Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Νέο σκάνδαλο: YouTube και Google συγκεντρώνουν προσωπικά δεδομένα παιδιών για να τους παρουσιάζουν στοχευμένες διαφημίσεις

Αμε­ρι­κα­νι­κές οργα­νώ­σεις κατη­γό­ρη­σαν σήμε­ρα το YouTube και τη μητρι­κή του Google ότι συγκε­ντρώ­νουν τα προ­σω­πι­κά δεδο­μέ­να παι­διών και τα χρη­σι­μο­ποιούν για τους παρου­σιά­ζουν στο­χευ­μέ­νες δια­φη­μί­σεις, μια παρά­νο­μη πρα­κτι­κή, σύμ­φω­να με αυτές.

Είκο­σι τρεις οργα­νώ­σεις προ­ά­σπι­σης των ψηφια­κών δικαιω­μά­των και των παι­διών προ­σέ­φυ­γαν στην την αμε­ρι­κα­νι­κή ρυθ­μι­στι­κή αρχή εμπο­ρί­ου (FTC) ζητώ­ντας της να ερευ­νή­σει τις πρα­κτι­κές αυτές, όπως ανα­φέ­ρουν σε ανα­κοί­νω­σή τους.

Σύμ­φω­να με τις οργα­νώ­σεις, η Google συγκε­ντρώ­νει προ­σω­πι­κές πλη­ρο­φο­ρί­ες ανη­λί­κων μέσω του YouTube, αν και επι­σή­μως απα­γο­ρεύ­ε­ται η είσο­δος στον ιστό­το­πο σε παι­διά κάτω των 13 ετών, κυρί­ως για την περιο­χή που βρί­σκο­νται, τη συσκευή που χρη­σι­μο­ποιούν, ακό­μη και αριθ­μούς κινη­τών τηλεφώνων.

«Το YouTube συγκε­ντρώ­νει τις πλη­ρο­φο­ρί­ες αυτές χωρίς να ενη­με­ρώ­νει πρώ­τα τους γονείς και η Google τις χρη­σι­μο­ποιεί για να παρου­σιά­ζει στο­χευ­μέ­νες δια­φη­μί­σεις παντού στο Δια­δί­κτυο», καταγγέλλουν.

«Εδώ και χρό­νια η Google δεν προ­στα­τεύ­ει όπως οφεί­λει τα παι­διά και τις οικο­γέ­νειες ισχυ­ρι­ζό­με­νη ψευ­δώς ότι το YouTube –ένας ιστό­το­πος που είναι γεμά­τος με κινού­με­να σχέ­δια, παι­δι­κά τρα­γού­δια και δια­φη­μί­σεις παι­χνι­διών– δεν προ­ο­ρί­ζε­ται για παι­διά κάτω των 13 ετών», εκτι­μά στην ανα­κοί­νω­ση ο Τζος Γκό­λιν της Εκστρα­τεί­ας για την Παι­δι­κή Ηλι­κία χωρίς Διαφημίσεις.

«Η Google συγκε­ντρώ­νει γιγα­ντιαία κέρ­δη μέσω των στο­χευ­μέ­νων δια­φη­μί­σε­ων για παι­διά και πρέ­πει να σέβε­ται» την αμε­ρι­κα­νι­κή νομο­θε­σία για την προ­στα­σία της προ­σω­πι­κής ζωής των παι­διών στο Δια­δί­κτυο, τόνι­σε ο Γκόλιν.

Η πρα­κτι­κή της Google αντί­κει­ται, σύμ­φω­να με τις οργα­νώ­σεις, στον νόμο του 1998, βάσει του οποί­ου «απα­γο­ρεύ­ε­ται σε έναν ιστό­το­πο που προ­ο­ρί­ζε­ται για παι­διά ή που γνω­ρί­ζει ότι τον χρη­σι­μο­ποιούν παι­διά να συγκε­ντρώ­νει και να χρη­σι­μο­ποιεί τέτοιου είδους πλη­ρο­φο­ρί­ες χωρίς τη συγκα­τά­θε­ση των γονέων».

Η Google από την πλευ­ρά της απά­ντη­σε ότι δεν έχει ενη­με­ρω­θεί για την προ­σφυ­γή, όμως υπο­γράμ­μι­σε ότι «η προ­στα­σία των παι­διών και των οικο­γε­νειών απο­τε­λεί προτεραιότητα».

«Επει­δή το YouTube δεν προ­ο­ρί­ζε­ται για τα παι­διά, επεν­δύ­σα­με σημα­ντι­κά στη δημιουρ­γία της εφαρ­μο­γής YouTube Kids, που προ­τεί­νει μια εναλ­λα­κτι­κή ειδι­κά για τα παι­διά», σχο­λί­α­σε εκπρό­σω­πος της εταιρείας.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο