Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Γερμανία: σε εξέλιξη απεργία των σιδηροδρομικών

Νέκρω­σαν _100% ειδι­κά στα βόρεια της Γερ­μα­νί­ας, μετά την προει­δο­ποι­η­τι­κή απερ­γία στη Deutsche Bahn. Στις μετα­φο­ρές επι­βα­τών, η απερ­γία διαρ­κεί έως τις 10 το βρά­δυ με ελά­χι­στους συρ­μούς να κινού­νται στην Κάτω Σαξο­νία, το Σλέ­σβιχ-Χολ­στάιν, το Αμβούρ­γο και το MV _σύμφωνα με ανα­κοί­νω­ση της εργοδοσίας.

«Η απερ­γία του GDL προ­κα­λεί μαζι­κή ανα­στά­τω­ση σε όλη την υπε­ρα­στι­κή και περι­φε­ρεια­κή κυκλο­φο­ρία», ανα­κοί­νω­σε σήμε­ρα το πρωί η εται­ρεία με χρο­νο­διά­γραμ­μα μόνο έκτα­κτης ανά­γκης. “Οι σιδη­ρο­δρο­μι­κοί σταθ­μοί ήταν σχε­τι­κά άδειοι, οι περισ­σό­τε­ροι μάλ­λον είχαν προ­ε­τοι­μα­στεί για την προει­δο­ποι­η­τι­κή απερ­γία”, είπε, ενώ ήδη από χτες ανα­κοι­νώ­θη­κε ότι ~80% της κίνη­σης μεγά­λων απο­στά­σε­ων θα ακυ­ρω­θεί λόγω της κινη­το­ποί­η­σης των συνδικάτων.
Καλά νέα; _οψόμεθα… Θα είναι η τελευ­ταία στά­ση εργα­σί­ας από τη Γερ­μα­νι­κή Ένω­ση Μηχα­νο­δη­γών (GDL) φέτος; οπό­τε η κίνη­ση των Χρι­στου­γέν­νων θα εξασφαλιστεί;

Η παν­γερ­μα­νι­κή προει­δο­ποι­η­τι­κή απερ­γία ξεκί­νη­σε χθες το από­γευ­μα στις 6.00πμ _αρχικά στην εμπο­ρευ­μα­τι­κή κίνη­ση και από τις 22:00 στις υπε­ρα­στι­κές και τοπι­κές σιδη­ρο­δρο­μι­κές συν­δέ­σεις (για 24 ώρες). Αλλά και μετά, δεν ανα­μέ­νε­ται ότι θα λει­τουρ­γή­σουν ομα­λά. Η Deutsche Bahn παρέ­χει πλη­ρο­φο­ρί­ες σχε­τι­κά με τις ακυ­ρώ­σεις τρέ­νων, τις καθυ­στε­ρή­σεις και την επι­στρο­φή των εξό­δων εισι­τη­ρί­ων στο bahn.de και τηλε­φω­νι­κά μέσω δωρε­άν ειδι­κής τηλε­φω­νι­κής γραμ­μής (σσ. ανα­φέ­ρε­ται ο αριθμός)

Οι μόνες γραμ­μές τρέ­νων που κάπως λει­τουρ­γούν είναι το Wismar-Ticino και το Bad Doberan-Müritz, αλλά και αυτές σε βάση έκτα­κτης ανά­γκης. Μεμο­νω­μέ­να τρέ­να εκτε­λούν δρο­μο­λό­για στη γραμ­μή RE1 μετα­ξύ Αμβούρ­γου και Schwerin, καθώς και στη γραμ­μή RE3 μετα­ξύ Stralsund/Züssow και Berlin-Gesundbrunnen, ενώ σε δύσκο­λες συν­θή­κες έχουν επι­στρα­τευ­τεί λεω­φο­ρεία _σύμφωνα πάντα με την εται­ρεία, ενώ υπάρ­χουν δια­κο­πές στα περι­φε­ρεια­κά τρέ­να του Ανα­το­λι­κο­γερ­μα­νι­κού Σιδη­ρο­δρό­μου (Odeg) στη MV επει­δή χρη­σι­μο­ποιεί­ται η υπο­δο­μή DB.

Στο Αμβούρ­γο _ευρύτερη περιο­χή, η κυκλο­φο­ρία μεγά­λων απο­στά­σε­ων, και S‑Bahn είναι σχε­δόν παρά­λυ­τη _με δρο­μο­λό­για μόνο ανά­γκης. Τα τρέ­να έπρε­πε να κινού­νται κάθε 20 λεπτά και εμφα­νί­ζο­νται μετά από ώρες, ενώ παντού υπάρ­χουν επι­γρα­φές “Bitte verschieben Sie Ihre Rei” _“Παρα­κα­λώ ανα­βά­λε­τε το ταξί­δι σας

Ενώ η επι­βα­τι­κή κίνη­ση ελπί­ζε­ται να επα­νέλ­θει κανο­νι­κά το Σάβ­βα­το, οι επι­πτώ­σεις στην εμπο­ρευ­μα­τι­κή είναι πιθα­νό να γίνουν αισθη­τές μετά το Σαβ­βα­το­κύ­ρια­κο _ίσως και προς τα μέσα της επό­με­νης βδο­μά­δας. Τις ημέ­ρες πριν από την προει­δο­ποι­η­τι­κή απερ­γία, εκα­το­ντά­δες εμπο­ρευ­μα­τι­κά τρέ­να παρο­πλί­στη­καν στη Βαυα­ρία λόγω της σφο­δρής χιονόπτωσης.

σσ.
Για ενη­μέ­ρω­ση των ανα­γνω­στών μας, να πού­με καταρ­χήν πως τα γερ­μα­νι­κά συν­δι­κά­τα _γενικά και ειδι­κά στο σιδη­ρό­δρο­μο είναι “γερ­μα­νι­κής” βλ. “σοσιαλ­δη­μο­κρα­τι­κής” κοπής –δεν είναι ΠΑΜΕ.
Κινη­το­ποι­ή­σεις έγι­ναν και τους προη­γού­με­νους μήνες με θολά αιτή­μα­τα _διακόπηκαν στα τέλη Νοεμ­βρί­ου. Με την προει­δο­ποι­η­τι­κή απερ­γία κινή­θη­καν τα πρω­το­βάθ­μια σωμα­τεία με αίτη­μα μεί­ω­σης του ωρα­ρί­ου για τους εργα­ζό­με­νους σε βάρδιες.

Το Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer _ένωση εργα­ζό­με­νων σε εται­ρεί­ες τρέ­νων είναι συν­δι­κά­το με ~34.000μέλη. Το 2007 η μεγά­λη Εθνι­κή απερ­γία ακο­λού­θη­σε την απο­τυ­χία των συνο­μι­λιών με την Deutsche Bahn, τον κύριο γερ­μα­νι­κό σιδη­ρο­δρο­μι­κό φορέα, με βασι­κή δια­φω­νία την εκπρο­σώ­πη­ση στις δια­δι­κα­σί­ες συλ­λο­γι­κών δια­πραγ­μα­τεύ­σε­ων, ανε­ξάρ­τη­τα από άλλα συγ­γε­νή συν­δι­κά­τα. Τον Αύγου­στο του  2007, το εργα­τι­κό δικα­στή­ριο της Νυρεμ­βέρ­γης απο­φά­σι­σε ότι “μια απερ­γία των επη­ρε­α­ζό­με­νων υπη­ρε­σιών μεγά­λων απο­στά­σε­ων και εμπο­ρευ­μά­των θα ήταν παρά­νο­μη και κατα­χρη­στι­κή εάν πραγ­μα­το­ποι­η­θεί πριν από τις 30 Σεπτεμ­βρί­ου”, υπο­στη­ρί­ζο­ντας ότι “θα επη­ρέ­α­ζε πολύ σοβα­ρά την εθνι­κή οικονομία”

Στις 2 Νοεμ­βρί­ου 2007, το εργα­τι­κό δικα­στή­ριο στο Chemnitz ανέ­τρε­ψε μια προη­γού­με­νη από­φα­ση που περιό­ρι­ζε την απερ­γία στις δια­δρο­μές μικρών απο­στά­σε­ων και το GDL κήρυ­ξε τρι­ή­με­ρη απερ­γία. Ήταν η πρώ­τη εθνι­κή απερ­γία των σιδη­ρο­δρό­μων από το 1992 και με άνευ προη­γου­μέ­νου διάρ­κεια. Η απερ­γία έλη­ξε όπως είχε προ­γραμ­μα­τί­σει το συν­δι­κά­το, αλλά χωρίς νέο ΣΣΕ.

Απεργίες του 2014 — 2015

Το 2014, το GDL ξεκί­νη­σε μια σει­ρά απερ­γιών στο γερ­μα­νι­κό σιδη­ρο­δρο­μι­κό σύστη­μα ως απο­τέ­λε­σμα της απόρ­ρι­ψης των αιτη­μά­των της Deutsche Bahn για μικρό­τε­ρη εργά­σι­μη εβδο­μά­δα (μειώ­θη­κε από 39 ώρες σε 37 ώρες), για αύξη­ση μισθού 5% και για το δικαί­ω­μα στην ανε­ξάρ­τη­τη αντι­προ­σώ­πευ­ση 17.000  εργα­ζό­με­νων που δεν εργά­ζο­νται ως μηχα­νο­δη­γοί σε δια­δι­κα­σί­ες συλ­λο­γι­κών δια­πραγ­μα­τεύ­σε­ων. Η Deutsche Bahn υπο­στή­ρι­ξε ότι θα έμπαι­νε σε συλ­λο­γι­κές δια­πραγ­μα­τεύ­σεις μόνο με ένα μόνο συν­δι­κά­το ανά ομά­δα θέσε­ων εργα­σί­ας –επι­χει­ρώ­ντας την πολυδιάσπαση.

Εβδο­μά­δα 35 ωρών _7ωρο 5ήμερο ΤΩΡΑ!

Οι απερ­γί­ες συνε­χί­στη­καν το 2015 με μια τρι­ή­με­ρη που ξεκί­νη­σε στις 21 Απρι­λί­ου 2015, την έβδο­μη του GDL μέσα σε 10 μήνες. Ακο­λού­θη­σε άλλη από 4 έως τις 10 Μαΐ­ου, τη μεγα­λύ­τε­ρη απερ­γία στην ιστο­ρία της Deutsche Bahn και καπά­κι στις 19 Μαΐ­ου 2015 (αι ολο­κλη­ρώ­θη­κε στις 21 Μαΐ­ου καθώς το GDL και η Deutsche Bahn συμ­φώ­νη­σαν να επι­τρέ­ψουν στη διαι­τη­σία να επι­λύ­σει τη διαφορά)

Οι εργο­δό­τες όχι μόνο αγνο­ούν τις νόμι­μες ανά­γκες των εργα­ζο­μέ­νων τους, δήλω­σε ο Weselsky σε δήλω­ση της GDL: «Τορ­πι­λί­ζουν επί­σης τα επει­γό­ντως απα­ραί­τη­τα μέτρα για επι­τυ­χή πρό­σλη­ψη προ­σω­πι­κού και έτσι θέτουν εξ αμε­λεί­ας το μέλ­λον των πιο φιλι­κών προς το κλί­μα μετα­φο­ρι­κών μέσων. ο σιδη­ρό­δρο­μος, σε κίνδυνο».

Η τελευ­ταία φορά _πριν τη σημε­ρι­νή, που το συν­δι­κά­το έκα­νε απερ­γία ήταν στις 15–16 Νοεμ­βρί­ου. Κατά τη διάρ­κεια αυτής της 20ωρης κινη­το­ποί­η­σης πάνω από το 80% των κινή­σε­ων ακυ­ρώ­θη­καν. Η Deutsche Bahn το βιο­λί της: επέ­κρι­νε εκ των προ­τέ­ρων την προει­δο­ποι­η­τι­κή απερ­γία ως “ανεύ­θυ­νη και εγω­ι­στι­κή” όπως δήλω­σε ο διευ­θυ­ντής ανθρώ­πι­νου δυνα­μι­κού Μάρ­τιν Σέι­λερ, συμπλη­ρώ­νο­ντας “αντί να δια­πραγ­μα­τεύ­ε­ται αντι­με­τω­πί­ζο­ντας την πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, το συν­δι­κά­το των μηχα­νο­δη­γών σηκώ­νει κεφά­λι. Απερ­γία για αιτή­μα­τα που δεν μπο­ρούν να ικα­νο­ποι­η­θούν. Αυτό είναι απο­λύ­τως περιττό”.

Υπάρ­χει και ο κοι­νω­νι­κός αυτο­μα­τι­σμός: μία από τις 10άδες “ενώ­σεις επι­βα­τών” (η Pro Bahn στην Κάτω Σαξο­νία και Βρέ­μη) επέ­κρι­νε την προει­δο­ποι­η­τι­κή απερ­γία ως “πρό­κλη­ση για τους επιβάτες”.

Το GDL απαι­τεί του­λά­χι­στον 555 ευρώ περισ­σό­τε­ρα χρή­μα­τα το μήνα, ενώ οι ώρες εργα­σί­ας για τους εργα­ζό­με­νους σε βάρ­διες θα πρέ­πει να μειω­θούν σε 35 από τις 38 ώρες την εβδο­μά­δα χωρίς μεί­ω­ση των απο­δο­χών και επι­πλέ­ον εφά­παξ αφο­ρο­λό­γη­το μπό­νους πλη­θω­ρι­σμού 3.000 ευρώ. Τέλος ΣΣΕ, που δεν θα πρέ­πει να υπερ­βαί­νει τους δώδε­κα μήνες. Η εργο­δο­σία απορ­ρί­πτει τις απαι­τή­σεις ως πολύ υψη­λές (σύμ­φω­να με αυτούς, θα σήμαι­ναν συνο­λι­κή αύξη­ση των μισθών κατά 50%).

σσ.
Σύμ­φω­να με τα στοι­χεία της εται­ρεί­ας ο ετή­σιος μισθός των σιδη­ρο­δρο­μι­κών είναι της τάξης των 35.000€ μικτά (καθα­ρά ~25.000). Προς σύγκρι­ση (στοι­χεία Απρ- 2022, ένας υπάλ­λη­λος πλή­ρους απα­σχό­λη­σης πλη­ρω­νό­ταν κατά μέσο όρο 4.105€ μει­κτά το μήνα _καθαρά γύρω στις 3.000, σύμ­φω­να με στοι­χεία της Ομο­σπον­δια­κής Στα­τι­στι­κής Υπη­ρε­σί­ας, με αύξη­ση _!! 60 ευρώ το μήνα) Για να δώσου­με μια εικό­να των πραγ­μα­τι­κών μεγε­θών, μέσω μια ανα­ζή­τη­σης για νοί­κι στην περι­φέ­ρεια βρή­κα­με τιμές 2.150€ για 3άρι 100m² …2.508€ για 104,14 m² …1.435 € για  38,52 m² !! 1.465€, για 40,43 m² κλπ. κλπ. το βιο­μη­χα­νι­κά παρα­γό­με­νου ψωμί είναι 2,31€/κιλό (τα “αρτο­σκευά­σμα­τα” και το “σπι­τι­κό” ως 8€/κιλό).

Σύμ­φω­να με τα στοι­χεία της ΕΣΥ Γερ­μα­νί­ας μια τετρα­με­λής οικο­γέ­νεια θέλει του­λά­χι­στον 3.223,4€ χωρίς ενοί­κιο και ένα άτο­μο υπο­λο­γί­ζε­ται ότι το μηνιαίο κόστος είναι 954,5€ χωρίς ενοί­κιο (92,7% υψη­λό­τε­ρο από ό,τι στην Ελλά­δα). Δια­μέ­ρι­σμα με 1 υπνο­δω­μά­τιο στο κέντρο της πόλης κοστί­ζει 952,87–1.537,25€ ενώ η τιμή αγο­ράς δια­με­ρί­σμα­τος σε μια μικρή πόλη κοστί­ζει κατά ΜΟ 6.260,10€ …

Απεργία των σιδηροδρόμων: 
προβλέπεται έναρξη της εβδομάδας 35 ωρών
Το GDL αρνείται πλέον τις αυθαίρετες βάρδιες 
σε απασχολήσιμη βάση _7ωρο + 5ήμερο τώρα!

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο