Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ: αναλογιστική μελέτη-χαστούκι στην κυβέρνηση

ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ — ΒΡΟΥΤΣΗ


💥  Κόλαφος για την κυβερνητική προπαγάνδα αποδεικνύεται η αναλογιστική μελέτη του Ν/Σ

Συντρι­βή για την κυβερ­νη­τι­κή προ­πα­γάν­δα απο­δει­κνύ­ε­ται ίδια η ανα­λο­γι­στι­κή μελέ­τη που κατα­τέ­θη­κε σήμε­ρα στη Βου­λή και συνο­δεύ­ει τον αντια­σφα­λι­στι­κό νόμο Κατρού­γκα­λου ‑Βρού­τση. Η μελέ­τη της Εθνι­κής Ανα­λο­γι­στι­κής Αρχής δια­ψεύ­δει πέρα για πέρα τους ισχυ­ρι­σμούς του υπουρ­γού Εργα­σί­ας περί αυξή­σε­ων και μη μεί­ω­σης των συντά­ξε­ων, ενώ απο­κα­λύ­πτει πως τα όρια ηλι­κί­ας συντα­ξιο­δό­τη­σης αυξά­νο­νται στα­δια­κά και φτά­νουν το 70ό έτος!

Συγκε­κρι­μέ­να, σύμ­φω­να με τα στοι­χεία της μελέ­της, η συνο­λι­κή δαπά­νη για τις κύριες συντά­ξεις το 2020 μειώ­νε­ται κατά 1,037 δισ. ευρώ σε σύγκρι­ση με πέρυ­σι (από 25,816 το 2019 σε 24,779 δισ. ευρώ το 2020) και αυτό παρά την αύξη­ση των συντε­λε­στών ανα­πλή­ρω­σης για όσους έχουν πάνω από 30 χρό­νια ασφά­λι­σης. Το απο­τέ­λε­σμα παρα­μέ­νει για τους συντα­ξιού­χους αρνη­τι­κό ακό­μα και αν συνυ­πο­λο­γι­στεί η αύξη­ση των επι­κου­ρι­κών, με την κατάρ­γη­ση των περι­κο­πών σε όσους είχαν άθροι­σμα κύριας και επι­κου­ρι­κής πάνω από 1.300 ευρώ.

Ειδι­κό­τε­ρα για τις επι­κου­ρι­κές, η συνο­λι­κή δαπά­νη αυξά­νε­ται κατά 361 εκατ. ευρώ, από τα 2,875 δισ. ευρώ το 2019 σε 3,236 δισ. φέτος. Έτσι η συνο­λι­κή απώ­λεια για φέτος σε σχέ­ση με το 2019 ανέρ­χε­ται στα 676 εκα­τομ­μύ­ρια ευρώ. Η μεί­ω­ση αυτή απο­τυ­πώ­νε­ται και στη σχέ­ση της συντα­ξιο­δο­τι­κής δαπά­νης (κύριων και επι­κου­ρι­κών) με το ΑΕΠ. Από το 15,4% του ΑΕΠ πέρυ­σι, η συντα­ξιο­δο­τι­κή δαπά­νη μειώ­νε­ται στο 14,6% του ΑΕΠ φέτος. Αντί­στοι­χα μειώ­νε­ται και η κρα­τι­κή χρη­μα­το­δό­τη­ση από το 5,5% του ΑΕΠ το 2019, στο 5,1% του ΑΕΠ φέτος.

✔️  Στο ίδιο αντιασφαλιστικό αποτέλεσμα οδηγεί ο νόμος και στην εκδοχή Κατρούγκαλου και στην εκδοχή Βρούτση

Συγκρί­νο­ντας τον νόμο Κατρού­γκα­λου και τον νόμο Βρού­τση, όπως προ­κύ­πτει από την ανα­λο­γι­στι­κή μελέ­τη και στις δύο εκδο­χές, προ­βλέ­πε­ται διαρ­κή μεί­ω­ση της δαπά­νης.

Το 2030 στην εκδο­χή Κατρού­γκα­λου η συνο­λι­κή συντα­ξιο­δο­τι­κή δαπά­νη πέφτει στο 13,1% του ΑΕΠ, ενώ στην εκδο­χή Βρού­τση στο 12,9% του ΑΕΠ. Αντί­στοι­χα το 2070, η συνο­λι­κή δαπά­νη στην πρώ­τη περί­πτω­ση δια­μορ­φώ­νε­ται στο 11,6% του ΑΕΠ, ενώ στην εκδο­χή Βρού­τση στο 11,9% του ΑΕΠ, δεί­χνο­ντας ότι και οι δύο οδη­γούν στο ίδιο αποτέλεσμα.

Κομβικό ρόλο διαδραματίζει η εκούσια ή ακούσια παράταση του εργασιακού βίου, η μείωση της ανεργίας και η συγκράτηση των δαπανών, στην διασφάλιση της βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος έως το 2070, σύμφωνα με την μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής που συνοδεύει το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό.

Σύμ­φω­να με τη μελέ­τη και προ­κει­μέ­νου το σύστη­μα να «προ­σαρ­μό­ζε­ται» στην αύξη­ση του προσ­δό­κι­μου ζωής και να υπη­ρε­τεί τη βιω­σι­μό­τη­τα των δημό­σιων οικο­νο­μι­κών, δηλα­δή την κερ­δο­φο­ρία του κεφα­λαί­ου, από το 2024, με σημείο ανα­φο­ράς την ηλι­κία των 65 ετών, επι­βάλ­λε­ται στα­δια­κή αύξη­ση των ορί­ων ηλι­κί­ας κατά ένα ακέ­ραιο έτος. Μετά το 2030 προ­βλέ­πε­ται αύξη­ση των ορί­ων ηλι­κί­ας πέραν του 67ου που ισχύ­ει σήμε­ρα, έτσι ώστε μετά το 2059 αυτά να δια­μορ­φώ­νο­νται στο 69ο έτος και το 2066 στο 70ό έτος! Επί της ουσί­ας δηλα­δή η γενιά που αυτά τα χρό­νια μπαί­νει στην παρα­γω­γή και γεν­νή­θη­κε στις αρχές του αιώ­να, θα συντα­ξιο­δο­τεί­ται στο 70ό έτος της ηλι­κί­ας της!

info Ατέχνως

Το αστι­κό κρά­τος δημιουρ­γεί πάντα τις κατάλ­λη­λες υπη­ρε­σί­ες-εργα­λεία για να στη­ρί­ζουν τις αντι­λαϊ­κές πολι­τι­κές του.
✔️  Πριν 18 χρό­νια με το Ν.3029/2002, θεσμο­θε­τή­θη­κε ‑μάλ­λον για τα μάτια του κόσμου (συγκρο­τή­θη­κε σε σώμα σχε­όν ένα χρό­νο αργό­τε­ρα! το Φεβρουά­ριο του 2003) η «Εθνι­κή Ανα­λο­γι­στι­κή Αρχή» ως «ανε­ξάρ­τη­τη διοι­κη­τι­κή αρχή της ασφα­λι­στι­κής μεταρ­ρύθ­μι­σης», με σκο­πό [«κεντρι­κή απο­στο­λή της»] τον «αξιό­πι­στο έλεγ­χο και επι­στη­μο­νι­κά τεκ­μη­ριω­μέ­νη παρα­κο­λού­θη­ση των κρί­σι­μων οικο­νο­μι­κών μεγε­θών που ανα­φέ­ρο­νται στη βιω­σι­μό­τη­τα του συνο­λι­κού συστή­μα­τος κοι­νω­νι­κής ασφά­λι­σης και των επι­μέ­ρους φορέ­ων της».
✔️  Θυμί­ζου­με πως είχε προη­γη­θεί ο ντό­ρος με την ανα­λο­γι­στι­κή μελέ­τη του Διε­θνούς Γρα­φεί­ου Εργα­σί­ας και η ΕΑΑ είχε ανα­λά­βει να «απο­κω­δι­κο­ποι­ή­σει» τα συμπε­ρά­σμα­τα του ΔΓΕ και να προ­τεί­νει μέτρα: σημείο γρα­φής αυτών των υπη­ρε­σιών ‑που πλη­ρώ­νει αδρά ο ελλη­νι­κός λαός βάζο­ντας βαθειά το χέρι στην άδεια από την αφαί­μα­ξη τσέ­πη του, απο­τε­λεί η κατα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία της σύμ­βα­σης ΕΑΑ & δημό­σιου … «όχι νωρί­τε­ρα από τα τέλη του 2008» (δηλα­δή σε πέντε και βάλε χρό­νια ‑ζήσε Μάη μου…)
ℹ️  Δυο χρό­νια αργό­τε­ρα, κανέ­να «φως», παρά μόνο ανταλ­λα­γή σημειω­μά­τωνΕθνική Αναλογιστική Αρχή ΔΓΕργασίαςℹ️ Τον Απρί­λιο 2016 σε 18σέλιδη μελέ­τη με τίτλο «Χρη­μα­το­οι­κο­νο­μι­κή εξέ­λι­ξη του Συντα­ξιο­δο­τι­κού Συστή­μα­τος για ΙΚΑ-ΕΤΑΜ,ΟΑΕΕ,ΟΓΑ και Δημό­σιο / Προ­βο­λές 2015–2060 (που επι­συ­νά­πτου­με στο τέλος) και μετά τα γνω­στά ‑ανού­σια, «εισα­γω­γι­κά» (εξέ­λι­ξη της κοι­νω­νι­κής ασφά­λι­σης στην Ελλά­δα κλπ. που κατα­λαμ­βά­νουν τις 10 από τις 18 σελί­δες) γτά­νει επί τέλους στο «δια ταύ­τα» [Απο­τε­λέ­σμα­τα — πίνα­κες ως το 2060, συγκρί­νο­ντας το σενά­ριο για το ισχύ­ον σύστη­μα (status quo scenario) με το σενά­ριο της μεταρ­ρύθ­μι­σης (reform scenario)].
Συνο­λι­κές Παρο­χές (% ΑΕΠ) |>2015, 1.89 2020 |>1.85, 1.78 κλπ |> 2055 |> 0.95 (Status Quo ‑σημε­ρι­νό scenario) σε 0.870.86 το 2060 (Reform ‑επι­και­ρο­ποι­η­μέ­νο scenario)
Σε κάθε περί­πτω­ση υπάρ­χει μια δρα­μα­τι­κή χει­ρο­τέ­ρευ­ση (κατά 100%) με το ένα ή με το άλλο σενάριοΕθνική Αναλογιστική Αρχή %

Χρηματοοικονομική εξέλιξη του Συνταξιοδοτικού Συστήματος για ΙΚΑ-ΕΤΑΜ,ΟΑΕΕ,ΟΓΑ και Δημόσιο 2015–2060 EAA

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο