«Εφυγε» πρόωρα από τη ζωή ο ζωγράφος Στέλιος Φαϊτάκης, ο οποίος με τη ζωγραφική του «άνοιξε νέους δρόμους, συνταιριάζοντας ετερόκλητες αφηγήσεις και παραδόσεις. Στο έργο του η ορθόδοξη αγιογραφία εμπλουτίστηκε με στοιχεία από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό και τα ιαπωνικά μάνγκα, για να αποτυπώσει ως επί το πλείστον σύγχρονες, έντονα δραματοποιημένες σκηνές πολιτικών συγκρούσεων και κοινωνικών αγώνων», όπως σημείωσε στον αποχαιρετισμό του το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών το 2003, με καθηγήτρια την Ρένα Παπασπύρου στο Γ’ Εργαστήριο Ζωγραφικής. Παρακολούθησε μαθήματα Αγιογραφίας, ως κατ’ επιλογήν μάθημα, με δάσκαλο τον Σώζο Γιαννούδη.
Εργα του έχουν παρουσιαστεί σε πληθώρα ατομικών και ομαδικών εκθέσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μεταξύ άλλων: 1η Μπιενάλε της Ρίγας «RIBOCA» (2018), «Αντίδωρον», έκθεση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), «Κοινοί ιεροί τόποι», Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΜOMus), Lasco Project #6, με ανάθεση μόνιμης τοιχογραφίας στο κτίριο του Palais de Tokyo, Παρίσι (2016), 1η Μπιενάλε του Κιέβου (2012), τοιχογραφία στην πρόσοψη του δανέζικου περιπτέρου στην 54η Μπιενάλε της Βενετίας (2011), «Art in the Street», MoCa, Λος Αντζελες (2011) κ.ά.
Περιγράφοντας ο ίδιος την Τέχνη του, ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Ριζωμένος στη βυζαντινή τέχνη ερευνώ, ανακαλύπτω και χρησιμοποιώ μια πληθώρα τρόπων καλλιτεχνικής δημιουργίας που πηγάζουν από διαφορετικές παραδόσεις, όπως τη μεξικανική μνημειακή ζωγραφική, την τέχνη του Θιβέτ, της Ιαπωνίας, τη σχολή της Φλάνδρας και άλλες. Επιπλέον, συνδυάζω τις πολιτισμικές παραδόσεις με στοιχεία που προκύπτουν από την προσεκτική παρατήρηση της σύγχρονης παγκόσμιας κουλτούρας. Σεβόμενος τις επιρροές μου, προσπαθώ ταυτόχρονα να διατηρήσω έναν αμιγώς προσωπικό χαρακτήρα και η δουλειά μου να μην αναπαράγει το ύφος των παλιών μαστόρων (…).
Η ανθρωποκεντρική ζωγραφική μου περιλαμβάνει σουρεαλιστικά στοιχεία, είναι γεμάτη από αλληγορίες και παράδοξα, χρησιμοποιεί ελεύθερα τη φαντασία ξεπερνώντας την αυστηρά λογική σκέψη. Η ειρωνεία, το δράμα, οι μεταφορές και οι συμβολικοί κώδικες αποτελούν τα περαιτέρω εργαλεία που συνεργάζονται για να δημιουργήσουν έναν γρίφο, μια παράθεση συγγενών εικόνων με αινιγματικές σχέσεις μεταξύ τους, που πάντα όμως καταλήγουν σε ένα σημείο αρμονικής ισορροπίας».
Πηγή: Ριζοσπάστης