Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Βαρουφάκης 2015: «Απολύτως απαραίτητη η είσοδος ιδιωτών στον ΟΣΕ» — Βαρουφάκης 2023: «Διατήρηση του δημόσιου ΟΣΕ»

Ο «μάγος» Γιάνης Βαρουφάκης…

Την ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση «δεί­χνει» μονο­με­ρώς ως αιτία της κατά­στα­σης του σιδη­ρο­δρό­μου και ‑κατά συνέ­πεια- της τρα­γω­δί­ας της 1ης Μάρ­τη ο Γ. Βαρου­φά­κης. Τονί­ζει, μάλι­στα, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που­λή­θη­κε σε μια «πτω­χευ­μέ­νη» ιτα­λι­κή εται­ρεία (αλί­μο­νο…), ανα­φε­ρό­με­νος σε ένα από τα 10 μεγα­λύ­τε­ρα σιδη­ρο­δρο­μι­κά μονο­πώ­λια στον κόσμο με καθα­ρά κέρ­δη 193 εκατ. ευρώ το 2021.

Κου­βέ­ντα δεν λέει για τις εγκλη­μα­τι­κές ευθύ­νες του ίδιου του αστι­κού κρά­τους στο οποίο παρέ­μει­νε ο υπό­λοι­πος ΟΣΕ, ούτε και των διά­φο­ρων εργο­λά­βων που ανα­λάμ­βα­ναν τις συμ­βά­σεις δεκά­δων εκα­τομ­μυ­ρί­ων για την ανα­βάθ­μι­ση του δικτύ­ου και παρέ­δι­δαν μονί­μως «αέρα κοπανιστό».

Τι αντι­προ­τεί­νει, όμως, ο ίδιος και το ΜέΡΑ25; Εδώ αρχί­ζουν τα δύσκο­λα… Στις τωρι­νές τοπο­θε­τή­σεις τους ανα­φέ­ρο­νται σχε­δόν απο­κλει­στι­κά στα όσα (υπο­στη­ρί­ζουν ότι) πρό­τει­νε ο Βαρου­φά­κης το 2015 στο πλαί­σιο της «περή­φα­νης δια­πραγ­μά­τευ­σης». Όπως λένε, αυτό που πρό­τει­νε ήταν η δια­τή­ρη­ση του «ενιαί­ου και δημό­σιου ΟΣΕ». Επει­δή, όμως, το «πτω­χευ­μέ­νο» κρά­τος δεν είχε τη δυνα­τό­τη­τα να ανα­βαθ­μί­σει τις υπο­δο­μές (ξανά αλί­μο­νο…), θα έκα­νε «συμπρά­ξεις» με «μεγά­λες εται­ρεί­ες» οι οποί­ες θα επέν­δυαν δισε­κα­τομ­μύ­ρια στον ΟΣΕ.

Για ποιον σκο­πό θα τα επέν­δυαν; Για την ψυχή της μάνας τους; Καμία απά­ντη­ση εδώ… Εμείς κορυ­φαί­οι οικο­νο­μο­λό­γοι δεν είμα­στε, αλλά, από ό,τι έχει πάρει το αυτί μας, οι «επεν­δυ­τές» επεν­δύ­ουν για να πάρουν πίσω τα χρή­μα­τα που επέν­δυ­σαν προ­σαυ­ξη­μέ­να με το κέρ­δος. Και επει­δή διό­δια είναι λίγο δύσκο­λο να μπουν στον σιδη­ρό­δρο­μο, νομί­ζου­με πως είναι ασφα­λές να υπο­θέ­σου­με ότι αυτές οι «μεγά­λες εται­ρεί­ες» θα εισέ­πρατ­ταν, του­λά­χι­στον για ένα μεγά­λο χρο­νι­κό διά­στη­μα, τα έσο­δα από τα εισι­τή­ρια. Ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση με άλλον τρό­πο, δηλα­δή, αλλά με ίδιο απο­τέ­λε­σμα για τον λαό και τη νεο­λαία που χρη­σι­μο­ποιεί το τρένο.

Και αν τώρα κάνουν πως δεν το κατα­λα­βαί­νουν αυτό και ενο­χλού­νται όταν τους το λες, το 2015 ο Βαρου­φά­κης ήταν πολύ πιο ειλι­κρι­νής. Φυσι­κά, δεν μπο­ρού­με να ξέρου­με τι ακρι­βώς έλε­γε όταν συνα­ντού­σε ολι­γάρ­χες και τροϊ­κα­νούς πίσω από κλει­στές πόρ­τες, ξέρου­με, όμως, τι έλε­γε στις συνε­ντεύ­ξεις του στην τηλε­ό­ρα­ση, οι οποί­ες παρα­μέ­νουν αναρ­τη­μέ­νες στο διαδίκτυο.

Στο βίντεο από τη συνέ­ντευ­ξή του στο Star και στον δημο­σιο­γρά­φο Ν. Χατζη­νι­κο­λά­ου στις 2 Μάρ­τη 2015, στο ερώ­τη­μα που θέτει ο ίδιος στον εαυ­τό του αν «είστε υπέρ ή ενα­ντί­ον των ιδιω­τι­κο­ποι­ή­σε­ων» (και αφού ξεκα­θα­ρί­ζει, επί­σης μόνος του, «ας μιλά­με για ιδιω­τι­κο­ποι­ή­σεις για να ξέρου­με τι λέμε…»), η απά­ντη­σή του είναι «εξαρ­τά­ται». Και συνε­χί­ζει: «Αν μου θέσεις το ερώ­τη­μα τι θέλου­με να κάνου­με με τους σιδη­ρο­δρό­μους, θα σου απα­ντή­σω ευθαρ­σώς ότι δεν έχου­με τη δυνα­τό­τη­τα ως ελλη­νι­κό κρά­τος να κάνου­με τις επεν­δύ­σεις που είναι απα­ραί­τη­τες, όπο­τε η είσο­δος ιδιω­τών στον ΟΣΕ είναι απο­λύ­τως απα­ραί­τη­τη για να μπο­ρέ­σει η Ελλά­δα να πάει από τον 19ο στον 21ο αιώ­να».

Καθώς φαί­νε­ται, το ίδιο ακρι­βώς πράγ­μα που ήταν «ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση, για να ξέρου­με τι λέμε» το 2015, έγι­νε «δια­τή­ρη­ση του ενιαί­ου και δημό­σιου ΟΣΕ» το 2023. Μαγεία…

902.gr

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο