Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ανακοίνωση του ΚΚΕ για τις απαράδεκτες αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων

Το Γρα­φείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέ­δω­σε το εξής σχό­λιο για τις απα­ρά­δε­κτες αλλα­γές στα Ωρο­λό­για Προ­γράμ­μα­τα Γυμνα­σί­ων και Λυκείων:

«Το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας απο­δει­κνύ­ει πώς εννο­ού­σε το σχο­λείο της δήθεν ανα­βάθ­μι­σης και των δεξιο­τή­των. Πιο συγκεκριμένα:

Εξα­φα­νί­ζει από το Λύκειο μια σει­ρά μαθή­μα­τα Κοι­νω­νι­κών Επι­στη­μών και Καλ­λι­τε­χνι­κής Παιδείας.

Στε­ρεί από τους μαθη­τές των Λυκεί­ων την επα­φή με αντι­κεί­με­να, που μόνο δευ­τε­ρεύ­ο­ντα δεν μπο­ρούν να θεωρηθούν.

Μετα­τρέ­πει ακό­μα πιο έντο­να το σχο­λείο σε προ­γυ­μνα­στή­ριο δεξιο­τή­των, εξε­τά­σε­ων και Τρά­πε­ζας Θεμά­των, με βάση τα SOS.

Είναι απα­ρά­δε­κτη η από­φα­ση να αφαι­ρε­θούν από το πρό­γραμ­μα του Λυκεί­ου μαθή­μα­τα που εξε­τά­ζο­νται στις Πανελ­λα­δι­κές Εξε­τά­σεις (σχέ­διο, ξένες γλώσ­σες, μου­σι­κή). Ουσια­στι­κά σπρώ­χνει και με τη βού­λα του νόμου χιλιά­δες παι­διά στην παραπαιδεία.

Με τις αλλα­γές αυτές χτυ­πιού­νται τα εργα­σια­κά δικαιώ­μα­τα χιλιά­δων εκπαι­δευ­τι­κών, που πολ­λοί από αυτούς κιν­δυ­νεύ­ουν να βρε­θούν εκτός Δευ­τε­ρο­βάθ­μιας Εκπαίδευσης.

Είναι βέβαιο ότι θα γενι­κευ­τεί η απα­ρά­δε­κτη από κάθε άπο­ψη κατά­στα­ση όπου οι εκπαι­δευ­τι­κοί θα εξα­να­γκά­ζο­νται να διδά­σκουν μαθή­μα­τα άσχε­τα με το επι­στη­μο­νι­κό τους αντι­κεί­με­νο, με ολέ­θριες συνέ­πειες στη μόρ­φω­ση των μαθητών.

Η εξέ­λι­ξη αυτή δεν είναι καθό­λου άσχε­τη με μια σει­ρά αντι­δρα­στι­κές παρεμ­βά­σεις παλιών και νέων κυβερ­νή­σε­ων, που μόνι­μο στό­χο έχουν να φτιά­ξουν σχο­λεία πολ­λών ταχυ­τή­των και κατη­γο­ριών και γι’ αυτό νομι­μο­ποιούν την απα­ρά­δε­κτη διά­κρι­ση σε πρω­τεύ­ο­ντα, δευ­τε­ρεύ­ο­ντα και τρι­τεύ­ο­ντα μαθήματα.

“Ξεχνά­νε” οι φωστή­ρες των υπουρ­γεί­ων Παι­δεί­ας ότι οι νέοι έχουν ανά­γκη για πολ­λα­πλά ερε­θί­σμα­τα και εικό­νες στη ζωή τους. Έχουν ανά­γκη να ανα­πτύσ­σουν μαζί με τη γνώ­ση και το συναί­σθη­μα. Έχουν ανά­γκη να είναι ολο­κλη­ρω­μέ­νοι άνθρω­ποι, με όποιο επάγ­γελ­μα κι αν ασχο­λη­θούν στην πορεία της ζωής τους.

Εδώ και τώρα πρέ­πει να δοθεί ένα τέλος σε αυτόν τον απάν­θρω­πο αντι­παι­δα­γω­γι­κό κατή­φο­ρο. Για να ανοί­ξει ο δρό­μος για το σχο­λείο που θα έχουν θέση και ρόλο όλα τα μαθή­μα­τα και τα αντι­κεί­με­να που είναι ανα­γκαία για να δια­παι­δα­γω­γού­νται και να μορ­φώ­νο­νται ολό­πλευ­ρα τα παι­διά μας».

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο