“ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΑ” ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΜΑΙΟΥ 2022
Την Τετάρτη 18 Μαίου 2022, Διεθνής Ημέρα Μουσείων, θα παρουσιαστεί έκθεση ζωγραφικών έργων του Κώστα Ευαγγελάτου, με τίτλο “Μορφές και Κιονόκρανα”, στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών (Ιλίου Μέλαθρον), Ελ. Βενιζέλου 12 (Πανεπιστημίου), με την επιμέλεια της μουσειολόγου κ. Ελένης Νάκη.
(ώρες επίσκεψης: 8.30 π.μ.-15.30 μ.μ.).
Ξενάγηση στις 12.30 το μεσημέρι.
Είσοδος ελεύθερη.
(Με τήρηση των οδηγιών του ΕΟΔΥ)
————
Ο ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Κώστας Ευαγγελάτος αναφέρει σχετικά με τα εκτιθέμενα έργα του:
Οι ζωγραφικές συνθέσεις μου με τίτλο “Μορφές και Κιονόκρανα” έχουν με κεντρικό τους κορμό το κιονόκρανο, ως οικείο σύμβολο αρχιτεκτονικού ρυθμού με αρχαικά, κλασικά αλλά και βυζαντινότροπα στοιχεία, ένα μοτίβο που αποτελεί κύριο άξονα της αισθητικής μου αναζήτησης. Οι ανάλογες εξπρεσιονιστικές χρώσεις και τα γραμματολογικά σχήματα στα φόντα των συνθέσεων, με υλικό το παστόζο λάδι, επιτείνουν την διαχρονική οντότητα του θέματος σε έναν παρόντα εννοιακό χώρο.
Στα έργα αυτά η σύνθεση βασίζεται στη σύζευξη της γυναικείας μορφής και του ιωνικού κίονα σε ένα φαντασιακό και συγκινησιακά φορτισμένο περιβάλλον. Η έκφραση των μορφών και η εσωτερική τους προβολή που επιτείνεται με την εξπρεσιονιστική χρωματική επιλογή ψυχρών χρωμάτων, τα στίγματα και τις λεπτές θερμές αποχρώσεις, ολοκληρώνει την συναισθηματική και ονειρική προσέγγιση του θέματος.
Η επιζωγράφιση επίσης γεωμετρικών αντικειμένων και ιδιαίτερα σφαιρών είναι πολυετής στην εικαστική μου πορεία. Στις περίοπτες σφαίρες μου κυριαρχεί η γυναικεία μορφή σε προφίλ που αναδύεται, με υλικό το λάδι στην κοίλη επιφάνεια, με δυναμική αποστασιοποιημένη έκφραση.Το διαχρονικό σχήμα της έλικας σε συνδυασμό με ονοματογραφίες που διατυπώνονται συνειρμικά και ανάγλυφα στην σφαιρική επιφάνεια δημιουργούν ένα συμπαντικό σώμα αναμνήσεων, με αποχρώσεις από το βαθύ μπλέ της θάλασσας μέχρι το γαλάζιο του ουρανού. Η θεματολογική προσέγγιση με συμμετρικές μορφές που αναδύονται από την μνήμη έχει σαφή αναφορά σε επιτύμβιες γλυπτικές συνθέσεις. Η ζωγραφική ροή των μορφών και των κιόνων με ελλειπτική φορά συντελεί εν δυνάμει στην ποιητική δυναμική της εικονιστικής σύλληψης.