Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Νέο εικαστικό ημερολόγιο και “Διαχρονικές Συνάφειες” του Κώστα Ευαγγελάτου

Κυκλο­φό­ρη­σε το συλ­λε­κτι­κό, εικα­στι­κό Ημε­ρο­λό­γιο ART-EST, 2024 του Κώστα Ευαγγελάτου.
Τίτλος: “Προ­ε­φη­βι­κές Συν­θέ­σεις, 1968–1972.”

Το Ημε­ρο­λό­γιο σχή­μα­τος 20×20 εκ, 14 φύλ­λα, κοσμούν ζωγρα­φι­κές συν­θέ­σεις, που φιλο­τέ­χνη­σε ο καλ­λι­τέ­χνης σε λευ­κώ­μα­τα την επο­χή που ήταν μαθη­τής στο δημο­τι­κό και τις πρώ­τες τάξεις του γυμνα­σί­ου. Τα πρώ­τα μαυ­ρό­α­σπρα και έγχρω­μα σχέ­δια του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του με φαντα­στι­κές φιγού­ρες, ανθο­γρα­φί­ες, πρό­σω­πα, εσω­τε­ρι­κά επτα­νη­σια­κών σπι­τιών, αντι­κει­μέ­νων, ερει­πί­ων, τοπί­ων και οικη­μά­των είναι δείγ­μα­τα της έμφυ­της κλί­σης του και της καλ­λι­γρα­φι­κής του τάσης πριν την πρώ­τη ατο­μι­κή εφη­βι­κή του έκθε­ση, η οποία ήταν η απαρ­χή της μεγά­λης καλ­λι­τε­χνι­κής του εκθε­σια­κής, εκπαι­δευ­τι­κής και εκδο­τι­κής δρα­στη­ριό­τη­τας στην Ελλά­δα και το εξω­τε­ρι­κό από το 1973–74 που πρω­το­ε­ξέ­θε­σε στο Αργο­στό­λι της Κεφα­λο­νιάς μέχρι σήμερα.

Πρό­κει­ται για ζωγρα­φι­κά έργα με πηγαία φαντα­σία, που αφορ­μά­ται όμως σε όλες τις εκδο­χές της από το περι­βάλ­λον και την ιστο­ρία της Κεφα­λο­νιάς και των Ιονί­ων. Συνειρ­μι­κά οι εικό­νες ανα­δύ­ο­νται από το παρελ­θόν με παι­δι­κή και εφη­βι­κή ευαι­σθη­σία, αμε­σό­τη­τα αλλά και απει­κο­νι­στι­κή ικα­νό­τη­τα. Η σύλ­λη­ψη τους ανα­πα­ρά­γει τις εσω­τε­ρι­κές προ­σλή­ψεις του εκκο­λα­πτό­με­νου τότε καλ­λι­τέ­χνη, τα ζητού­με­να και την κατά­στα­ση της επο­χής των μαθη­τι­κών του χρό­νων και της αγά­πης του για την φύση και τα περα­σμέ­να μεγα­λεία. Όλα προ­σπά­θη­σε να τα απο­δώ­σει με χαρα­κτη­ρι­στι­κή εκφρα­στι­κή δύνα­μη και πρώ­ι­μη τεχνο­τρο­πι­κή ταυτότητα.

Στις συν­θέ­σεις αυτές είδε και φαντά­στη­κε με δικό του “βλέμ­μα” τα μοτί­βα του και τα έφτια­ξε με αλη­θο­φά­νεια στα φύλ­λα του μπλοκ με ακουα­ρέ­λες, παστέλ, μολύ­βια και σινι­κή μελά­νη με πενά­κι. Τα σκού­ρα και λεπτο­με­ρεια­κά τους περι­γράμ­μα­τα γεμί­ζουν με ζωη­ρά χρώ­μα­τα και εικο­νο­γρα­φη­μέ­νες συνά­φειες συναι­σθη­μά­των απο­πνέ­ο­ντας την αγνή αισιο­δο­ξία για ένα μελ­λο­ντι­κό ανθι­σμέ­νο τέλος-σκο­πό. Φόντο στις συν­θέ­σεις είναι τα μωσαι­κά του μετα­σει­σμι­κού πατρι­κού σπι­τιού του στο Αργο­στό­λι, τα οποία φορ­τί­ζουν νοσταλ­γι­κά και συναι­σθη­μα­τι­κά τις σελί­δες του ημερολογίου.

Όπως κάθε χρο­νιά αριθ­μός αντι­τύ­πων των Ημε­ρο­λο­γί­ων θα προ­σφερ­θεί δωρε­άν σε Βιβλιο­θή­κες και Πινακοθήκες.
Πλη­ρο­φο­ρί­ες: 210 7294259, 6944621286 __ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!

Διαχρονικές συνάφειες

Με μεγά­λη επι­τυ­χία έγι­ναν τα εγκαί­νια της ατο­μι­κής έκθε­σης ζωγρα­φι­κής με τίτλο “Δια­χρο­νι­κές Συνά­φειες” του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του στο Πολε­μι­κό Μου­σείο Αθηνών.

Η μεγά­λη έκθε­ση διορ­γα­νώ­θη­κε με αφορ­μή την επέ­τειο πενή­ντα εκθε­σια­κών και εκδο­τι­κών χρό­νων δημιουρ­γί­ας (1973–2023) του γνω­στού ζωγρά­φου, ποι­η­τή, θεω­ρη­τι­κού τέχνης, performer.

Στα λαμπε­ρά εγκαί­νια και τις καθη­με­ρι­νές ανα­λυ­τι­κές ξενα­γή­σεις από τον καλ­λι­τέ­χνη παρευ­ρέ­θη­καν πολ­λοί φιλό­τε­χνοι, επι­στή­μο­νες, καλ­λι­τέ­χνες, πολι­τι­κοί, εκπρό­σω­ποι σημα­ντι­κών πολι­τι­στι­κών και συλ­λο­γι­κών φορέ­ων, δημο­σιο­γρά­φοι, λογο­τέ­χνες, εκπαι­δευ­τι­κοί, συγ­γρα­φείς, συλ­λέ­κτες και ιστο­ρι­κοί τέχνης. Οι ζωγρα­φι­κές συν­θέ­σεις του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του με νεφε­λο­γρα­φι­κά φόντα στα οποία ανα­δύ­ο­νται ανθρώ­πι­να πρό­σω­πα και σώμα­τα καθώς και αιθέ­ριες μορ­φές συμ­βο­λι­κής διά­στα­σης συγκί­νη­σαν με την εκφρα­στι­κή τους δύνα­μη. Οι μορ­φές, τα σώμα­τα, τα νεφε­λο­γρα­φι­κά πεδία, τα τρια­ντά­φυλ­λα στο σύμπαν και τα ανθέ­μια των ηρώ­ων του συν­δυά­ζουν αρχαι­κά και ρεα­λι­στι­κά περι­γράμ­μα­τα με υπο­βλη­τι­κές, έντο­νες και τολ­μη­ρές χρω­μα­τι­κές τονι­κό­τη­τες και απο­χρώ­σεις αρμο­νι­κών συζεύ­ξε­ων και δια­νοη­τι­κών συνα­φειών. Ορι­σμέ­να από τα έργα είχαν παρου­σια­στεί σε ανα­δρο­μι­κού χαρα­κτή­ρα εκθέ­σεις στην Ελλά­δα και το εξω­τε­ρι­κό, (Παρί­σι, Βερο­λί­νο, Αρέ­τσο, Λήντς, Γλα­σκώ­βη κ.α.) ενώ αρκε­τά εκτέ­θη­καν για πρώ­τη φορά στην Αθήνα.

Στην πολυ­πρι­σμα­τι­κή διε­θνή πορεία, εικα­στι­κή, λογο­τε­χνι­κή, θεω­ρη­τι­κή του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του έχουν γρά­ψει κρι­τι­κά, αισθη­τι­κά, ιστο­ρι­κά κεί­με­να και άρθρα δια­κε­κρι­μέ­νοι ιστο­ρι­κοί της τέχνης, τεχνο­κρί­τες, εκπαι­δευ­τι­κοί, εκδό­τες, λογο­τέ­χνες, ερευνητές.

Ο ίδιος μας λέει: Οι ποι­κί­λες ζωγρα­φι­κές συν­θέ­σεις μου καλύ­πτουν χρο­νι­κά όλο σχε­δόν το φάσμα των πρω­τό­τυ­πων Συλ­λή­ψε­ων μου — Conceptualizations με βάση γεω­με­τρι­κά επί­πε­δα, επι­ζω­γρα­φι­σμέ­να ρολά τηλε­τύ­πων, performance και γλυ­πτι­κές κατα­σκευ­ές στο χώρο. Παράλ­λη­λα με τις άλλες χαρα­κτη­ρι­στι­κές ενό­τη­τες του έργου του (Ερει­πιο­γρα­φί­ες, Συμ­βο­λι­στι­κά, Αντι­μι­λι­τα­ρι­στι­κά, Προ­σω­πο­γρα­φι­κές παραλ­λα­γές, Σωμα­το­γρα­φί­ες, Νεφε­λο­γρα­φί­ες, Νεφε­λο­μορ­φί­ες, Αλί­κτυ­πες μορ­φές, Λιθο­κολ­λάζ, Ιδε­ο­μορ­φί­ες) απο­τε­λούν την ιδε­ο­γρα­φι­κή αισθη­τι­κή κατά­θε­ση του στυλ μου και της σύγ­χρο­νης αισθη­τι­κής μου έρευ­νας με βάση αρχαι­κα σύμ­βο­λα, πρό­σω­πα και αριθμούς.

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο