Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Και … προσοχή στη λεπτομέρεια! — Γράφει ο Αλέκος Χατζηκώστας

Στο ΒΗΜΑ (21/1) στην πρώ­τη σελί­δα δια­βά­ζου­με: «Το πανε­πι­στή­μιο του Χάρ­βαρντ έρχε­ται στην Ελλά­δα. Ποιο το πρώ­το του βήμα σε συνερ­γα­σία με τη Ιατρι­κή Σχο­λή Αθη­νών». Αν κανείς μεί­νει μόνο στο πρω­το­σέ­λι­δο θα βγά­λει αμέ­σως το συμπέ­ρα­σμα ότι η κυβερ­νη­τι­κή προ­πα­γάν­δα για τα ιδιω­τι­κά ΑΕΙ δικαιώ­νε­ται. Ότι δηλα­δή μεγά­λα ξένα ΑΕΙ θα φτιά­ξουν παρα­τή­μα­τα τους στη χώρα μας.

Όταν όμως μπει στον κόπο και δια­βά­ζει το σχε­τι­κό ρεπορ­τάζ στις μέσα σελί­δες θα κατα­λή­ξει σε δια­φο­ρε­τι­κό συμπέρασμα.

Εκεί θα δια­βά­σει ότι «…Η Ιατρι­κή Σχο­λή Αθη­νών οργα­νώ­νει μαζί με το φημι­σμέ­νο αμε­ρι­κα­νι­κό ίδρυ­μα κοι­νό καλο­και­ρι­νό πρό­γραμ­μα ειδί­κευ­σης στη επι­δη­μιο­λο­γία» καθώς και ότι «Το καλο­και­ρι­νό πρό­γραμ­μα μετα­πτυ­χια­κής εκπαί­δευ­σης μετα­ξύ των δύο ιδρυ­μά­των θα λει­τουρ­γή­σει με δίδα­κτρα» (για τα οποία το Πανε­πι­στή­μιο Αθη­νών ήδη ανα­ζη­τεί δωρη­τές για να καλυ­φθούν στο κομ­μά­τι που αφο­ρά τους έλλη­νες φοι­τη­τές και τις ελλη­νί­δες φοιτήτριες)…Το πρό­γραμ­μα δεν θα είναι διε­τές μετα­πτυ­χια­κό πρό­γραμ­μα αλλά καλο­και­ρι­νό σχο­λείο που θα δίνει πιστο­ποι­η­τι­κά το οποίο θα υπο­γρά­φο­νται και από τα δύο ιδρύ­μα­τα..». Προ­φα­νώς και αυτό ως ένα ακό­μη δείγ­μα στην πρά­ξη κατάρ­γη­σης της δημό­σιας και δωρε­άν εκπαί­δευ­σης, της λει­τουρ­γί­ας των ΑΕΙ με βάση τους «νόμους της αγο­ράς», τη μετα­τρο­πή της γνώ­σης ως εμπό­ρευ­μα, που με την δημιουρ­γία ιδιω­τι­κών ΑΕΙ θα ενταθεί …

Όμως στο ρεπορ­τάζ υπάρ­χει και μία ομο­λο­γία που δια­λύ­ει και τους κυβερ­νη­τι­κούς μύθους για την ποιό­τη­τα των δημό­σιων ΑΕΙ στη χώρα μας:

«…Το γεγο­νός ότι το Χάρ­βαντ έρχε­ται στην Ελλά­δα απο­τε­λεί το πιο ισχυ­ρό επι­χεί­ρη­μα για την ποιό­τη­τα των σπου­δών που παρέ­χε­ται από τα δημό­σια πανε­πι­στή­μια της…»

Επο­μέ­νως καλό θα είναι ως ανα­γνώ­στες να είμα­στε προ­σε­κτι­κοί και στις…λεπτομέρειες των όσων ειδη­σε­ο­γρα­φι­κά μας προσφέρουν!

Και φυσι­κά απέ­να­ντι σε μια Πανε­πι­στη­μια­κή Εκπαί­δευ­ση που θέλει τους φοι­τη­τές πελά­τες, ο κόσμος των πανε­πι­στη­μί­ων διεκ­δι­κεί αγω­νι­στι­κά ένα ανα­βαθ­μι­σμέ­νο και πραγ­μα­τι­κά δωρε­άν, απο­κλει­στι­κά δημό­σιο πανε­πι­στή­μιο, με εξα­σφά­λι­ση δωρε­άν σίτι­σης, στέ­γα­σης, συγ­γραμ­μά­των, ανα­λώ­σι­μων, μετα­φο­ρών, για να μπο­ρούν οι φοι­τη­τές να αφο­σιω­θούν χωρίς εμπό­δια στις σπου­δές. Με ένα πτυ­χίο που θα τους εξα­σφα­λί­ζει αύριο δου­λειά με δικαιώ­μα­τα στο αντι­κεί­με­νο που σπού­δα­σαν. Με ευθύ­νη και ουσια­στι­κή στή­ρι­ξη από την πολι­τεία, να παρ­θούν μέτρα στην κατεύ­θυν­ση εξά­λει­ψης της άνι­σης αφε­τη­ρί­ας από την οποία ξεκι­νούν οι νέοι τη ζωή τους, ως όρος για να εξα­σφα­λί­ζε­ται η ισό­τι­μη πρό­σβα­ση στα πανε­πι­στή­μια. Να για­τί θα πρέ­πει να απο­συρ­θεί το αντι­δρα­στι­κό νομο­σχέ­διο για τα ιδιω­τι­κά ΑΕΙ!

 

29 στιγ­μές, του Αλέ­κου Χατζηκώστα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο