Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ: Να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα του 1ου Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας

Ερώ­τη­ση για τα προ­βλή­μα­τα του 1ου Ειδι­κού Δημο­τι­κού Σχο­λεί­ου Καλ­λι­θέ­ας έκα­νε το ΚΚΕ στη Βου­λή, προς τους υπουρ­γούς Παι­δεί­ας και Εσωτερικών.

Οι βου­λευ­τές του ΚΚΕ Χρή­στος Κατσώ­της, Σεμί­να Διγε­νή, Νίκος Αμπα­τιέ­λος, Γιάν­νης Γκιό­κας, Βιβή Δάγκα, Λιά­να Κανέλ­λη, Δια­μά­ντω Μανω­λά­κου, Αφρο­δί­τη Κτε­νά, Θανά­σης Παφί­λης και Χρή­στος Τσο­κά­νης, πιο συγκε­κρι­μέ­να, ρώτη­σαν ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρ­νη­ση για την εξα­σφά­λι­ση της ασφά­λειας των παι­διών στο σχο­λείο και για να καλυ­φθούν άμε­σα όλα τα κενά του σχο­λεί­ου σε εκπαι­δευ­τι­κό, ειδι­κό βοη­θη­τι­κό και επι­στη­μο­νι­κό προσωπικό.

Ανα­λυ­τι­κά ανα­φέ­ρε­ται στην Ερώτηση:

«Οι εκπαι­δευ­τι­κοί και οι μαθη­τές του 1ου Ειδι­κού Δημο­τι­κού Καλ­λι­θέ­ας έρχο­νται καθη­με­ρι­νά αντι­μέ­τω­ποι με την υπο­χρη­μα­το­δό­τη­ση, την υπο­βάθ­μι­ση και την υπο­στε­λέ­χω­ση της δημό­σιας εκπαί­δευ­σης, όπως εκφρά­ζε­ται και στη συγκε­κρι­μέ­νη σχο­λι­κή μονά­δα. Η λογι­κή του κόστους — οφέ­λους, που έχουν υπη­ρε­τή­σει δια­χρο­νι­κά όλες οι κυβερ­νή­σεις, έχει επι­πτώ­σεις στην ολό­πλευ­ρη στή­ρι­ξη των παι­διών και, ταυ­τό­χρο­να, θέτει σε κίν­δυ­νο τη ζωή και την ασφά­λεια μαθη­τών και εκπαιδευτικών.

Πιο συγκε­κρι­μέ­να, το 1ο Ειδι­κό Δημο­τι­κό στε­γά­ζε­ται από το 2017 σε κτί­ριο που δεν πλη­ροί τις προ­δια­γρα­φές Ειδι­κού Σχο­λεί­ου. Για παρά­δειγ­μα, είναι διώ­ρο­φο, γεγο­νός που δυσχε­ραί­νει τις μετα­κι­νή­σεις των παι­διών, ενώ οι προ­αύ­λιοι χώροι είναι περιο­ρι­σμέ­νοι. Σοβα­ρό πρό­βλη­μα, επί­σης, απο­τε­λεί η περί­φρα­ξη του σχο­λεί­ου, με τα κάγκε­λα να φτά­νουν μόλις τα 1,49 μέτρα. Παρά τις επί­μο­νες εκκλή­σεις του προ­σω­πι­κού για ανύ­ψω­ση των κάγκε­λων, οι αρμό­διοι φορείς κωλυ­σιερ­γούν. Είναι προ­φα­νές ότι η κατά­στα­ση αυτή εγκυ­μο­νεί κιν­δύ­νους για την ασφά­λεια των μαθη­τών με ειδι­κές εκπαι­δευ­τι­κές ανά­γκες, αλλά και εντεί­νει το άγχος των εκπαι­δευ­τι­κών για την επί­βλε­ψή τους κατά τη διάρ­κεια των διαλειμμάτων.

Με τις οργα­νι­κές θέσεις να είναι μόλις 12, η μεγά­λη πλειο­ψη­φία των εκπαι­δευ­τι­κών που υπη­ρε­τούν στο σχο­λείο (περί­που το 75%) είναι ανα­πλη­ρω­τές, οι οποί­οι μάλι­στα προ­σλαμ­βά­νο­νται στα­δια­κά και όχι από την έναρ­ξη της σχο­λι­κής χρο­νιάς, με τα κενά να μένουν ακά­λυ­πτα για και­ρό. Οι ελα­στι­κές εργα­σια­κές σχέ­σεις έχουν δρα­μα­τι­κές επι­πτώ­σεις στη ζωή των ανα­πλη­ρω­τών αλλά και στη μαθη­σια­κή δια­δι­κα­σία, αφού τα παι­διά δεν μπο­ρούν να ανα­πτύ­ξουν μια στα­θε­ρή σχέ­ση με τον εκπαι­δευ­τι­κό, η οποία ‑πολύ περισ­σό­τε­ρο στην περί­πτω­ση της Ειδι­κής Αγω­γής- είναι απο­λύ­τως ανα­γκαία. Παράλ­λη­λα, οι νεο­διό­ρι­στοι εκπαι­δευ­τι­κοί πιέ­ζο­νται να μπουν στη δια­δι­κα­σία της αντι­παι­δα­γω­γι­κής — αντιε­πι­στη­μο­νι­κής αξιο­λό­γη­σης προ­κει­μέ­νου να μονι­μο­ποι­η­θούν. Την ίδια στιγ­μή, υπάρ­χουν ελλεί­ψεις προ­σω­πι­κού, π.χ. δεν υπάρ­χει ακό­μα εκπαι­δευ­τι­κός Πλη­ρο­φο­ρι­κής ή Αγγλι­κών, δου­λεύ­ει μόνο 1 νοση­λευ­τής στην πρω­ι­νή βάρ­δια αντί για 3, ενώ δύο καθα­ρί­στριες ανα­γκά­ζο­νται να καθα­ρί­ζουν καθη­με­ρι­νά 3.400 τ.μ. χώρου. Πολ­λές ελλεί­ψεις δια­πι­στώ­νο­νται και στο συστε­γα­ζό­με­νο 1ο Ειδι­κό Νηπια­γω­γείο Καλ­λι­θέ­ας, με χαρα­κτη­ρι­στι­κό παρά­δειγ­μα την απου­σία κοι­νω­νι­κού λει­τουρ­γού αλλά και εκπαι­δευ­τι­κού Φυσι­κής Αγωγής.

Είναι φανε­ρό ότι αν δε ληφθούν άμε­σα μέτρα για την επί­λυ­ση των παρα­πά­νω προ­βλη­μά­των, η καθη­με­ρι­νό­τη­τα των εκπαι­δευ­τι­κών και του υπό­λοι­που προ­σω­πι­κού, οι οποί­οι καλού­νται να αντα­πε­ξέλ­θουν στο απαι­τη­τι­κό και σύν­θε­το έργο της Ειδι­κής Αγω­γής και Εκπαί­δευ­σης, θα καθί­στα­ται ολο­έ­να και πιο δύσκο­λη. Την ίδια ώρα, αυξά­νε­ται η πιθα­νό­τη­τα να συμ­βεί κάποιο ατύ­χη­μα εντός του σχο­λεί­ου, για την απο­τρο­πή του οποί­ου είναι ανα­γκαίο να γίνουν έγκαι­ρα όλες οι απα­ραί­τη­τες ενέργειες.

Σύμ­φω­να με όλα τα παρα­πά­νω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. υπουρ­γοί, ποια μέτρα προ­τί­θε­ται να λάβει η κυβέρ­νη­ση για:

- Την εξα­σφά­λι­ση της ασφά­λειας των παι­διών στο σχο­λείο, όπως η καταλ­λη­λό­λη­τα του κτι­ρί­ου και ειδι­κά το κρί­σι­μο θέμα της κατάλ­λη­λης περί­φρα­ξής του.

- Να καλυ­φθούν άμε­σα όλα τα κενά του σχο­λεί­ου σε εκπαι­δευ­τι­κό, ειδι­κό βοη­θη­τι­κό και ειδι­κό επι­στη­μο­νι­κό προ­σω­πι­κό, το οποίο θα εργά­ζε­ται με μόνι­μες και στα­θε­ρές εργα­σια­κές σχέ­σεις και αξιο­πρε­πείς μισθούς».

Πηγή: 902

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο