Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

400.000 ναυτικοί εγκλωβισμένοι στα πλοία λόγω πανδημίας 

Γρά­φει ο Πάνος Αλε­πλιώ­της //

Η Διεύ­θυν­ση Εργα­σί­ας του ΟΗΕ, ILO, απευ­θύ­νε­ται, για μια ακό­μη φορά, στα μέλη κρά­τη για το θέμα εκα­το­ντά­δων χιλιά­δων ναυ­τι­κών, του­λά­χι­στον 400.000, που είναι εγκλω­βι­σμέ­νοι σε πλοία ακό­μη και κοντά σε λιμάνια 

Η ανα­φο­ρά της ILO, περιέ­χει την ίδια απαί­τη­ση που εκφρά­στη­κε και την άνοι­ξη και τον περα­σμέ­νο Ιού­λιο, ότι δηλα­δή όσοι ναυ­τι­κοί έχουν τελειώ­σει την δου­λειά τους σύμ­φω­να με τα συμ­βό­λαιά τους να επι­στρέ­ψουν στα σπί­τια τους με ασφα­λή τρόπο. 

-Οι ναυ­τι­κοί μας, οι άνθρω­ποι κλει­διά,  μετα­φέ­ρουν τρό­φι­μα, φάρ­μα­κα και άλλα ανα­γκαία είδη αλλά η μεγά­λη χρο­νι­κή διάρ­κεια που βρί­σκο­νται στην θάλασ­σα και η ανι­κα­νό­τη­τά να αντι­κα­τα­στα­θούν δεν είναι απο­δε­κτή, δηλώ­νει ο διευ­θυ­ντής της ILO Guy Ryder.

Σύμ­φω­να με τις διε­θνείς συμ­βά­σεις οι ναυ­τι­κοί δου­λεύ­ουν στην θάλασ­σα κατά μέγι­στον 11 μήνες. Μετά δικαιού­νται πλη­ρω­μέ­νη άδεια. Για του­λά­χι­στον 400.000 ναυ­τι­κούς, ο χρό­νος έχει εξα­ντλη­θεί προ πολ­λού ακό­μη και μετά την παρά­τα­ση των συμ­βο­λαί­ων τους. 

Οι απα­γο­ρεύ­σεις μετα­κι­νή­σε­ων λόγω της παν­δη­μί­ας έχουν στην ουσία στα­μα­τή­σει την επι­στρο­φή των ναυ­τι­κών ανά τον κόσμο. 

Σύμ­φω­να με στοι­χεία της Διεύ­θυν­σης Εργα­σί­ας υπάρ­χουν ναυ­τι­κοί που δου­λεύ­ουν αδιά­κο­πα επί 17 μήνες. Ελά­χι­στες όμως είναι οι χώρες που ασχο­λού­νται με την τύχη τους.

Οι περισ­σό­τε­ροι ναυ­τι­κοί που δου­λεύ­ουν πέραν των συμ­φω­νη­θέ­ντων συμ­βο­λαί­ων προ­έρ­χο­νται από τις Φιλιπ­πί­νες, Ινδία, Κίνα, Ουκρα­νία και Μιαμάρ. 

Στην καμπά­νια για την επι­στρο­φή των ναυ­τι­κών που ξεκί­νη­σε ένα από  τα Σωμα­τεία Ναυ­τι­κών το Nautilus International με 20.000 μέλη με έδρα το Λον­δί­νο υπο­γραμ­μί­ζει πως πέρα από την δίκαιο αίτη­μα της επι­στρο­φής τους, υπάρ­χει και το θέμα της ανερ­γί­ας και της οικο­νο­μι­κής επι­δεί­νω­σης όσων περι­μέ­νουν να τους αντικαταστήσουν.

Το σοβα­ρό αυτό ζήτη­μα της υπε­ρερ­γα­σί­ας συμ­φέ­ρει τους πλοιο­κτή­τες που φυσι­κά εκμε­ταλ­λεύ­ο­νται την ευκαι­ρία που δίνει η παν­δη­μία για να κρα­τή­σουν παρα­πά­νω και χωρίς νέες συμ­βά­σεις τους ναυ­τι­κούς, για τους οποί­ους οι χώρες τους δεν ασχο­λού­νται με την τύχη τους. Δεν είναι λίγες άλλω­στε οι περι­πτώ­σεις πλοί­ων στα οποία έχουν ξεσπά­σει κρού­σμα­τα κορο­νοιού χωρίς να μπο­ρέ­σουν να έχουν νοση­λία στην στε­ριά επει­δή καμ­μία χώρα δεν τους δεχόταν. 

Λαμπρή εξαί­ρε­ση ήταν η Κού­βα που δέχτη­κε να παρα­λά­βει την άνοι­ξη Εγγλέ­ζι­κο κρουα­ζιε­ρό­πλοιο με άρρω­στους του­ρί­στες, να τους περι­θάλ­ψει και να τους στεί­λει υγιείς πίσω στην Αγγλία, που καμία άλλη χώρα της περιο­χής δεν τους δεχόταν. 

Πάνε καλά αυτοί οι Σουηδοί;

 

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο