Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Χάρις Αλε­ξί­ου: Χειρόγραφο
Μετά τη συγκι­νη­τι­κή υπο­δο­χή από κοι­νό και κρι­τι­κούς, η Χάρις Αλε­ξί­ου ξανα­νε­βαί­νει στη σκη­νή για 12 μόνο παρα­στά­σεις, στο “Νέο Θέα­τρο Κατε­ρί­να Βασι­λά­κου”, για να διη­γη­θεί και να τρα­γου­δή­σει στιγ­μές από την ζωή της που η ίδια έγρα­ψε, στη μου­σι­κο­θε­α­τρι­κή παρά­στα­ση που σκη­νο­θέ­τη­σε ο Γιώρ­γος Νανού­ρης. Μόνη στην σκη­νή,  άλλο­τε μιλώ­ντας κι άλλο­τε τρα­γου­δώ­ντας, με το γέλιο και το δάκρυ να εναλ­λάσ­σο­νται, με συντρο­φιά ένα βιο­λον­τσέ­λο, ένα πιά­νο, ένα ακορ­ντε­όν και μια κιθά­ρα, η μεγά­λη ερμη­νεύ­τρια πιά­νει το νήμα απ’τα παι­δι­κά της χρό­νια ως σήμε­ρα και μας απο­κα­λύ­πτει πώς η μικρή Χαρί­κλεια απ τη Θήβα έγι­νε η Χαρού­λα όλης της Ελλά­δας. Μια προ­σω­πι­κή εξο­μο­λό­γη­ση σε ένα Χει­ρό­γρα­φο που συγκί­νη­σε όσους το είδαν. Αμέ­σως μετά την ολο­κλή­ρω­ση των παρα­στά­σε­ων του στην Αθή­να, θα ταξι­δέ­ψει σε πόλεις της Ελλά­δας και του εξω­τε­ρι­κού. Προ­φή­του Δανι­ήλ 3 και Πλα­ταιών, Κερα­μει­κός — Τηλ: 21 1013 2002–5

ΘΕΑΤΡΟ

«Στέλ­λα κοι­μή­σου», πρε­μιέ­ρα στο Εθνικό
Το πρώ­το έργο που έγρα­ψε απο­κλει­στι­κά για το θέα­τρο (με τη συμ­βο­λή των ηθο­ποιών) παρου­σιά­ζει ο βρα­βευ­μέ­νος σκη­νο­θέ­της του κινη­μα­το­γρά­φου Γιάν­νης Οικο­νο­μί­δης. Η παρά­στα­ση «Στέλ­λα κοι­μή­σου» ανε­βά­ζε­ται στη σκη­νή «Νίκος Κούρ­κου­λος» του Εθνι­κού Θεά­τρου με πρω­τα­γω­νι­στές τους Ιωάν­να Κολ­λιο­πού­λου, Αλέ­ξαν­δρο Μαυ­ρό­που­λο κ.ά. Στις 9 μ.μ.  Αγ. Κων­στα­ντί­νου 22 – 24

Το Κου­κλό­σπι­το, του Ίψεν
Από τις 7 Οκτω­βρί­ου στο Θέα­τρο της Οδού Κυκλά­δων – Λευ­τέ­ρης Βογια­τζής, σε σκη­νο­θε­σία Γιώρ­γου Σκεύα με την Αμα­λία Μου­τού­ση και τον Άρη Λεμπε­σό­που­λο στους κεντρι­κούς ρόλους. Εκα­τόν σαρά­ντα χρό­νια σχε­δόν, μετά την πρώ­τη του εμφά­νι­ση στην ευρω­παϊ­κή θεα­τρι­κή σκη­νή, το αρι­στούρ­γη­μα του Χέν­ρικ Ίψεν, δια­τη­ρεί αναλ­λοί­ω­τη τη δύνα­μή του, χάρη στην ανα­τρε­πτι­κή του φύση και την εκρη­κτι­κή του έντα­ση. Ο ήχος της πόρ­τας που κλεί­νει πίσω της η Νόρα, αφή­νο­ντας σύζυ­γο και παι­διά, φτά­νει μέχρι τις μέρες μας. Γραμ­μέ­νο το 1879, το έργο του μεγά­λου Νορ­βη­γού συγ­γρα­φέα, συντά­ρα­ξε την επο­χή του και υπήρ­ξε κατα­λυ­τι­κό για την εξέ­λι­ξη της θεα­τρι­κής τέχνης. Η Νόρα ‑πρό­σω­πο μυθι­κό για τη σύγ­χρο­νη δρα­μα­τουρ­γία— γίνε­ται στην επο­χή μας, ένα σύμ­βο­λο όχι μόνο για την γυναί­κα, αλλά γενι­κό­τε­ρα για τον άνθρω­πο. Μέσα από την ποι­η­τι­κή διά­στα­ση του λόγου, ο Ίψεν μας καλεί σ’ ένα ταξί­δι αυτο­γνω­σί­ας. Η Νόρα ανα­ζη­τά και προ­σμέ­νει το “θαύ­μα” κι όταν γυρεύ­εις το θαύ­μα πρέ­πει να σπεί­ρεις το αίμα σου στις οκτώ γωνιές των ανέ­μων για­τί το θαύ­μα δεν είναι που­θε­νά παρά κυκλο­φο­ρεί μέσα στις φλέ­βες του ανθρώ­που. ΔΙΑΝΟΜΗ: Αμα­λία Μου­τού­ση- Νόρα, Άρης Λεμπε­σό­που­λος ‑Τόρ­βαλντ Χέλ­μερ, Μαρία Ζορ­μπά ‑Κρι­στί­να Λίντε, Γιώρ­γος Συμε­ω­νί­δης ‑Νιλς Κρό­γκ­σταντ, Νικό­λας Παπα­γιάν­νης ‑Για­τρός Ρανκ — Θέα­τρο Οδού Κυκλά­δων “Λευ­τέ­ρης Βογια­τζής” — Κυκλά­δων 11 & Κεφαλ­λη­νί­ας, Κυψέ­λη | τηλ. 210 8217877 — Ώρες παρα­στά­σε­ων: Τετάρ­τη 20:00 — Πέμ­πτη – Παρα­σκευή 20:30 — Σάβ­βα­το 21:00 — Κυρια­κή 19:00 — Τιμές εισι­τη­ρί­ων: Τετάρ­τη, Πέμ­πτη, Παρα­σκευή 16 € και μειω­μέ­νο 12 € — Σάβ­βα­το κ Κυρια­κή 18 € και μειω­μέ­νο 12 €

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Νέα Ξεκι­νή­μα­τα»
Εργα σημα­ντι­κών καλ­λι­τε­χνών από την Ευρώ­πη και την Ασία, που ήρθαν στο προ­σκή­νιο τα χρό­νια μετά τον Β΄ Παγκό­σμιο Πόλε­μο, περι­λαμ­βά­νει η νέα έκθε­ση της Συλ­λο­γής Γιώρ­γου Οικο­νό­μου με τίτλο «Νέα Ξεκι­νή­μα­τα: Μετα­ξύ Χει­ρο­νο­μί­ας και Γεω­με­τρί­ας», σε επι­μέ­λεια Frances Morris. Ανά­με­σά τους, οι Alberto Burri, ο Lucio Fontana και ο Yves Klein (φωτ.), οι οποί­οι συνέ­βα­λαν καθο­ρι­στι­κά στην απε­λευ­θέ­ρω­ση της ζωγρα­φι­κής από τον ανα­πα­ρα­στα­τι­κό της χαρα­κτή­ρα, καθώς και ο Ιάπω­νας Kazuo Shiraga, που εφηύ­ρε την τεχνι­κή της ζωγρα­φι­κής με τα πόδια. Τα εγκαί­νια θα πραγ­μα­το­ποι­η­θούν την Πέμ­πτη στις 7 μ.μ.  Λεωφ. Κηφι­σί­ας 80

«Η πρό­λη­ψη μέσα από την τέχνη»
Στο πλαί­σιο των δρά­σε­ων πρό­λη­ψης και ενη­μέ­ρω­σης για τον καρ­κί­νο του μαστού, 15 Ελλη­νες εικα­στι­κοί παρου­σιά­ζουν έργα που διε­ρευ­νούν την έννοια της ασθέ­νειας στον χώρο της Συλ­λο­γής Σωτή­ρη Φέλιου, από τις 5 έως τις 23 Οκτω­βρί­ου. Συμ­με­τέ­χουν οι Κων­στα­ντί­νος Βαφειά­δης, Αγγέ­λα Κάρα­λη (φωτ.), Βασι­λι­κή Μπλού­κου, κ.ά.  Φωκί­ω­νος Νέγρη 16

 Έκθε­ση Μόρα­λη — Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο. 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

A World Not Ours: Γιάν­νης Μπε­χρά­κης, Tanja Boukal, Róza El-Hassan, Ninar Esber, Mahdi Fleifel, Μαρί­να Γιώ­τη, Sallie Latch κ.ά.
Ο τίτλος προ­έρ­χε­ται από την ομώ­νυ­μη βρα­βευ­μέ­νη ται­νία του Mahdi Fleifel (2012), η οποία με τη σει­ρά της δανεί­ζε­ται τον τίτλο της από ένα βιβλίο του Παλαι­στί­νιου συγ­γρα­φέα Ghassan Kanafani (1936;72). Η έκθε­ση οργα­νώ­νε­ται σε μια περιο­χή που βρέ­θη­κε στο επί­κε­ντρο της προ­σφυ­γι­κής κρί­σης που ξεκί­νη­σε το 2015, κυρί­ως ως απο­τέ­λε­σμα του πολέ­μου στη Συρία  και εστιά­ζει στο θέμα της προ­σφυ­γι­κής κρί­σης και της ανα­γκα­στι­κής μετα­νά­στευ­σης, συγκε­ντρώ­νο­ντας μια ομά­δα εικα­στι­κών, φωτο­γρά­φων, κινη­μα­το­γρα­φι­στών και ακτι­βι­στών που παρου­σιά­ζουν τις σχε­τι­κές αντι­δρά­σεις, τις σκέ­ψεις και τις μαρ­τυ­ρί­ες τους. Μέσα από τις ποι­κί­λες τους πρα­κτι­κές —εγκα­τα­στά­σεις, performance, φωτο­γρα­φία, φιλμ, φωτο­ρε­πορ­τάζ— οι συμ­με­τέ­χο­ντες πηγαί­νουν πέρα από τη μονό­πλευ­ρη και στε­ρε­ό­τυ­πη παρου­σί­α­ση των ΜΜΕ και επι­ση­μαί­νουν τις περί­πλο­κες ρίζες ενός από τα πιο επεί­γο­ντα ζητή­μα­τα της επο­χής μας. Έως τις 15 Οκτω­βρί­ου, στο Art Space Pythagorion της Σάμου

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Άνθρω­ποι στο δρό­μο της φυγής και της ξενιτιάς
Ο διε­θνώς ανα­γνω­ρι­σμέ­νος και πολυ­βρα­βευ­μέ­νος φωτοει­δη­σε­ο­γρά­φος Νίκος Πηλός φωτο­γρά­φι­σε από τον Σεπτέμ­βριο έως και τον Δεκέμ­βριο του 2015, για το Goethe-Institut Athen, ανθρώ­πους στο δρό­μο της φυγής και της ξενι­τιάς. Ο τίτλος της έκθε­σης ανα­φέ­ρε­ται στη δια­δρο­μή που ακο­λου­θούν οι πρό­σφυ­γες. Η πορεία αυτή περ­νά από τη Λέσβο και την Κω, κι ύστε­ρα μέσα από τα Βαλ­κά­νια με προ­ο­ρι­σμό την Κεντρι­κή και τη Βόρεια Ευρώ­πη. Στα 11 φωτο­γρα­φι­κά δίπτυ­χα του Νίκου Πηλού κατα­γρά­φο­νται οι δρα­μα­τι­κές συν­θή­κες και οι δυσκο­λί­ες που αντι­με­τω­πί­ζουν οι πρό­σφυ­γες για να φτά­σουν από τη χώρα τράν­ζιτ, την Ελλά­δα, ως τη «Γη της Επαγ­γε­λί­ας», τη Γερ­μα­νία.   6 – 15 Οκτω­βρί­ου 2016 — Goethe-Institut Athen, Ομή­ρου 14–16, Τηλ. 210 36 61 000 — Εγκαί­νια έκθε­σης: 6 Οκτω­βρί­ου 2016, 20:00, παρου­σία του φωτοει­δη­σε­ο­γρά­φου Νίκου Πηλού. Ώρες λει­τουρ­γί­ας: Δευ­τέ­ρα-Πέμ­πτη 09:00 – 21:00, Παρα­σκευή 09:00 – 19:00, Σάβ­βα­το 09:00 – 13:00. Είσο­δος ελεύθερη

SEVEN
Με την Οκνη­ρία ξεκι­νά­ει τo Φωτο­γρα­φι­κό Project SEVEN που διορ­γα­νώ­νει ο Πολυ­χώ­ρος VAULT. Η έκθε­ση θα διαρ­κέ­σει 7 ημέ­ρες, από την Παρα­σκευή 7 έως την Πέμ­πτη 13 Οκτω­βρί­ου. Οκνη­ρία = φυγο­πο­νία, τεμπε­λιά, η έλλει­ψη ζωη­ρό­τη­τας και ενερ­γη­τι­κό­τη­τας. Πρό­κει­ται για ένα Project που περι­λαμ­βά­νει 7 εκθέ­σεις φωτο­γρα­φί­ας εμπνευ­σμέ­νες από τα 7 θανά­σι­μα αμαρ­τή­μα­τα. Τι σημαί­νουν η Οκνη­ρία, η Ζηλο­φθο­νία, η Λαι­μαρ­γία, η Λαγνεία, η Απλη­στία, η Οργή και η Αλα­ζο­νεία για τον Νεο­έλ­λη­να του 2016 και πως μπο­ρούν να γίνουν πηγή έμπνευ­σης τα συγκε­κρι­μέ­να “αμαρ­τή­μα­τα” για έναν καλ­λι­τέ­χνη που ζει στην Ελλά­δα σήμε­ρα; Το Project θα διαρ­κέ­σει 7 μήνες (Οκτώ­βριο με Απρί­λιο) όπου κάθε μήνα θα παρου­σιά­ζε­ται για 7 ημέ­ρες στον Πολυ­χώ­ρο VAULT και μία έκθε­ση φωτο­γρα­φί­ας, εμπνευ­σμέ­νη από κάποιο από τα 7 θανά­σι­μα αμαρ­τή­μα­τα : Οκτώ­βριο η Οκνη­ρία, Νοέμ­βριο η Ζηλο­φθο­νία, Δεκέμ­βριο η Λαι­μαρ­γία, Ιανουά­ριο η Λαγνεία, Φεβρουά­ριο η Απλη­στία, Μάρ­τιο η Οργή, Απρί­λιο η Αλα­ζο­νεία. Τα εγκαί­νια κάθε έκθε­σης θα γίνο­νται στις 7 του μήνα και ώρα έναρ­ξης 7:00 το απόγευμα.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο