Το πρό­βλη­μα δεν είναι οι δια­μαρ­τυ­ρί­ες, είναι αυτό για το οποίο δια­μαρ­τύ­ρο­νται. Αντι­βαί­νουν σε όσα χρη­μα­το­δο­τεί η χώρα μας».

Καυ­τη­ριά­ζο­ντας μονο­πω­λια­κούς ομί­λους των social media αλλά και τις σχέ­σεις Αμε­ρι­κα­νών πολι­τι­κών με τα ισραη­λι­νά λόμπι και διά­φο­ρες εται­ρί­ες γρά­φει: «Μπο­ρείς να πλη­ρώ­σεις τη Meta, δεν μπο­ρείς να πλη­ρώ­σεις εμέ­να. Πολι­τι­κοί που υπη­ρε­τούν με κάθε μέσο η AIPAC, η CUFI και όλες οι εταιρείες».

Ο Macklemore χαρα­κτη­ρί­ζει το Ισρα­ήλ ως «ένα κρά­τος που πρέ­πει να στη­ρί­ζε­ται σε ένα σύστη­μα απαρτ­χάιντ για να δια­τη­ρή­σει μια βίαιη ιστο­ρία κατο­χής που επα­να­λαμ­βά­νε­ται τα τελευ­ταία 75 [χρό­νια]». Ενώ για τον μακε­λά­ρη Μπάι­ντεν, ανα­φέ­ρει χαρα­κτη­ρι­στι­κά: «Κατα­στρέ­φο­ντας κάθε κολέ­γιο στη Γάζα και κάθε τζα­μί, Σπρώξ­τε τους πάντες στη Ράφα και ρίχνε­τε βόμ­βες. Το αίμα είναι στα χέρια σου, Μπάι­ντεν, μπο­ρού­με να τα δού­με όλα. Και όχι, δεν σε ψηφί­ζω το φθι­νό­πω­ρο».


 

Σε περί­πτω­ση που δεν μπο­ρεί­τε να παρα­κο­λου­θή­σε­τε το βίντεο και το τρα­γού­δι στο YouTube — …εννο­εί­ται έχει πέσει θύμα της πολύ­μορ­φης λογο­κρι­σί­ας — μπο­ρεί­τε να πατή­σε­τε εδώ.

Ατέχνως infoΗ Hind Rajab _που δολο­φο­νή­θη­κε από τον ισραη­λι­νό στρα­τό29-Ιαν-2024, ήταν ένα εξά­χρο­νο Παλαι­στί­νιο κορί­τσι από μια γει­το­νιά στην πόλη της Γάζας, μονα­δι­κή επι­ζή­σα­σα αρχι­κά από πυρά ισραη­λι­νών τανκς. στο όχη­μα με το οποίο βρι­σκό­ταν προ­σπα­θώ­ντας να δια­φύ­γει από την κόλα­ση με έξι συγ­γε­νείς της.

Η οικο­γέ­νεια της προ­σπα­θού­σε να εγκα­τα­λεί­ψει τη γει­το­νιά Tel Al-Hawa όταν άρμα του ισραη­λι­νού στρα­τού έρι­ξε βλή­μα­τα, σκο­τώ­νο­ντας τη θεία, τον θείο και τέσ­σε­ρα ξαδέρ­φια της. Ο μόνος επι­ζών από την οικο­γέ­νεια εκεί­νη την στιγ­μή, ο 15χρονος ξάδερ­φος της Ρατζάμπ (σσ. σκο­τώ­θη­κε κι αυτός αμέ­σως μετά), κάλε­σε την Παλαι­στι­νια­κή Ερυ­θρά Ημι­σέ­λη­νο (PRCS) για επεί­γου­σα βοή­θεια σε ένα ηχο­γρα­φη­μέ­νο τηλε­φώ­νη­μα, κλαί­γο­ντας και ουρ­λιά­ζο­ντας ότι οι ισραη­λι­νές δυνά­μεις πυρο­βο­λού­σαν ενα­ντί­ον τους και εν μέσω του ήχου ομο­βρο­ντιών και ριπών σκο­τώ­θη­κε κι αυτός.

Η εξά­χρο­νη Rajab ήταν τότε η μόνη επι­ζή­σα­σα στο αυτο­κί­νη­το, περι­κυ­κλω­μέ­νη από τα πτώ­μα­τα της οικο­γέ­νειάς της, και η επα­κό­λου­θη έκτα­κτη τρί­ω­ρη τηλε­φω­νι­κή της συνο­μι­λία με τη PRCS δόθη­κε αργό­τε­ρα στη δημο­σιό­τη­τα, στην οποία είπε στον απο­στο­λέα: «Φοβά­μαι πολύ, Σε παρα­κα­λώ, έλα να με πάρεις, θα έρθεις;» _δεν πρό­λα­βε, δολο­φο­νή­θη­κε από τα ανθρώ­πι­να κτή­νη ‑τις ισραη­λι­νές δυνάμεις.

Το ασθε­νο­φό­ρο της PRCS που στάλ­θη­κε για να την σώσει δέχτη­κε το ίδιο επί­θε­ση (σσ. σκό­πι­μη μια και το Ισρα­ήλ ειδο­ποι­ή­θη­κε για την απο­στο­λή του, μέσω του διε­θνή κώδι­κα) οδη­γώ­ντας στο θάνα­το δύο παραϊ­α­τρι­κούς της PRCS, τον Yusuf Zeino και τον Ahmed al-Madhoun. Το Ισρα­ήλ φυσι­κά ισχυ­ρί­στη­κε άγνοια _ότι δήθεν τα στρα­τεύ­μα­τά του δεν ήταν κοντά στο όχη­μα στο οποίο σκο­τώ­θη­κε η Ρατζάμπ ούτε φυσι­κά κοντά στο ασθε­νο­φό­ρο· ωστό­σο, όχι μόνο το Al Jazeera αλλά και η Washington Post διέ­ψευ­σε τους ισχυ­ρι­σμούς του, βασί­ζο­ντας τις έρευ­νές τους σε δορυ­φο­ρι­κές εικόνες.

12 ημέ­ρες αργό­τε­ρα, στις 10_Φεβ_2024, όταν μετά την απο­χώ­ρη­ση του ισραη­λι­νού στρα­τού, έγι­νε δυνα­τή η προ­σέγ­γι­ση στο σημείο ανα­κα­λύ­φθη­κε το  αυτο­κί­νη­το με την Ρατζάμπ, τον Χαμα­ντέχ και την υπό­λοι­πη οικο­γέ­νεια νεκρούς.
Παρά­θυ­ρα δεν υπήρ­χαν και οι πόρ­τες ήταν σου­ρω­τή­ρι από τις ριπές.
Το ασθε­νο­φό­ρο της Ερυ­θράς Ημι­σε­λή­νου βρέ­θη­κε κι αυτό λίγα μέτρα πιο πέρα, ολο­σχε­ρώς κατε­στραμ­μέ­νο από ισραη­λι­νό πύραυ­λο, με τους δύο νεκρούς τον Yusuf al-Zeino και τον Ahmed al-Madhoun… είχα­με δημο­σιεύ­σει και σχε­τι­κές εικό­νες τότε σαν “Ατέ­χνως”

σσ.
Τα αστι­κά ΜΜΕ δεν παρα­λεί­πουν ανα­φε­ρό­με­να στο γεγο­νός, να ανα­φέ­ρο­νται στην μόνι­μη καρα­μέ­λα  περί Χαμάς …“στις 7 Οκτω­βρί­ου 2023, ήταν η Χαμάς που επι­τέ­θη­κε στο Ισρα­ήλ, σκο­τώ­νο­ντας πάνω από 1.200 ανθρώ­πους και παίρ­νο­ντας περί­που 250 ομή­ρους. Σε απά­ντη­ση, το Ισρα­ήλ εισέ­βα­λε στη Γάζα, έσφι­ξε τον απο­κλει­σμό του, πραγ­μα­το­ποί­η­σε μαζι­κούς βομ­βαρ­δι­σμούς και εκκέ­νω­σε τη βόρεια Λωρί­δα της Γάζας”

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο