Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Οι πραγματικοί φοβητσιάρηδες της «ψηφιακής εποχής»

Μέσα στα πολ­λά που γρά­φο­νται στον αστι­κό Τύπο για το ΚΚΕ, με αφορ­μή το Συνέ­δριό του και σε μια απελ­πι­σμέ­νη προ­σπά­θεια να το απα­ξιώ­σουν, είναι ότι το Κόμ­μα δεν μπο­ρεί τάχα να παρα­κο­λου­θή­σει την «ψηφια­κή επα­νά­στα­ση», «απο­στρέ­φε­ται την τεχνο­λο­γία», «η επο­χή το ξεπερ­νά», είναι «ανα­χρο­νι­στι­κό» και άλλα παρό­μοια. Τα γρά­φουν αυτά με αφορ­μή την ανά­λυ­ση του Κόμ­μα­τος για το πώς οι νέες τεχνο­λο­γί­ες αξιο­ποιού­νται από το κεφά­λαιο και τις κυβερ­νή­σεις του ως εργα­λείο μεί­ω­σης της τιμής της εργα­τι­κής δύνα­μης και έντα­σης της εκμε­τάλ­λευ­σης (π.χ. με την τηλεργασία).

Βέβαια, μια ματιά να ρίξει κανείς στο ποιοι προ­σά­πτουν στο Κόμ­μα «τεχνο­φο­βία», θα θυμη­θεί ότι είναι οι ίδιοι που στο όνο­μα της «τεχνο­λο­γι­κής επα­νά­στα­σης» λιβά­νι­ζαν το αντερ­γα­τι­κό νομο­σχέ­διο της 10ωρης δου­λειάς. Είναι τόσο «φίλοι» της νέας «ψηφια­κής επο­χής», που αρνού­νται να απα­ντή­σουν σε στοι­χειώ­δη ερω­τή­μα­τα, όπως: Πώς γίνε­ται να έχει ανέ­βει τόσο η παρα­γω­γι­κό­τη­τα της εργα­σί­ας, να υπάρ­χει η δυνα­τό­τη­τα παρα­γω­γής περισ­σό­τε­ρων προ­ϊ­ό­ντων σε λιγό­τε­ρο χρό­νο και με μικρό­τε­ρο κόπο, κι όμως οι εργα­ζό­με­νοι να καλού­νται να δου­λεύ­ουν περισ­σό­τε­ρες ώρες, να θυσιά­ζουν ακό­μα και την κυρια­κά­τι­κη αργία τους, να τσα­κί­ζο­νται στη δουλειά;

ΚΟΜΕΠ σοσιαλισμός 21ου αιώναΠοιος λοι­πόν «φοβά­ται» την τεχνο­λο­γία; Οι κομ­μου­νι­στές, οι πρω­το­πό­ροι εργά­τες που με το βλέμ­μα στραμ­μέ­νο στο μέλ­λον «δεν βλέ­πουν την ώρα» για να περά­σει στα χέρια της κοι­νω­νι­κής πλειο­ψη­φί­ας κάθε επί­τευγ­μα της ανθρώ­πι­νης σκέ­ψης, ώστε να μπο­ρεί να ικα­νο­ποι­ή­σει ολό­πλευ­ρα τις ανά­γκες της; ‘Η όσοι με κρι­τή­ριο τη μεγι­στο­ποί­η­ση της καπι­τα­λι­στι­κής κερ­δο­φο­ρί­ας μετα­τρέ­πουν την τεχνο­λο­γία από πηγή ευη­με­ρί­ας για τους πολ­λούς σε μέσο πλου­τι­σμού για μια χού­φτα παρά­σι­τα, που την αξιο­ποιούν για να ρίχνουν την τιμή της εργα­τι­κής δύνα­μης, για να εντεί­νουν την εκμε­τάλ­λευ­ση και την κατα­στο­λή, να μεγα­λώ­νουν την ανεργία;

Πόσο «φίλος» της «ψηφια­κής επο­χής» είναι ο απο­λο­γη­τής ενός συστή­μα­τος που θεω­ρεί παρω­χη­μέ­νη κάθε συζή­τη­ση για εργα­τι­κά δικαιώ­μα­τα στον 21ο αιώ­να, θεω­ρεί «ανα­χρο­νι­στι­κή» κάθε διεκ­δί­κη­ση για μόνι­μη και στα­θε­ρή δου­λειά, αλλά «σύγ­χρο­να» τα σκλα­βο­πά­ζα­ρα των συμ­βά­σε­ων ορι­σμέ­νου χρό­νου, τα μέτρα «τόνω­σης της αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας» που δια­λύ­ουν τη ζωή των εργαζομένων;

Συνε­πώς οι αντιΚ­ΚΕ ψυχώ­σεις περί «τεχνο­φο­βι­κού ΚΚΕ» απλά απο­κα­λύ­πτουν τους πραγ­μα­τι­κούς φοβη­τσιά­ρη­δες της «ψηφια­κής επο­χής». Αυτούς που αδυ­να­τούν να χωνέ­ψουν ότι η ίδια η τεχνο­λο­γι­κή εξέ­λι­ξη και τα απο­τε­λέ­σμα­τά της το «φωνά­ζουν» από παντού: Οτι πρό­κει­ται για άλμα­τα που απο­δει­κνύ­ουν ότι σήμε­ρα υπάρ­χουν οι δυνα­τό­τη­τες για να ικα­νο­ποι­η­θούν οι ανά­γκες των εργα­ζο­μέ­νων, όμως αυτές τσα­κί­ζο­νται από το κυνή­γι του καπι­τα­λι­στι­κού κέρ­δους. Ετσι εξη­γεί­ται και η βρώ­μι­κη επί­θε­ση στο ΚΚΕ, αφού είναι το μόνο κόμ­μα που ανα­δει­κνύ­ει ακρι­βώς αυτό το ζήτη­μα, όπως έκα­νε και στο 21ο Συνέ­δριο. Επει­δή επι­μέ­νει να ανα­δει­κνύ­ει ότι αυτά τα επι­τεύγ­μα­τα, αλλά και οι αντι­θέ­σεις που γεν­νά η καπι­τα­λι­στι­κή ιδιο­κτη­σία, φέρ­νουν στην επι­φά­νεια το πιο σύγ­χρο­νο πρό­ταγ­μα, το σοσια­λι­σμό, την εργα­τι­κή εξουσία.

Προλετάριοι όλΚΟΜΕΠ για την επαναστατική Πρωτοπορεία

Τέλος, επει­δή ίσως οι νεό­τε­ροι να μη γνω­ρί­ζουν, και οι παλιό­τε­ροι να ξεχνούν, θυμί­ζου­με ότι όταν (στα μέσα της 10ετίας του 1990) το ΚΚΕ αξιο­ποιού­σε το δια­δί­κτυο, όντας το πρώ­το κόμ­μα στην Ελλά­δα που λει­τούρ­γη­σε ιστο­σε­λί­δα, όταν μέσω του δια­δι­κτύ­ου ο «Ριζο­σπά­στης» έκα­νε τον γύρο του κόσμου, ως η πρώ­τη ψηφια­κή εφη­με­ρί­δα στη χώρα, οι διά­φο­ροι όψι­μοι «τεχνο-λάγνοι», που χαρα­κτη­ρί­ζουν το Κόμ­μα «τεχνο­φο­βι­κό», θεω­ρού­σαν «επα­νά­στα­ση» …το fax. Οπό­τε, ας ψάξουν αλλού — ή και στον καθρέ­φτη τους — για «αμη­χα­νία απέ­να­ντι στην τεχνο­λο­γία». Αλλά είπα­με: Αλλος είναι ο καη­μός τους…

Από το σημε­ρι­νό Ριζο­σπά­στη

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο