Το πρώτο τμήμα της Γραμμής συνδέει το Άλσος Βείκου με το Γουδή, απαρτιζόμενη συνολικά από 15 νέους σταθμούς, θα διατρέχει τέσσερις δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου), με μήκος 13 χλμ. και εκτιμάται ότι θα μπορεί να εξυπηρετήσει γύρω τους 340.000 επιβάτες καθημερινά.
Από τα μεγαλύτερα “δημόσια” έργα, (αρχικού) προϋπολογισμού 1,2 δισ.€, που αναμένεται να φέρει τεκτονικές αλλαγές στην καθημερινότητα των κατοίκων της πρωτεύουσας, όχι μειώνοντας το κυκλοφοριακό, αλλά και «παράπλευρες απώλεις», όπως η εκτίναξη των τιμών γης (πχ. στην Καισαριανή ήδη οι τιμές εκτινάχτηκαν 400–500%)
Γενική περιγραφή Γραμμής 4
Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Το πρώτο δρομολόγιο που θα πραγματοποιηθεί σε 8+ χρόνια, κατά τις εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων θα οδηγήσει σε 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα, «εξοικονόμηση 1.216 μεγαβατωρών ενέργειας, αλλά και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 318 τόνους».
15 Σταθμοί
- Βεΐκου: Στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου.
- Γαλάτσι: Λεωφόρος Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου.
- Ελικώνος: Αγ. Γλυκερίας & Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, κοντά στον λόφο Ελικώνος.
- Κυψέλη: ΝΑ της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.
- Δικαστήρια: Δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελεπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.
- Αλεξάνδρας: Συμβολή Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας.
- Εξάρχεια: Πλατεία Εξαρχείων (Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη).
- Ακαδημίας: Μεταξύ Ιπποκράτους και Σίνα.
- Κολωνάκι: Στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου), στη συμβολή Σκουφά | Πατριάρχου Ιωακείμ | Καψάλη | Κουμπάρη & Κανάρη.
- Ευαγγελισμός: Πάρκο της Ριζάρη ||, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.
- Καισαριανή:
1. Στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την (πρώην) Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ και - 2. Και προς Πανεπιστημιούπολη (απέναντι από το Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών) στο πάρκο Ανατολικής Θράκης — Μεσολογγίου | Ομηρείου
- Ιλίσια: Ινδού και στις πλατείες Αόρνου | Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου.
- Ζωγράφου: Επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου.
- Γουδή: Πλατεία Ελευθερίας στην οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου (Δήμος Ζωγράφου).
Μειώνονται οι αποστάσεις
Η γραμμή 4 του μετρό θα ψαλιδίσει χρονικά τις αποστάσεις, δεδομένου ότι το δρομολόγιο Άλσος Βεΐκου θα διαρκεί μόλις 8,5 λεπτά.
Η διαδρομή Άλσος Βεΐκου — Πανεπιστημιούπολη 14 λεπτά, ενώ για τη μετακίνηση από την Καισαριανή στο Άλσος Βεΐκου θα χρειάζονται 12,5 λεπτά.
Παράλληλα, θα εξυπηρετούνται πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις,όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη.
Επιπροσθέτως, με την κατασκευή των σταθμών Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός θα αποσυμφορηθούν πολλοί εκ των υφιστάμενων κεντρικών σταθμών του Μετρό, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτόν του Συντάγματος.
Επίσης, η γραμμή 4 θα συνδέεται με υφιστάμενες Γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Τεχνολογικές καινοτομίες
Θα υπάρχουν τρένα που θα κινούνται χωρίς οδηγό, τρένα φιλικά προς το περιβάλλον με σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά.
Πρόβλεψη επιστροφής αναγεννώμενης ενέργειας της πέδης των συρμών.
Εξελιγμένα συστήματα αυτομάτου ελέγχου όλων των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων
Προβλέψεις κυβερνοασφάλειας στη λειτουργία τρένων και συστημάτων.
Εξελιγμένα συστήματα επικοινωνιών και εξυπηρέτησης των επιβατών.
Τα πρώτα εργοτάξια έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους για τις πρόδρομες εργασίες σε Καισαριανή Κατεχάκη, Δικαστήρια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Βεΐκου.
Τον Απρίλη 2017 (επί δημαρχίας Λα.Συ.) ασχολήθηκε με το θέμα διέλευσης του ΜΕΤΡΟ από την Καισαριανή το ΔΣ της πόλης σε ανοιχτή του συνεδρίαση, παρουσία φορέων και κατοίκων.
Καλεσμένοι στη Συνεδρίαση ήταν ο Νικόλαος Μπούσουλας, Διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και ο Θεόδωρος Παπαδόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, που παρουσίασαν αναλυτικά το έργο, την προβλεπόμενη χωροθέτηση των σταθμών και τις εναλλακτικές δυνατότητες, καθώς και τις αλλαγές που θα επέλθουν στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.
Τότε είχε ειπωθεί πως “Το έργο δημοπρατείται το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ η κατασκευή των σταθμών στην Καισαριανή εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στα μέσα του 2019 και θα και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022”
Ο Δήμαρχος στην εισηγητική του ομιλία έθεσε συνολικά το θέμα των μέσων μεταφοράς προς όφελος του λαού. Υπογράμμισε ότι σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να εξυπηρετούνται οι πολίτες από σύγχρονες, ασφαλείς, γρήγορες και προσιτές συγκοινωνίες, όσο το δυνατόν φιλικότερες προς το ήδη πολύ επιβαρημένο αστικό περιβάλλον, που θα σχεδιάζονται με βάση τις ανάγκες τους και όχι με βάση τα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος.
Με φθηνό αντίτιμο και δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών.
Τόνισε ότι η δημιουργία δύο σταθμών του ΜΕΤΡΟ στην Καισαριανή θα συμβάλει περεταίρω στην εξυπηρέτηση του συνόλου των κατοίκων της πόλης μας, δίνοντας ανάσα στο συγκοινωνιακό πρόβλημα. Ανέδειξε ωστόσο, ότι η κατασκευή και χωροθέτηση των σταθμών θα πρέπει να λάβει υπόψη την πολύπλευρη επίδρασή τους στη ζωή της πόλης και να επιλεγεί για το σκοπό αυτό η πλεονεκτικότερη θέση που αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Στην εξέλιξη της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο αυτοί οι προβληματισμοί επιβεβαιώθηκαν από την πλειοψηφία των τοποθετήσεων τόσο των κατοίκων όσο και των Δημοτικών Συμβούλων.
Η εταιρεία στη βάση αυτή των προβληματισμών παρουσίασε εναλλακτική πρόταση για το δεύτερο σταθμό της πόλης στα όρια του χώρου της Πανεπιστημιούπολης και με είσοδο για την Καισαριανή στο ύψος της συμβολής των οδών Ανατολικής Θράκης και Ομηρείου (πίσω από το σούπερ-μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος).
Η πρόταση αυτή υπερψηφίστηκε από την πλειοψηφία του Δ.Σ.
Στη συνεδρίαση εντοπίστηκαν από τους περισσότερους ομιλητές οι επιπτώσεις που θα υπάρχουν στη ζωή και την καθημερινότητα της πόλης κατά τη διάρκεια της κατασκευής και η ανάγκη να παρθούν μέτρα ανακούφισης των πολιτών στο διάστημα αυτό.
Ιδιαίτερα εντοπίστηκαν οι αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, η ανάγκη ανοίγματος του δρόμου της Πανεπιστημιούπολης, η εξασφάλιση της δομικής ακεραιότητας των κτηρίων στις Πυροβολημένες και του Βενιζέλου και η στήριξη των ΕΒΕ της περιοχής.
Σύμβουλος του ελληνικού Δημοσίου και επιβλέπουσα είναι ‑μέχρι σήμερα τουλάχιστον η αμερικάνικών συμφερόντων ‑έδρα Σαν Φρανσίσκο (λείπει ο Μάης απ΄τη σαρακοστή;) εταιρεία Μπέχτελ που “πιστοποιεί ότι στη διάρκεια της επίβλεψης δεν σημειώθηκε κάτι που να ανατρέπει την επιδιωκόμενη ποιότητα του έργου και την εύρυθμη λειτουργία του”.
Θυμίζουμε πως ο (ελληνικής καταγωγής) Αμερικανός Αντριου Νάτσιος “ένα από τα 20 σημαντικότερα πρόσωπα κατά την Καθημερινή στην Ουάσιγκτον και η εταιρεία του η Μπέχτελ, έλαβε “ανάθεση” από την αμερικανική κυβέρνηση, για την ανοικοδόμηση του Ιράκ (αφού το ρήμαξαν ΗΠΑ & CIA + EE)
Ο “ελληνικής καταγωγής” είναι και επικεφαλής της Usaid, του τεράστιου «Αμερικανικού Γραφείου Διεθνούς Ανάπτυξης», του ιμπεριαλιστικού Οργανισμού που έχει ρημάξει την Κούβα και βάζει τώρα χέρι στην Ουκρανία
Η USAID παρέχει συνεχή ανθρωπιστική βοήθεια σε πολιτικούς κρατούμενους και τις οικογένειές τους, και πολιτικά περιθωριοποιημένα άτομα για να ανακουφίσει τις κακουχίες που υπέστησαν λόγω των πολιτικών τους πεποιθήσεων ή των προσπαθειών τους να ασκήσουν τις θεμελιώδεις ελευθερίες τους, σε χιλιάδες κουβανικές οικογένειες, παρέχοντας μια ανεκτίμητη σανίδα σωτηρίας για τη βελτίωση της σωματικής και ψυχολογικής τους ευεξίας.
Η εταιρική σχέση της κυβέρνησης των ΗΠΑ με τον λαό της Ουκρανίας είναι σταθερή και διαρκής και η USAID παραμένει προσηλωμένη στη στήριξη της Ουκρανίας και του λαού της σε αυτήν την τρέχουσα κρίση. Συνεργαστήκαμε στενά με την Ουκρανία, τους Ευρωπαίους συμμάχους μας και τους εταίρους για να υποστηρίξει τον ουκρανικό λαό να γλυτώσει από την επιθετικότητα της Ρωσίας και να αντιμετωπίσει γρήγορα κρίσιμες ανάγκες που προκύπτουν λόγω συνεχιζόμενων συγκρούσεων. Έχουμε ήδη ανταποκριθεί σε μια σειρά αναγκών ενόψει της εισβολής, από την ενεργειακή ασφάλεια έως την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την υποστήριξη της κυβερνοασφάλειας, καθώς η Ρωσία προσπαθεί να διακόψει κρίσιμες υποδομές και επικοινωνίες.
Δείτε και
Η ρεμούλα του μετρό