Έφυγε από την ζωή, πλήρης ημερών, η σπουδαία πρωταγωνίστρια του θεάτρου, Καλή Καλό (Καλλιόπη Δαμβέργη).
Θεατρίνα _καταρχήν, με τα όλα της, χορεύτρια, ηθοποιός κινηματογράφου και τηλεόρασης, αυτοβιογράφος και χορογράφος, επίσης θεατρική παραγωγός γεννήθηκε (20– Δεκ-1926) στην Αθήνα με καταγωγή από το Ρέθυμνο Σε ηλικία μόλις τριών ετών μετά από απόφαση της Μαρίκας Κοτοπούλη, στο θέατρο της οποίας έπαιζε η μητέρα της εμφανίστηκε στη Δασκαλίτσα του Dario Nikodemi και στη συνέχεια ο πρώτος ειδικά γραμμένος για αυτή ρόλος ήταν σε ηλικία 5 ετών, στο έργο “ο μπαμπάς εκπαιδεύεται”, παίζοντας με μεγάλη επιτυχία δίπλα στον Βασίλη Λογοθετίδη και στο ζεύγος Μουσούρη στο θέατρο «Αλίκη». Τόση ήταν η επιτυχία, ώστε ο Αττίκ έστειλε τον διευθυντή της “Μάντρας” του, Χρ. Δημητρόπουλο, να ζητήσει από τη μητέρα της συνεργασία. Και όταν αυτή έδωσε τη συγκατάθεσή της, εκείνος έγραψε της “Μπέμπας” τραγούδια και παρλάτες, της δίδαξε ηθοποιία, της έδωσε το ψευδώνυμο _Καλή Καλό και την εμφάνισε σε παραστάσεις του. Παράλληλα, μαθήτευε επί πολλά χρόνια στη σχολή κλασικού μπαλέτου του Εθνικού (τότε Βασιλικού) Θεάτρου, σχηματίζοντας μια εικόνα της ως παιδιού-θαύματος, ως “Σίρλεϊ Τεμπλ της Ελλάδας”.
Ωστόσο η ένταξή της στο ΚΚΕ σε συνάφεια και με το διαζύγιο της μητέρας της …κατοχή και ταξική πάλη μετά _το Δεκέμβρη του 44, διέκοψαν αυτή την εξέλιξη, καθώς μητέρα και κόρη άρχισαν να περιοδεύουν με μπουλούκια στην επαρχία για την επιβίωσή τους.
Το 1947, ενώ εμφανιζόταν στην επιθεώρηση “Το παρδαλό κατσίκι”, συνελήφθη και εξορίστηκε στην Ικαρία. Μετά την επιστροφή η Καλή Καλό δημιούργησε τον δικό της θίασο (1950) και ερμήνευσε ρόλους σε όλα τα είδη του θεάτρου _βαριετέ, επιθεώρηση, οπερέτα, ελεύθερο θέατρο, και πρόζα κλπ. Συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τους Μινωτή, Κυβέλη, Μιράντα Μυράτ, Κατράκη, Τραϊφόρο, Χριστόφορο Νέζερ, Αυλωνίτη, Μαυρέα, Κοκκίνη, Σταυρίδη, Καλουτά, Ρένα Ντορ και Ρένα Βλαχοπούλου. Επίσης πρωταγωνίστησε στο Εθνικό Θέατρο και στο ΚΘΒΕ, παίζοντας έργα των Μπρεχτ, Πιραντέλλο και άλλων. Δεν την ενδιέφερε ο κινηματογράφος _ήταν του “σανιδιού”, κι έτσι έπαιξε μόνο σε 4 κινηματογραφικές ταινίες, ενώ στο τέλος της σταδιοδρομίας της εμφανίσθηκε και σε λίγες τηλεοπτικές σειρές. Το 2000 τιμήθηκε με έπαθλο του Θεατρικού Μουσείου
Εκτός από τη θεατρική της σταδιοδρομία, έμαθε μόνη της ξένες γλώσσες και ακολούθησε πανεπιστημιακές σπουδές στην παιδοψυχολογία στη Λωζάνη (συστήματα Μοντεσσόρι, Ντεκρολύ –Πεσταλότσι) και δημιούργησε τα “Πρότυπα Εκπαιδευτή Καλής Δαμβέργη” Απεβίωσε στο Γηροκομείο Αθηνών (8‑Μαρτ-2024) σε ηλικία 97 ετών, όπου ζούσε τους τελευταίους 7 μήνες της ζωής της λόγω οικονομικών προβλημάτων, κάτι που συμβαίνει με πολλούς μεγάλους ηθοποιούς μας λόγω αναλγησίας του αστικού
Τo 1988, έχασε το γιο της Χρήστο, που 14 χρόνια νωρίτερα ‑σε ηλικία 13 ετών τραυματίστηκε σοβαρά από έκρηξη σε πείραμα χημείας και, παρά το ότι η μητέρα του ξόδεψε όλη της την περιουσία για να θεραπευθεί, απεβίωσε, σε ηλικία 27 ετών. Για χρόνια μετά την απώλεια του γιου της, η ηθοποιός είχε αποτραβηχτεί στην Αστυπάλαια
Το 1998 η Καλή Καλό δημοσίευσε την αυτοβιογραφία της, με τον τίτλο Όσα δεν πήρε ο άνεμος και υπότιτλο “Η αυτοβιογραφία μιας θεατρίνας” (εκδ. Άγρα), ενώ το βιβλίο αναμνήσεων με τίτλο “Περίπατος ψυχής στην Αθήνα του κάποτε… του τώρα… του τότε”… (Εκδ. Α.Α. Λιβάνη) κυκλοφόρησε το 2011.
Διατήρησε στενή γνωριμία και φιλία με τον Γιάννη Ρίτσο μέχρι τον θάνατό του, επίσης με προσωπικότητες της τέχνης στη “σωστή πλευρά της ιστορίας” που την γνώριζαν από μικρή (Βάρναλης, Γεώργιος Παππάς, Λιλή Ιακωβίδου, Βεάκης, Λουντέμης, Παντελής Χορν κά)
Με πληροφορίες
από Ριζοσπάστη
retrodb.gr …
Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρει τα εξής:
«Το ΚΚΕ αποχαιρετά με θλίψη την Καλή Καλό, μια σπουδαία πρωταγωνίστρια του θεάτρου που κυριολεκτικά γεννήθηκε μέσα σε αυτό.
Η Καλλιόπη Δαμβέργη, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, μέχρι τη στιγμή που ο σπουδαίος Αττίκ την “βάφτισε” με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Καλή Καλό, έζησε μια πολυτάραχη ζωή, με έντονη δράση και συμμετοχή στους κοινωνικούς-πολιτικούς και συνδικαλιστικούς αγώνες. Την διέκρινε, επίσης, το ανήσυχο πνεύμα της, η δημιουργικότητα και η φιλομάθεια.
Η μεταπολεμική ένταξή της στο ΚΚΕ οδήγησε στη σύλληψή της το 1947 και στον εκτοπισμό της. Στη συνέχεια, η Καλή Καλό, έχοντας δημιουργήσει τον δικό της θίασο, ερμήνευσε ρόλους σε όλα τα είδη του ελληνικού και διεθνούς θεατρικού ρεπερτορίου, ενώ στην πορεία της στο θεατρικό “σανίδι” συνεργάστηκε με μεγάλους σκηνοθέτες και ηθοποιούς.
Το ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήρια του στην οικογένεια και τους οικείους της».