Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Θεανώ Καπέτη εκδήλωση για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Λένιν: Η έμπρακτη απόδοση τιμής στον Λένιν είναι η πάλη στο σήμερα για την ανατροπή της εκμεταλλευτικής κοινωνίας VIDEO — ΦΩΤΟ

«Η έμπρα­κτη από­δο­ση τιμής στον μεγά­λο κομ­μου­νι­στή επα­να­στά­τη Λένιν, στην Οκτω­βρια­νή Επα­νά­στα­ση και στους σκο­πούς της, είναι η πάλη στις σημε­ρι­νές συν­θή­κες για την ανα­τρο­πή και ορι­στι­κή κατάρ­γη­ση της ταξι­κής — εκμε­ταλ­λευ­τι­κής κοι­νω­νί­ας», τόνι­σε η Θεα­νώ Καπέ­τη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ μιλώ­ντας την Κυρια­κή, σε εκδή­λω­ση με θέμα τα 100 χρό­νια από τον θάνα­το του Λένιν, που διορ­γά­νω­σε η ΤΟ Ανα­το­λι­κής Θεσ­σα­λο­νί­κης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, στο Δημο­τι­κό Θέα­τρο «Σταύ­ρος Κου­γιουμ­τζής» στην Καλαμαριά.

 

Η εκδή­λω­ση ξεκί­νη­σε με θεα­τρι­κό δρώ­με­νο που περιε­λάμ­βα­νε απο­σπά­σμα­τα από σοβιε­τι­κή ται­νία για τα γεγο­νό­τα από τον Απρί­λη στον Οκτώ­βρη του 1917.

Συγκε­κρι­μέ­να ένα δρώ­με­νο με αφη­γή­σεις και οπτι­κό υλι­κό (από ντο­κι­μα­ντέρ του ΚΚΕ και την ται­νία: “ο Λένιν τον Οκτώ­βρη”) για την συγκλο­νι­στι­κή περί­ο­δο από τον Απρί­λη στον Οκτώ­βρη του 1917 οπό­τε και ξεκί­νη­σε η νικη­φό­ρα εργα­τι­κή εξέ­γερ­ση, που έμει­νε γνω­στή στην ιστο­ρία ως Οκτω­βρια­νή Επανάσταση.

Από την πτώ­ση του τσα­ρι­σμού και τον σχη­μα­τι­σμό της προ­σω­ρι­νής αστι­κής κυβέρ­νη­σης μέχρι τον Οκτώ­βρη 1917, όπου κάτω από την καθο­δή­γη­ση του ΚΚ των μπολ­σε­βί­κων απο­φα­σί­ζε­ται η έφο­δος στα χει­με­ρι­νά ανά­κτο­ρα, είναι μέρες που συγκε­ντρώ­νουν μέσα τους «20 χρό­νια» — όπως έλε­γε στον και­ρό του ο Μαρξ- και απο­τε­λούν μια πολύ­τι­μη πεί­ρα για την τακτι­κή της ταξι­κής πάλης του προ­λε­τα­ριά­του, πεί­ρα που οι κομ­μου­νι­στές οφεί­λουν να μελε­τούν και να αφο­μοιώ­νουν με ιδιαί­τε­ρη προσοχή.

Η Οκτω­βρια­νή Επα­νά­στα­ση πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε μέσα στη φωτιά του πρώ­του ιμπε­ρια­λι­στι­κού παγκο­σμί­ου πολέ­μου, όταν αλλη­λο­σκο­τώ­νο­νταν οι λαοί για τα συμ­φέ­ρο­ντα των καπιταλιστών.

Οι επα­να­στα­τη­μέ­νοι εργά­τες, αγρό­τες και στρα­τιώ­τες της Ρωσί­ας, με τη νίκη τους έκα­ναν πρά­ξη την υπό­σχε­ση των σκλά­βων να μετα­τρέ­ψουν τον πόλε­μο μετα­ξύ των αφε­ντι­κών για τα δικά τους φαγο­πό­τια, σε πόλε­μο ενά­ντιά τους.

Στο δρώ­με­νο, συμ­με­τεί­χαν οι Μαρία Αντω­νά­κη, Έλε­να Ελευ­θε­ριά­δου, Θωμάς Κατσά­νος, Πανα­γιώ­της Μιχαη­λί­δης. Την σκη­νο­θε­τι­κή επι­μέ­λεια είχε η Τιτί­κα Δελι­γκά και στα βίντεο και τις προ­βο­λές ήταν ο Θεο­φύ­λα­κτος Σταυρίδης.

 

Όπως σημεί­ω­σε ξεκι­νώ­ντας την ομι­λία της η Θεα­νώ Καπέ­τη, «τιμού­με σήμε­ρα τον Λένιν, τον ακού­ρα­στο επα­να­στά­τη, που συγκα­τα­λέ­γε­ται μαζί με τους Μαρξ και Ενγκελς στους θεμε­λιω­τές της επα­να­στα­τι­κής θεω­ρί­ας, τον καθο­δη­γη­τή της νικη­φό­ρας πορεί­ας των μπολ­σε­βί­κων προς το κοσμοϊ­στο­ρι­κό γεγο­νός της Μεγά­λης Οκτω­βρια­νής Σοσια­λι­στι­κής Επα­νά­στα­σης, της καθο­ρι­στι­κής μάχης για την κατά­κτη­ση της επα­να­στα­τι­κής εργα­τι­κής εξου­σί­ας και της τιτά­νιας προ­σπά­θειας οικο­δό­μη­σης του σοσιαλισμού».

Η Θεα­νώ Καπέ­τη στά­θη­κε στο καθο­ρι­στι­κό ρόλο του Λένιν για την ίδρυ­ση του επα­να­στα­τι­κού Κόμ­μα­τος της εργα­τι­κής τάξης, που σημα­το­δό­τη­σε την ανα­γκαιό­τη­τα και απο­τε­λε­σμα­τι­κό­τη­τα της ιδε­ο­λο­γι­κής — πολι­τι­κής οργά­νω­σης των επα­να­στα­τών. Του κόμ­μα­τος νέου τύπου που απο­τέ­λε­σε το σημα­ντι­κό­τε­ρο βήμα για το επα­να­στα­τι­κό κίνη­μα μετά τη συγ­γρα­φή του Κομ­μου­νι­στι­κού Μανι­φέ­στου, από τους Μαρξ και Ενγκελς, το οποίο δια­κή­ρυσ­σε για πρώ­τη φορά αυτο­τε­λή στό­χο της εργα­τι­κής τάξης για την κατά­κτη­ση της εξου­σί­ας. Πλέ­ον η εργα­τι­κή τάξη απο­κτού­σε τη δική της πολι­τι­κή οργάνωση.

Ανα­φέρ­θη­κε εκτε­νώς στην ομι­λία της στο ποιος ήταν ο πραγ­μα­τι­κός Λένιν. Στην επα­να­στα­τι­κή του δρά­ση και στην ακού­ρα­στη θεω­ρη­τι­κή προ­ε­τοι­μα­σία και αντί­στοι­χη προ­σπά­θεια δια­μόρ­φω­σης επα­να­στα­τι­κής στρα­τη­γι­κής όπου απέ­δει­ξε στην πρά­ξη ότι δεν μπο­ρεί να υπάρ­ξει πραγ­μα­τι­κή επα­να­στα­τι­κή πρά­ξη χωρίς τη γνώ­ση των νομο­τε­λειών της διε­ξα­γω­γής της ταξι­κής πάλης και των αντι­κει­με­νι­κών νόμων εξέ­λι­ξης της κοι­νω­νί­ας. «Αυτό ήταν που έδω­σε τη δυνα­τό­τη­τα στους μπολ­σε­βί­κους να αντε­πε­ξέλ­θουν στις γρή­γο­ρες εξε­λί­ξεις, να αντι­με­τω­πί­σουν απο­τε­λε­σμα­τι­κά ελιγ­μούς του αντι­πά­λου και να εκπλη­ρώ­σουν πραγ­μα­τι­κά τον ρόλο τους ως καθο­δη­γη­τές του αγώ­να του προ­λε­τα­ριά­του στην τσα­ρι­κή αυτο­κρα­το­ρία», είπε.

Και πρό­σθε­σε: «Το ΚΚΕ τιμά τα 100 χρό­νια από τον θάνα­το του Λένιν, φωτί­ζο­ντας τα επί­και­ρα συμπε­ρά­σμα­τα για την οργά­νω­ση της ταξι­κής πάλης και δίνο­ντας όλες του τις δυνά­μεις στον αγώ­να για να βγουν η εργα­τι­κή τάξη και τα άλλα λαϊ­κά στρώ­μα­τα πιο δυνα­μι­κά, πιο μαζι­κά στο προ­σκή­νιο, με μεγα­λύ­τε­ρη συνει­δη­το­ποί­η­ση της ριζι­κής αιτί­ας των μεγά­λων προ­βλη­μά­των τους και του πραγ­μα­τι­κού αντι­πά­λου που έχουν απέ­να­ντί τους, του σάπιου εκμε­ταλ­λευ­τι­κού καπι­τα­λι­στι­κού συστή­μα­τος και της εξου­σί­ας του κεφαλαίου.

Ο Λένιν έχει λοι­πόν κάτι πολύ σημα­ντι­κό να μας πει στον 21ο αιώ­να. Έρχε­ται να θυμί­σει σε όσους το ξέχα­σαν, σε όσους φοβού­νται ότι ο καπι­τα­λι­σμός δεν είναι ανί­κη­τος, ούτε παντο­δύ­να­μος. Ότι η δύνα­μη της εργα­τι­κής τάξης είναι τερά­στια όταν σηκώ­σει το κεφά­λι και απο­φα­σί­σει να περά­σει στο προ­σκή­νιο της Ιστο­ρί­ας. Ότι μπο­ρού­με να οικο­δο­μή­σου­με μια ανώ­τε­ρη οργά­νω­ση της κοι­νω­νί­ας χωρίς εκμε­τάλ­λευ­ση ανθρώ­που από άνθρω­πο. Ότι μπο­ρού­με να αξιο­ποι­ή­σου­με τις νέες τεχνο­λο­γι­κές δυνα­τό­τη­τες για να μειώ­σου­με τον εργά­σι­μο χρό­νο μας, για να προ­στα­τεύ­σου­με την υγεία μας, για να ανα­βαθ­μί­σου­με τη μόρ­φω­σή μας.

Ο Λένιν έρχε­ται να θυμί­σει τη σημα­σία ενός ισχυ­ρού ΚΚ, μιας ισχυ­ρής επα­να­στα­τι­κής πρω­το­πο­ρί­ας για να καθο­δη­γή­σει τη λαϊ­κή αγα­νά­κτη­ση και να ανοί­ξει το δρό­μο της ανα­τρο­πής. Αυτό το δρό­μο βάδι­σαν νικη­φό­ρα το 1917 οι μπολ­σε­βί­κοι με την καθο­δή­γη­ση του Λένιν μόλις εμφα­νί­στη­καν στη Ρωσία οι κατάλ­λη­λες συν­θή­κες, όταν η άρχου­σα τάξη, οι πάνω, δεν μπο­ρού­σαν να κυβερ­νή­σουν όπως παλιά, η εργα­τι­κή τάξη, οι κάτω, δεν ήθε­λαν να ζουν όπως παλιά και σημειώ­θη­κε μεγά­λη άνο­δος της δρά­σης των λαϊ­κών μαζών που είχαν αγα­να­κτή­σει απ’ τα δει­νά του Α΄ Παγκό­σμιου Πολέ­μου. Όμως αυτή η εμφά­νι­ση των ευνοϊ­κών συν­θη­κών για την ανα­τρο­πή του συστή­μα­τος, η εμφά­νι­ση της επα­να­στα­τι­κής κατά­στα­σης δεν προ­έ­κυ­ψε ως “φυσι­κό φαινόμενο”».

 

Στά­θη­κε ιδιαί­τε­ρα στο πολύ­τι­μο κεί­με­νο του Λένιν «Σύν­θη­μα για τις Ενω­μέ­νες Πολι­τεί­ες της Ευρώ­πης», για τις ιμπε­ρια­λι­στι­κές συμ­μα­χί­ες, που φώτι­σε τόσο τον αντι­δρα­στι­κό χαρα­κτή­ρα των ιμπε­ρια­λι­στι­κών συμ­μα­χιών σε βάρος των λαών όσο και τον προ­σω­ρι­νό ιστο­ρι­κό χαρα­κτή­ρα τους, αφού οι συσχε­τι­σμοί και τα συμ­φέ­ρο­ντα των αστι­κών τάξε­ων μεταβάλλονται.

Όπως είπε «σπά­νια μια θεω­ρη­τι­κή ανά­λυ­ση και πρό­βλε­ψη επι­βε­βαιώ­νε­ται στη ζωή τόσο πανη­γυ­ρι­κά, όπως αυτή του Λένιν. Κάθε χρό­νος, κάθε μέρα που περ­νά απ’ τη δημιουρ­γία της ΕΟΚ και τη μετε­ξέ­λι­ξή της σε ΕΕ επι­βε­βαιώ­νει ότι πρό­κει­ται για μια λυκο­συμ­μα­χία, μια ιμπε­ρια­λι­στι­κή ένω­ση κρα­τών, που μόνο χει­ρό­τε­ρη μπο­ρεί να γίνει για τους λαούς με το πέρα­σμα του χρόνου.

 

Οι υπο­σχέ­σεις ότι η ενιαία ευρω­ε­νω­σια­κή αγο­ρά, η Συν­θή­κη του Μάα­στριχτ, η πρά­σι­νη μετά­βα­ση, ο ψηφια­κός μετα­σχη­μα­τι­σμός, θα έφερ­ναν ευη­με­ρία στους λαούς, υψη­λούς μισθούς και φθη­νές τιμές, συντρί­βε­ται πάνω στο έδα­φος της σκλη­ρής πραγ­μα­τι­κό­τη­τας της ΕΕ των 16 εκ. ανέρ­γων, των 95 εκ. στο όριο της φτώ­χειας, της ΕΕ της ενερ­γεια­κής ακρίβειας.

 

Μόνο το ΚΚΕ προει­δο­ποί­η­σε και είπε την αλή­θεια για την ΕΕ, όταν όλα τα αστι­κά κόμ­μα­τα έλε­γαν παρα­μύ­θια της Χαλι­μάς. Οι αντι­δρα­στι­κές κατευ­θύν­σεις της ΕΕ, η απαί­τη­ση να θυσιά­ζο­νται οι ανά­γκες των λαών στο βωμό του κέρ­δους των ομί­λων της, καλύ­πτουν όλους τους τομείς της κοι­νω­νι­κής ζωής. Δεν αφή­νουν τίπο­τα όρθιο. (…) Το αντι­δρα­στι­κό πρό­σω­πο της ΕΕ έχει αμέ­τρη­τες όψεις και απο­δει­κνύ­ει ότι μόνο ο λαός μπο­ρεί να σώσει το λαό, απο­φα­σί­ζο­ντας να ανα­με­τρη­θεί και να απαλ­λα­γεί απ’ τα δεσμά της ΕΕ και της εξου­σί­ας του κεφαλαίου».

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο