Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κυνικές ομολογίες

Ακό­μα κι αν υπήρ­χαν τα συστή­μα­τα ασφα­λεί­ας θα μπο­ρού­σε να γίνει το δυστύ­χη­μα…». Αυτή είναι μία από τις βασι­κές δια­πι­στώ­σεις της κυβέρ­νη­σης της ΝΔ, έναν χρό­νο μετά το έγκλη­μα στα Τέμπη. Την ακού­σα­με από τον ίδιο τον πρω­θυ­πουρ­γό, την ακού­σα­με και χτες στη Βου­λή, από υπουρ­γούς όπως ο Βορί­δης. Και αυτό είναι ένα ακό­μα σαθρό επι­χεί­ρη­μα, προ­κει­μέ­νου να στοι­χειο­θε­τή­σουν ότι φταί­ει ο σταθ­μάρ­χης και οι μηχα­νο­δη­γοί. Ένα ακό­μα ψευ­το­ε­πι­χεί­ρη­μα μόνο και μόνο για να συγκα­λύ­ψουν τις αιτί­ες του εγκλήματος.

Μάλι­στα, οι της κυβέρ­νη­σης, όπως έκα­νε χτες ο Βορί­δης, έχουν και το θρά­σος να επι­κα­λού­νται τα στοι­χεία που δεί­χνουν ότι τα απα­ραί­τη­τα συστή­μα­τα ασφα­λεί­ας είναι εγκα­τε­στη­μέ­να μόλις στο 13% του δικτύ­ου στις χώρες της ΕΕ… Και ανα­ρω­τή­θη­κε: «Δηλα­δή, τι να κάνου­με. Να στα­μα­τή­σουν να γίνο­νται δρο­μο­λό­για με τα τρέ­να, επει­δή δεν υπάρ­χουν τα συστή­μα­τα αυτά;».

Τι άλλο παρά ξεκά­θα­ρη ομο­λο­γία ότι δεν υπάρ­χουν τα απα­ραί­τη­τα συστή­μα­τα ασφα­λεί­ας για την προ­στα­σία της ζωής των επι­βα­τών στα τρέ­να απο­τε­λεί η δήλω­ση Βορί­δη… Και προ­κύ­πτει το προ­φα­νές ερώ­τη­μα: «Για­τί πρέ­πει να γίνο­νται δρο­μο­λό­για όταν δεν υπάρ­χουν συστή­μα­τα ασφα­λεί­ας; Για­τί πρέ­πει να κιν­δυ­νεύ­ει η ζωή των επι­βα­τών; Για­τί επι­τρέ­πε­ται να γίνο­νται δρο­μο­λό­για και ποιος δίνει άδεια για να γίνουν;».

Την απά­ντη­ση δίνει η έκθε­ση του Ευρω­κοι­νο­βου­λί­ου τον Ιού­νη του 2021, την οποία με θρά­σος επι­κα­λεί­ται η κυβέρ­νη­ση. Λέει λοι­πόν ανά­με­σα σε άλλα ανα­τρι­χια­στι­κά για το πώς αντι­λαμ­βά­νο­νται την προ­στα­σία της ανθρώ­πι­νης ζωής: «Η διάρ­κεια ζωής του εξο­πλι­σμού συνε­πά­γε­ται μακρά περί­ο­δο από­σβε­σης των επεν­δύ­σε­ων, η οποία απο­τε­λεί μεί­ζον οικο­νο­μι­κό κρι­τή­ριο για μελ­λο­ντι­κές επεν­δύ­σεις»… Αυτήν την έκθε­ση την υπερ­ψή­φι­σαν οι ευρω­βου­λευ­τές και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και του δήθεν …αντι­συ­στη­μι­κού Βελό­που­λου, ενώ κατα­ψή­φι­σε μόνο το ΚΚΕ.

 

Υπάρ­χει όμως κι άλλη μια έκθε­ση, αυτή του Ευρω­παϊ­κού Ελεγ­κτι­κού Συνε­δρί­ου για τους σιδη­ρο­δρό­μους το 2017, που ανα­φέ­ρει: «Η τρέ­χου­σα περιο­ρι­σμέ­νη ανά­πτυ­ξη του ERTMS μπο­ρεί να απο­δο­θεί κυρί­ως στην απρο­θυ­μία πολ­λών δια­χει­ρι­στών υπο­δο­μής και σιδη­ρο­δρο­μι­κών επι­χει­ρή­σε­ων να επεν­δύ­σουν σε εξο­πλι­σμό ERTMS, τόσο λόγω των δαπα­νών που συνε­πά­γε­ται μια τέτοια από­φα­ση, όσο και του ότι για πολ­λούς από αυτούς δεν στοι­χειο­θε­τεί­ται επι­χει­ρη­μα­τι­κή σκοπιμότητα»…

Με απλά λόγια, ασφά­λεια δρο­μο­λο­γί­ων χωρίς «από­σβε­ση επεν­δύ­σε­ων» δεν νοεί­ται για την ΕΕ και τα αστι­κά κόμ­μα­τα. Η ασφά­λεια δρο­μο­λο­γί­ων όταν έχει κόστος δεν προ­βλέ­πε­ται… Και άρα γρά­φουν στα παλαιό­τε­ρα των υπο­δη­μά­των τους την εγκα­τά­στα­ση των απα­ραί­τη­των συστη­μά­των ασφαλείας.

Πηγή: Ριζο­σπά­στης

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο