Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Eurovision 2023: Άλλο ένα κακόγουστο μουσικό πανηγύρι έλαβε τέλος…

Η Σου­η­δία ανα­δεί­χθη­κε νική­τρια στο ετή­σιο κακό­γου­στο μου­σι­κό πανη­γύ­ρι ονό­μα­τι «Eurovision» που πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε στο Λίβερ­πουλ της Βρετανίας.

Η Loreen, με το τρα­γού­δι «Tattoo», χάρι­σε ακό­μη μία πρω­τιά στη χώρα της Σου­η­δία στον ευρω­παϊ­κό μου­σι­κό δια­γω­νι­σμό Eurovision. Η συμ­με­το­χή της Σου­η­δί­ας συγκέ­ντρω­σε 583 βαθ­μούς, από το κοι­νό και τις επι­τρο­πές. Τη δεύ­τε­ρη θέση κατέ­κτη­σε η Φιν­λαν­δία με τον Käärijä και το «Cha Cha Cha», ενώ την τρί­τη το Ισρα­ήλ με το «Unicorn».

Το 12άρι της ελλη­νι­κής κρι­τι­κής επι­τρο­πής δόθη­κε στο Βέλ­γιο και το τρα­γού­δι «Because of You», ενώ η Κύπρος την οποία εκπρο­σώ­πη­σε ο Andrew Lambrou με το τρα­γού­δι «Break a Broken Heart», έλα­βε τη 12η θέση.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο «ευρω­παϊ­κός δια­γω­νι­σμός τρα­γου­διού» ουδε­μία σχέ­ση έχει με τον αλη­θι­νό Πολι­τι­σμό και τη γνή­σια καλ­λι­τε­χνι­κή δημιουρ­γία, τη δημιουρ­γία που εμπνέ­ει βαθιά συναι­σθή­μα­τα και ανοί­γει τους ορί­ζο­ντες της σκέ­ψης και της γνώ­σης για τη ζωή.

Αντί­θε­τα, όπως απο­δει­κνύ­ε­ται κάθε χρό­νο, η Eurovision απο­τε­λεί μια πασα­ρέ­λα απρό­σω­πων κι ανά­λα­των τρα­γου­διών, παρα­σκευα­σμέ­νων με τις συντα­γές των μεγα­θη­ρί­ων της πολι­τι­στι­κής βιο­μη­χα­νί­ας, ενώ είναι πλέ­ον ξεκά­θα­ρος ο ρόλος της διορ­γά­νω­σης ως μέσο εξυ­πη­ρέ­τη­σης πολι­τι­κών και οικο­νο­μι­κών συμφερόντων.

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο