Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Για γέλια: Τέλος λένε το… νταβατζηλίκι από COSMOTE, VODAFONE, WIND & ΣΙΑ

Αυστη­ρό­τε­ροι όροι για Cosmote, Vodafone, Wind για την προ­στα­σία των κατα­να­λω­τών, με το “νέο” σχέ­διο για το “νέο”_“Κώδικα Δεο­ντο­λό­γιας”, “τις καταγ­γε­λί­ες των πολι­τών, τις συμ­βά­σεις, την αμφι­σβή­τη­ση χρε­ώ­σε­ων και τους διακανονισμούς”…

Δια­βά­ζου­με –χρό­νια τώρα, σταέγκρι­τααστι­κά ΜΜΕ με πηχυαί­ους τίτλους μεγα­λο­στο­μί­ες και μετά –απο­ρία ψάλ­του βηξ, π@π@ριές, όπως «μεγα­λύ­τε­ρη δια­φά­νεια με πιο ξεκά­θα­ρους όρους σε όλα τα επί­πε­δα από τη δια­φή­μι­ση», «προ­ώ­θη­ση των υπη­ρε­σιών μέχρι το πιο σημα­ντι­κό ‑τις καταγ­γε­λί­ες των κατα­να­λω­τών επι­διώ­κει» κλπ. και όλ’ αυτά ως πρό­τα­ση της ΕΕΤΤ (Εθνι­κή Επι­τρο­πή Τηλε­πι­κοι­νω­νιών και Ταχυ­δρο­μεί­ων) για το “νέο” «Κώδι­κα Δεο­ντο­λο­γί­ας για την Παρο­χή Υπη­ρε­σιών Ηλε­κτρο­νι­κών Επι­κοι­νω­νιών στους Κατα­να­λω­τές» που –προς το παρόν απλά έχει τεθεί σε δημό­σια δια­βού­λευ­ση.

Μπλα – μπλα … μπλα –μπλα … “ει δυνατόν” ο “πάροχος οφείλει να μεριμνά”

Σκο­πός του η θέσπι­ση γενι­κών αρχών και δια­δι­κα­σιών, τις οποί­ες οφεί­λει να ακο­λου­θεί κάθε πάρο­χος υπη­ρε­σιών ηλε­κτρο­νι­κών επι­κοι­νω­νιών για την παρο­χή Υπη­ρε­σιών Ηλε­κτρο­νι­κών Επι­κοι­νω­νιών προς τους κατα­να­λω­τές, ρυθ­μί­ζο­ντας τα θέμα­τα παρο­χής υπη­ρε­σιών ηλε­κτρο­νι­κών επι­κοι­νω­νιών προς τους κατα­να­λω­τές συμπλη­ρω­μα­τι­κά προς το ισχύ­ον κανο­νι­στι­κό και νομο­θε­τι­κό πλαίσιο.

Ειδι­κό­τε­ρα ρυθ­μί­ζο­νται θέμα­τα σε σχέ­ση με τις γενι­κές υπο­χρε­ώ­σεις παρό­χων, τη δια­φή­μι­ση και προ­ώ­θη­ση υπη­ρε­σιών, προ­ώ­θη­ση πωλή­σε­ων υπη­ρε­σιών, την προ­συμ­βα­τι­κή ενη­μέ­ρω­ση, τις συμ­βά­σεις, την ενερ­γο­ποί­η­ση της υπη­ρε­σί­ας, την τιμο­λό­γη­ση ‑τις χρε­ώ­σεις – την αφι­σβή­τη­ση χρε­ώ­σε­ων και τους δια­κα­νο­νι­σμούς, το ανοι­κτό δια­δί­κτυο, την εκπαί­δευ­ση προ­σω­πι­κού, την εξυ­πη­ρέ­τη­ση των κατα­να­λω­τών και τις καταγ­γε­λί­ες τους, τη συμ­μόρ­φω­ση με τον κώδι­κα και τους ελέγ­χους και τις κυρώσεις.

Ενδει­κτι­κά, όπως ανα­φέ­ρε­ται στο άρθρο 10 για την εξυ­πη­ρέ­τη­ση κατα­να­λω­τών «ο πάρο­χος πρέ­πει να μερι­μνά ώστε ο χρό­νος ανα­μο­νής των κατα­να­λω­τών που καλούν στο τηλε­φω­νι­κό κέντρο εξυ­πη­ρέ­τη­σης πελα­τών να περιο­ρί­ζε­ται σε ένα λογι­κό μέγι­στο χρο­νι­κό διά­στη­μα και με ανώ­τα­το όριο χρέ­ω­σης, σύμ­φω­να με τα ορι­ζό­με­να από τον Κανο­νι­σμό Γενι­κών Αδειών.

Εξαί­ρε­ση στο όριο αυτό του χρο­νι­κού δια­στή­μα­τος απο­τε­λεί η περί­πτω­ση στην οποία δεν καθί­στα­ται εφι­κτή η δωρε­άν ανα­μο­νή κλή­σε­ων, οπό­τε η κλή­ση δεν θα απα­ντά­ται ωσό­του να υπάρ­χει δια­θέ­σι­μη άμε­ση τηλε­φω­νι­κή εξυπηρέτηση.

Το εύλο­γο αυτό όριο χρο­νι­κού δια­στή­μα­τος ισχύ­ει και για τους κατα­να­λω­τές που επι­λέ­γουν επι­κοι­νω­νία μέσω βιντε­ο­κλή­σης ή ζωντα­νής συνο­μι­λί­ας | live chat.

Για τη διευ­θέ­τη­ση αιτή­μα­τος, ο πάρο­χος πρέ­πει να κατα­βά­λει προ­σπά­θεια ώστε τα αιτή­μα­τα των κατα­να­λω­τών να επι­λύ­ο­νται στο συντο­μό­τε­ρο χρο­νι­κό διάστημα.

Για το σκο­πό αυτό, οφεί­λει να ανα­πτύ­ξει δια­δι­κα­σί­ες μέσω των οποί­ων θα παρα­κο­λου­θεί­ται η αρχι­κή επι­κοι­νω­νία των κατα­να­λω­τών με την εξυ­πη­ρέ­τη­ση πελα­τών και θα εντο­πί­ζο­νται τα αιτή­μα­τα που δεν μπο­ρούν να διευ­θε­τη­θούν κατά την πρώ­τη επι­κοι­νω­νία, ώστε να ανα­δει­χθούν και να επι­λυ­θούν σε εύλο­γο χρο­νι­κό διά­στη­μα τα βασι­κά αίτια καθυ­στέ­ρη­σης επί­λυ­σης των αιτη­μά­των των καταναλωτών».

Σε σχέ­ση με την τιμο­λό­γη­ση, τις χρε­ώ­σεις, την αμφι­σβή­τη­ση χρε­ώ­σε­ων και δια­κα­νο­νι­σμούς, καταρ­χάς ο πάρο­χος εξα­σφα­λί­ζει ότι η προ­βο­λή της πλη­ρο­φο­ρί­ας σχε­τι­κά με τις χρε­ώ­σεις των υπη­ρε­σιών που παρέ­χει είναι ακρι­βής, κατα­νοη­τή, και δεν περιέ­χει σε καμία περί­πτω­ση στοι­χεία παρα­πλά­νη­σης (ανα­κρί­βειες ή ασά­φειες, υπερ­βο­λές ή παρα­λει­πό­με­νες πληροφορίες).

Κατά τη δια­χεί­ρι­ση και ενη­μέ­ρω­ση των κατα­να­λω­τών ανα­φο­ρι­κά με τα παρά­πο­νά τους και εφό­σον τα αιτή­μα­τα των τελευ­ταί­ων δεν ικα­νο­ποι­η­θούν, ο πάρο­χος ανα­φέ­ρει τους τρό­πους επί­λυ­σης των δια­φο­ρών από αρμό­διες διοι­κη­τι­κές ή δικα­στι­κές αρχές.

Ο κατα­να­λω­τής επι­λέ­γει με ελεύ­θε­ρη βού­λη­ση (sic!!), χωρίς πίε­ση και κατό­πιν πλή­ρους ενη­μέ­ρω­σης ανα­φο­ρι­κά με τις επι­λο­γές του, τον τρό­πο απο­ζη­μί­ω­σης που επιθυμεί.

Σε περί­πτω­ση αμφι­σβή­τη­σης λογα­ρια­σμού, ο πάρο­χος παρέ­χει εγγρά­φως ή με μήνυ­μα ηλε­κτρο­νι­κού ταχυ­δρο­μεί­ου, ανά­λο­γα με την επι­λο­γή του συν­δρο­μη­τή, ανα­λυ­τι­κές εξη­γή­σεις για τις χρε­ώ­σεις που αμφι­σβη­τού­νται και την αντι­στοι­χία τους με τις παρε­χό­με­νες υπη­ρε­σί­ες οι οποί­ες τις αιτιολογούν.

Επι­πλέ­ον, σε κάθε περί­πτω­ση ο κατα­να­λω­τής δύνα­ται να προ­σφύ­γει σε φορείς εξω­δι­κα­στι­κής επί­λυ­σης δια­φο­ρών ή δικαστικώς.

Ο πάρο­χος πρέ­πει να δια­σφα­λί­ζει την άμε­ση, απο­τε­λε­σμα­τι­κή και δίκαιη επί­λυ­ση των καταγ­γε­λιών των κατα­να­λω­τών. Με στό­χο αυτό, πρέ­πει να τηρεί τις ακό­λου­θες αρχές:

Απο­τε­λε­σμα­τι­κή διευ­θέ­τη­ση: Ο πάρο­χος πρέ­πει να επι­διώ­κει την επί­λυ­ση των καταγγελιών/ παρα­πό­νων κατά την πρώ­τη επι­κοι­νω­νία του κατα­να­λω­τή, όπου αυτό καθί­στα­ται δυνα­τόν.

Τα τμή­μα­τα δια­χεί­ρι­σης καταγ­γε­λιών πρέ­πει να είναι στε­λε­χω­μέ­να με επαρ­κείς πόρους (;;) και με ικα­νο­ποι­η­τι­κά επί­πε­δα εξου­σιο­δό­τη­σης για την επι­λο­γή και τον τρό­πο επί­λυ­σης της καταγγελίας.

Ο πάρο­χος πρέ­πει να φρο­ντί­ζει ώστε το προ­σω­πι­κό του να αντι­με­τω­πί­ζει με ευγέ­νεια τους κατα­να­λω­τές που υπο­βάλ­λουν καταγ­γε­λί­ες και να τους κατευ­θύ­νει ως προς τον απο­τε­λε­σμα­τι­κό­τε­ρο και ευχε­ρέ­στε­ρο τρό­πο υπο­βο­λής τόσο των καταγ­γε­λιών όσο και τυχόν συμπλη­ρω­μα­τι­κών εγγρά­φων που απαι­τού­νται για τη δια­χεί­ρι­ση και εξυ­πη­ρέ­τη­ση αυτών.

2. Δια­φά­νεια και προ­σβα­σι­μό­τη­τα: Ο πάρο­χος θα πρέ­πει να δια­θέ­τει εγχει­ρί­διο με κατα­γε­γραμ­μέ­νες δια­δι­κα­σί­ες διεκ­πε­ραί­ω­σης καταγγελιών/ παρα­πό­νων, τις οποί­ες οφεί­λει να ακο­λου­θεί το προ­σω­πι­κό κατά την δια­χεί­ρι­ση καταγ­γε­λιών των κατα­να­λω­τών. Σε περί­πτω­ση αδυ­να­μί­ας διευ­θέ­τη­σης των καταγ­γε­λιών σε πρώ­το επί­πε­δο, οι δια­δι­κα­σί­ες πρέ­πει να περι­λαμ­βά­νουν μια εσω­τε­ρι­κή δια­δι­κα­σία ανα­φο­ράς σε ανώ­τε­ρα επίπεδα.

Ο πάρο­χος οφεί­λει να εκπαι­δεύ­σει και να παρέ­χει στο προ­σω­πι­κό του το σχε­τι­κό εγχει­ρί­διο διεκ­πε­ραί­ω­σης καταγγελιών.

Επι­πλέ­ον, ο πάρο­χος πρέ­πει να δια­θέ­τει πλη­ρο­φο­ρί­ες αναρ­τη­μέ­νες στον ιστό­το­πό του και σχε­τι­κό έντυ­πο με κατα­γε­γραμ­μέ­νες τις δια­δι­κα­σί­ες υπο­βο­λής καταγ­γε­λιών απευ­θυ­νό­με­νο προς τους κατα­να­λω­τές, στο οποίο περι­λαμ­βά­νο­νται πλη­ρο­φο­ρί­ες σχε­τι­κά με το δικαί­ω­μά τους να υπο­βά­λουν καταγγελίες.

Στο έντυ­πο αυτό πρέ­πει να περιέ­χο­νται επαρ­κείς οδη­γί­ες γραμ­μέ­νες σε απλή και κατα­νοη­τή γλώσ­σα (;;), έτσι ώστε οι κατα­να­λω­τές να μπο­ρούν εύκο­λα να εντο­πί­σουν τον τρό­πο υπο­βο­λής καταγ­γε­λιών και το αρμό­διο προ­σω­πι­κό του παρό­χου στο οποίο μπο­ρούν να απευθύνονται.

3. Από­κρι­ση: Ο πάρο­χος υπο­χρε­ού­ται να απα­ντά τεκ­μη­ριω­μέ­να και εγγρά­φως σε κάθε παράπονο/καταγγελία που του υπο­βάλ­λε­ται σύμ­φω­να με τα ορι­ζό­με­να στον Κανο­νι­σμό Γενι­κών Αδειών.

Ο πάρο­χος οφεί­λει να παρέ­χει επαρ­κείς πλη­ρο­φο­ρί­ες για την πρό­ο­δο της καταγ­γε­λί­ας σε περί­πτω­ση που ζητή­σει ενη­μέ­ρω­ση ο κατα­να­λω­τής καθώς και να ειδο­ποιεί σχε­τι­κά σε περί­πτω­ση δια­φο­ρο­ποί­η­σης του χρο­νο­δια­γράμ­μα­τος στην πορεία και τους λόγους στους οποί­ους οφεί­λε­ται η καθυστέρηση.

Στην περί­πτω­ση που ο πάρο­χος κρί­νει ότι μία καταγ­γε­λία δεν χρή­ζει περαι­τέ­ρω διε­ρεύ­νη­σης πρέ­πει να ενη­με­ρώ­σει τον κατα­να­λω­τή πλή­ρως, με σαφή και κατα­νοη­τό τρό­πο για τους λόγους αυτής της από­φα­σης και αν ζητη­θεί από τον κατα­να­λω­τή, να τον πλη­ρο­φο­ρή­σει για τη δια­θε­σι­μό­τη­τα εναλ­λα­κτι­κών επι­λο­γών για την εξέ­τα­ση της καταγγελίας.

…2–3 smart_phones \ οικογένεια με τζίρο τρισεκατομμύρια

Τα παγκό­σμια νού­με­ρα των smartphones –απί­στευ­το αλλά αλη­θι­νό εκτι­μά­ται σε ~8,5 δις (+tablets, κινη­τά και laptops) με τζί­ρο περί­που 3 τρι­σε­κα­τομ­μύ­ρια !! –από αυτά μερι­κές εκα­το­ντά­δες εκα­τομ­μύ­ρια κομ­μά­τια σε παι­διά προ­σχο­λι­κής ηλικίας

Το 2020 πωλή­θη­καν στην Ελλά­δα 1,8 εκατ. Κινη­τά — 2,6 εκατ. το 2018 και τα 2 εκατ. του 2019. Αλλά παρά τηνπτω­τι­κή τάσηη αξία των τηλε­φώ­νων που αγο­ρά­στη­καν αυξή­θη­κε, με απο­τέ­λε­σμα ο συνο­λι­κός τζί­ρος να είναι ίσα βάρ­κα – ίσα πανιά (τα smartphones έφτα­σε τα 517. εκατ.€ το 2020 | στα 523 εκατ.€ το 2019)

Ο ανθρώ­πι­νος πλη­θυ­σμός πολ­λα­πλα­σιά­ζε­ται με ταχύ­τη­τα «δύο άνθρω­ποι ανά δευ­τε­ρό­λε­πτο» ή 1,2% ετη­σί­ως, ενώ οι κινη­τές συσκευ­ές πολ­λα­πλα­σιά­ζο­νται πέντε φορές παρα­πά­νω από τον πλη­θυ­σμό της γης.

Αυξα­νό­με­νες, εν μέσω παν­δη­μι­κής κρί­σης, βαί­νουν οι πωλή­σεις smartphones στην ελλη­νι­κή αγο­ρά, το 2021 με τα “έξυ­πνα” κινη­τά να εξε­λίσ­σο­νται σε – ακό­μη πιο – ανα­πό­σπα­στο εργα­λείο της καθη­με­ρι­νό­τη­τας πολι­τών και επιχειρήσεων.

Στην Ελλά­δα κινού­νται αστα­μά­τη­τα ανο­δι­κά με την αύξη­ση σε επί­πε­δο όγκων να είναι μικρό­τε­ρη από αυτήν που κατα­γρά­φε­ται σε επί­πε­δο αξί­ας της αγο­ράς –που θα πει πως κυριαρ­χούν ταπολυ­τε­λεί­ας” (η Xiaomi το 2ο τρί­μη­νο μερί­διο 51%, Samsung 22% Apple 6% και αύξη­ση πωλή­σε­ων κατά 21%).

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο