Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ: Ερώτηση για την κατάρρευση γέφυρας στην Πάτρα με δύο νεκρούς

Την κατάρ­ρευ­ση της γέφυ­ρας της Περι­με­τρι­κής στην περιο­χή Μπο­ζα­ΐ­τι­κα της Πάτρας κατά τις εργα­σί­ες κατε­δά­φι­σης, με τρα­γι­κό απο­λο­γι­σμό δυο νεκρούς και δώδε­κα τραυ­μα­τί­ες, ανα­δει­κνύ­ει η Ευρω­κοι­νο­βου­λευ­τι­κή Ομά­δα του ΚΚΕ με Ερώ­τη­ση που κατέ­θε­σε ο ευρω­βου­λευ­τής του ΚΚΕ Λευ­τέ­ρης Νικο­λά­ου — Αλα­βά­νος στην Ευρω­παϊ­κή Επιτροπή.

Το συγκε­κρι­μέ­νο τρα­γι­κό γεγο­νός μόνο τυχαίο δεν είναι. Οι εργα­σί­ες για την εκτέ­λε­ση δημο­σί­ων έργων κάτω από ακραί­ες και­ρι­κές συν­θή­κες, όπως ο καύ­σω­νας που βιώ­νει η Ελλά­δα το τελευ­ταίο διά­στη­μα, ημέ­ρα Κυρια­κή και χωρίς μέτρα ασφα­λεί­ας για τους εργα­ζό­με­νους, απο­τε­λεί συνη­θι­σμέ­νη τακτι­κή. Η κυβέρ­νη­ση, το υπουρ­γείο Εργα­σί­ας, οι ελεγ­κτι­κοί μηχα­νι­σμοί της Επι­θε­ώ­ρη­σης Εργα­σί­ας έχουν τερά­στιες ευθύ­νες για­τί έχουν αφή­σει τους μεγα­λο­ερ­γο­λά­βους ασύ­δο­τους, να εκτε­λούν τα έργα χωρίς να εξα­σφα­λί­ζε­ται η τήρη­ση και εφαρ­μο­γή των μέτρων ασφά­λειας τόσο των εργα­ζο­μέ­νων, όσο και όλων όσοι κινού­νται και εργά­ζο­νται πέριξ των έργων.

Την ίδια ώρα οι μεγα­λο­ερ­γο­λά­βοι απο­κο­μί­ζουν αμύ­θη­τα κέρ­δη, αφού οι επεν­δύ­σεις σε υπο­δο­μές δικτύ­ων μετα­φο­ρών απο­τε­λούν προ­νο­μια­κό πεδίο μεγά­λης κερ­δο­φο­ρί­ας των ομί­λων στο πλαί­σιο της ευρω­ε­νω­σια­κής στρα­τη­γι­κής της λεγό­με­νης δια­σύν­δε­σης και κινη­τι­κό­τη­τας καθώς και της «πρά­σι­νης μετά­βα­σης». Δεν έχουν στό­χο να ικα­νο­ποι­ή­σουν τις λαϊ­κές ανά­γκες για ασφα­λείς, φθη­νές, γρή­γο­ρες μετα­φο­ρές και συγκοι­νω­νί­ες. Εξάλ­λου, ο λαός είναι αυτός που πλη­ρώ­νει ακρι­βά μέσω της φορο­λο­γί­ας, των διο­δί­ων, των τελών κυκλο­φο­ρί­ας, των εισι­τη­ρί­ων, με τις επι­δο­τή­σεις και τις συμ­φω­νί­ες που πραγ­μα­το­ποιού­νται με μονο­πω­λια­κούς ομί­λους, την ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση δικτύ­ων και υπο­δο­μών, η οποία είναι συνε­πα­κό­λου­θο αυτής της ευρω­ε­νω­σια­κής στρατηγικής.

Με βάση τα παρα­πά­νω ο  ευρω­βου­λευ­τής του ΚΚΕ υπέ­βα­λε τα εξής ερω­τή­μα­τα προς την Ευρω­παϊ­κή Επιτροπή:

«Πώς τοπο­θε­τεί­ται η Επιτροπή:

- Στο γεγο­νός ότι το τρα­γι­κό αυτό δυστύ­χη­μα συνέ­βη εξαι­τί­ας της πολι­τι­κής που λογα­ριά­ζει ως κόστος την ανθρώ­πι­νη ασφά­λεια και ζωή, εξυ­πη­ρε­τεί τις ανά­γκες της καπι­τα­λι­στι­κής κερ­δο­φο­ρί­ας, υλο­ποιώ­ντας τις κατευ­θύν­σεις της ΕΕ, όπως αυτές απο­τυ­πώ­νο­νται και στις κατευ­θυ­ντή­ριες γραμ­μές για το διευ­ρω­παϊ­κό δίκτυο μεταφορών;

- Στο γεγο­νός πως στα εν λόγω έργα εφαρ­μό­ζε­ται η Οδη­γία 2004/54/ΕΚ, η οποία προ­βλέ­πει την αιτιο­λό­γη­ση, εκπό­νη­ση και υλο­ποί­η­ση έργων οδο­ποι­ί­ας στη βάση “ανά­λυ­σης κιν­δύ­νου” και με βάση “ελά­χι­στες απαι­τή­σεις ασφα­λεί­ας” έχο­ντας ως   κρι­τή­ριο τα κέρ­δη των παρα­χω­ρη­σιού­χων και όχι τις ζωές εργα­τών και διερ­χο­μέ­νων, σε αντί­θε­ση με τον Κανο­νι­σμό Κατε­δα­φί­σε­ων που προ­βλέ­πει συγκε­κρι­μέ­νες τεχνι­κές και προ­δια­γρα­φές που έπρε­πε να εφαρ­μο­στούν και στην προ­κει­μέ­νη περί­πτω­ση της γέφυ­ρας στα Μπο­ζα­ΐ­τι­κα της Πάτρας;».

902.gr

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο