Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κινητοποίηση καλλιτεχνικών σωματείων — Έβαλαν νότες στη διεκδίκηση της επιβίωσής τους (ΦΩΤΟ)

Έβα­λαν νότες στον αγώ­να τους και συγκε­ντρώ­θη­καν σήμε­ρα το μεση­μέ­ρι, με μου­σι­κά όργα­να, στα Προ­πύ­λαια, δια­μαρ­τυ­ρό­με­νοι ότι «δεν χωρά­με πια στο σύστη­μα, αυτό θεό έχει το κέρ­δος, την τέχνη μας εχθρό». Με κινού­με­νη ορχή­στρα πραγ­μα­το­ποί­η­σαν, στη συνέ­χεια, πορεία στο υπουρ­γείο Πολι­τι­σμού, διεκ­δι­κώ­ντας κατ’ αρχήν «την επι­βί­ω­ση όλων των εργα­ζο­μέ­νων στο Θέα­μα-Ακρό­α­μα», καταγ­γέλ­λο­ντας την «ιδρυ­μα­το­ποί­η­ση της τέχνης και την κερ­δο­φο­ρία των λίγων και ισχυ­ρών» με πρό­σφα­το παρά­δειγ­μα το πρό­γραμ­μα «Όλη η Ελλά­δα ένας πολι­τι­σμός» που εξήγ­γει­λε η υπουρ­γός Πολιτισμού.

Στη συγκέ­ντρω­ση ενώ­θη­καν μου­σι­κοί (Πανελ­λή­νιος Μου­σι­κός Σύλ­λο­γος) μαζί με χορευ­τές (Σωμα­τείο Εργα­ζο­μέ­νων στον Χώρο του Χορού ΣΕΧΩΧΟ), εικα­στι­κούς (Εικα­στι­κό Επι­με­λη­τή­ριο Ελλά­δος), ηθο­ποιούς (ΣΕΗ), την Πανελ­λή­νια Ομο­σπον­δία Θεά­μα­τος Ακρο­ά­μα­τος ΠΟΘΑ, το Σωμα­τείο Εργα­ζο­μέ­νων στο Θέα­μα Ακρό­α­μα ΣΕΘΕΑ.

Τα σωμα­τεία καταγ­γέλ­λουν το υπουρ­γείο Πολι­τι­σμού ότι «με αφορ­μή την επι­λε­κτι­κή στή­ρι­ξη των καλ­λι­τε­χνών μέσα από επι­χο­ρη­γή­σεις, δια­μορ­φώ­νει τις εργα­σια­κές σχέ­σεις, υπο­χρε­ώ­νει τους δημιουρ­γούς σε άνευ όρων παρά­δο­ση των πνευ­μα­τι­κών και συγ­γε­νι­κών δικαιω­μά­των για πέντε έτη, ανα­βαθ­μί­ζει τα μεγά­λα ιδρύ­μα­τα στον χώρο του πολι­τι­σμού, ενώ ο ασα­φής τρό­πος που δημιουρ­γεί­ται το μητρώο καλ­λι­τε­χνών, τελι­κά θα απο­κλεί­σει εργα­ζό­με­νους από την εργασία».

Η επό­με­νη μέρα είναι πιο δύσκο­λη από την προη­γού­με­νη ακό­μα κι από την κρί­ση του 2009, με καταρ­γη­μέ­νη τη συλ­λο­γι­κή σύμ­βα­ση σε κάθε χώρο, λένε οι καλ­λι­τέ­χνες και ζητούν σαφή και συμπε­ρι­λη­πτι­κό προ­γραμ­μα­τι­σμό για την επα­να­λει­τουρ­γία του Πολιτισμού.

Αυτό που ετοι­μά­ζουν για την συνέ­χεια, είναι ένα πικρό ποτή­ρι για μας τόνι­σε ο Δημή­τρης Αντω­νιά­δης ανα­φε­ρό­με­νος στον τρό­πο με τον οποίο νομο­θέ­τη­σαν πρό­σφα­τα την παρο­χή επι­χο­ρη­γή­σε­ων προς τις θεα­τρι­κές επι­χει­ρή­σεις. «Δώδε­κα με δεκα­τέσ­σε­ρις χιλιά­δες ευρώ σε κάθε επι­χει­ρη­μα­τία, εκ των οποί­ων το 20% μοι­ρά­ζε­ται στους συντε­λε­στές μετα­ξύ των οποί­ων και οι τέσ­σε­ρις με έξι ηθο­ποιοί. Δηλα­δή 400 με 600 ευρώ στην καλύ­τε­ρη, χωρίς πλη­ρω­μέ­νες πρό­βες και χωρίς ασφα­λι­στι­κή εξα­σφά­λι­ση, μέσα από ένα ιδιω­τι­κό συμ­φω­νη­τι­κό που θα ανα­φέ­ρει πως η αμοι­βή θεω­ρεί­ται δίκαιη και εύλο­γη». (Δια­βά­στε εδώ Ομι­λία Δημή­τρη Αντω­νιά­δη στα Προ­πύ­λαια 2 6 2020)

«Δε θα τους δώσου­με τις ζωές μας. Να πλη­ρώ­σουν αυτοί που έχουν και δεν ξέρουν τι να τα κάνουν. Δεν είναι φιλαν­θρω­πία οι χορη­γί­ες των μεγά­λων ιδρυ­μά­των και των επι­χει­ρη­μα­τι­κών ομί­λων που κρύ­βο­νται πίσω τους. Είναι από­δει­ξη της βαρ­βα­ρό­τη­τας αυτού του συστή­μα­τος που ζού­με» επε­σή­μα­νε ο Βασί­λης Παρα­σκευό­που­λος. (Δια­βά­στε εδώ Ομι­λία Βασί­λης Παρα­σκευό­που­λος Προ­πύ­λαια 2 6 2020)

kallitexnes diamarturia 7 kallitexnes diamarturia 8 kallitexnes diamarturia 9 kallitexnes diamarturia 10 kallitexnes diamarturia kallitexnes diamarturia1 kallitexnes diamarturia2 kallitexnes diamarturia3 kallitexnes diamarturia4 kallitexnes diamarturia5

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο