Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ανακοινώθηκαν τα Κρατικά βραβεία παιδικού βιβλίου 2017

Ανα­κοι­νώ­θη­καν από το υπουρ­γείο Πολι­τι­σμού και Αθλη­τι­σμού τα παι­δι­κά και εφη­βι­κά βιβλία, οι συγ­γρα­φείς και εικο­νο­γρά­φοι που κέρ­δι­σαν τα τέσ­σε­ρα Κρα­τι­κά Βρα­βεία Παι­δι­κού Βιβλί­ου 2017.

Πρό­κει­ται για εκδό­σεις του έτους 2016 στις οποί­ες κατέ­λη­ξε η αρμό­δια Κρι­τι­κή Επι­τρο­πή, κάνο­ντας την επι­λο­γή της από τις Βρα­χεί­ες Λίστες μετά από επα­νει­λημ­μέ­νες συνε­δρί­ες και μακρές συζη­τή­σεις. Από τη Διεύ­θυν­ση Γραμ­μά­των του υπουρ­γεί­ου Πολι­τι­σμού και Αθλη­τι­σμού δόθη­κε στη δημο­σιό­τη­τα και το σκε­πτι­κό βρά­βευ­σης για τα βιβλία που πλειο­ψή­φη­σαν καθώς και για εκεί­να που μειο­ψή­φη­σαν σε κάθε κατηγορία.

Τα βρα­βεία

Το Κρα­τι­κό Βρα­βείο Παι­δι­κού Λογο­τε­χνι­κού Βιβλί­ου απο­νε­μή­θη­κε κατά πλειο­ψη­φία στον Κώστα Χαρα­λά για το έργο του με τίτλο «Μαύ­ρο πρό­βα­το στο Τέξας», εκδό­σεις Μεταίχμιο.

Το Κρα­τι­κό Βρα­βείο Εικο­νο­γρα­φη­μέ­νου Παι­δι­κού Βιβλί­ου απο­νε­μή­θη­κε κατά πλειο­ψη­φία στον εικο­νο­γρά­φο Αχιλ­λέα Ραζή και στην συγ­γρα­φέα Αργυ­ρώ Πιπί­νη για το έργο τους με τίτλο «Μελάκ, μόνος», εκδό­σεις Καλειδοσκόπιο.

Το Κρα­τι­κό Βρα­βείο Εφη­βι­κού — Νεα­νι­κού βιβλί­ου απο­νε­μή­θη­κε κατά πλειο­ψη­φία στην Αλε­ξάν­δρα Μητσιά­λη για το έργο της με τίτλο «Ξυπό­λυ­τοι ήρω­ες», εκδό­σεις Πατάκη.

Το Κρα­τι­κό Βρα­βείο Βιβλί­ου Γνώ­σε­ων για παι­διά απο­νε­μή­θη­κε κατά πλειο­ψη­φία στην Έλσα Μυρο­γιάν­νη για το έργο της με τίτλο «Τα φαντά­σμα­τα του Θόδω­ρου Παπα­γιάν­νη», εκδό­σεις Καλειδοσκόπιο.

Σύμ­φω­να με τις αιτιο­λο­γι­κές εκθέ­σεις της Κρι­τι­κής Επι­τρο­πής, τα βρα­βευ­μέ­να βιβλία πραγ­μα­τεύ­ο­νται: ζητή­μα­τα ετε­ρό­τη­τας, αλλά με έναν τρό­πο υπαι­νι­κτι­κό και όχι επι­βλη­τι­κό (Μαύ­ρο πρό­βα­το στο Τέξας), επί­σης το δύσκο­λο, αλλά ακό­μα επί­και­ρο προ­σφυ­γι­κό θέμα με έναν εικα­στι­κό τρό­πο που κατα­φέρ­νει να απο­τυ­πώ­σει το σκο­τά­δι και τον φόβο όταν γίνο­νται ελπί­δα για καλύ­τε­ρο αύριο (Μελάκ, μόνος). Ο φακός πέφτει και στα γεγο­νό­τα της πρό­σφα­της ιστο­ρί­ας, με έντο­νο τον σχο­λια­σμό της κοι­νω­νι­κής πραγ­μα­τι­κό­τη­τας της επο­χής και των κοινωνικών/ταξικών δια­στρω­μα­τώ­σε­ων, με προ­σο­χή στην ψυχο­λο­γία των χαρα­κτή­ρων (Ξυπό­λυ­τοι ήρω­ες) και, τέλος, μέσα από τη βιο­γρα­φία ενός Ηπει­ρώ­τη καλ­λι­τέ­χνη ενθαρ­ρύ­νε­ται ένας γόνι­μος προ­βλη­μα­τι­σμός για θέμα­τα σύγ­χρο­νης ελλη­νι­κής ιστο­ρί­ας καθώς και για ζητή­μα­τα παι­δεί­ας και εκπαί­δευ­σης, αλλά και πολι­τι­κής (Τα φαντά­σμα­τα του Θόδω­ρου Παπαγιάννη).

Την αρμό­δια κρι­τι­κή Επι­τρο­πή Κρα­τι­κών Βρα­βεί­ων Παι­δι­κού Βιβλί­ου συνα­πο­τε­λούν: η Καθη­γή­τρια στο Πανε­πι­στή­μιο Θρά­κης Ανα­στα­σία Οικο­νο­μί­δου (Πρό­ε­δρος), η Καθη­γή­τρια στο Πανε­πι­στή­μιο Θεσ­σα­λο­νί­κης Μένη Κανα­τσού­λη (Αντι­πρό­ε­δρος), η Καθη­γή­τρια στο Πανε­πι­στή­μιο Θεσ­σα­λί­ας, Τασού­λα Τσι­λι­μέ­νη , η Καθη­γή­τρια στο ΕΚΠΑ Αγγε­λι­κή Γιαν­νι­κο­πού­λου, η συγ­γρα­φέ­ας Σοφία Μαντου­βά­λου, ο εικο­νο­γρά­φος Τζου­λιά­νο Καγκλής, η εικο­νο­γρά­φος Ίρις Σαμαρ­τζή, η κρι­τι­κός Κατε­ρί­να Δερ­μα­τά και η κρι­τι­κός Χρύ­σα Κουράκη.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο