Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η «ΑΣΚΗΤΙΚΗ» ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ

«18TH MEET IN BEIJING ARTS FESTIVAL»

Πεκί­νο, Mong Man Wai Concert Hall

Πέμ­πτη 10 & Παρα­σκευή 11 Μαΐ­ου 2018, στις 19:30

Το Κρα­τι­κό Θέα­τρο Βορεί­ου Ελλά­δος ταξι­δεύ­ει στην Κίνα με την παρά­στα­ση «Ασκη­τι­κή» (Salvatores dei) του Νίκου Καζαν­τζά­κη, σε σκη­νο­θε­σία  Aνδρέα Κου­τσου­ρέ­λη, όπου θα εκπρο­σω­πή­σει την Ελλά­δα στο «18th Meet In Beijing Arts Festival» του Πεκί­νου, με την υπο­στή­ρι­ξη και τη χρη­μα­το­δό­τη­ση του Υπουρ­γεί­ου Πολι­τι­σμού και Αθλη­τι­σμού (ΥΠΠΟΑ).

Η παρά­στα­ση του ΚΘΒΕ θα παρου­σια­στεί την Πέμ­πτη 10 & την Παρα­σκευή 11 Μαΐ­ου, στις 19.30, στο Mong Man Wai Concert Hall.

Στις 12 Μαΐ­ου θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί Workshop, με συμ­με­το­χή του Kαθη­γη­τή Luo Jinlin, ειδι­κό στην τέχνη του Ελλη­νι­κού θεά­τρου, της Ανα­πλη­ρώ­τριας Διευ­θύ­ντριας του ΚΘΒΕ, κας Μαρί­ας Τσι­μά και της Προϊ­στα­μέ­νης Τμή­μα­τος Καλ­λι­τε­χνι­κού έργου — Δρα­μα­το­λο­γί­ου του ΚΘΒΕ και Δρ. Θεα­τρο­λο­γί­ας, κα Αμα­λί­ας Κοντογιάννη.

«Ασκη­τι­κή», μια θεα­τρο­ποι­η­μέ­νη εκδο­χή του γνω­στού έργου του Νίκου Καζαν­τζά­κη, ενός συμπυ­κνω­μέ­νου κει­μέ­νου που εκφρά­ζει τη μετα­φυ­σι­κή πίστη του μεγά­λου Κρη­τι­κού συγ­γρα­φέα. Ο ίδιος υπο­στή­ρι­ζε ότι η “Ασκη­τι­κή” είναι μια Κραυ­γή και όλο το έργο του ένα σχό­λιο που μετα­φέ­ρει την αγω­νία του ξεπε­ρά­σει τα σύνο­ρα του νου, τα φαι­νό­με­να και να λύσει το μυστή­ριο της ύπαρξης.

“Ερχό­μα­στε από μια σκο­τει­νή άβυσ­σο. Κατα­λή­γου­με σε μια σκο­τει­νή άβυσ­σο. Το μετα­ξύ φωτει­νό διά­στη­μα το λέμε Ζωή.”

Το ΚΘΒΕ προ­σπα­θώ­ντας να μεταγ­γί­σει το λόγο του σπου­δαί­ου συγ­γρα­φέα Νίκου Καζαν­τζά­κη έχει πραγ­μα­το­ποι­ή­σει παρα­στά­σεις σε πόλεις της Βορεί­ου Ελλά­δος αλλά και σε κάθε γωνιά της χώρας (Καβά­λα, Δίον, Λάρι­σα, Κέρ­κυ­ρα , Γιαν­νι­τσά, Ηρά­κλειο Κρή­της, Κατε­ρί­νη, Βέροια, Δρά­μα, Σέρ­ρες, Αλε­ξαν­δρού­πο­λη, Κομο­τη­νή, Φλώ­ρι­να κ.α).

 

Σημείωμα Σκηνοθέτη

Δια­βά­ζο­ντας την Ασκη­τι­κή του Ν. Καζαν­τζά­κη, βυθί­ζε­σαι σε ένα φιλο­σο­φι­κό κεί­με­νο που σε οδη­γεί ανα­πό­φευ­κτα στην ανα­ζή­τη­ση της ύπαρ­ξής σου και στον τρό­πο που καλεί­σαι, από τον ίδιο τον συγ­γρα­φέα, να αντι­με­τω­πί­σεις και να δεις, με τα δικά του μάτια, την πορεία σου στη ζωή.  Και αυτό είναι ένα ζήτη­μα που αφο­ρά τον καθέ­να μας σε προ­σω­πι­κό επί­πε­δο, αλλά ταυ­τό­χρο­να και ολό­κλη­ρο το σύμπαν.

Βασι­κός στό­χος μας είναι να μετα­φέ­ρου­με την αγω­νία αυτή, μέσω της θεα­τρι­κής πρά­ξης, δημιουρ­γώ­ντας έναν “διά­λο­γο” με τον ίδιο μας τον εαυτό.

Έξι (6) πρό­σω­πα (ηθο­ποιοί) έρχο­νται στη σκη­νή για να κατα­θέ­σουν τις σκέ­ψεις και τον εσω­τε­ρι­κό κόσμο του “Ενός”. Και οι έξι ανή­κουν σε ένα σώμα. Στη φωνή μέσα μας.

Έτσι λοι­πόν, μέσω αυτού του “δια­λό­γου” που ανα­πτύσ­σε­ται μετα­ξύ τους, αλλά και της λιτής θεα­τρι­κής μορ­φής –αφαι­ρε­τι­κό σκη­νι­κό, μου­σι­κοί ήχοι που υπο­γραμ­μί­ζουν και εκτε­λού­νται από τους ίδιους του ηθο­ποιούς επί σκη­νής– δημιουρ­γή­σα­με ένα “τελε­τουρ­γι­κό δρώ­με­νο” έχο­ντας σε προ­τε­ραιό­τη­τα την προ­βο­λή του κει­μέ­νου και όχι της εικόνας.

Στο χρο­νι­κό διά­στη­μα αυτής της θεα­τρι­κής πρά­ξης (1 ώρα), χρέ­ος μας ήταν και είναι, να μην χαθεί τίπο­τα από τη σκέ­ψη-αγω­νία του Καζαν­τζά­κη, έτσι ώστε απευ­θυ­νό­με­νοι στους θεα­τές να τους προ­τρέ­ψου­με σε μία βαθύ­τε­ρη ανα­ζή­τη­ση του κόσμου μέσα μας, της ψυχής,  αλλά και της  ζωής μας,  στη “λιγό­στιγ­μη” πορεία μας.

Αντρέ­ας Κουτσουρέλης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σκη­νο­θε­τι­κή επι­μέ­λεια: Ανδρέ­ας Κου­τσου­ρέ­λης, Επι­μέ­λεια σκη­νο­γρα­φί­ας-κοστου­μιών: Μαρία Μυλω­νά, Βοη­θός σκη­νο­θέ­τη: Στά­θης Βού­τος, Φωτο­γρά­φι­ση παρά­στα­σης: Τάσος Θώμο­γλου, Οργά­νω­ση παρα­γω­γής: Δημο­σθέ­νης Πάνος

Παί­ζουν οι ηθο­ποιοί: Στά­θης Βού­τος, Ανδρέ­ας Κου­τσου­ρέ­λης, Χρή­στος Μαστρο­γιαν­νί­δης, Νίκος Νικο­λά­ου, Δημή­τρης  Παλαιο­χω­ρί­της, Κώστας Ίτσιος.

10 και 11 Μαΐ­ου 2018

Θέα­τρο: Mong Man Wai Concert Hall, στις 19.30

Στα πλαί­σια του “18th Meet In Beijing Arts Festival”

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο