«Λάδι» προσπαθούν να βγάλουν την πολιτική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, την πολιτική της ΕΕ που εφάρμοσαν ως κυβερνήσεις, υπηρετώντας την καπιταλιστική κερδοφορία και βάζοντας τη ζωή του λαού στο «ζύγι» του κόστους — οφέλους του κεφαλαίου και του αστικού κράτους, οι ΝΔ — ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ που ανακοίνωσαν τα πορίσματά τους για το έγκλημα στα Τέμπη.
Θυμίζουμε πως το δικό του Πόρισμα έχει καταθέσει ήδη από την Παρασκευή το ΚΚΕ, το οποίο μάλιστα παρέδωσε και στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ο ΓΓ της ΚΕ.
Στο δικό της πόρισμα, η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία έσπευσε άρον άρον να κλείσει την εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, συνεχίζει το εξοργιστικό «κουκούλωμα» και των αιτιών του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος, όπως και των δεδομένων ευθυνών της, αποδίδοντας το δυστύχημα στο «ανθρώπινο λάθος». Ανάμεσα στα άλλα στο Πόρισμα σημειώνεται πως «Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές με αποτέλεσμα να σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα» και πως τάχα αν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.
Κάτω από την κατακραυγή η κυβερνητική πλειοψηφία κάνει μια ακόμα άγαρμπη προσπάθεια να παρουσιάσει ότι δεν έγινε καμία προσπάθεια συγκάλυψης, όπως και ότι ήταν δικαιολογημένες και «με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων» που… έστησαν εκείνες τις μέρες και μετά τα κατάργησαν, οι ενέργειες για το μπάζωμα του χώρου, που εξαφάνισαν κρίσιμα σημεία.
Ενδεικτικά στο μεταξύ για την πολιτική της ΕΕ που ακολουθούν όλοι τους κατά γράμμα, όσο και εξοργιστικά είναι και όσα λέγονται στο πόρισμα τους πως «Τα αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας ‑που σήμερα χρησιμοποιούνται σε μικρό μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου- αναβαθμίζουν την ασφάλεια αλλά δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο», σπεύδοντας να τονίσουν πως «Η εφαρμογή του ERTMS θα είναι υποχρεωτική στις ευρωπαϊκές χώρες από το 2030. Μικρό ποσοστό των σιδηροδρομικών συστημάτων στις χώρες της ΕΕ εφαρμόζουν σήμερα στο σύνολό του το ERTMS. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ETCS, το πιο αποτελεσματικό σύστημα, που παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ακινητοποίησης του τραίνου, είναι σε λειτουργία μόνο στο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων. Επομένως, με βάση το ισχύον ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο, η λειτουργία του σιδηροδρόμου χωρίς τα προαναφερόμενα συστήματα θεωρείται επιτρεπτή και ασφαλής, εφόσον τηρείται ο ΓΚΚ, όπως κατέθεσε το σύνολο σχεδόν των μαρτύρων που εξετάστηκαν». Τα συστήματα δηλαδή που μπορούν να σώσουν ανθρώπινες ζωές υπάρχουν αλλά η υιοθέτησή τους δεν φέρνει κέρδη και γι’ αυτό ΕΕ — κυβερνήσεις και επιχειρηματικοί όμιλοι τις στέλνουν στα αζήτητα, επιβεβαιώνοντας το σύνθημα που φώναξαν εκατοντάδες χιλιάδες σε όλη την Ελλάδα και στην πρόσφατη απεργία «ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας».
Στη γραμμή του «ξεπλύματος» των ευθυνών της ΕΕ, όπως και της δικής του κυβέρνησης που έκανε αποφασιστικό βήμα στην «απελευθέρωση» με την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, κινείται και το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ που εντοπίζει τις ευθύνες αποκλειστικά στον υπουργό Μεταφορών επί Τεμπών, κ. Αχ. Καραμανλή, δείχνοντας μάλιστα σαν βασική του ευθύνη ότι δεν εφάρμοσε τις ευρωενωσιακές οδηγίες! Λέει συγκεκριμένα το πόρισμά του πως «Η βασικότερη παράλειψη του τέως Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών συνίστατο στο γεγονός, πως ενώ ήταν το μοναδικό όργανο θέσπισης Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας από τις 14-10-2019, ημερομηνία κατά την οποία δημοσιεύθηκε ο Ν. 4632/2019 δυνάμει των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2010/797 και 2016/ 798, εντούτοις ουδέποτε το έπραξε μέχρι και την ημερομηνία του δυστυχήματος (28–02-2023)…».
Μια απ’ τα ίδια και το ΠΑΣΟΚ, που όπως και στη συζήτηση στην Επιτροπή επικεντρώνει την αρχή και το τέλος όλων των ευθυνών στο ζήτημα της Σύμβασης 717, ζητώντας και τη σχετική ποινική διερεύνηση των ευθυνών για τους δύο αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Δημοκρατίας, «οι οποίοι φέρουν την ευθύνη για τη μη ολοκλήρωση των εργασιών της επίδικης σύμβασης 717/2014, η οποία τελεί σε άμεση αιτιώδη συνάφεια με το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών…». Καμία κουβέντα όμως δεν γίνεται, όπως αναδείχτηκε και κατά την Εξεταστική Επιτροπή, ούτε στο ότι αυτή όπως και άλλες συμβάσεις δεν υλοποιήθηκαν εξαιτίας του κατακερματισμού του σιδηρόδρομου, του συστήματος των εργολαβιών και των επιχειρηματικών «πολέμων», πολιτική στην οποία πρωτοστάτησε το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση.
Πηγή: 902.gr
Το “έπος” του Γουέμπλεϊ, αφηγείται ο Αριστείδης Καμάρας