Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Νέα σχολική χρονιά: Πρώτο κουδούνι σήμερα, εκτός από τη Θεσσαλία, με 20.000 κενά σε εκπαιδευτικούς

Στα σχο­λεία επι­στρέ­φουν σήμε­ρα οι μαθη­τές της επι­κρά­τειας σήμε­ρα, Δευ­τέ­ρα, με εξαί­ρε­ση τα σχο­λεία στην περι­φέ­ρεια Θεσ­σα­λί­ας, που θα παρα­μεί­νουν κλει­στά μέχρι την Παρα­σκευή 15 Σεπτέμ­βρη λόγω της τρα­γι­κής κατά­στα­σης που επι­κρα­τεί στην περιο­χή λόγω των πλημμυρών.

Στα υπό­λοι­πα σχο­λεία της χώρας, σήμε­ρα οι μαθη­τές θα ενη­με­ρω­θούν για θέμα­τα που αφο­ρούν το πρό­γραμ­μα και τη λει­τουρ­γία του σχο­λεί­ου και θα παρα­λά­βουν τα βιβλία τους.

Σχεδόν 20.000 κενά 

Για άλλη μία χρο­νιά, η εκπαι­δευ­τι­κή δια­δι­κα­σία ξεκι­νά με τερά­στια κενά, καθώς υπο­λο­γί­ζε­ται ότι 20.000 θέσεις εκπαι­δευ­τι­κών δεν έχουν ακό­μη πλη­ρω­θεί. Σε 47.000 μετρη­μέ­να κενά ο Σεπτέμ­βριος θα κυλή­σει με 28.000 αναπληρωτές!

Παράλ­λη­λα, ζητού­με­νο απο­τε­λεί ακό­μη η τοπο­θέ­τη­ση του απα­ραί­τη­του προ­σω­πι­κού καθα­ριό­τη­τας και του βοη­θη­τι­κού σχο­λι­κού προ­σω­πι­κού (φύλα­κες, σχο­λι­κοί τρο­χο­νό­μοι, τρα­πε­ζο­κό­μοι, επι­στά­τες κ.ά.).

Ανά­λο­γη είναι η εικό­να και ανα­φο­ρι­κά με τους απα­ραί­τη­τους σχο­λι­κούς ιατρούς και νοση­λευ­τές, ψυχο­λό­γους και κοι­νω­νι­κούς λει­τουρ­γούς, ενώ ζητή­μα­τα εγεί­ρο­νται και όσον αφο­ρά την καταλ­λη­λό­τη­τα των σχο­λι­κών κτι­ρί­ων πριν ανοί­ξουν τις πόρ­τες τους (στα­τι­κή επάρ­κεια — προ­σει­σμι­κός έλεγ­χος — έξο­δοι δια­φυ­γής — πυρα­σφά­λεια — ασφα­λής ηλε­κτρο­λο­γι­κή εγκα­τά­στα­ση — επάρ­κεια σε προ­αύ­λια και χώρους συγκέντρωσης).

Σε αυτή την κατεύ­θυν­ση το γονεϊ­κό κίνη­μα πιέ­ζει και διεκ­δι­κεί για την επί­λυ­ση βασι­κών ζητη­μά­των που απα­σχο­λούν κάθε γονιό στα σχο­λεία και συγκεκριμένα:

Κανέ­νας μαθη­τής χωρίς δάσκα­λο για όλα τα μαθή­μα­τα — Κανέ­νας μαθη­τής χωρίς υπο­στή­ρι­ξη και ιατρι­κή περίθαλψη

  • Να ανοί­ξουν όλα τα σχο­λεία με όλους τους απα­ραί­τη­τους εκπαι­δευ­τι­κούς. Κανέ­νας μαθη­τής χωρίς δάσκα­λο ή καθη­γη­τή! Να γίνουν μόνι­μοι διο­ρι­σμοί ΟΛΩΝ των εκπαι­δευ­τι­κών που χρειά­ζο­νται τα σχο­λεία. Κανέ­να εκπαι­δευ­τι­κό κενό με το “πρώ­το κουδούνι”.
  • Μόνι­μος δάσκα­λος σε κάθε ολο­ή­με­ρο τμή­μα για την εξα­σφά­λι­ση της στα­θε­ρής παι­δα­γω­γι­κής σχέ­σης και μελέ­της των μαθητών.
  • Κανέ­νας μαθη­τής χωρίς κάλυ­ψη Παράλ­λη­λης Στήριξης.
  • Κανέ­να σχο­λείο χωρίς σχο­λι­κό ιατρό και νοση­λευ­τή, χωρίς σχο­λι­κό ψυχο­λό­γο και κοι­νω­νι­κό λει­τουρ­γό. Δημιουρ­γία σχο­λια­τρι­κής υπηρεσίας.
  • Πρό­γραμ­μα ενι­σχυ­τι­κής διδα­σκα­λί­ας σε όλα τα σχολεία.
  • Εξα­σφά­λι­ση μόνι­μου προ­σω­πι­κού καθα­ριό­τη­τας πλή­ρους εργα­σί­ας σε κάθε σχο­λείο. Εξα­σφά­λι­ση όλου του απα­ραί­τη­του βοη­θη­τι­κού σχο­λι­κού προ­σω­πι­κού (φύλα­κες, σχο­λι­κοί τρο­χο­νό­μοι, τρα­πε­ζο­κό­μοι, επι­στά­τες κ.ά.).

Σύγ­χρο­να και ασφα­λή σχο­λεία για όλα τα παι­διά με 15 μαθη­τές ανά τάξη — Να καταρ­γη­θούν τώρα όλα τα κοντέινερ

  • Πιστο­ποι­η­τι­κά καταλ­λη­λό­τη­τας για όλα τα σχο­λι­κά κτί­ρια πριν ανοί­ξουν τις πόρ­τες τους. Ο ουσια­στι­κός ενδε­λε­χής έλεγ­χος όλων των σχο­λι­κών μονά­δων σε όλα τα επί­πε­δα (στα­τι­κή επάρ­κεια — προ­σει­σμι­κός έλεγ­χος — έξο­δοι δια­φυ­γής — πυρα­σφά­λεια — ασφα­λής ηλε­κτρο­λο­γι­κή εγκα­τά­στα­ση — επάρ­κεια σε προ­αύ­λια και χώρους συγκέντρωσης).
  • Κατα­σκευή νέων, ασφα­λών και σύγ­χρο­νων σχο­λι­κών κτι­ρί­ων, αλλά και ανα­βάθ­μι­ση των σχο­λι­κών υπο­δο­μών για την εξυ­πη­ρέ­τη­ση των αυξη­μέ­νων εκπαι­δευ­τι­κών απαι­τή­σε­ων του 21ου αιώνα.
  • Αύξη­ση στη χρη­μα­το­δό­τη­ση των Σχο­λι­κών Επι­τρο­πών ώστε να αντι­με­τω­πι­στεί το αυξη­μέ­νο κόστος λει­τουρ­γί­ας των σχο­λεί­ων (θέρ­μαν­ση, ρεύ­μα, υλι­κο­τε­χνι­κή υπο­δο­μή). Καμιά οικο­νο­μι­κή επι­βά­ρυν­ση των γονιών για τη λει­τουρ­γία των σχο­λεί­ων και για ανα­λώ­σι­μα (χαρ­τί φωτο­τυ­πί­ας κ.τ.λ.).
  • Κατάρ­γη­ση ΦΠΑ στις υπη­ρε­σί­ες παρο­χής ηλε­κτρι­κού ρεύ­μα­τος, ύδρευ­σης και τηλε­πι­κοι­νω­νιών που επι­βα­ρύ­νει ακό­μα περισ­σό­τε­ρο τη λει­τουρ­γία των σχο­λεί­ων και στε­ρεί πόρους από τις υλι­κο­τε­χνι­κές υποδομές.
  • Εξα­σφά­λι­ση της δωρε­άν μετα­φο­ράς των μαθη­τών στο σχο­λείο με ευθύ­νη των Περιφερειών.

Μέτρα για την ανα­κού­φι­ση από την ακρί­βεια και τις ανατιμήσεις

  • Κατάρ­γη­ση του ΦΠΑ στα σχο­λι­κά είδη.
  • Διεύ­ρυν­ση του προ­γράμ­μα­τος των σχο­λι­κών γευ­μά­των σε όλες τις βαθ­μί­δες της Εκπαίδευσης.
  • Δωρε­άν προ­γράμ­μα­τα αθλη­τι­κής και πολι­τι­στι­κής δρά­σης στα σχο­λεία τις απο­γευ­μα­τι­νές ώρες».

Πηγή: 902.gr

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο