Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΝΔ — ΣΥΡΙΖΑ — ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ Της συγκάλυψης… το ανάγνωσμα και «λάδι» η πολιτική της ΕΕ που υλοποίησαν

«Λάδι» προ­σπα­θούν να βγά­λουν την πολι­τι­κή της «απε­λευ­θέ­ρω­σης» των σιδη­ρο­δρό­μων, την πολι­τι­κή της ΕΕ που εφάρ­μο­σαν ως κυβερ­νή­σεις, υπη­ρε­τώ­ντας την καπι­τα­λι­στι­κή κερ­δο­φο­ρία και βάζο­ντας τη ζωή του λαού στο «ζύγι» του κόστους — οφέ­λους του κεφα­λαί­ου και του αστι­κού κρά­τους, οι ΝΔ — ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ που ανα­κοί­νω­σαν τα πορί­σμα­τά τους για το έγκλη­μα στα Τέμπη.

Θυμί­ζου­με πως το δικό του Πόρι­σμα έχει κατα­θέ­σει ήδη από την Παρα­σκευή το ΚΚΕ, το οποίο μάλι­στα παρέ­δω­σε και στην Εισαγ­γε­λέα του Αρεί­ου Πάγου ο ΓΓ της ΚΕ.

Στο δικό της πόρι­σμα, η κυβέρ­νη­ση της ΝΔ, η οποία έσπευ­σε άρον άρον να κλεί­σει την εξε­τα­στι­κή επι­τρο­πή για τα Τέμπη, συνε­χί­ζει το εξορ­γι­στι­κό «κου­κού­λω­μα» και των αιτιών του προ­δια­γε­γραμ­μέ­νου εγκλή­μα­τος, όπως και των δεδο­μέ­νων ευθυ­νών της, απο­δί­δο­ντας το δυστύ­χη­μα στο «ανθρώ­πι­νο λάθος». Ανά­με­σα στα άλλα στο Πόρι­σμα σημειώ­νε­ται πως «Το βασι­κό συμπέ­ρα­σμα που προ­κύ­πτει από το σύνο­λο των δεδο­μέ­νων είναι ότι ο Γενι­κός Κανο­νι­σμός Κινή­σε­ως παρα­βιά­στη­κε επτά φορές με απο­τέ­λε­σμα να σημειω­θεί το τρα­γι­κό δυστύ­χη­μα» και πως τάχα αν είχαν τηρη­θεί απα­ρέ­γκλι­τα οι κανό­νες του Γενι­κού Κανο­νι­σμού Κινή­σε­ως το δυστύ­χη­μα δεν θα είχε συμβεί.

Κάτω από την κατα­κραυ­γή η κυβερ­νη­τι­κή πλειο­ψη­φία κάνει μια ακό­μα άγαρ­μπη προ­σπά­θεια να παρου­σιά­σει ότι δεν έγι­νε καμία προ­σπά­θεια συγκά­λυ­ψης, όπως και ότι ήταν δικαιο­λο­γη­μέ­νες και «με από­φα­ση των αρμό­διων επι­χει­ρη­σια­κών συλ­λο­γι­κών οργά­νων» που… έστη­σαν εκεί­νες τις μέρες και μετά τα κατάρ­γη­σαν, οι ενέρ­γειες για το μπά­ζω­μα του χώρου, που εξα­φά­νι­σαν κρί­σι­μα σημεία.

Ενδει­κτι­κά στο μετα­ξύ για την πολι­τι­κή της ΕΕ που ακο­λου­θούν όλοι τους κατά γράμ­μα, όσο και εξορ­γι­στι­κά είναι και όσα λέγο­νται στο πόρι­σμα τους πως «Τα αυτο­μα­το­ποι­η­μέ­να συστή­μα­τα δια­χεί­ρι­σης κυκλο­φο­ρί­ας ‑που σήμε­ρα χρη­σι­μο­ποιού­νται σε μικρό μέρος του ευρω­παϊ­κού δικτύ­ου- ανα­βαθ­μί­ζουν την ασφά­λεια αλλά δεν εκμη­δε­νί­ζουν τον κίν­δυ­νο», σπεύ­δο­ντας να τονί­σουν πως «Η εφαρ­μο­γή του ERTMS θα είναι υπο­χρε­ω­τι­κή στις ευρω­παϊ­κές χώρες από το 2030. Μικρό ποσο­στό των σιδη­ρο­δρο­μι­κών συστη­μά­των στις χώρες της ΕΕ εφαρ­μό­ζουν σήμε­ρα στο σύνο­λό του το ERTMS. Είναι χαρα­κτη­ρι­στι­κό ότι το ETCS, το πιο απο­τε­λε­σμα­τι­κό σύστη­μα, που παρέ­χει τη δυνα­τό­τη­τα αυτό­μα­της ακι­νη­το­ποί­η­σης του τραί­νου, είναι σε λει­τουρ­γία μόνο στο 14% των ευρω­παϊ­κών σιδη­ρο­δρό­μων. Επο­μέ­νως, με βάση το ισχύ­ον ευρω­παϊ­κό και εθνι­κό νομο­θε­τι­κό πλαί­σιο, η λει­τουρ­γία του σιδη­ρο­δρό­μου χωρίς τα προ­α­να­φε­ρό­με­να συστή­μα­τα θεω­ρεί­ται επι­τρε­πτή και ασφα­λής, εφό­σον τηρεί­ται ο ΓΚΚ, όπως κατέ­θε­σε το σύνο­λο σχε­δόν των μαρ­τύ­ρων που εξε­τά­στη­καν». Τα συστή­μα­τα δηλα­δή που μπο­ρούν να σώσουν ανθρώ­πι­νες ζωές υπάρ­χουν αλλά η υιο­θέ­τη­σή τους δεν φέρ­νει κέρ­δη και γι’ αυτό ΕΕ — κυβερ­νή­σεις και επι­χει­ρη­μα­τι­κοί όμι­λοι τις στέλ­νουν στα αζή­τη­τα, επι­βε­βαιώ­νο­ντας το σύν­θη­μα που φώνα­ξαν εκα­το­ντά­δες χιλιά­δες σε όλη την Ελλά­δα και στην πρό­σφα­τη απερ­γία «ή τα κέρ­δη τους ή οι ζωές μας».

Στη γραμ­μή του «ξεπλύ­μα­τος» των ευθυ­νών της ΕΕ, όπως και της δικής του κυβέρ­νη­σης που έκα­νε απο­φα­σι­στι­κό βήμα στην «απε­λευ­θέ­ρω­ση» με την ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση του ΟΣΕ, κινεί­ται και το πόρι­σμα του ΣΥΡΙΖΑ που εντο­πί­ζει τις ευθύ­νες απο­κλει­στι­κά στον υπουρ­γό Μετα­φο­ρών επί Τεμπών, κ. Αχ. Καρα­μαν­λή, δεί­χνο­ντας μάλι­στα σαν βασι­κή του ευθύ­νη ότι δεν εφάρ­μο­σε τις ευρω­ε­νω­σια­κές οδη­γί­ες! Λέει συγκε­κρι­μέ­να το πόρι­σμά του πως «Η βασι­κό­τε­ρη παρά­λει­ψη του τέως Υπουρ­γού Υπο­δο­μών και Μετα­φο­ρών συνί­στα­το στο γεγο­νός, πως ενώ ήταν το μονα­δι­κό όργα­νο θέσπι­σης Εθνι­κών Κανό­νων Ασφα­λεί­ας από τις 14-10-2019, ημε­ρο­μη­νία κατά την οποία δημο­σιεύ­θη­κε ο Ν. 4632/2019 δυνά­μει των Ευρω­παϊ­κών Οδη­γιών 2010/797 και 2016/ 798, εντού­τοις ουδέ­πο­τε το έπρα­ξε μέχρι και την ημε­ρο­μη­νία του δυστυ­χή­μα­τος (28–02-2023)…».

Μια απ’ τα ίδια και το ΠΑΣΟΚ, που όπως και στη συζή­τη­ση στην Επι­τρο­πή επι­κε­ντρώ­νει την αρχή και το τέλος όλων των ευθυ­νών στο ζήτη­μα της Σύμ­βα­σης 717, ζητώ­ντας και τη σχε­τι­κή ποι­νι­κή διε­ρεύ­νη­ση των ευθυ­νών για τους δύο αρμό­διους υπουρ­γούς Μετα­φο­ρών και Υπο­δο­μών των κυβερ­νή­σε­ων ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Δημο­κρα­τί­ας, «οι οποί­οι φέρουν την ευθύ­νη για τη μη ολο­κλή­ρω­ση των εργα­σιών της επί­δι­κης σύμ­βα­σης 717/2014, η οποία τελεί σε άμε­ση αιτιώ­δη συνά­φεια με το τρα­γι­κό δυστύ­χη­μα των Τεμπών…». Καμία κου­βέ­ντα όμως δεν γίνε­ται, όπως ανα­δεί­χτη­κε και κατά την Εξε­τα­στι­κή Επι­τρο­πή, ούτε στο ότι αυτή όπως και άλλες συμ­βά­σεις δεν υλο­ποι­ή­θη­καν εξαι­τί­ας του κατα­κερ­μα­τι­σμού του σιδη­ρό­δρο­μου, του συστή­μα­τος των εργο­λα­βιών και των επι­χει­ρη­μα­τι­κών «πολέ­μων», πολι­τι­κή στην οποία πρω­το­στά­τη­σε το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση.

Πηγή: 902.gr

Το “έπος” του Γου­έ­μπλεϊ, αφη­γεί­ται ο Αρι­στεί­δης Καμάρας

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο