Τα εθνικά δίκτυα της Ιταλίας ιδιωτικοποιήθηκαν το 1999, την ίδια χρονιά που η χώρα μπήκε και στην Ευρωζώνη. Το 2007 πέρασαν στην ιδιοκτησία της Atlantia, το 30% της οποίας ανήκει στην Benetton Group. Ανάμεσα στους ιδιοκτήτες βρίσκονται επίσης και η HSBC και η BlackRock.
Ο Ιταλός αρχιτέκτονας Robin Monotti Graziadei καταγγέλλει ότι οι επενδύσεις στα έργα υποδομών των ιταλικών εθνικών δικτύων μειώθηκαν ραγδαία από τότε που η διαχείρισή τους πέρασε σε χέρια ιδιωτών.
Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι τουλάχιστο τριακόσιες γέφυρες και σήραγγες, σε διάφορες περιοχές της χώρας, έχουν σοβαρά προβλήματα και κινδυνεύουν. Ακόμη και στην ίδια την Αιώνια Πόλη.
Italy’s highways were privatized in 1999, same year as Euro entry. In 2007 they became Atlantia, a stock market listed private company. This is the cut in investment since that year, 2007: pic.twitter.com/1N4P4wwwLV
— Robin Monotti Graziadei (@robinmonotti) August 16, 2018