Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ευθύνες στην Τροχαία, στην κυβέρνηση αλλά και τους μετεωρολόγους ρίχνει η Αττική Οδός

Την δική της εκδο­χή για όσα συνέ­βη­σαν στην Αττι­κή Οδό την περα­σμέ­νη Δευ­τέ­ρα παρου­σιά­ζουν οι υπεύ­θυ­νοι της εται­ρεί­ας ρίχνο­ντας την ευθύ­νη για την απα­ρά­δε­κτη κατά­στα­ση στην Τρο­χαία, στην κυβέρ­νη­ση αλλά και τους μετε­ω­ρο­λό­γους, σε όλους πλην της ιδίας…

Η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. που θησαυ­ρί­ζει χαρα­τσώ­νο­ντας τους πολί­τες με πανά­κρι­βα διό­δια, υπο­στη­ρί­ζει σε ανα­κοί­νω­σή της ότι “στις δύο συντο­νι­στι­κές συσκέ­ψεις υπό τον υπουρ­γό Πολι­τι­κής Προ­στα­σί­ας είχαν θέσει εξαρ­χής ρητώς αίτη­μα προ­λη­πτι­κής απα­γό­ρευ­σης της κυκλο­φο­ρί­ας των βαρέ­ων οχη­μά­των από την Κυρια­κή το βρά­δυ όπως είχε απο­φα­σι­στεί σε αντί­στοι­χες συγκυ­ρί­ες στο παρελθόν.”

Επί­σης υπο­στη­ρί­ζουν ότι “είχαν επι­ση­μά­νει με ιδιαί­τε­ρη έμφα­ση ότι παρά την ετοι­μό­τη­τα της εται­ρεί­ας με 35 εκχιο­νι­στι­κά οχή­μα­τα σε 70 χιλιό­με­τρα, η αυξη­μέ­νη κυκλο­φο­ρία οχη­μά­των σε συν­δυα­σμό με τα ανα­με­νό­με­να ακραία και­ρι­κά φαι­νό­με­να, μπο­ρεί να δημιουρ­γή­σει κιν­δύ­νους τόσο για την ασφά­λεια των οδη­γών όσο και για την ομα­λή λει­τουρ­γία του αυτοκινητόδρομου.”

Είναι φανε­ρό ότι πρό­κει­ται για μια προ­σπά­θεια να βγά­λει από πάνω της τις ευθύ­νες  ενψει και του κύμα­τος μαζι­κών προ­σφυ­γών που θα ακο­λου­θή­σουν. Η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα όμως κατέ­γρα­ψε τις μεγά­λες ευθύ­νες τόσο της κυβέρ­νη­σης όσο και της δια­χει­ρί­στριας ιδιω­τι­κής εται­ρεί­ας, ενώ ο χιο­νιάς επα­νέ­φε­ρε στο προ­σκή­νιο τις ευθύ­νες όλων των κυβερ­νή­σε­ων για την παρα­χώ­ρη­ση κρί­σι­μων υπο­δο­μών στους επι­χει­ρη­μα­τι­κούς ομί­λους που έχουν τερά­στια κέρδη!

Ολό­κλη­ρη η ανα­κοί­νω­ση της Αττι­κής Οδού έχει ως εξής :

´Η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. προς απο­κα­τά­στα­ση της πραγ­μα­τι­κής διά­στα­σης των γεγο­νό­των ανα­φο­ρι­κά με το θέμα της δια­χεί­ρι­σης και της δια­κο­πής της κυκλο­φο­ρί­ας της Αττι­κής Οδού κατά τη διάρ­κεια της κακο­και­ρί­ας «ΕΛΠΙΔΑ», ενη­με­ρώ­νει για τα παρακάτω.

Κατά πρώ­τον, η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δια των εκπρο­σώ­πων της που παρέ­στη­σαν στις συντο­νι­στι­κές συσκέ­ψεις της 21ης και 23ης Ιανουα­ρί­ου των αρμό­διων φορέ­ων υπό τον Υπουρ­γό Πολι­τι­κής Προ­στα­σί­ας, όπως ανα­γρά­φε­ται και στα πρα­κτι­κά, έθε­σε εξαρ­χής ρητώς αιτή­μα­τα προ­λη­πτι­κής απα­γό­ρευ­σης των φορ­τη­γών – βαρέ­ων οχη­μά­των από το βρά­δυ της Κυρια­κής 23 Ιανουα­ρί­ου (όπως είχε απο­φα­σι­σθεί σε αντί­στοι­χες συγκυ­ρί­ες στο παρελ­θόν) ενώ επι­ση­μάν­θη­κε με ιδιαί­τε­ρη έμφα­ση ότι παρά την ετοι­μό­τη­τα της εται­ρεί­ας με 35 εκχιο­νι­στι­κά οχή­μα­τα σε 70 χιλιό­με­τρα, η αυξη­μέ­νη κυκλο­φο­ρία οχη­μά­των σε συν­δυα­σμό με τα ανα­με­νό­με­να ακραία και­ρι­κά φαι­νό­με­να, μπο­ρεί να δημιουρ­γή­σει κιν­δύ­νους τόσο για την ασφά­λεια των οδη­γών όσο και για την ομα­λή λει­τουρ­γία του αυτοκινητόδρομου.

Ως εκ τούτου:

• Στη σύσκε­ψη της 21ης Ιανουα­ρί­ου, η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. και λοι­ποί Παρα­χω­ρη­σιού­χοι ζήτη­σαν την απα­γό­ρευ­ση κυκλο­φο­ρί­ας των βαρέ­ων οχη­μά­των και την επί­ση­μη σύστα­ση από πλευ­ράς της Πολι­τεί­ας για την όσο το δυνα­τόν ελα­χι­στο­ποί­η­ση των μετα­κι­νή­σε­ων εντός του αστι­κού ιστού αλλά και την απο­κλει­στι­κή χρή­ση αντιο­λι­σθη­τι­κών αλυ­σί­δων στις μετα­κι­νή­σεις. Η λήψη απο­φά­σε­ων για τα μέτρα και τις απα­γο­ρεύ­σεις κυκλο­φο­ρί­ας, παρα­πέμ­φθη­κε για τη συντο­νι­στι­κή σύσκε­ψη της 23ης Ιανουαρίου.

• Στη συντο­νι­στι­κή σύσκε­ψη της 23ης Ιανουα­ρί­ου η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δια των εκπρο­σώ­πων της επα­νέ­λα­βε την ανά­γκη για μεί­ω­ση των κυκλο­φο­ρού­ντων οχη­μά­των από την προη­γού­με­νη κιό­λας μέρα, δεδο­μέ­νου ότι η κακο­και­ρία ανα­με­νό­ταν, όπως μας ενη­μέ­ρω­σαν οι αρμό­διοι φορείς, για τη Δευ­τέ­ρα το μεση­μέ­ρι. Συγκε­κρι­μέ­να, ανέ­φε­ρε την ανά­γκη για κλεί­σι­μο των σχο­λι­κών μονά­δων, απα­γό­ρευ­ση των φορ­τη­γών από την Κυρια­κή το βρά­δυ — όπως είχε γίνει και στην κακο­και­ρία «Μήδεια» (13–17 Φεβρουα­ρί­ου του 2021) — και την επί­ση­μη επι­κοι­νω­νία από πλευ­ράς Πολι­τεί­ας για την ελα­χι­στο­ποί­η­ση των μετα­κι­νή­σε­ων στην Αθή­να, όπως είχε ήδη πραγ­μα­το­ποι­ή­σει η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. μέσα από την επί­ση­μη ιστο­σε­λί­δα της στο Twitter.

Αξί­ζει να σημειω­θεί ότι όλοι οι παρό­ντες παρα­χω­ρη­σιού­χοι / λει­τουρ­γοί αυτο­κι­νη­το­δρό­μων συμ­φώ­νη­σαν στην πρό­τα­ση για την προ­λη­πτι­κή και σε κάθε περί­πτω­ση έγκαι­ρη απα­γό­ρευ­ση των φορ­τη­γών καθώς και στην παρου­σία της Αστυ­νο­μί­ας στα Κέντρα Δια­χεί­ρι­σης Κυκλο­φο­ρί­ας και στην ενι­σχυ­μέ­νη παρου­σία Τρο­χο­νό­μων στις εισό­δους και στα διό­δια για την επι­βο­λή ή την εφαρ­μο­γή των όποιων ανα­γκαί­ων κυκλο­φο­ρια­κών περιορισμών.

Επί των παρα­πά­νω θεμά­των και ειδι­κά σε ότι αφο­ρά τα φορ­τη­γά και μετά από παρεμ­βά­σεις Περι­φε­ρειαρ­χών κατά της προ­λη­πτι­κής απα­γό­ρευ­σης κυκλο­φο­ρί­ας τους, ο Υπουρ­γός Πολι­τι­κής Προ­στα­σί­ας τοπο­θε­τή­θη­κε σαφώς λέγο­ντας ότι πρέ­πει να δια­σφα­λι­στεί η οικο­νο­μι­κή — εφο­δια­στι­κή αλυ­σί­δα. Συγκε­κρι­μέ­να, υπο­γράμ­μι­σε ότι το Κρά­τος δεν μπο­ρεί να κλεί­νει δρό­μους προ­λη­πτι­κά και πρό­τει­νε να υπάρ­χει στε­νή συνερ­γα­σία Τρο­χαί­ας και Παρα­χω­ρη­σιού­χων με σύστα­ση η Τρο­χαία να παρεμ­βαί­νει όπου απαι­τεί­ται είτε με ακι­νη­το­ποί­η­ση των φορ­τη­γών ή να διο­χε­τεύ­ο­νται πίσω από αλα­τιέ­ρες για να μπο­ρούν να κινηθούν.

Στην πρό­τα­ση αυτή συμ­φώ­νη­σε και η Αστυ­νο­μία προ­σθέ­το­ντας ότι ανά­λο­γα με τα φαι­νό­με­να θα προ­χω­ρά­ει σε σχε­τι­κές απα­γο­ρεύ­σεις όπου χρειά­ζε­ται μέσω ανακοινώσεων.

Τονί­ζε­ται ότι η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. όπως και κάθε λει­τουρ­γός ή παρα­χω­ρη­σιού­χος [δεν νομι­μο­ποιεί­ται] δεν έχει την εξου­σία, σύμ­φω­να με την εφαρ­μο­στέα νομο­θε­σία, από­φα­σης ή εντο­λής για τον περιο­ρι­σμό ή την απα­γό­ρευ­ση της κυκλο­φο­ρί­ας στον αυτο­κι­νη­τό­δρο­μο που λει­τουρ­γεί. Έχει το δικαί­ω­μα να προ­τεί­νει ή να ζητή­σει μέτρα περιο­ρι­σμού ή απα­γό­ρευ­σης της κυκλο­φο­ρί­ας εφό­σον αυτό κρί­νε­ται απα­ραί­τη­το για λόγους ασφά­λειας , όπως και έκα­νε στην προ­κει­μέ­νη περί­πτω­ση, επι­στα­μέ­να κατά τη διάρ­κεια και των δύο συντο­νι­στι­κών συσκέ­ψε­ων αλλά καμία αρμο­διό­τη­τα να προ­βεί αυτο­βού­λως και να επι­βά­λει περιο­ρι­σμό ή δια­κο­πή της κυκλο­φο­ρί­ας χωρίς προη­γού­με­νη σχε­τι­κή από­φα­ση από την αρμό­δια Διεύ­θυν­ση της Ελλη­νι­κής Αστυνομίας.

Εν προ­κει­μέ­νω αρμό­διος φορέ­ας για τη δια­κο­πή λει­τουρ­γί­ας του αυτο­κι­νη­το­δρό­μου της Αττι­κής Οδού είναι η Διεύ­θυν­ση Τρο­χαί­ας Αττι­κής, στη δικαιο­δο­σία της οποί­ας υπά­γε­ται το τμή­μα Τρο­χαί­ας Αττι­κής Οδού.

Η συντο­νι­στι­κή ομά­δα του Τμή­μα­τος Τρο­χαί­ας Αττι­κής Οδού επι­χει­ρού­σε δια ζώσης από τις πρω­ι­νές ώρες της Δευ­τέ­ρας 24 Ιανουα­ρί­ου στο κέντρο επι­χει­ρή­σε­ων της Αττι­κής Οδού έχο­ντας πλή­ρη εικό­να της κατά­στα­σης και των προ­βλη­μά­των που επέ­φε­ρε η ακα­ριαία συγκέ­ντρω­ση των βαρέ­ων οχη­μά­των στην Αττι­κή Οδό.

Υπό αυτό το πρί­σμα, η Τρο­χαία έχο­ντας ήδη λάβει συστά­σεις από το Υπουρ­γείο Πολι­τι­κής Προ­στα­σί­ας κατά τη διάρ­κεια των συντο­νι­στι­κών συσκέ­ψε­ων για παρέμ­βα­ση όπου κρί­νε­ται απα­ραί­τη­το, επι­βε­βαιώ­σει δια των εκπρο­σώ­πων της ότι θα παρέμ­βει με όποια από­φα­ση χρεια­στεί ακό­μα και δια­κο­πής κυκλο­φο­ρί­ας και κλει­σί­μα­τος των δρό­μων και έχο­ντας πλή­ρη εικό­να της κατά­στα­σης που εξε­λισ­σό­ταν από νωρίς το πρωί, επέ­βα­λε την απα­γό­ρευ­ση της κυκλο­φο­ρί­ας των φορ­τη­γών στην Αττι­κή Οδό με σχε­τι­κή από­φα­ση στις 14.00 το μεσημέρι.

Η απα­γό­ρευ­ση ήρθε πολύ αργά, με το φαι­νό­με­νο σε πλή­ρη εξέ­λι­ξη, και αφού είχαν ήδη προ­κύ­ψει μεγά­λα κυκλο­φο­ρια­κά ζητή­μα­τα. Συγκε­κρι­μέ­να, το κλεί­σι­μο της Νέας Οδού αλλά και της Εθνι­κής Οδού το πρωί της Δευ­τέ­ρας, μετα­κύ­λη­σε όλο τον όγκο των βαρέ­ων οχη­μά­των στην Αττι­κή Οδό, με απο­τέ­λε­σμα στις 09.00 π.μ. και με τη χιο­νο­κα­ται­γί­δα­να έχει κάνει νωρί­τε­ρα την εμφά­νι­σή της, να έχου­με μια πρω­το­φα­νή κίνη­ση 38.557 οχη­μά­των και 3.772 φορ­τη­γών τα οποία μέχρι τις 14.00 έφτα­σαν τα 68.000 οχή­μα­τα, 5.700 φορ­τη­γά και 35 εκχιο­νι­στι­κά ανά­με­σά τους που προ­σπα­θού­σαν να επι­χει­ρή­σουν. Και όλα τα παρα­πά­νω χωρίς καμία απα­γό­ρευ­ση κυκλο­φο­ρί­ας ή σύστα­ση μη κυκλο­φο­ρί­ας στους δρό­μους από την Πολι­τεία την προη­γού­με­νη μέρα.

Αξί­ζει να σημειω­θεί, ότι — σε αντί­θε­ση με άλλους αυτο­κι­νη­τό­δρο­μους — η Αττι­κή Οδός με 50 εισό­δους, απαι­τεί έγκαι­ρη από­φα­ση κλει­σί­μα­τος, έτσι ώστε να δια­σφα­λι­στεί από πλευ­ράς Τρο­χαί­ας ότι θα έχει έγκαι­ρα όλες τις επι­πλέ­ον απα­ραί­τη­τες δυνά­μεις σε κάθε είσο­δο για να απα­γο­ρεύ­ει την έλευ­ση κάθε βαρέ­ως οχή­μα­τος. Όταν έντο­να και­ρι­κά φαι­νό­με­να βρί­σκο­νται σε εξέ­λι­ξη, είναι αδύ­να­τη η ταυ­τό­χρο­νη απα­γό­ρευ­ση εισό­δου βαρέ­ων οχη­μά­των σε όλες τις εισό­δους της Αττι­κής Οδού και αυτό για­τί δεν είναι πρα­κτι­κά εφι­κτό για την Τρο­χαία, να εξα­σφα­λί­σει και να δια­θέ­σει το απαι­τού­με­νο προ­σω­πι­κό ώστε να εφαρ­μο­στεί πλή­ρως και έγκαι­ρα η απαγόρευση.

Ένας αυτο­κι­νη­τό­δρο­μος όπως είναι η Αττι­κή Οδός απαι­τεί έγκαι­ρο προ­γραμ­μα­τι­σμό για αυτό και ήταν επί­μο­νη η προ­σπά­θεια των εκπρο­σώ­πων της εται­ρεί­ας να απα­γο­ρευ­τεί η κυκλο­φο­ρία, ειδι­κά των βαρέ­ων οχη­μά­των, από την προη­γού­με­νη ημέρα.

Η απα­γό­ρευ­ση κυκλο­φο­ρί­ας από την προη­γού­με­νη μέρα δεν απο­τε­λού­σε μόνο θέμα δια­σφά­λι­σης της ροής της Αττι­κής Οδού ή οποιου­δή­πο­τε άλλου οδι­κού άξο­να, αλλά κυρί­ως θέμα προ­στα­σί­ας και ασφά­λειας των χρη­στών του αυτο­κι­νη­τό­δρο­μου. Αυτό και μόνο θα έπρε­πε να είναι το κίνη­τρο εξαρ­χής για την απα­γό­ρευ­ση κυκλο­φο­ρί­ας και όχι αν θα μπο­ρού­σαν ή όχι να αντα­πο­κρι­θούν οι παρα­χω­ρη­σιού­χοι­στη δια­χεί­ρι­ση της «ΕΛΠΙΣ».

Οι ανα­φο­ρές του Tύπου σε συγκρί­σεις με τη «ΜΗΔΕΙΑ» που ανα­πα­ρά­γο­νται οφεί­λουν να ξεκα­θα­ρι­στούν ως προς τα εξής βασι­κά σημεία.

• Η κακο­και­ρία «ΜΗΔΕΙΑ» τον Φεβρουά­ριο του 2021 αντι­με­τω­πί­στη­κε με το ίδιο επι­χει­ρη­σια­κό σχέ­διο αλλά εν μέσω lockdown και άρα με ελά­χι­στη κυκλοφορία.

• Η τότε Ηγε­σία του Υπουρ­γεί­ου Πολι­τι­κής Προ­στα­σί­ας, κ. Μιχά­λης Χρυ­σο­χο­ΐ­δης και κ. Ν Χαρ­δα­λιάς είχαν δώσει οι ίδιοι εντο­λή για την απα­γό­ρευ­ση κυκλο­φο­ρί­ας των βαρέ­ων οχη­μά­των από την προη­γού­με­νη ημέ­ρα αντα­πο­κρι­νό­με­νοι πλή­ρως σε αντί­στοι­χο αίτη­μα της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.

Αλλά ακό­μη και στο παρελ­θόν, στα 20 και πλέ­ον χρό­νια λει­τουρ­γί­ας της, η Αττι­κή Οδός ουδέ­πο­τε κατέ­στη απρο­σπέ­λα­στη, καθώς σε όλα τα αντί­στοι­χα περι­στα­τι­κά η Τρο­χαία λάμ­βα­νε τα κατάλ­λη­λα μέτρα πριν την εκδή­λω­ση ακραί­ων και­ρι­κών φαινομένων.

Η δια­χεί­ρι­ση παρό­μοιων κατα­στά­σε­ων απο­τε­λεί μία παρα­με­τρι­κή προ­σπά­θεια και απαι­τεί μία κοι­νή γραμ­μή με γνώ­μο­να το κοι­νό καλό και σύμπλευ­ση όλων των εμπλε­κό­με­νων φορέ­ων πάνω σε μία βασι­κή προ­τε­ραιό­τη­τα, που δεν είναι άλλη από την ασφά­λεια των πολι­τών. Η εται­ρεία επέ­λε­ξε να συγκε­ντρώ­σει όλες της τις δυνά­μεις, με πρω­ταρ­χι­κό μέλη­μα την ασφα­λή ολο­κλή­ρω­ση της επι­χεί­ρη­σης απε­γκλω­βι­σμού πολι­τών και οχη­μά­των και την επα­να­φο­ρά του δρό­μου σε πλή­ρη λειτουργία.

Σε αυτό το σημείο, η εται­ρεία θα ήθε­λε να εκφρά­σει τις θερ­μές της ευχα­ρι­στί­ες στον Ελλη­νι­κό Στρα­τό, την Πυρο­σβε­στι­κή αλλά και την Ελλη­νι­κή Αστυ­νο­μία για την πολύ­τι­μη συν­δρο­μή τους, εν μέσω ακραί­ων και­ρι­κών φαι­νο­μέ­νων, στην επι­χεί­ρη­ση απε­γκλω­βι­σμού πολι­τών και οχη­μά­των τις προη­γού­με­νες μέρες. Σημειώ­νου­με δε ότι, παράλ­λη­λα με τη συν­δρο­μή της Πολι­τεί­ας, στο σημείο επι­χει­ρού­σε ανελ­λι­πώς όλο το δυνα­μι­κό της Αττι­κής Οδού.

Η Αττι­κή Οδός, 20 και πλέ­ον χρό­νια απο­τε­λεί υπό­δειγ­μα αυτο­κι­νη­το­δρό­μου τόσο σε επί­πε­δο υπο­δο­μής, όσο και σε επί­πε­δο δια­χεί­ρι­σης και λει­τουρ­γί­ας. Στα 20 χρό­νια αδιά­λει­πτης λει­τουρ­γί­ας της, η Αττι­κή Οδός κατά­φε­ρε να αλλά­ξει τα δεδο­μέ­να των οδι­κών μετα­κι­νή­σε­ων στη χώρα μας, ανε­βά­ζο­ντας τον πήχη στους τομείς της ασφά­λειας και των παρε­χό­με­νων υπη­ρε­σιών, ενώ απο­τε­λεί ανα­πό­σπα­στο κομ­μά­τι της καθη­με­ρι­νό­τη­τας χιλιά­δων ανθρώπων.

Σήμε­ρα, δεσμευό­μα­στε να συνε­χί­σου­με να λει­τουρ­γού­με με την ίδια ευθύ­νη για ασφα­λείς δια­δρο­μές και ποιο­τι­κή ανα­βάθ­μι­ση των μετα­κι­νή­σε­ων προς όφε­λος όλων των πολιτών. ”

Φώτης Αγγου­λές, ο προ­λε­τά­ριος ποιητής

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο