Γράφει ο Πάνος Αλεπλιώτης //
Η εταιρία Arriva ανήκει στη γερμανική κρατική εταιρεία Deutsche Bahn από το 2017 λειτουργεί το περιφερειακά τρένο της Ν. Σουηδίας Pågatågen μετά από διαγωνισμό εκχώρησης του Σουηδικού κράτους. Από τότε που ανέλαβε την διαχείριση έκρινε πως οι μηχανοδηγοί και οι ελεγκτές του τραίνου πηγαίνουν πολύ συχνά στην τουαλέτα και επέβαλε να πηγαίνουν κάθε 3,5 ώρες όχι συχνότερα και να χρησιμοποιούν και τις τουαλέτες του κοινού.
Στην πράξη αυτό σήμαινε και 5 ώρες συνεχόμενες χωρίς δυνατότητα επίσκεψης στην τουαλέτα.
Το σωματείο προσέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας το 2018 και η απόφαση του πριν από μήνες προσδιορίζει την επισκεψιμότητα στις 2,5 ώρες.
Η εταιρία όμως προσέφυγε στα Διοικητικά Δικαστήρια και άσκησε έφεση κατά της απόφασης με το σκεπτικό πως “Το σέρβις χειροτερεύει αν το ανώτατο όριο είναι οι 2,5 ώρες και αν γίνει δεδικασμένο για όλα τα τραίνα, το κόστος θα αυξηθεί επειδή θα χρειάζεται επιπλέον προσωπικό και άρα θα μετακυλιστεί στο ναύλο των επιβατών μια εποχή που χρειαζόμαστε περισσότερους να ταξιδεύουν με τα ΜΜ Μεταφοράς”.
Το σωματείο δέχεται τις 2,5 ώρες και απαντά πως “τέτοια πρεμούρα να προσπαθεί η εταιρία με νύχια και με δόντια να μην αφήνει το προσωπικό να πηγαίνει στην τουαλέτα όταν έχει ανάγκη δείχνει την περιφρόνηση που έχει για τους εργαζόμενους”.
Το γνωστό παιχνίδι της κολοκυθιάς διαδραματίζεται από υπηρεσία σε υπηρεσία, από την εταιρία και το σωματείο και γίνεται θέμα αιχμής το κάθε πόσο δικαιούται ένας εργαζόμενος να πηγαίνει για “κατούρημα”. Αυτά τα αδιέξοδα έχει το σύστημα, να μετρά τα λεφτά και τα δευτερόλεπτα που είναι σημαντικά για την κερδοφορία των επιχειρήσεων σε βάρος της υγείας και των αναγκών των εργαζόμενων.
Όσο και δευτερεύον να φαίνεται στην επιφάνεια το θέμα, βγάζει κανείς χρήσιμα συμπεράσματα για την ασυδοσία των αφεντικών στην χώρα των θαυμάτων.
Εργάστηκε σαν γεωλόγος, περιβαλλοντολόγος και χωροτάκτης στην Ελλάδα και στην Σουηδία. Δημοτικός σύμβουλος Πυλαίας Θεσσαλονίκης 87/90 και 99/2002. Αντιδήμαρχος Πυλαίας από το 1987 έως και το 1990 και από το 1999 έως και το 2000.