Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η απάντηση της Google για τη διασφάλιση της ασφάλειας και του προσωπικού απορρήτου στο Gmail

Η δια­σφά­λι­ση της ασφά­λειας και του προ­σω­πι­κού απορ­ρή­του στο Gmail απο­τε­λεί κορυ­φαία προ­τε­ραιό­τη­τα για τη Google, η οποία φρο­ντί­ζει να προ­στα­τεύ­ει τους χρή­στες από κακό­βου­λες ή παρα­πλα­νη­τι­κές εφαρμογές.

Αυτό ανα­φέ­ρει σε σχε­τι­κή ανα­κοί­νω­σή της η εται­ρεία, η οποία προ­χώ­ρη­σε σε διευ­κρι­νί­σεις και συμ­βου­λές, μετά τον «θόρυ­βο» που ξέσπα­σε από χθες λόγω της απο­κά­λυ­ψης ότι μερι­κές φορές τρί­τοι μπο­ρούν να δια­βά­σουν μηνύ­μα­τα ηλε­κτρο­νι­κού ταχυ­δρο­μεί­ου των χρηστών.

Επί της ουσί­ας, η Google δεν αρνεί­ται ότι αυτό συμ­βαί­νει, αλλά αφε­νός δια­βε­βαιώ­νει ότι η ίδια δια­θέ­τει μια δια­δι­κα­σία «φιλ­τρα­ρί­σμα­τος» και ελέγ­χου, αφε­τέ­ρου καλεί τους χρή­στες να είναι πιο προ­σε­κτι­κοί, όταν δίνουν την άδειά τους σε εφαρ­μο­γές για να απο­κτούν πρό­σβα­ση στα δεδο­μέ­να τους.

Η εται­ρεία ανα­φέ­ρει ότι παρέ­χει τη δυνα­τό­τη­τα σε εφαρ­μο­γές που έχουν δημιουρ­γη­θεί από άλλους προ­γραμ­μα­τι­στές ‑π.χ. εφαρ­μο­γές που αφο­ρούν σε πελά­τες ηλε­κτρο­νι­κού ταχυ­δρο­μεί­ου, ταξι­διω­τι­κούς πρά­κτο­ρες και συστή­μα­τα δια­χεί­ρι­σης πελα­τεια­κών σχέ­σε­ων (CRM)- να ενσω­μα­τω­θούν στο Gmail, έτσι ώστε οι χρή­στες να έχουν επι­λο­γές ως προς τον τρό­πο πρό­σβα­σης και χρή­σης του ηλε­κτρο­νι­κού ταχυ­δρο­μεί­ου τους.

Η Google δια­βε­βαιώ­νει ότι προ­σπα­θεί συνε­χώς να ελέγ­χει και να αξιο­λο­γεί τους προ­γραμ­μα­τι­στές και τις εφαρ­μο­γές τους που ενσω­μα­τώ­νο­νται στο Gmail, πριν τους δώσει γενι­κή πρό­σβα­ση, ενώ παρέ­χει επί­σης στους δια­χει­ρι­στές (admins) εται­ρειών και στους ιδιώ­τες, δια­φά­νεια και έλεγ­χο στον τρό­πο με τον οποίο χρη­σι­μο­ποιού­νται τα δεδο­μέ­να τους.

Η εται­ρεία καλεί τους χρή­στες να επι­σκε­φθούν τον «Έλεγ­χο Ασφα­λεί­ας» στον λογα­ρια­σμό τους για να ελέγ­ξουν τι είδους άδειες έχουν παρα­χω­ρή­σει σε εφαρ­μο­γές που δεν ανή­κουν στη Google και, αν θέλουν, να τις καταργήσουν.

Η Google ανα­φέ­ρει ότι «υπάρ­χει ένα ολό­κλη­ρο, ζωντα­νό οικο­σύ­στη­μα από εφαρ­μο­γές, οι οποί­ες δεν ανή­κουν στην Google, που σας παρέ­χουν τη δυνα­τό­τη­τα επι­λο­γών και σας βοη­θούν να αξιο­ποι­ή­σε­τε στο μάξι­μουμ τις δυνα­τό­τη­τες της ηλε­κτρο­νι­κής αλλη­λο­γρα­φί­ας σας.

Ωστό­σο, προ­τού μπο­ρέ­σει οποια­δή­πο­τε εφαρ­μο­γή που δεν ανή­κει στην Google, να έχει πρό­σβα­ση στα μηνύ­μα­τα του Gmail σας, περ­νά μέσα από μια δια­δι­κα­σία εξο­νυ­χι­στι­κού ελέγ­χου, που περι­λαμ­βά­νει αυτο­μα­το­ποι­η­μέ­νη και μη αυτό­μα­τη αξιο­λό­γη­ση του προ­γραμ­μα­τι­στή της, αξιο­λό­γη­ση των πολι­τι­κών προ­στα­σί­ας του απορ­ρή­του και της αρχι­κής σελί­δας, ώστε να είναι βέβαιο ότι πρό­κει­ται για καθ’ όλα νόμι­μη εφαρ­μο­γή, καθώς και μια δοκι­μή των λει­τουρ­γιών της, ώστε να είναι επί­σης βέβαιο λει­τουρ­γεί όπως θα έπρεπε».

Προ­κει­μέ­νου να περά­σουν με επι­τυ­χία αυτούς τους ελέγ­χους, οι εφαρ­μο­γές που δεν ανή­κουν στη Google, σύμ­φω­να με την εται­ρεία, πρέ­πει να αντα­πο­κρί­νο­νται σε δύο βασι­κές προϋποθέσεις:

• Οι εφαρ­μο­γές δεν πρέ­πει να δια­στρε­βλώ­νουν την ταυ­τό­τη­τά τους, αλλά να είναι ξεκά­θα­ρες ως προς το πώς χρη­σι­μο­ποιούν τα δεδο­μέ­να των χρη­στών. Δεν πρέ­πει, επί­σης, να εμφα­νί­ζο­νται ως κάτι συγκε­κρι­μέ­νο, ενώ κάνουν κάτι άλλο. Είναι ακό­μη απα­ραί­τη­το να προ­σφέ­ρουν σαφείς και εμφα­νείς πλη­ρο­φο­ρί­ες σχε­τι­κά με την προ­στα­σία του απορ­ρή­του των χρηστών.
• Οι εφαρ­μο­γές πρέ­πει να ζητούν μόνο τα δεδο­μέ­να που χρειά­ζο­νται για τη συγκε­κρι­μέ­νη λει­τουρ­γία τους και να μην αφή­νουν περι­θώ­ρια αμφι­βο­λί­ας για το πώς τα χρησιμοποιούν.
«Ελέγ­χου­με όλες τις εφαρ­μο­γές που δεν ανή­κουν στην Google για να εξα­σφα­λί­σου­με ότι εξα­κο­λου­θούν να αντα­πο­κρί­νο­νται στις πολι­τι­κές μας και, σε περί­πτω­ση που δεν το κάνουν, να τις καταρ­γού­με» τονί­ζει η εταιρεία.

Επι­ση­μαί­νει επί­σης ότι οι χρή­στες μπο­ρούν να έχουν τον έλεγ­χο των δεδο­μέ­νων τους, αφού προ­τού οποια­δή­πο­τε εφαρ­μο­γή που δεν ανή­κει στην Google, μπο­ρέ­σει να απο­κτή­σει πρό­σβα­ση στα δεδο­μέ­να των χρη­στών, οι χρή­στες βλέ­πουν μια σελί­δα έγκρι­σης, η οποία δεί­χνει τον τύπο των δεδο­μέ­νων στα οποία μπο­ρεί να έχει πρό­σβα­ση η εφαρ­μο­γή και το πώς μπο­ρεί να τα χρη­σι­μο­ποι­ή­σει. Οι χρή­στες πρέ­πει να ελέγ­χουν πάντα την αντί­στοι­χη εικό­να, πριν παρα­χω­ρή­σουν πρό­σβα­ση στα δεδο­μέ­να τους σε οποια­δή­πο­τε εφαρ­μο­γή που δεν ανή­κει στην Google.

Πηγή: Καθη­με­ρι­νή

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο