Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Έγκλημα στο Πέραμα: Νεκρός ένας εργάτης και δυο τραυματίες στη Ζώνη — Δεν υπήρχε τεχνικός ασφάλειας!

Νεκρός είναι ο ένας από τους τρεις εργα­ζό­με­νους που τραυ­μα­τί­στη­καν σε εργα­τι­κό «ατύ­χη­μα» που έγι­νε στη Ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κή Ζώνη Περάματος.

Οι τρεις εργα­ζό­με­νοι συμ­με­τεί­χαν σε επι­σκευα­στι­κές εργα­σί­ες που βρί­σκο­νταν σε εξέ­λι­ξη στο πλοίο «Asterion», το οποίο είναι ανελ­κυ­σμέ­νο σε μία από τις τρεις πλω­τές δεξα­με­νές της Ζώνης. Οι εργα­ζό­με­νοι ήταν σε σκα­λω­σιά για να τοπο­θε­τή­σουν το τέταρ­το πτε­ρύ­γιο στην προ­πέ­λα πλοί­ου. Για άγνω­στους μέχρι στιγ­μής λόγους, έπε­σε η σκα­λω­σιά, με απο­τέ­λε­σμα να πλα­κώ­σει τους εργα­ζό­με­νους το πτερύγιο.

Δεν υπήρ­χε τεχνι­κός ασφά­λειας για μία τόσο σοβα­ρή εργα­σία! Επί­σης, οι απο­δυ­να­μω­μέ­νες επι­τρο­πές υγιει­νής και ασφά­λειας της εργα­σί­ας εντο­πί­ζουν σοβα­ρές ελλεί­ψεις στα μέτρα υγιει­νής και ασφά­λειας στη Ζώνη.

Ο νεκρός εργά­της είναι ένας 47χρονος  χει­ρι­στής ανυ­ψω­τι­κού μηχα­νή­μα­τος, στον οποίο έπε­σε επά­νω το πτε­ρύ­γιο.  Ένας ακό­μη 47χρονος τραυ­μα­τί­στη­κε στο πόδι και μετα­φέρ­θη­κε στο Τζά­νειο και ένας 43χρονος, τραυ­μα­τί­ας στο κεφά­λι, μετα­φέρ­θη­κε σε ιδιω­τι­κή κλινική.

Από την πρώ­τη στιγ­μή στο σημείο του ατυ­χή­μα­τος βρέ­θη­κε το Συν­δι­κά­το Μετάλ­λου Αττι­κής και Ναυ­πη­γι­κής Βιο­μη­χα­νί­ας Ελλά­δας. Στις 5.30 μ.μ θα γίνει συνε­δρί­α­ση της Διοί­κη­σης του Συν­δι­κά­του μέσα στη Ζώνη. Προ­σα­να­το­λί­ζε­ται σε νέα αγω­νι­στι­κή κινη­το­ποί­η­ση για το μεί­ζον θέμα της προ­στα­σί­ας της ζωής και της σωμα­τι­κής ακε­ραιό­τη­τας των εργα­τών που απο­τε­λεί προ­με­τω­πί­δα των πρό­σφα­των απερ­γιών και κινη­το­ποι­ή­σε­ων που έγι­ναν στη Ζώνη Περά­μα­τος και στα Ναυ­πη­γεία. Είναι χαρα­κτη­ρι­στι­κό πως από την αρχή του 2023 στη Ζώνη έχουν πραγ­μα­το­ποι­η­θεί τέσ­σε­ρις απερ­γί­ες με βασι­κό αίτη­μα την λήψη μέτρων προ­στα­σί­ας για τους εργάτες!

Στο σημείο παρα­βρί­σκο­νται ο Θοδω­ρής Χιώ­νης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Νίκος Μαυ­ρο­κέ­φα­λος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ο Νίκος Αμπα­τιέ­λος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βου­λευ­τής. Παρα­βρί­σκε­ται επί­σης και ο Μάρ­κος Μπε­κρής, πρό­ε­δρος του Εργα­το­ϋ­παλ­λη­λι­κού Κέντρου Πει­ραιά και αντι­προ­σω­πεία της γραμ­μα­τεί­ας του ΠΑΜΕ.

Με αλλε­πάλ­λη­λες κινη­το­ποι­ή­σεις και αγώ­νες οι μεταλ­λερ­γά­τες, οι ναυ­πη­γο­ξυ­λουρ­γοί και άλλες ειδι­κό­τη­τες εργα­ζο­μέ­νων της Ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κής Ζώνης του Περά­μα­τος, οι λιμε­νερ­γά­τες στις προ­βλή­τες στις προ­βλή­τες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθ­μού Εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων της COSCO, οι ναυ­τερ­γά­τες στα καρά­βια του Πει­ραιά και στα ρυμουλ­κά, έφε­ραν στο προ­σκή­νιο την ανά­γκη για τη λήψη ουσια­στι­κών μέτρων προ­στα­σί­ας της ζωής τους, για την ενί­σχυ­ση των απα­ραί­τη­των ελεγ­κτι­κών μηχα­νι­σμών, για την πλή­ρη ανα­βάθ­μι­ση των υγειο­νο­μι­κών υπο­δο­μών στην περιο­χή, για ΣΣΕ με δικαιώ­μα­τα, για πάτα­ξη της εντα­τι­κο­ποί­η­σης της εργα­σί­ας και της εργο­δο­τι­κής ασυ­δο­σί­ας στους χώρους δουλειάς.

Μπο­ρεί ο πρω­θυ­πουρ­γός κατά την πρό­σφα­τη περιο­δεία του στο Πέρα­μα να έκα­νε το «μαύ­ρο — άσπρο» για τους εργα­ζό­με­νους στην Ν/Ζώνη ωστό­σο το νέο τρα­γι­κό εργα­τι­κό δυστύ­χη­μα στην Ν/Ζώνη έρχε­ται να επι­βε­βαιώ­σει πόσο κενές περιε­χο­μέ­νου για τους εργα­ζό­με­νους είναι τέτοιου είδους δηλώ­σεις, όπως αυτές του Κ. Μητσο­τά­κη, που στην ουσία δίνει αέρα στα πανιά της εργο­δο­τι­κής ασυ­δο­σί­ας και εκμε­τάλ­λευ­σης μετα­τρέ­πο­ντας τους χώρους δου­λειάς σε αρέ­νες θανά­του και σακα­τε­μέ­νων εργατών.

Η κυβέρ­νη­ση και τα αστι­κά κόμ­μα­τα έχουν βαρύ­τα­τες ευθύ­νες για την κατά­στα­ση στην Ν/Ζώνη και δεν δικαιού­νται να κάνουν ότι δεν γνω­ρί­ζουν ότι δεν ξέρουν τίπο­τα, χύνο­ντας «κρο­κο­δεί­λια δάκρυα». Όσες φορές κινη­το­ποι­ή­θη­καν τα σωμα­τεία διεκ­δι­κώ­ντας μέτρα υγιει­νής και ασφά­λειας, είτε ποι­νι­κο­ποι­ή­θη­καν οι κινη­το­ποι­ή­σεις τους βγαί­νο­ντας παρά­νο­μες και κατα­χρη­στι­κές, είτε επι­χει­ρή­θη­κε η κατα­στο­λή, η υπο­νό­μευ­ση και η συκο­φά­ντη­ση των αγώ­νων τους και των αιτη­μά­των τους. Οι κυβερ­νή­σεις και τα κόμ­μα­τα του κεφα­λαί­ου, απά­ντη­σαν με περισ­σό­τε­ρα προ­νό­μια στην Cosco, στους επι­χει­ρη­μα­τί­ες και στους εργο­λά­βους της Ν/Ζώνης και με μεγα­λύ­τε­ρη επί­θε­ση στα δικαιώ­μα­τα των εργα­ζο­μέ­νων, οι οποί­οι ωστό­σο δεν το έβα­λαν κάτω, οργα­νώ­νο­ντας την πάλη τους για τα δικαιώ­μα­τά τους.

Μπαράζ κινητοποιήσεων και απεργιών

Στα­χυο­λο­γώ­ντας, η πιο πρό­σφα­τη προει­δο­ποί­η­ση για το κακό που θα ακο­λου­θού­σε ήταν στις 26 Μάη 2023, όταν ένα εργα­ζό­με­νος σε ιδιω­τι­κό ναυ­πη­γείο στη Σαλα­μί­να απε­γκλω­βί­στη­κε, όταν λιπο­θύ­μη­σε κατά την διάρ­κεια εργασιών.

Στις 17 Μάη 2023 στη Ζώνη στο Πέρα­μα, στο Μώλο Δρα­πε­τσώ­νας, στα Ναυ­πη­γεία Σπα­νό­που­λου, στα Ναυ­πη­γεία Ελευ­σί­νας,  «δεν έπε­σε σφυ­ριά», καθώς αγω­νι­στι­κά απαι­τή­θη­κε εφαρ­μο­γή της Τοπι­κής ΣΣΕ και μέτρα υγιει­νής και ασφάλειας.

Στις 9/1/2023 έγι­νε στά­ση εργα­σί­ας από το Συν­δι­κά­το Μετάλ­λου και το Σωμα­τείο Ναυ­πη­γο­ξυ­λουρ­γών ενά­ντια στη συρ­ρί­κνω­ση της Ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κής Ζώνης.

Στις 14/2/2023  έγι­νε απερ­γία και συγκέ­ντρω­ση για μέτρα ασφα­λεί­ας και τήρη­ση των ΣΣΕ, από μεταλ­λερ­γά­τες και ναυ­πη­γο­ξυ­λουρ­γούς στη Ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κή Ζώνη και τα καρ­νά­για του Περά­μα­τος, τον ντό­κο της ΔΕΗ στο Κερα­τσί­νι, τον νέο μώλο της Δρα­πε­τσώ­νας και τα Ναυ­πη­γεία Σπα­νό­που­λου σε Πέρα­μα και Σαλαμίνα.

Στις 10/2/2023 τα Συν­δι­κά­το Μετάλ­λου και το Σωμα­τείο Ναυ­πη­γο­ξυ­λουρ­γών προ­χω­ρούν σε απερ­γία και κινη­το­ποί­η­ση ενά­ντια στα σχέ­δια κλει­σί­μα­τος της Ζώνης, διεκ­δι­κώ­ντας παράλ­λη­λα και μέτρα προ­στα­σί­ας, υγιει­νής και ασφάλειας.

Στις 23/1/2023, σημειώ­θη­κε τραυ­μα­τι­σμός εργα­το­τε­χνί­τη κατά την διάρ­κεια εργα­σιών σε υπό επι­σκευή πλοίο.

Να απο­δο­θούν οι ευθύ­νες για το σοβα­ρό τραυ­μα­τι­σμό εργά­τη στο Πέρα­μα, ζητά με παρέμ­βα­σή του στις 4/4/2022 το Συν­δι­κά­το Μετάλ­λου Αττι­κής και Ναυ­πη­γι­κής Βιο­μη­χα­νί­ας Ελλά­δας.

Στις 28/4/2022, συγκέ­ντρω­ση στο υπ. Ναυ­τι­λί­ας πραγ­μα­το­ποί­η­σαν οι λιμε­νερ­γά­τες για μέτρα προ­στα­σί­ας της ζωής τους, με αφορ­μή και το σοβα­ρό εργα­τι­κό «ατύ­χη­μα» που σημειώ­θη­κε σε πλοίο στο σταθ­μό εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων, όπου ένας ακό­μη εργά­της σακατεύτηκε.

Επί­σης στις 30/6/2022, το Συν­δι­κά­το Μετάλ­λου Αττι­κής και Ναυ­πη­γι­κής Βιο­μη­χα­νί­ας Ελλά­δας και το Σωμα­τείο Ναυ­πη­γο­ξυ­λουρ­γών πραγ­μα­το­ποί­η­σαν συγκέ­ντρω­ση στη Ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κή Ζώνη στο Πέρα­μα απαι­τώ­ντας μέτρα πυρο­προ­στα­σί­ας και την ολο­κλή­ρω­ση των έργων υποδομής.

Στις 5/7/2022, σημειώ­νε­ται τραυ­μα­τι­σμός εργά­τη στη Ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κή Ζώνη.

Στις 25/10/2022, ο Πει­ραιάς “νεκρώ­νει” από την απερ­για­κή κινη­το­ποί­η­ση λιμε­νερ­γα­τών, ναυ­τερ­γα­τών, μεταλ­λερ­γα­τών, για ουσια­στι­κά μέτρα προ­στα­σί­ας, υγιει­νής και ασφά­λειας, για ανθρώ­πι­νες συν­θή­κες εργα­σί­ας και αξιο­πρε­πείς μισθούς. Διε­μή­νυ­σαν ότι «Δεν θα δεχθού­με να μας σφά­ξουν στο γόνα­το για τα κέρ­δη τους».

Στις 22/11/2022, νέα στά­ση εργα­σί­ας και συγκέ­ντρω­ση ενά­ντια στην συρ­ρί­κνω­ση της ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευ­ής και κατά της ανερ­γί­ας. Διεκ­δι­κού­νται επί­σης και μέτρα προ­στα­σί­ας, υγιει­νής και ασφάλειας.

Στις 15/12/2022, τραυ­μα­τί­ζε­ται εργά­της μετά από πτώ­ση κατά τη διάρ­κεια εργα­σιών σε πλοίο στον Πειραιά.

Στις 5/11/2021, με απερ­γία οι μεταλ­λερ­γά­τες δήλω­σαν την απαί­τη­σή τους για πλή­ρη εφαρ­μο­γή της νέας ΣΣΕ, την κήρυ­ξή της ως υπο­χρε­ω­τι­κής σε όλες τις ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κές επι­χει­ρή­σεις, την άμε­ση ενί­σχυ­ση των μει­κτών επι­τρο­πών Υγιει­νής και Ασφά­λειας της Εργα­σί­ας (ΥΑΕ) και των υπη­ρε­σιών ελέγ­χου, κλπ.

Αλλά και από τις 22/5/2019 οι μεταλ­λερ­γά­τες με συγκέ­ντρω­ση στο υπουρ­γείο Ναυ­τι­λί­ας είχαν απαι­τή­σει, «Όχι άλλο αίμα εργα­τών» με αφορ­μή εργα­τι­κό δυστύ­χη­μα που σημειώ­θη­κε σε ιδιω­τι­κό ναυ­πη­γείο στο Πέραμα.

Μάλι­στα από τις 30/5/2019 τα συν­δι­κά­τα Μετάλ­λου και Ναυ­πη­γο­ξυ­λουρ­γών κατήγ­γει­λαν τα καθη­με­ρι­νά εργο­δο­τι­κά εγκλή­μα­τα στους χώρους δουλειάς.

Μπο­ρού­με να απα­ριθ­μή­σου­με δεκά­δες καθη­με­ρι­νές μικρό­τε­ρες ή μεγα­λύ­τε­ρες παρεμ­βά­σεις των συν­δι­κά­των της Ν/Ζώνης Περά­μα­τος για εργα­τι­κά ατυ­χή­μα­τα, μέτρα προ­στα­σί­ας, ενά­ντια στην συρ­ρί­κνω­ση της Ν/Ζώνης, με τον κατά­λο­γο να είναι ατε­λεί­ω­τος. Ατε­λεί­ω­τη όπως προ­κύ­πτει είναι η συνει­δη­τή αδια­φο­ρία των εκά­στο­τε κυβερ­νή­σε­ων στα δίκαια αιτή­μα­των των μεταλ­λερ­γα­τών. Ατε­λεί­ω­τη ωστό­σο είναι και πρέ­πει να είναι η αγω­νι­στι­κή απά­ντη­ση για να μην θρη­νή­σει ο κλά­δος άλλο νεκρό ή σακα­τε­μέ­νο, βωμό στα εργο­δο­τι­κά κέρδη.

902.gr

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο