Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ — Νέο χαράτσι στο λαό και δωράκια στους «επενδυτές» οι αυξήσεις 25% στα διόδια!

Μεγά­λες αυξή­σεις στα διό­δια, κατά 25%, καταρ­γή­σεις απαλ­λα­γών και δωρά­κια στους «επεν­δυ­τές» έρχο­νται στο πλαί­σιο της επι­τά­χυν­σης της δια­δι­κα­σί­ας ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης της Εγνα­τί­ας Οδού.

Το υπουρ­γι­κό συμ­βού­λιο με το ΦΕΚ 24/16.02.2024 εξου­σιο­δό­τη­σε τον υπουρ­γό Οικο­νο­μι­κών και τον υπουρ­γό Υπο­δο­μών να συνυ­πο­γρά­ψουν εκ μέρους του Δημο­σί­ου τη σύμ­βα­ση παρα­χώ­ρη­σης της Εγνα­τί­ας Οδού από την Ηγου­με­νί­τσα μέχρι τους Κήπους Έβρου, μήκους 658 χλμ., και των τριών κάθε­των αξό­νων Σιά­τι­στα — Κρυ­σταλ­λο­πη­γή, Χαλά­στρα — Εύζω­νοι και Θεσ­σα­λο­νί­κη — Προ­μα­χώ­να, για τη λει­τουρ­γία, συντή­ρη­ση και εκμε­τάλ­λευ­ση του αυτο­κι­νη­τό­δρο­μου για 35 χρόνια.

Προ­α­παι­τού­με­νο για την υπο­γρα­φή της σύμ­βα­σης παρα­χώ­ρη­σης της Εγνα­τί­ας Οδού στην κοι­νο­πρα­ξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ — Egis Projects απο­τε­λεί η άμε­ση αύξη­ση των διο­δί­ων από 0,03 ευρώ/χλμ. σε 0,04 ευρώ/χλμ., στην προ­ο­πτι­κή, με το που θα πάρει τα «κλει­διά» ο «επεν­δυ­τής», να προ­χω­ρή­σει σε νέα αύξη­ση, ώστε να φτά­σει σε 0,05 ευρώ/χλμ. Επί­σης προ­βλέ­πε­ται η άμε­ση κατάρ­γη­ση απαλ­λα­γών διο­δί­ων για τους τοπι­κούς χρή­στες (Θεσπρω­τία, Ιωάν­νι­να, Ξάν­θη, Ροδό­πη, Έβρος) που είναι σήμε­ρα σε ισχύ, καθώς επί­σης κατάρ­γη­ση απαλ­λα­γών διο­δί­ων για τους ανέρ­γους. Παράλ­λη­λα προ­βλέ­πε­ται μεί­ω­ση του αρχι­κού τιμή­μα­τος για τον παρα­χω­ρη­σιού­χο, από 1,496 δισ. σε 1,326 δισ., δηλα­δή δωρά­κι 170 εκατ. και επι­πλέ­ον «προί­κα» 60 εκατ.

Ενά­ντια στην προ­βλε­πό­με­νη αύξη­ση των διο­δί­ων και στην επι­κεί­με­νη παρα­χώ­ρη­ση του αυτο­κι­νη­τό­δρο­μου στέ­κο­νται οι εργα­ζό­με­νοι, τονί­ζο­ντας ότι δεν εξυ­πη­ρε­τεί το δημό­σιο συμ­φέ­ρον και φυσι­κά χαρα­τσώ­νει άγρια τον λαό.

Συγκε­κρι­μέ­να, ο Σύλ­λο­γος Εργα­ζο­μέ­νων της «Εγνα­τία Οδός ΑΕ» αφή­νει αιχ­μές σε σχέ­ση με τις τρο­πο­ποι­ή­σεις που προ­έ­κυ­ψαν στη σύμ­βα­ση. Πέρα από τη μεί­ω­ση του τιμή­μα­τος για τον παρα­χω­ρη­σιού­χο, εμφα­νί­ζο­νται δια­φο­ρο­ποι­ή­σεις και σε σχέ­ση με τα προ­βλε­πό­με­να έσο­δα του Δημο­σί­ου. Όπως ανα­φέ­ρει, «με βάση τα στοι­χεία που ανα­κοι­νώ­θη­καν (850.000.000 ευρώ από το 7,5% των ετή­σιων ακα­θά­ρι­στων εσό­δων σε 35 χρό­νια), το ΤΑΙΠΕΔ επι­λέ­γει να εκχω­ρή­σει στον παρα­χω­ρη­σιού­χο δημό­σια έσο­δα ύψους 11.350.000.000 ευρώ (11,35 δισ.) και αντ’ αυτού να εισπρά­ξει πλέ­ον 2.180.000.000 ευρώ στη διάρ­κεια των 35 ετών, όταν τα πραγ­μα­τι­κά ετή­σια κόστη συντή­ρη­σης, λει­τουρ­γί­ας και νέων έργων δεν υπερ­βαί­νουν κατά μέσο όρο τα 100 εκατ. ευρώ».

Σημειώ­νει επί­σης ότι «η τερά­στια αύξη­ση στα προ­βλε­πό­με­να έσο­δα (11,35 δισ.) από τη δια­χεί­ρι­ση της Εγνα­τί­ας Οδού, όπως προ­κύ­πτει από το χρη­μα­το­οι­κο­νο­μι­κό μοντέ­λο του παρα­χω­ρη­σιού­χου το οποίο ανα­κοι­νώ­θη­κε από το ΤΑΙΠΕΔ, οφεί­λε­ται απο­κλει­στι­κά στην υπέ­ρο­γκη αύξη­ση του κόστους διο­δί­ων που θα πλη­ρώ­νουν οι χρή­στες της Εγνα­τί­ας Οδού. (…) Ταυ­τό­χρο­να, τα εκτι­μώ­με­να κέρ­δη θα φτά­σουν στα 3 δισ. ευρώ στον ορί­ζο­ντα 35ετίας». Και όλη αυτή η μπίζ­να θα γίνει με δανει­σμό από τις τρά­πε­ζες. Επι­πλέ­ον, το ελλη­νι­κό Δημό­σιο θα κατα­βά­λει 60 εκατ. στον παρα­χω­ρη­σιού­χο για εκτέ­λε­ση εργασιών.

Γίνε­ται φανε­ρό και από τα παρα­πά­νω ότι στο πλαί­σιο της πολι­τι­κής της ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης και με τη μέθο­δο της δήθεν «αυτο­χρη­μα­το­δό­τη­σης», ο λαός χρυ­σο­πλη­ρώ­νει διπλά και τρι­πλά. Πλη­ρώ­νει για τη χρη­μα­το­δό­τη­ση με την αντι­λαϊ­κή φορο­λο­γία και ξανα­πλη­ρώ­νει για τη χρή­ση τους μέσα από τα διό­δια, ενώ το κεφά­λαιο, χωρίς ουσια­στι­κά να κατα­βάλ­λει δικά του χρή­μα­τα, δια­χει­ρί­ζε­ται τα έργα, κερ­δί­ζει τερά­στια ποσά και εγγυά­ται τα κέρ­δη του το κράτος.

Το ΚΚΕ στο πλευρό των εργαζομένων και των διεκδικήσεών τους

Οι εξε­λί­ξεις επι­βε­βαιώ­νουν τους προ­βλη­μα­τι­σμούς και τις αντιρ­ρή­σεις που εξαρ­χής είχε το ΚΚΕ και ανέ­πτυ­ξε μέσα και έξω από τη Βου­λή, για τις δια­χρο­νι­κές και μεγά­λες ευθύ­νες των κυβερ­νή­σε­ων που παρα­δί­δουν αυτό το πάγιο με εθνι­κή και στρα­τη­γι­κή σημα­σία, που ενώ­νει Ανα­το­λή και Δύση.

Το προη­γού­με­νο διά­στη­μα πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε συνά­ντη­ση κλι­μα­κί­ου της ΚΟ Κεντρι­κής Μακε­δο­νί­ας του ΚΚΕ, μετά από πρό­σκλη­ση του Σωμα­τεί­ου. Οι εκπρό­σω­ποι του ΚΚΕ ανέ­πτυ­ξαν τη θέση του Κόμ­μα­τος για σύγ­χρο­νες, ασφα­λείς, φτη­νές μετα­φο­ρές και συγκοι­νω­νί­ες, την πάγια θέση του για κατάρ­γη­ση των διο­δί­ων και σχε­δια­σμό, κατα­σκευή και λει­τουρ­γία των απα­ραί­τη­των σύγ­χρο­νων και ασφα­λών αυτο­κι­νη­το­δρό­μων στο πλαί­σιο ενός ενιαί­ου κρα­τι­κού φορέα μετα­φο­ρών, που θα μπο­ρεί να σχε­διά­σει, να ανα­πτύ­ξει, να υλο­ποι­ή­σει ένα ολο­κλη­ρω­μέ­νο σύστη­μα συν­δυα­σμέ­νων μετα­φο­ρών, με κρι­τή­ριο τη διευ­ρυ­μέ­νη ικα­νο­ποί­η­ση του συνό­λου των εργα­τι­κών — λαϊ­κών αναγκών.

Παράλ­λη­λα εξέ­φρα­σαν τη στή­ρι­ξη του ΚΚΕ στις διεκ­δι­κή­σεις των εργα­ζο­μέ­νων για υπο­γρα­φή Συλ­λο­γι­κής Σύμ­βα­σης Εργα­σί­ας, αλλά και για την αξιο­ποί­η­ση του προ­σω­πι­κού που έχει απο­κτή­σει εξει­δι­κευ­μέ­νη και πολύ­τι­μη εμπειρία.

Πηγή:902

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο