ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ — ΒΡΟΥΤΣΗ
💥 Κόλαφος για την κυβερνητική προπαγάνδα αποδεικνύεται η αναλογιστική μελέτη του Ν/Σ
Συντριβή για την κυβερνητική προπαγάνδα αποδεικνύεται ίδια η αναλογιστική μελέτη που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή και συνοδεύει τον αντιασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου ‑Βρούτση. Η μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής διαψεύδει πέρα για πέρα τους ισχυρισμούς του υπουργού Εργασίας περί αυξήσεων και μη μείωσης των συντάξεων, ενώ αποκαλύπτει πως τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης αυξάνονται σταδιακά και φτάνουν το 70ό έτος!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, η συνολική δαπάνη για τις κύριες συντάξεις το 2020 μειώνεται κατά 1,037 δισ. ευρώ σε σύγκριση με πέρυσι (από 25,816 το 2019 σε 24,779 δισ. ευρώ το 2020) και αυτό παρά την αύξηση των συντελεστών αναπλήρωσης για όσους έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης. Το αποτέλεσμα παραμένει για τους συνταξιούχους αρνητικό ακόμα και αν συνυπολογιστεί η αύξηση των επικουρικών, με την κατάργηση των περικοπών σε όσους είχαν άθροισμα κύριας και επικουρικής πάνω από 1.300 ευρώ.
Ειδικότερα για τις επικουρικές, η συνολική δαπάνη αυξάνεται κατά 361 εκατ. ευρώ, από τα 2,875 δισ. ευρώ το 2019 σε 3,236 δισ. φέτος. Έτσι η συνολική απώλεια για φέτος σε σχέση με το 2019 ανέρχεται στα 676 εκατομμύρια ευρώ. Η μείωση αυτή αποτυπώνεται και στη σχέση της συνταξιοδοτικής δαπάνης (κύριων και επικουρικών) με το ΑΕΠ. Από το 15,4% του ΑΕΠ πέρυσι, η συνταξιοδοτική δαπάνη μειώνεται στο 14,6% του ΑΕΠ φέτος. Αντίστοιχα μειώνεται και η κρατική χρηματοδότηση από το 5,5% του ΑΕΠ το 2019, στο 5,1% του ΑΕΠ φέτος.
✔️ Στο ίδιο αντιασφαλιστικό αποτέλεσμα οδηγεί ο νόμος και στην εκδοχή Κατρούγκαλου και στην εκδοχή Βρούτση
Συγκρίνοντας τον νόμο Κατρούγκαλου και τον νόμο Βρούτση, όπως προκύπτει από την αναλογιστική μελέτη και στις δύο εκδοχές, προβλέπεται διαρκή μείωση της δαπάνης.
Το 2030 στην εκδοχή Κατρούγκαλου η συνολική συνταξιοδοτική δαπάνη πέφτει στο 13,1% του ΑΕΠ, ενώ στην εκδοχή Βρούτση στο 12,9% του ΑΕΠ. Αντίστοιχα το 2070, η συνολική δαπάνη στην πρώτη περίπτωση διαμορφώνεται στο 11,6% του ΑΕΠ, ενώ στην εκδοχή Βρούτση στο 11,9% του ΑΕΠ, δείχνοντας ότι και οι δύο οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα.
Κομβικό ρόλο διαδραματίζει η εκούσια ή ακούσια παράταση του εργασιακού βίου, η μείωση της ανεργίας και η συγκράτηση των δαπανών, στην διασφάλιση της βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος έως το 2070, σύμφωνα με την μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής που συνοδεύει το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό.
Σύμφωνα με τη μελέτη και προκειμένου το σύστημα να «προσαρμόζεται» στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής και να υπηρετεί τη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών, δηλαδή την κερδοφορία του κεφαλαίου, από το 2024, με σημείο αναφοράς την ηλικία των 65 ετών, επιβάλλεται σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας κατά ένα ακέραιο έτος. Μετά το 2030 προβλέπεται αύξηση των ορίων ηλικίας πέραν του 67ου που ισχύει σήμερα, έτσι ώστε μετά το 2059 αυτά να διαμορφώνονται στο 69ο έτος και το 2066 στο 70ό έτος! Επί της ουσίας δηλαδή η γενιά που αυτά τα χρόνια μπαίνει στην παραγωγή και γεννήθηκε στις αρχές του αιώνα, θα συνταξιοδοτείται στο 70ό έτος της ηλικίας της!
Το αστικό κράτος δημιουργεί πάντα τις κατάλληλες υπηρεσίες-εργαλεία για να στηρίζουν τις αντιλαϊκές πολιτικές του.
✔️ Πριν 18 χρόνια με το Ν.3029/2002, θεσμοθετήθηκε ‑μάλλον για τα μάτια του κόσμου (συγκροτήθηκε σε σώμα σχεόν ένα χρόνο αργότερα! το Φεβρουάριο του 2003) η «Εθνική Αναλογιστική Αρχή» ως «ανεξάρτητη διοικητική αρχή της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης», με σκοπό [«κεντρική αποστολή της»] τον «αξιόπιστο έλεγχο και επιστημονικά τεκμηριωμένη παρακολούθηση των κρίσιμων οικονομικών μεγεθών που αναφέρονται στη βιωσιμότητα του συνολικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και των επιμέρους φορέων της».
✔️ Θυμίζουμε πως είχε προηγηθεί ο ντόρος με την αναλογιστική μελέτη του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας και η ΕΑΑ είχε αναλάβει να «αποκωδικοποιήσει» τα συμπεράσματα του ΔΓΕ και να προτείνει μέτρα: σημείο γραφής αυτών των υπηρεσιών ‑που πληρώνει αδρά ο ελληνικός λαός βάζοντας βαθειά το χέρι στην άδεια από την αφαίμαξη τσέπη του, αποτελεί η καταληκτική ημερομηνία της σύμβασης ΕΑΑ & δημόσιου … «όχι νωρίτερα από τα τέλη του 2008» (δηλαδή σε πέντε και βάλε χρόνια ‑ζήσε Μάη μου…)
ℹ️ Δυο χρόνια αργότερα, κανένα «φως», παρά μόνο ανταλλαγή σημειωμάτωνℹ️ Τον Απρίλιο 2016 σε 18σέλιδη μελέτη με τίτλο «Χρηματοοικονομική εξέλιξη του Συνταξιοδοτικού Συστήματος για ΙΚΑ-ΕΤΑΜ,ΟΑΕΕ,ΟΓΑ και Δημόσιο / Προβολές 2015–2060 (που επισυνάπτουμε στο τέλος) και μετά τα γνωστά ‑ανούσια, «εισαγωγικά» (εξέλιξη της κοινωνικής ασφάλισης στην Ελλάδα κλπ. που καταλαμβάνουν τις 10 από τις 18 σελίδες) γτάνει επί τέλους στο «δια ταύτα» [Αποτελέσματα — πίνακες ως το 2060, συγκρίνοντας το σενάριο για το ισχύον σύστημα (status quo scenario) με το σενάριο της μεταρρύθμισης (reform scenario)].
Συνολικές Παροχές (% ΑΕΠ) |>2015, 1.89 2020 |>1.85, 1.78 κλπ |> 2055 |> 0.95 (Status Quo ‑σημερινό scenario) σε 0.87 … 0.86 το 2060 (Reform ‑επικαιροποιημένο scenario)
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει μια δραματική χειροτέρευση (κατά 100%) με το ένα ή με το άλλο σενάριο
Χρηματοοικονομική εξέλιξη του Συνταξιοδοτικού Συστήματος για ΙΚΑ-ΕΤΑΜ,ΟΑΕΕ,ΟΓΑ και Δημόσιο 2015–2060 EAA