Νεκρός είναι ο ένας από τους τρεις εργαζόμενους που τραυματίστηκαν σε εργατικό «ατύχημα» που έγινε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
Οι τρεις εργαζόμενοι συμμετείχαν σε επισκευαστικές εργασίες που βρίσκονταν σε εξέλιξη στο πλοίο «Asterion», το οποίο είναι ανελκυσμένο σε μία από τις τρεις πλωτές δεξαμενές της Ζώνης. Οι εργαζόμενοι ήταν σε σκαλωσιά για να τοποθετήσουν το τέταρτο πτερύγιο στην προπέλα πλοίου. Για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, έπεσε η σκαλωσιά, με αποτέλεσμα να πλακώσει τους εργαζόμενους το πτερύγιο.
Δεν υπήρχε τεχνικός ασφάλειας για μία τόσο σοβαρή εργασία! Επίσης, οι αποδυναμωμένες επιτροπές υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας εντοπίζουν σοβαρές ελλείψεις στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στη Ζώνη.
Ο νεκρός εργάτης είναι ένας 47χρονος χειριστής ανυψωτικού μηχανήματος, στον οποίο έπεσε επάνω το πτερύγιο. Ένας ακόμη 47χρονος τραυματίστηκε στο πόδι και μεταφέρθηκε στο Τζάνειο και ένας 43χρονος, τραυματίας στο κεφάλι, μεταφέρθηκε σε ιδιωτική κλινική.
Από την πρώτη στιγμή στο σημείο του ατυχήματος βρέθηκε το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας. Στις 5.30 μ.μ θα γίνει συνεδρίαση της Διοίκησης του Συνδικάτου μέσα στη Ζώνη. Προσανατολίζεται σε νέα αγωνιστική κινητοποίηση για το μείζον θέμα της προστασίας της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας των εργατών που αποτελεί προμετωπίδα των πρόσφατων απεργιών και κινητοποιήσεων που έγιναν στη Ζώνη Περάματος και στα Ναυπηγεία. Είναι χαρακτηριστικό πως από την αρχή του 2023 στη Ζώνη έχουν πραγματοποιηθεί τέσσερις απεργίες με βασικό αίτημα την λήψη μέτρων προστασίας για τους εργάτες!
Στο σημείο παραβρίσκονται ο Θοδωρής Χιώνης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Νίκος Μαυροκέφαλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ο Νίκος Αμπατιέλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής. Παραβρίσκεται επίσης και ο Μάρκος Μπεκρής, πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Πειραιά και αντιπροσωπεία της γραμματείας του ΠΑΜΕ.
Με αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις και αγώνες οι μεταλλεργάτες, οι ναυπηγοξυλουργοί και άλλες ειδικότητες εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος, οι λιμενεργάτες στις προβλήτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της COSCO, οι ναυτεργάτες στα καράβια του Πειραιά και στα ρυμουλκά, έφεραν στο προσκήνιο την ανάγκη για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας της ζωής τους, για την ενίσχυση των απαραίτητων ελεγκτικών μηχανισμών, για την πλήρη αναβάθμιση των υγειονομικών υποδομών στην περιοχή, για ΣΣΕ με δικαιώματα, για πάταξη της εντατικοποίησης της εργασίας και της εργοδοτικής ασυδοσίας στους χώρους δουλειάς.
Μπορεί ο πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη περιοδεία του στο Πέραμα να έκανε το «μαύρο — άσπρο» για τους εργαζόμενους στην Ν/Ζώνη ωστόσο το νέο τραγικό εργατικό δυστύχημα στην Ν/Ζώνη έρχεται να επιβεβαιώσει πόσο κενές περιεχομένου για τους εργαζόμενους είναι τέτοιου είδους δηλώσεις, όπως αυτές του Κ. Μητσοτάκη, που στην ουσία δίνει αέρα στα πανιά της εργοδοτικής ασυδοσίας και εκμετάλλευσης μετατρέποντας τους χώρους δουλειάς σε αρένες θανάτου και σακατεμένων εργατών.
Η κυβέρνηση και τα αστικά κόμματα έχουν βαρύτατες ευθύνες για την κατάσταση στην Ν/Ζώνη και δεν δικαιούνται να κάνουν ότι δεν γνωρίζουν ότι δεν ξέρουν τίποτα, χύνοντας «κροκοδείλια δάκρυα». Όσες φορές κινητοποιήθηκαν τα σωματεία διεκδικώντας μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, είτε ποινικοποιήθηκαν οι κινητοποιήσεις τους βγαίνοντας παράνομες και καταχρηστικές, είτε επιχειρήθηκε η καταστολή, η υπονόμευση και η συκοφάντηση των αγώνων τους και των αιτημάτων τους. Οι κυβερνήσεις και τα κόμματα του κεφαλαίου, απάντησαν με περισσότερα προνόμια στην Cosco, στους επιχειρηματίες και στους εργολάβους της Ν/Ζώνης και με μεγαλύτερη επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων, οι οποίοι ωστόσο δεν το έβαλαν κάτω, οργανώνοντας την πάλη τους για τα δικαιώματά τους.
Μπαράζ κινητοποιήσεων και απεργιών
Σταχυολογώντας, η πιο πρόσφατη προειδοποίηση για το κακό που θα ακολουθούσε ήταν στις 26 Μάη 2023, όταν ένα εργαζόμενος σε ιδιωτικό ναυπηγείο στη Σαλαμίνα απεγκλωβίστηκε, όταν λιποθύμησε κατά την διάρκεια εργασιών.
Στις 17 Μάη 2023 στη Ζώνη στο Πέραμα, στο Μώλο Δραπετσώνας, στα Ναυπηγεία Σπανόπουλου, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, «δεν έπεσε σφυριά», καθώς αγωνιστικά απαιτήθηκε εφαρμογή της Τοπικής ΣΣΕ και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.
Στις 9/1/2023 έγινε στάση εργασίας από το Συνδικάτο Μετάλλου και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών ενάντια στη συρρίκνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
Στις 14/2/2023 έγινε απεργία και συγκέντρωση για μέτρα ασφαλείας και τήρηση των ΣΣΕ, από μεταλλεργάτες και ναυπηγοξυλουργούς στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και τα καρνάγια του Περάματος, τον ντόκο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, τον νέο μώλο της Δραπετσώνας και τα Ναυπηγεία Σπανόπουλου σε Πέραμα και Σαλαμίνα.
Στις 10/2/2023 τα Συνδικάτο Μετάλλου και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών προχωρούν σε απεργία και κινητοποίηση ενάντια στα σχέδια κλεισίματος της Ζώνης, διεκδικώντας παράλληλα και μέτρα προστασίας, υγιεινής και ασφάλειας.
Στις 23/1/2023, σημειώθηκε τραυματισμός εργατοτεχνίτη κατά την διάρκεια εργασιών σε υπό επισκευή πλοίο.
Να αποδοθούν οι ευθύνες για το σοβαρό τραυματισμό εργάτη στο Πέραμα, ζητά με παρέμβασή του στις 4/4/2022 το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας.
Στις 28/4/2022, συγκέντρωση στο υπ. Ναυτιλίας πραγματοποίησαν οι λιμενεργάτες για μέτρα προστασίας της ζωής τους, με αφορμή και το σοβαρό εργατικό «ατύχημα» που σημειώθηκε σε πλοίο στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπου ένας ακόμη εργάτης σακατεύτηκε.
Επίσης στις 30/6/2022, το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών πραγματοποίησαν συγκέντρωση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα απαιτώντας μέτρα πυροπροστασίας και την ολοκλήρωση των έργων υποδομής.
Στις 5/7/2022, σημειώνεται τραυματισμός εργάτη στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
Στις 25/10/2022, ο Πειραιάς “νεκρώνει” από την απεργιακή κινητοποίηση λιμενεργατών, ναυτεργατών, μεταλλεργατών, για ουσιαστικά μέτρα προστασίας, υγιεινής και ασφάλειας, για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και αξιοπρεπείς μισθούς. Διεμήνυσαν ότι «Δεν θα δεχθούμε να μας σφάξουν στο γόνατο για τα κέρδη τους».
Στις 22/11/2022, νέα στάση εργασίας και συγκέντρωση ενάντια στην συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και κατά της ανεργίας. Διεκδικούνται επίσης και μέτρα προστασίας, υγιεινής και ασφάλειας.
Στις 15/12/2022, τραυματίζεται εργάτης μετά από πτώση κατά τη διάρκεια εργασιών σε πλοίο στον Πειραιά.
Στις 5/11/2021, με απεργία οι μεταλλεργάτες δήλωσαν την απαίτησή τους για πλήρη εφαρμογή της νέας ΣΣΕ, την κήρυξή της ως υποχρεωτικής σε όλες τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, την άμεση ενίσχυση των μεικτών επιτροπών Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΥΑΕ) και των υπηρεσιών ελέγχου, κλπ.
Αλλά και από τις 22/5/2019 οι μεταλλεργάτες με συγκέντρωση στο υπουργείο Ναυτιλίας είχαν απαιτήσει, «Όχι άλλο αίμα εργατών» με αφορμή εργατικό δυστύχημα που σημειώθηκε σε ιδιωτικό ναυπηγείο στο Πέραμα.
Μάλιστα από τις 30/5/2019 τα συνδικάτα Μετάλλου και Ναυπηγοξυλουργών κατήγγειλαν τα καθημερινά εργοδοτικά εγκλήματα στους χώρους δουλειάς.
Μπορούμε να απαριθμήσουμε δεκάδες καθημερινές μικρότερες ή μεγαλύτερες παρεμβάσεις των συνδικάτων της Ν/Ζώνης Περάματος για εργατικά ατυχήματα, μέτρα προστασίας, ενάντια στην συρρίκνωση της Ν/Ζώνης, με τον κατάλογο να είναι ατελείωτος. Ατελείωτη όπως προκύπτει είναι η συνειδητή αδιαφορία των εκάστοτε κυβερνήσεων στα δίκαια αιτήματων των μεταλλεργατών. Ατελείωτη ωστόσο είναι και πρέπει να είναι η αγωνιστική απάντηση για να μην θρηνήσει ο κλάδος άλλο νεκρό ή σακατεμένο, βωμό στα εργοδοτικά κέρδη.
902.gr