Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου

Δήμος Χαϊ­δα­ρί­ου: Εκδή­λω­ση τιμής με αφορ­μή την 28 Οκτώβρη

Εκδή­λω­ση, με τίτλο «Διδα­σκό­μα­στε – Εμπνε­ό­μα­στε – Συνε­χί­ζου­με», θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί την Πέμ­πτη 27 Οκτώ­βρη, στις 8 μ.μ, στο Χαϊ­δά­ρι, στην αίθου­σα εκδη­λώ­σε­ων του Δημαρ­χεί­ου. Την εκδή­λω­ση τιμής στο ΕΑΜ, στον ΕΛΑΣ, την ΕΠΟΝ, και στις αντι­στα­σια­κές οργα­νώ­σεις που κρά­τη­σαν όρθιο το λαό μας την περί­ο­δο 1940–1945 διορ­γα­νώ­νει ο Δήμος Χαϊ­δα­ρί­ου, με αφορ­μή την 28 Οκτώ­βρη. Θα μιλή­σει ο δήμαρ­χος Χαϊ­δα­ρί­ου, Μιχά­λης Σελέ­κος, και θα ακο­λου­θή­σει μου­σι­κό αφιέ­ρω­μα από τους «Υπε­ρα­στι­κούς». Στο χώρο θα υπάρ­χει έκθε­ση φωτογραφίας.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Όλγα», στην Αλκυονίδα
Όλγα Μπε­νά­ριο Γκού­τμαν Πρέ­στες (1908–1942). Ήρθε η ώρα να την γνω­ρί­σου­με και να την τιμή­σου­με και στην Ελλά­δα. ΑΠΟ 27 Οκτώ­βρη απο­κλει­στι­κά στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema. Η ται­νία είναι βασι­σμέ­νη στο ομώ­νυ­μο βιβλίο του Fernando Morais 1985 που είναι βιο­γρα­φι­κό για την πολύ­πα­θη ζωή της ηρω­ι­κής ΟΛΓΑ ΜΠΕΝΑΡΙΟ ΓΚΟΥΤΜΑΝ ΠΡΕΣΤΕΣ. «Η ιστο­ρία της Όλγας δεν είχε καμία απο­λύ­τως ανα­φο­ρά σε κανέ­να βιβλίο ή εγχει­ρί­διο ιστο­ρί­ας. Ο πρώ­τος που μου είχε μιλή­σει για την Όλγα ήταν ο πατέ­ρας μου, φοβε­ρά ενο­χλη­μέ­νος από την σκλη­ρό­τη­τα με την οποία της φέρ­θη­καν κατά την διάρ­κεια της αιχ­μα­λω­σί­ας της. Αργό­τε­ρα σαν δημο­σιο­γρά­φος έκα­να εξο­νυ­χι­στι­κές έρευ­νες και δεν βρή­κα τίπο­τα στα αρχεία. Λίγο έλει­ψε να εγκα­τα­λεί­ψω την έρευ­νά μου μέχρι που ταξί­δε­ψα στην Λαϊ­κή Δημο­κρα­τία της Γερ­μα­νί­ας. Μέσα από τα ντο­κου­μέ­ντα που βρή­κα εκεί και τις συνα­ντή­σεις με πρό­σω­πα που έκα­να, ανα­κά­λυ­ψα μια γυναί­κα κατα­πλη­κτι­κή, αφο­σιω­μέ­νη σώμα και ψυχή σε ένα σκο­πό και της οποί­ας ο θάνα­τος ήταν μια τρα­γω­δία. Βρί­σκο­νταν εκεί όλες οι κλω­στές για να υφαν­θεί ένα μυθι­στό­ρη­μα που ποτέ δεν κατά­φε­ρε να εκδο­θεί. Αφού είχα γρά­ψει το βιβλίο μου, άρχι­σα από περιέρ­γεια να ψάχνω ίχνη που να μνη­μο­νεύ­ουν την Όλγα στην χώρα μου, πλά­κες, δρό­μους, κτλ, δεν βρή­κα τίπο­τα. Σήμε­ρα χάρη στο βιβλίο και στην ται­νία του MONJARDIM JAYME που βασί­στη­κε στο βιβλίο μου, έγι­νε επα­νόρ­θω­ση αυτής της λήθης. Τώρα πια υπάρ­χουν δρό­μοι, πλα­τεί­ες, λεω­φό­ροι σχο­λεία OLGA BENARIO, όπως συνέ­βαι­νε στην πατρί­δα της ΛΑΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ.» Περισ­σό­τε­ρα δια­βά­στε εδώ.

«ΟΛΓΑ», Βιο­γρα­φι­κό Δρά­μα, Βρα­ζι­λία 2004, Διάρ­κεια 144΄ — ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  Jayme Monjardim — ΣΕΝΑΡΙΟ: Rita Buzzar, Fernando Morais (συγ­γρα­φέ­ας) — ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Camila Morgado, Caco Ciocler, Luís Melo Fernanda Montenegro, Leona Cavalli κ.α. — ΜΟΥΣΙΚΗ: Marcus Viana — ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ricardo Della Rosa — ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώ­ρια), Τηλ.210 8220008: 210 8220023, Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

ΜΟΥΣΙΚΗ

The Swingin’ Cats στο Gazarte
Οι Swingin’ Cats, που αγα­πή­θη­καν από το κοι­νό ως “Penny & The Swingin’ Cats”, επι­στρέ­φουν ανα­νε­ω­μέ­νοι στο Roof Stage του GAZARTE, ερμη­νεύ­ο­ντας ξέφρε­νες swing και rock n’ roll μελω­δί­ες και τρα­γού­δια σε retro ατμό­σφαι­ρα. Ένα χορευ­τι­κό πρό­γραμ­μα που ζωντα­νεύ­ει μια μεγά­λη γκά­μα ελλη­νι­κού και ξένου ρεπερ­το­ρί­ου σε κινη­μα­το­γρα­φι­κό σκη­νι­κό και μια μου­σι­κή που θα μας ταξι­δέ­ψει στην ανε­με­λιά παλιών και αθώ­ων επο­χών με κέφι και ενέρ­γεια. Στο Gazarte — Roof Stage(Βουτάδων 32–34). Τηλ.: 2103452277, 2103460347. Στις 22:00. Γενι­κή Είσο­δος: 8 ευρώ.

 ΧΟΡΟΣ

 «Displacement / Focus: Syria» στη Στέ­γη του Ιδρύ­μα­τος Ωνάση
Στο τελευ­ταίο του έργο, ο Αλζ­γκάιρ ξεκι­νά από μου­σι­κά και κινη­τι­κά μοτί­βα παρα­δο­σια­κών χορών. Μέσα από τη δυνα­μι­κή της συρια­κής κουλ­τού­ρας και παρά­δο­σης, εξε­ρευ­νά το πώς αυτή δημιουρ­γή­θη­κε, αλλά και πόσο θα αλλά­ξει υπό την πίε­ση των ραγδαί­ων αλλα­γών που υφί­στα­ται η χώρα του. Μετά την παρά­στα­ση, θα ακο­λου­θή­σει συζή­τη­ση του κοι­νού με τους συντε­λε­στές. Στη Στέ­γη του Ιδρύ­μα­τος Ωνά­ση (Λεω­φό­ρος Συγ­γρού 107–109, Ν. Κόσμος). Τηλ.: 2130178000. Στις 21:00. Εισι­τή­ρια: από 7 έως 18 ευρώ.

ΘΕΑΤΡΟ

«Ο γέρος και η θάλασ­σα» για πρώ­τη φορά στη σκηνή
«Ο γέρος και η θάλασ­σα» του Ερνεστ Χέμιν­γου­εϊ ανε­βαί­νει στη θεα­τρι­κή σκη­νή του «Faust» (Καλα­μιώ­του 11 & Αθη­να­ΐ­δος 12, τηλ. 210 3234095), κάθε Τετάρ­τη και Πέμ­πτη στις 21.00, από 26 Οκτώ­βρη και για 14 παρα­στά­σεις. Ογδό­ντα τέσ­σε­ρις μέρες είχε να πιά­σει ψάρια ο Σαντιά­γο, ο γέρος της θάλασ­σας, και την ογδοη­κο­στή πέμ­πτη απο­φα­σί­ζει να κάνει αυτό που κανέ­νας άλλος ψαράς δεν τόλ­μη­σε, να βγει στ’ ανοι­χτά, ανα­ζη­τώ­ντας το μεγά­λο ψάρι, που θα αλλά­ξει την τύχη του. «Ο γέρος και η θάλασ­σα» δια­σκευά­στη­κε και ανε­βαί­νει στη σκη­νή από την ομά­δα Salao, για πρώ­τη φορά στην Ελλά­δα. Salao σημαί­νει «ο πιο άτυ­χος του κόσμου», ένα όνο­μα που έχουν δώσει όλοι οι ψαρά­δες του χωριού στον γερο-Σαντιά­γο. Στην παρά­στα­ση, ηθο­ποιοί και μου­σι­κοί ταξι­δεύ­ουν για μία ώρα στην Κού­βα, εκεί όπου η μου­σι­κή, το ψάρε­μα, η απλή καθη­με­ρι­νή ζωή συνα­ντιού­νται με τη μεγα­λύ­τε­ρη μάχη για το πιο σπου­δαίο έπα­θλο. O «γέρος» του Χέμιν­γου­εϊ γνώ­ρι­σε αμέ­σως παγκό­σμια επι­τυ­χία. Σαν από ειρω­νεία της τύχης, η λογο­τε­χνι­κή κατα­γρα­φή μιας ιστο­ρί­ας που περι­γρά­φει την απώ­λεια ενός τερά­στιου επά­θλου, χάρι­σε στον συγ­γρα­φέα το μεγα­λύ­τε­ρο έπα­θλο της καριέ­ρας του, ένα βρα­βείο Πού­λι­τζερ και το Νόμπελ Λογο­τε­χνί­ας. Ισως για­τί είναι εμπνευ­σμέ­νη από την αλη­θι­νή ιστο­ρία ενός γέρου ψαρά, όπως την αφη­γή­θη­κε στον Χέμιν­γου­εϊ ο φίλος του Κάρ­λος.  Σκη­νο­θε­σία — Δια­σκευή: Σοφία Αντω­νί­ου. Σκη­νι­κά — Κοστού­μια: Ιφι­γέ­νεια Δού­ρα, Σοφία Αντω­νί­ου. Μου­σι­κή — Ηχη­τι­κό περι­βάλ­λον: Βαγ­γέ­λης Μακρυ­γιάν­νης. Μου­σι­κός: Από­στο­λος Λαγα­ρί­ας. Παί­ζουν: Σοφία Αντωνίου/Φωτεινή Τερ­ζή (διπλή δια­νο­μή), Βασι­λεία Ιγγλέ­ση, Εμμη Χάλα­ρη, Γιώρ­γος Χοτζόγλου.

Οι «Τρεις Αδερ­φές» του Τσέ­χωφ στο Θέα­τρο Πορεία
Οι «Τρεις Αδερ­φές», το τσε­χω­φι­κό έργο σε σκη­νο­θε­σία Δημή­τρη Τάρ­λο­ου συνε­χί­ζει την επι­τυ­χη­μέ­νη του πορεία και την φετι­νή σεζόν. Με 15.000 θεα­τές το πρώ­το τρί­μη­νο, η παρά­στα­ση θα επα­νέλ­θει στη σκη­νή του Πορεία, από τις 26 Οκτω­βρί­ου. Ο Αντόν Τσέ­χοφ έγρα­ψε τις Τρεις αδερ­φές ‑ένα έργο για την προσ­δο­κία- το 1901, στο γύρι­σμα του 20ου αιώ­να. Ο ίδιος ο συγ­γρα­φέ­ας χαρα­κτη­ρί­ζει το έργο του «κωμω­δία» και τους χαρα­κτή­ρες του «μπου­φό­νους», καθώς φέρ­νει κάθε έναν από αυτούς, κάθε τους ελπί­δα, κάθε τους αγω­νία, αντι­μέ­τω­πους με την πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, όπως αυτή σμι­λεύ­ε­ται αμεί­λι­κτα από τον χρό­νο. Τους τρεις πρω­τα­γω­νι­στι­κούς ρόλους ενσαρ­κώ­νουν οι βρα­βευ­μέ­νες Αλε­ξάν­δρα Αϊδί­νη, Ιωάν­να Παπ­πά και Λένα Παπα­λη­γού­ρα. Στο Θέα­τρο Πορεία (Τρι­κόρ­φων 3–5 & 3ης Σεπτεμ­βρί­ου 69, Πλ. Βικτω­ρί­ας). Τηλ.: 210 8210991. Στις 19:30. Εισι­τή­ρια- Τετάρ­τη γενι­κή είσο­δος (λαϊ­κή): 15 ευρώ. Πέμ­πτη έως Κυρια­κή: κανο­νι­κό 20 ευρώ, senior (άνω των 65): 17 ευρώ, φοι­τη­τι­κό, νεα­νι­κό (κάτω των 22), ανέρ­γων: 14 ευρώ

«Φαύ­στα» του Μποστ στο Θέα­τρο Προσκήνιο
Η ιδιόρ­ρυθ­μη “τρα­γω­δία” του Μέντη Μπο­σταν­τζό­γλου, σε μια ευφρό­συ­νη μου­σι­κή προ­σέγ­γι­ση του έργου, ανε­βαί­νει στο ανα­και­νι­σμέ­νο θέα­τρο Προ­σκή­νιο, σε σκη­νο­θε­σία της Μάρ­θας Φριν­τζή­λα και με την Ελέ­νη Κοκ­κί­δου να κρα­τά τον πρω­τα­γω­νι­στι­κό ρόλο. Παί­ζουν ακό­μη: Τάσος Γιαν­νό­που­λος, Κώστας Μπε­ρι­κό­που­λος, Βαγ­γέ­λης Χατζη­νι­κο­λά­ου, Μενέ­λα­ος Χαζα­ρά­κης, Γιώρ­γος Γιαν­να­κά­κος και Γιώρ­γος Οικο­νό­μου. Στο Θέα­τρο Προ­σκή­νιο (Στουρ­νά­ρη & Καπνο­κο­πτη­ρί­ου 8, Πεδίο ‘Αρε­ως) . Τηλ.: 210 8211855. Στις 19:30. Εισι­τή­ρια : 20, 16 ευρώ (Λαϊ­κή Απο­γευ­μα­τι­νή μόνο Σάβ­βα­το από­γευ­μα) και 13ευρώ (μειω­μέ­νο για φοι­τη­τές και ανέρ­γους, εκτός Σαββάτου).Τετάρτη, Πέμ­πτη, Παρα­σκευή άνω των 65 ετών: 16 ευρώ.

«The Entertainer» του John Osborne στο Δημο­τι­κό Θέα­τρο Πειραιά
Σε ζωντα­νή μετά­δο­ση από το θέα­τρο Garrick του Λον­δί­νου, θα προ­βλη­θεί στο Δημο­τι­κό Θέα­τρο Πει­ραιά το αρι­στούρ­γη­μα του John Osborne με πρω­τα­γω­νι­στές τον Kenneth Branagh στο ρόλο του Archie Rice και τον Gawn Grainger ως Billy Rice. Ο John Osborne, με φόντο τη μετα­πο­λε­μι­κή Βρε­τα­νία, και με κεντρι­κό ήρωα έναν παλιό σταρ του μιού­ζικ χολ που έχει πια απο­συρ­θεί, ανα­δει­κνύ­ει την εκρη­κτι­κή αντί­θε­ση ανά­με­σα στη λάμ­ψη και τα φώτα της σκη­νής και στα δει­νά που ακο­λου­θούν τον καλ­λι­τέ­χνη στην πραγ­μα­τι­κή ζωή. Στην παρά­στα­ση συμ­με­τέ­χουν: Phil Dunster, Pip Jordan, Crispin Letts, Kate Tydman, Lauren Alexandra, Yasmin Harrison. Στο Δημο­τι­κό Θέα­τρο Πει­ραιά (Λεω­φό­ρος Ηρώ­ων Πολυ­τε­χνεί­ου 34). Τηλ.: 2104143310, 2104143320. Στις 21:15. Εισιτήρια:18 ευρώ (Κανο­νι­κό), 12 ευρώ (Φοιτητικό/ΑμεΑ/Κάρτα ανεργίας).

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΑΣΗΜΑΝΤΟΤΗΤΕΣ
Οι σκέ­ψεις που έρχο­νται την ώρα του ντους, η συνή­θεια να μετρά κάποιος τα σκα­λο­πά­τια που ανε­βαί­νει, ένα αντι­κεί­με­νο στο δεύ­τε­ρο πλά­νο, ένα προ­σω­πι­κό φετίχ, μια ιδιο­μορ­φία… Καθη­με­ρι­νό­τη­τες. Δια­κρι­τι­κές λεπτο­μέ­ρειες. Αση­μα­ντό­τη­τες. Εγκα­τα­λεί­πο­ντας τα βαρύ­γδου­πα θέμα­τα και τις μεγά­λες ιδέ­ες η έκθε­ση επι­κε­ντρώ­νε­ται στην αση­μα­ντό­τη­τα. Εστιά­ζει στα μικρο­γε­γο­νό­τα, τους υπο­κει­με­νι­σμούς και αυτά που συμ­βαί­νουν στον προ­σω­πι­κό χωρο­χρό­νο. Τα πράγ­μα­τα εκεί­να που κάποιος παρα­τη­ρεί, ενώ για κάποιον άλλο είναι αόρα­τα. Επι­χει­ρεί­ται έτσι μία διε­ρεύ­νη­ση της έννοιας της αση­μα­ντό­τη­τας και τον τρό­πων που αυτή μπο­ρεί να ερμη­νευ­τεί εικα­στι­κά. Ανα­λυ­τι­κά δεί­τε ΕΔΩ.

 Έκθε­ση Μόρα­λη – Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο. 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο