Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ανοίγουν τα Λύκεια τη Δευτέρα 12 Απριλίου

Τη συνέ­χι­ση της λει­τουρ­γί­ας των λυκεί­ων δια ζώσης από την ερχό­με­νη Δευ­τέ­ρα, 12 Απρι­λί­ου 2021, ανα­κοί­νω­σε πριν από λίγο η Υπουρ­γός Παι­δεί­ας και Θρη­σκευ­μά­των, Νίκη Κερα­μέ­ως, κατά τη διάρ­κεια της ενη­μέ­ρω­σης για την πορεία της παν­δη­μί­ας του κορονοϊού.

«Τα Γενι­κά και Επαγ­γελ­μα­τι­κά Λύκεια όλης της χώρας ξεκι­νούν και πάλι τα μαθή­μα­τα στην τάξη, τηρου­μέ­νων όλων των μέτρων που έχου­με ήδη λάβει», ανέ­φε­ρε η κ. Κεραμέως.

Επι­πλέ­ον, η υπουρ­γός ανα­κοί­νω­σε ότι θα πρέ­πει να πραγ­μα­το­ποιού­νται αυτο­δια­γω­νι­στι­κό τεστ κορο­νοϊ­ού δύο φορές την εβδο­μά­δα για κάθε μαθη­τή και εκπαι­δευ­τι­κό λυκεί­ου, προ­κει­μέ­νου να εξα­σφα­λι­στεί η μέγι­στη δυνα­τή προ­στα­σία της εκπαι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας. Τα τεστ θα είναι απα­ραί­τη­τα για την προ­σέ­λευ­ση στο σχο­λείο τη Δευ­τέ­ρα και την Πέμπτη.

Αίτη­μα του μαθη­τι­κού και γονεϊ­κού κινή­μα­τος είναι με ευθύ­νη του κρά­τους να γίνο­νται τα τεστ κορο­νοϊ­ού στους μαθη­τές και όχι από τους γονείς που, μετα­τρέ­πο­νται σε βοη­θη­τι­κό υγειο­νο­μι­κό προ­σω­πι­κό. Ένα χρό­νο τώρα η κυβέρ­νη­ση  δεν έλα­βε μέτρα για να μεί­νουν ανοι­χτά τα σχο­λεία με ασφά­λεια Και τώρα ανοί­γουν επεν­δύ­ο­ντας στα τεστ με ευθύ­νη γονέ­ων και τα παρά­θυ­ρα ανοιχτά…

Αναλυτικά, τα βήματα για τη διενέργεια των self tests, όπως ανακοινώθηκε από την κ. Κεραμέως, είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδε­μό­νες, μαθη­τές και εκπαι­δευ­τι­κοί θα παρα­λαμ­βά­νουν δωρε­άν το self-test, μαζί με ενη­με­ρω­τι­κό υλι­κό από το φαρ­μα­κείο, χρη­σι­μο­ποιώ­ντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώ­το τεστ μπο­ρούν να το παρα­λά­βουν μαθη­τές και εκπαι­δευ­τι­κοί Λυκεί­ου από αύριο σε Αθή­να-Θεσ­σα­λο­νί­κη και από την Παρα­σκευή στην υπό­λοι­πη χώρα. Από την ερχό­με­νη Δευ­τέ­ρα θα μπο­ρούν να παρα­λά­βουν και το 2ο τεστ.

2. Οι μαθητές/οι εκπαι­δευ­τι­κοί θα κάνουν τα self-tests στο σπί­τι τους. Συστή­νε­ται το τεστ να γίνε­ται το ίδιο πρωί ή το προη­γού­με­νο βρά­δυ. Άρα το πρώ­το τεστ θα μπο­ρεί να γίνει την Κυρια­κή το βρά­δυ ή την Δευ­τέ­ρα το πρωί.

3. Γονείς, μαθη­τές και εκπαι­δευ­τι­κοί θα δηλώ­νουν το απο­τέ­λε­σμα του self-test μέσω της πλατ­φόρ­μας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρ­χο­νται με τους κωδι­κούς taxisnet, κατα­χω­ρώ­ντας συγκε­κρι­μέ­να στοι­χεία, όπως πατρώ­νυ­μο, μητρώ­νυ­μο, ΑΜΚΑ και το απο­τέ­λε­σμα του self-test.

Στην περίπτωση που το self-test είναι αρνητικό:

α. Για τους μαθη­τές, θα εκδί­δε­ται σχο­λι­κή κάρ­τα μέσω της πλατ­φόρ­μας self-testing.gov.gr. Οι μαθη­τές θα φέρουν τη σχο­λι­κή κάρ­τα μαζί τους όλη την εβδο­μά­δα και θα την επι­δει­κνύ­ουν στους εκπαι­δευ­τι­κούς την πρώ­τη ώρα της Δευ­τέ­ρας και της Πέμπτης.

β. Για τους εκπαι­δευ­τι­κούς, θα εκδί­δε­ται η δήλω­ση αρνη­τι­κού απο­τε­λέ­σμα­τος μέσω της πλατ­φόρ­μας self-testing.gov.gr.

γ. Σε περί­πτω­ση που δεν υπάρ­χει πρό­σβα­ση σε εκτυ­πω­τή, οι γονείς και οι εκπαι­δευ­τι­κοί θα μπο­ρούν να γρά­φουν μια χει­ρό­γρα­φη δήλω­ση που θα περιέ­χει τα ίδια στοι­χεία με τη σχο­λι­κή κάρτα/ τη δήλω­ση αρνη­τι­κού αποτελέσματος.

Στην περί­πτω­ση που το self-test είναι θετικό:

α. Θα εκδί­δε­ται δήλω­ση θετι­κού απο­τε­λέ­σμα­τος μέσω της πλατ­φόρ­μας self-testing.gov.gr για τη διε­νέρ­γεια δωρε­άν επα­να­λη­πτι­κού rapid test σε δημό­σια δομή.

Η λίστα με τις δημό­σιες δομές περι­λαμ­βά­νε­ται στην πλατ­φόρ­μα self-testing.gov.gr

β. Αν το επα­να­λη­πτι­κό τεστ είναι θετι­κό, θα ακο­λου­θεί­ται το πρω­τό­κολ­λο του ΕΟΔΥ. Αν το επα­να­λη­πτι­κό τεστ είναι αρνη­τι­κό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμ­βά­νουν σχε­τι­κή βεβαί­ω­ση από το σημείο εξέ­τα­σης και επι­στρέ­φουν στο σχολείο.

Όπως ανα­κοί­νω­σε η υπουρ­γός Παι­δεί­ας, ήδη έχει απο­στα­λεί στα φαρ­μα­κεία και δοθεί στη δημο­σιό­τη­τα επε­ξη­γη­μα­τι­κό υλι­κό καθώς και σχε­τι­κό βίντεο για κατα­το­πι­στι­κή ενη­μέ­ρω­ση όλων.

«Ο Μεγά­λος Ζωο­λο­γι­κός Κήπος» του Νικο­λάς Γκι­γιέν, από­δο­ση Γιάν­νη Ρίτσου

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο